Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

IFMAR 1/8 off-road world championships in Pattaya Thailand

Aloittaja jannes28, 08.11.10 - klo: 20.20

mikari

Tällä hetkellä kärjessä siis se jonka siellä kuuluukin olla. Mutta mitä tahansahan voi sattua kuten tiedetään.
Kiitos 20 vuodesta!

jarkko

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 11.11.10 - klo: 15.15
Tällä hetkellä kärjessä siis se jonka siellä kuuluukin olla. Mutta mitä tahansahan voi sattua kuten tiedetään.

Krossin "makeus ja kirous" on siinä, että siinä sattuu ja tapahtuu niin paljon kun aletaan ajaa finaaleja.
Tuossa alkaa suunnilleen olla se lista, josta menestyjät poimitaan, mutta lähes luonnonlaki on sekin, että epäonni keskeyttää monen matkanteon. Vielä vaan ei tiedä kenelle kaikille se iskee väärässä paikassa.
Krossin perusyhtälö:
Paras ajotaito + paras auto/moottori/renkaat ym. + paras mekkari = Voitto - epäonni

Teemulla alkaa olla semipaikka jo aika turvattu.
Josella on niskassaan hengittämässä aika monta kaveria, joilla on yksi selkeästi epäonnistunut erä mukana pisteissä eli nousua ennakoitavissa. Josenkin pitäisi venyä huomisissa AE:ssä hieman "omasta tasostaan" ylöspäin.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

hmort

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 11.11.10 - klo: 15.33
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 11.11.10 - klo: 15.15
Tällä hetkellä kärjessä siis se jonka siellä kuuluukin olla. Mutta mitä tahansahan voi sattua kuten tiedetään.

Krossin "makeus ja kirous" on siinä, että siinä sattuu ja tapahtuu niin paljon kun aletaan ajaa finaaleja.
Tuossa alkaa suunnilleen olla se lista, josta menestyjät poimitaan, mutta lähes luonnonlaki on sekin, että epäonni keskeyttää monen matkanteon. Vielä vaan ei tiedä kenelle kaikille se iskee väärässä paikassa.
Krossin perusyhtälö:
Paras ajotaito + paras auto/moottori/renkaat ym. + paras mekkari = Voitto - epäonni

Teemulla alkaa olla semipaikka jo aika turvattu.
Josella on niskassaan hengittämässä aika monta kaveria, joilla on yksi selkeästi epäonnistunut erä mukana pisteissä eli nousua ennakoitavissa. Josenkin pitäisi venyä huomisissa AE:ssä hieman "omasta tasostaan" ylöspäin.


Toivotaan Joselle tällä kertaa sitä onnea mukaan... Pääsis samalla näyttämään että oma auto on nopea.... Vaikka kaikkihan sen jo tietää  :grin: :grin:
-Henry Mort

*HOKE*

#33
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 11.11.10 - klo: 15.15
Tällä hetkellä kärjessä siis se jonka siellä kuuluukin olla. Mutta mitä tahansahan voi sattua kuten tiedetään.

Ja jokainen joka on ajanut kilpaa, tietää ettei se ihan noin yksiselitteisesti mene.
Koska siellä ajetaan se 6 alkuerää joista neljä lasketaan.

Maifield veti kahdelta ekalta rundilta TQ tulokset ja tais kolmen rundinkin jälkeen olla kärjessä.

Siihen yks epäonnistunut tulos tottakai tiputtaa alaspäin, mutta yksi onnistunut tulos mukaan ja ollaan taas kärjessä.

Eli kärjessä on se mies joka siellä kuuluukin olla, vasta kun alkuerät on ajettu loppuun asti.

