Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

IFMAR 1/8 off-road world championships in Pattaya Thailand

Aloittaja jannes28, 08.11.10 - klo: 20.20

RikuRassi

On joo, eilen puhuivat tuntia myöhemmästä.. ok, korva tarkkana..:)

ampperi

Seuraavaksi +35 näytöskisa, joten finaali vasta klo 11...?

edit: oli kyllä siisti tuo toisen semin 5 paikan taistelu lopussa, 3 sadasosaa jäi eroa Draken hyväksi.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: jannes28 - 14.11.10 - klo: 09.34
Tebolla oli ylivoimaisesti nopein kierrosaika. Oli kyllä jännä tuo Draken ja Agoinin taistelu maaliviivalle asti.

Koskas se finaali alkoi?

Mikäs Tebon läppiaika oli?


Tuosta tuli vain mieleen että olipas mielenkiintoista nähdä miten muutamilla kuskeilla alko mailan puristus epäonnen jälkeen.
JQ huitas 44.2 läpin samantien.
Meen Vejrak samassa hiitissä 44.0
Ja David Ronnefalck 43,8
Huikeen nopee juniori...
Huonoa tuuria vaan.

jannes28

Tebolla oli jotain 43.639s Lähin oli kuitenkin 44,309s
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

RikuRassi

Tebolla 44,7 vaan semifinaalissa.. semissään kaiketi toiseksi nopein.  JQ ja Teemu ajoivat tosiaan hienot läpit tänään myös.. Tebon paras läppi aiemmilta päiviltä.

Ronnefalkia tullut seurattua tarkemmin kanssa, ja se on NOPEA oppimaan ratoja myös, sehän ei ollut reenaamassa edes täällä aikaisemmin? Alkuerien jälkeen taisi olla 33:s.. Olisi kiva saada alkuerälistaus myös siten että kuka reenasi ja kuka ei.

Ruotsissa juttelin, ja se ei ole hävinnyt yhtään M4-10 kisaa Pohjoismaissa sen jälkeen kun sen aloitti tämän vuoden alussa. EM:iä ei sentään vienyt. Hieno katsoa mihin taidot riittää.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: jannes28 - 14.11.10 - klo: 09.58
Tebolla oli jotain 43.639s Lähin oli kuitenkin 44,309s

Kyllä siellä vaan taitaa edelleen sama nimi komeilla bestläpin haltijana... 43.77 ja tekijä muistaakseni Cody King.

Tuon Ronnefalckin läpin huikeaksi tekee se että ratahan on tosiaan kulunut aika reilustikin... Silti junnu vetäs yhtäkkiä hihasta tollasen läpin.


*HOKE*

Ok...
Eli Tebolla on siis ollu vauhtia reservissä aikalailla.
Ei ollu tuon seminkään aikana kuitenkaan mitään tarvetta millekään polkukierrokselle, mutta silti noin kova sieltä putkahti.
Mihinköhän aikoihin tuo sälli yltää jos tulee vastaan tilanne että on pakko ottaa kaikki irti...

Saas kohta nähä tuleeko sellasta tilannetta eteen.

ampperi

JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

ampperi

JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

jannes28

Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

hmort

No nyt on huimaa touhua kun epäillään jonkun sabotoineen savoyan autoa...
-Henry Mort

jannes28

On tää jännää. 1. King 2. Tebo 3. Hara

Maifieldilla loppu nitro... voivoi

No nyt Hara nousi 2
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

jannes28

Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Niko

Parin sekan päähän jäi Hara MM tittelin uusinnasta.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: Niko - 14.11.10 - klo: 12.20
Parin sekan päähän jäi Hara MM tittelin uusinnasta.

Niin, eikös se turistikuski voittanut ihan tuurilla ja tankkivälillä etc. aiemman tittelin? :grin: Pikkasen oli Tebo hukassa finaalissa, mutta kössifanien riemuksi Codylla pysyi paletti kasassa.
---

_magu_

ei tuurilla voiteta mm tittelii :azn: hieno skapa ja kyöstille tais tulla 8 m-8 mm titteli!!

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 14.11.10 - klo: 12.23
Lainaus käyttäjältä: Niko - 14.11.10 - klo: 12.20
Parin sekan päähän jäi Hara MM tittelin uusinnasta.

Niin, eikös se turistikuski voittanut ihan tuurilla ja tankkivälillä etc. aiemman tittelin? :grin: Pikkasen oli Tebo hukassa finaalissa, mutta kössifanien riemuksi Codylla pysyi paletti kasassa.