Lainaus käyttäjältä: NeobuggyThe top 20 table below is slightly misleading - counting four of four rounds - Maifield had a poor Q4 and was immediately relegated from P1 to P27! Likewise Hara moving from top 5 to 21st, another driver off the table is Cody King - three good results and one bad - down in 36th. This is only to give our viewers an idea that its likely the tables will change drastically as the throwout rounds are factored into the standings

RikuRassi

Varikkostoppeja ollut kiva seurailla alkuerissä, varsinkin ekalla kierroksella näytettiin NOPEA Tebon stoppi, ja sen tankkauskierroksen aika 49s... normaali on ollut n. 51-52s. Ja sen tankkasi yksi kaveri pyssyllä.. huikean näköistä kun autoa lähdetään heittämään eteenpäin vielä kun pyssy tankissa. Neobuggyn kuvissa kanssa joku hyvä kuva tankkauksesta..

mikari

Aiempi kommenttini viittasikin siihen että kyseessä on mun mielestä maailman paras krossikuski jolla on nyt riittävä auto (toissavuonna Tebolla oli OD joka riitti muistaakseni 2. paikkaan mutta voin olla että muistini pettää asiaa tarkistamatta ja kun muistetaan Haran pitkä tankkiväli, jolla voitto tuli, joten Tebolla on paras olla tällä kertaa tankkiväli kunnossa)
Kiitos 20 vuodesta!

*HOKE*


micsa

Hara tais tänään koittaa jättää kokonaan tankin väliin kun löpö loppu  :grin: Ei sit menny sitä kymppiä  :azn: Ja Maifieldillä jumittu voimansiirto ja siinä tuhraantu varikolla aikaa. Stoppareitakin on muutamalle vetomiehelle tullu mm. Tebolle. Tais olla tää viimesin veto Tebolla eka puhdas ajo ilman mitään hämminkiä.

Eli kyl siellä listan yläpäässä saattaa vielä joitakin muutoksia tapahtua....

Poinas

Täytyy sanoa, että aika makee kokemus ollut koko reissu tähän asti. Samaten on puhuttu, kuinka täällä ns. kehitysmaissa on radat ja muut faciliteetit enemmän kuin kohdallaan. Nytkin samalla alueella on paitsi todella mahtava rata jossa valaistus, katettu varikko, oma RC-vene lutakko, radalla oma ravintola + ilmastoituja bungaloveja jne. niin kyllä me ollaan vielä aika ronskisti perässä tässä touhussa. Eli parannettavaa riittää.

Rata sinällään on todella vaativa ja tekninen. Ns. "kovat ukotkin" tekee 10min erässä virheitä ja vaikeeta on kaikilla. Hyvän esimerkin homman haastavuudesta saa kun katsoo tuloksista +/-10 sijaa Artsista. Siellä on kovaa ukkoa jotka ei ole saanut pakettia kasaan 2pv reenien ja 2pv alkuerien aikana.

Omalla osalla meni reenit ja ekat alkuerät totutellessä uuteen autoon (Durango) ja opetellessa rataa. Tänään sitten oli tarkoitus ajaa edes jonkunlaista tulosta ja eka alkuerä sitten meni muutamaan pannutukseen ja tokassa sitten alkoi sataa puolessavälissä. Sinällään oli suhteellisen heikko tuuri koska radalle on laitettu öljyä, joten kierrosajat tippui 6-7s ja homma oli ihan pelkkää driftailua. Tietysti spekulaatioksi jää jos ko. homma olisi tapahtunut ns. kuuman ryhmän kohdalla mutta nyt vaan keskeytettiin ajot 20min ja kun rata oli kuivunut, niin jatkettiin taas. No ei voi muuta kun painaa leuan rintaan ja suunnata kohti uusia pettymyksiä :)  

Huomenna vielä 2 erää alkueriä ja sitten katsotaan mistä jatketaan. Sen voi jo sanoa, että sunnuntain finaaleita tulee aika uskomaton show, vetää noi huiput kyllä sellasta kyytiä. BTW tänään kun oltiin hotellin raflassa syömässä, niin bongattiin avokeittiöstä yksi tuttu hahmo. Siellähän se J.Tebo oli kokinhattu päässä keittämässä Kyoshon tukivarsia. En sitten tiedä oliko se joku uusi ruokalaji vai kenties varautumista alkuerien haasteisiin  :grin:

mikari

Haha. Kiitos Matti
Kiitos 20 vuodesta!

Poinas

Hei Mika ihan miten vaan. Mutta homma on tosi ja kaveri vielä joutu maksamaan lystistä 400 paikallista. Voipi olla että siitä vielä ilmestyy kuvia johonkin jukiseen foorumiinkin.  :afro: Mutta lohdutuksen sana vielä, että kyllä täällä on muitakin ihmeellisyyksiä nähty merkeistä riippumatta  :grin: No all-in kuten isot pojat sanoo ja kohti finaaleita.

*Artsi*

Perjantai

Erä 12
Arto
8.16
13.16

Erä 14
Matti
8.45
13.48

Erä 1
Teemu
9.20
14.20

Erä 5
Jose
10.24
15.24

Nämäkin paikallista aikaa joten viisi tuntia aikasemmin teillä.
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Tuukka

Teemun ja JQ:n pitäisi vielä molempien tsempata ainakin yksi hyvä tulos niin Teemu olisi suoraan semissä ja JQ 1/4 finaalissa. Pienellä onnella ja taidolla Josekin voi päästä vielä semiin.

Hara ei päässyt koko kymppiä ajamaan, kun myöhästyi lähdöstä ruuhkastumpin takia. Niin mielestäni kuuntelin jostain videosta. Siksi meni yksi erä pieleen.

Kyoshon alatukivarret on jo minusta legenda. Miten muuten hyvään autoon ei saada kunnon muovia puristettua. Ronnefalkilla meni yksi erä pieleen ja eikös PM-kisoissakin mennyt yksi rikki. 2009 Itävallan EM-kisoissa about puolet vähäisistä rikkoutuneista autoista oli K merkin alatukivarsia. No siinähän Tebo keittelee varsiansa. Jos muovi sillä reilusti paranee, niin silloin on tuotannossa puristettu kamat hätäisesti muottiin. t. ent muovituotannon laatupäällikkö.

mikari

Mm
#43
Ymmärsitte väärin mut. Raportti oli hyvä, kiitos Matti siitä ja tuo tebo juttu kans! Ei kyl haittaa mua et keittelee, täytyy kertoa eteenpäin heh :) tsemppiä kullekin
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Olin junassa kun vastasin edellä ja niin siis nytkin joten viestit on mitä on.
Kiitos 20 vuodesta!

RikuRassi

#45
Lainaus käyttäjältä: micsa - 11.11.10 - klo: 16.53
Hara tais tänään koittaa jättää kokonaan tankin väliin kun löpö loppu  :grin: Ei sit menny sitä kymppiä  :azn: Ja Maifieldillä jumittu voimansiirto ja siinä tuhraantu varikolla aikaa. Stoppareitakin on muutamalle vetomiehelle tullu mm. Tebolle. Tais olla tää viimesin veto Tebolla eka puhdas ajo ilman mitään hämminkiä.


jep, Haralla jäi siitä puolesta kierroksesta kiinni se 11,?min jotain mitä sen tankin pitäisi kestää..

Heh, se oli komea/tyhmä mälli se Ronnefalkin tukivarsi. Kun suora alkaa kääntymään kohti kallistettua mutkaa niin sisäreunaan täydestä löylystä. Ei tarvinut arpoa jatkuuko meno  :grin:

Se Matin erä oikeasti kyllä osui pahaan saumaan, oli "komean" näköistä kun siitä takaosan isosta tuplasta lähti autoja IHAN mihin sattuu..

Isot pojat ja nuoret lupaavat tulokkaat(Cody King, Ty Tessmann, McBride, ym ym) vetää kyllä jäätävää kyytiä, mutta niin menee nuorehko tulokas Leinokin. Tekee bestlappeihinsa nähden todella hienoa tulosta. Finaaliainesta, ehdottomasti!

micsa

Lainaa

jep, Haralla jäi siitä puolesta kierroksesta kiinni se 11,?min jotain mitä sen tankin pitäisi kestää..