Miten tebo hukassa oli?

Siinähän se ajeli haran kanssa näppärästi odotellen lopun hyökkäystä... mutta stumppas koneen.

Se on katos taktikointia noissa pitkissä finaaleissa.
Jos alusta asti seurasi niin jätkät otti vieläpä vähän erilaisia tankkitaktiikoita, vaikka yhtämonella tankkauksella ajoivatkin.
Sekin hieman pumppaili tuota palettia kun Tebo oli eka joka tankille meni ja siis jo hyvin aikaisessa vaiheessa.

Kyllä siitä olis tullu kolmen kuskin raju taistelu loppuun ilman tota Tebon koneen sammumista.

Stumpin jälkeen kuitenkin otti vahvasti kolmospaikan itselleen ja piti sen varmistellen maaliin asti.

jarkkom

Jossitella voi aina lisää, Tebo ajeli puolessa välissä Haran ja Hara jäi reilu 5 sekuntia Codysta. Ilman tota episodia Hara olisi ollut edellä finaalin päättyessä, eri juttu sitten on, olisiko Codylla puntti tutissut yhtä paljon parin viimeisen minuutin aikana, kuten nyt kävi.

Tebo myös kaatoi finaalin loppupuolella, vaikkakin koneen sammuminen olikin pahin takaisku.
---

*HOKE*

Kuten kaato kingi ja hara myös...
Itseasiassa aivan lopussa king ja hara kaato selvästi enemmän kuin tebo.

En mä edes jossittele... Kunhan totesin että eihän tebo yhtään sen enempää hukassa ollu ku harakaan.

Siinähän ne ajeli jätkät peräkanaa... Ja tietäen tunnin finaalin luonteen, tietää että tuo on vain ja ainoastaan taistelun odotusta... Mikä sitten lopussa nähtiinkin.
Harmi vaan että siitä Tebo putosi koneen sammumisen takia.
10 sekunnnin ero ei ole mitään kun erää on vielä jäljellä yli 10 minuuttia.
Ja sehän just nähtiin haran toimesta.

Janne A

Hyvät oli karkelot ja harmittavasti Hara sähläs pari vikaa läppiä, niin ei saatu ultimaattista loppuhuipennusta. Viihdyttävä oli kyllä nytkin.

Katsoin all access pass:illa 3G:n yli. About minuutin välein bufferoi hetken, mutta yllättävän hyvin toimi. Dataa näytti liikkuvan about 60kt/s.

jannes28

#111
Hara kyllä tumpeloi kisan alussa pahasti ja oli pitkään aika kaukana. Pitkä kisa ja jos tuurilla ei kerran voiteta niin epäonnella ainakin voi hävitä  :wink:

Mutta hei... Kyle McBride oli neljäs. Jäätävä jätkä! Ja oliko se nyt 14v?
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: jannes28 - 14.11.10 - klo: 12.51
Hara kyllä tumpeloi kisan alussa pahasti ja oli pitkään aika kaukana. Pitkä kisa ja jos tuurilla ei kerran voiteta niin epäonnella ainakin voi hävitä  :wink:

Eiku se oli sitä kuuluisaa taktiikkaa kato..
---

*HOKE*

#113
Miten sä edes jaksat olla tajuamatta?

Alussa hara teki pienet tumpeloinnit.
Nous sieltä nätisti kärkitaisteluun.
Siinä kohtaa kun alun härdelit ja muut oli saatu ohi niin jätkät alko ajamaan niinkuin pitkässä finaalissa ajetaan, eli pyritään pitämään vermeet pystyssä ja ehjänä... Säännöstellään vähän vauhtia ja kyttäillään muita.

Sen nyt näki peräsilmälläkin kun kolmen kärki lipu kauemmas muista ja erot pysytteli aika samoissa jatkuvasti... vain eri tankkaushetket pumppas jätkien eroja.
Tokavika tankkaus ja jätkät alko olemaan hyvin tiiviissä paletissa...
No sit ei mennykään enää kauaa kun tebolla sammu ja se oli peli selvä hänen osaltaan.
Hara roikku edelleen samalla taktiikalla mukana.
Vasta vika tankkaus ja sit alkokin puristus sekä molempien kärkijätkien kaadot.

Täysin perus juttuja arvokisojen finaaleissa kun pituus on tosiaan 60 minuuttia.