Aivan, ihan siä erän loppuvaiheessa se sammuminen tuli. Ja pitäähän sen tankin tosiaan kestää yli sen 10min jos meinaa päästä maaliin asti.  :roll:

JUkka-san

Tankinhan pitää kestää melkein 12 minuuttia jos haluaa ajaa tankkaamatta. Tuollakin läppi on parhailla 45 sekuntia. Varikolta ulostulokierros on siis 45 sek, ja sitten jos tulos on jotain 10 min 30 sek, pitääkin tankin riittää 11 min 15sek...

jarkkom

#48
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 11.11.10 - klo: 16.47
Aiempi kommenttini viittasikin siihen että kyseessä on mun mielestä maailman paras krossikuski jolla on nyt riittävä auto (toissavuonna Tebolla oli OD joka riitti muistaakseni 2. paikkaan mutta voin olla että muistini pettää asiaa tarkistamatta ja kun muistetaan Haran pitkä tankkiväli, jolla voitto tuli, joten Tebolla on paras olla tällä kertaa tankkiväli kunnossa)

En sit tiedä oisko kössillä ollu parempi (riittävä) tankkiväli. Hara ja Tebo ajoi molemmat O.S.:llä.

Kantsii katsoa Tebon haastatteluja tän vuoden kisasta (http://vimeo.com/16612402), mielestäni kaverilla on asenne todella kohdallaan sekä jutuista voi poimia myös tämmöinen rivikisaaja paljon hyödyllistä omaan tekemiseensä.
---

mikari

Jee, cooli jäbä. Joo mut Haran tankkiväli oli kyllä legendaarinen, Tebon konetta muista, epäilin et Orion jo silloin, mut ehkä sekin oli sitte OS.
Kiitos 20 vuodesta!

tturku

-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Janne A



Yks AE jäljellä. 23 kuskiako pääsee suoraan semeihin?
Täältä koitin vilkuilla, mutten oo varma ymmärsinkö oikein, kun ei toi M8 oo hirveen tuttu lajina.

Täällä vielä 5. kierroksen jälkeinen tilanne tarkemmin.

Maifieldillä vähän selkä seinää vasten, jos mielii semeihin. AE5:ssa siltä hajos ohjausservo.

kallek

16 nopeinta pääsee mun käsittääkseni suoraan semeihin.

Janne A

Kohta alkaa vika kierros. http://liverc.rccars.com/liverc.php näyttää ilmaiseksi viimeisen kierroksen 1-5 heatit. Eli nyt äkkiä linjoille, kun isot pojat ajaa!

RikuRassi

:((( Leino ei päässyt semeihin suoraan.. 18. nyt

-Jari-

Lainaus käyttäjältä: RikuRassi - 12.11.10 - klo: 09.59
:((( Leino ei päässyt semeihin suoraan.. 18. nyt
Ja Josekin lähtee hakemaan vauhtia ainakin 1/8:sta. Ei tullu kummallakaan tänään parempia pisteitä.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

PaavoNokkava

Joo ei oikein ollut tänään Suomalaisten päivä... Tässä Suomalaisten nousufinaalipaikat:

Teemu - 1/4 A
Jose -  1/8 A
Artsi - 1/128 B
Matti - 1/1024 B
[PRCA] [TamUa]

Janne A

Lainaus käyttäjältä: PaavoNokkava - 12.11.10 - klo: 11.15
Joo ei oikein ollut tänään Suomalaisten päivä... Tässä Suomalaisten nousufinaalipaikat:

Teemu - 1/4 A
Jose -  1/8 A
Artsi - 1/128 B
Matti - 1/1024 B

Montako aina nousee?

*HOKE*

4
Per hiitti.
Ja semeissä nousee 5 suoraan finaaliin + pari kuskia menee aikavertailulla.

VihtiRC