Ei ole mitään järkeä yrittää alusta lähtien survoa kovaa vaan sillon pysyttäydytään taktiikassa joka on ennen hiittiä mietitty.
Ja sen näki heti ekasta tankkauksesta lähtien kun tebo tuli tekemään sen hyvin lyhyen ajan sisään startista.
Sillä saatiin ne tankkivälit niin että tebolla olis ollu se viimeinen tankki väli pidempi suhteessa kumppaneihin...
Eli tebo olis tullu varikolle kun aikaa oli 8,30 jäljellä... Kun taas kingi ja hara tuli tankille myöhemmin...

Koska tähän lajiin kuuluu tankkaukset niin ei voi karusti tuijottaa tulosmonitoria ennenkuin viimeiset tankkaukset on tehty.
Tunnin finaalissa on myös säästettävä renkaita että olis siellä loppupuolella vielä rengasta jäljellä jotta voi taistella.

Äijät on koko viikon puhunu haastatteluissakin omista plääneistään ja että aikovat pysyä niissä...
No siinä oli finaalissa sitä plääniä varsinkin noiden kolmen podium jätkän toimesta.
Jokaisella erilainen tankkiväli taktiikka.



Jos Tebo on kolmantena muutaman sekunnin päässä ykköspaikasta kun tunnin finaalia on jäljellä pyöree 10 minuuttia niin miten jätkä sit oli hukassa?
Varsinkin kun oikee taistelu alotetaan vasta vikalla tankkauksella.

jarkkom

#114

Minä kunnioitan yksilön omia mielipiteitä, enkä väkisin yritä niitä muuttaa. Täten myös itse uskon, että voimme olla asioista eri mieltä. Toivon myös, että niistä ei tarvitse jankata maailman tappiin asti.

Ilmeisesti myös katsoimme eri kisan livenä, sillä Tebolle merkattiin tulokseen 2 kierrosta vähemmän, kuin kärkikaksikolle.
---

*HOKE*

Joka johtui koneen sammumisesta, eikä siitä että kuski olisi ollut hukassa.

50 minuutin ajaminen kärkikolmikossa ei ole hukassa olemista.
Eihän se ollut hukassa olemista Haraltakaan.

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: redrc
The Top Qualifier for the event and the pre-event favourite Tebo was clearly disappointed to only finish third.  The 23-year-old US Champion was in the hunt right up to the half way point but with 20-minutes remaining got the double single wrong and landed on a track marker which cut his engine.  Afterwards the Kyosho driver said he raced too hard in the beginning to try keep up with big rival Ryan Maifield and this left his front tyres like slicks.
---


hmort

Buhaahaaa mitä vääntöä jostain tuloksista.... Eiköhän tuolla kisoissa 20 kärki mennyt aika kovaa.... Ja jos jollain vääntäjillä on eriäviä mielipiteitä niin ei muuta kun ilmoittautuu kisoihin ja näyttää kuinka kovaa ajaa.... Täällä netissä tuntuu olevan maailman nopeimmat ajajat...
-Henry Mort

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 14.11.10 - klo: 15.43
Lainaus käyttäjältä: redrc
The Top Qualifier for the event and the pre-event favourite Tebo was clearly disappointed to only finish third.  The 23-year-old US Champion was in the hunt right up to the half way point but with 20-minutes remaining got the double single wrong and landed on a track marker which cut his engine.  Afterwards the Kyosho driver said he raced too hard in the beginning to try keep up with big rival Ryan Maifield and this left his front tyres like slicks.


Eli tästä huomataan että minä KATSOIN kilpailun livenä ja sinä et.
Se oli aika tarkalleen 50 minuuttia missä tuo tapahtui koska juuri odoteltiin tebon tulevan parin läpin jälkeen varikolle viimeisen kerran ja siitä parit läpit ennenkuin Hara ja King olivat tulossa vikalle tankille ja siis vääntö olisi alkanut.
Vääntö alkoi kyllä, mutta vain Haran ja kingin kesken koska tosiaan Tebo stumppas koneen.

Ja juuri niin... Kyllä siellä ne nopeimmat kuskit finaalissa oli ja taso oli todella korkea.
Maifieldin jne pudotessa pelistä pois, King, Hara ja Tebo erottautui muusta ryhmästä ja kymmenen minuuttia kun oli jäljellä niin ero oli jo melkein kierros muihin.

Onhan sulla mielipiteeseen oikeus joo... Niin on mullakin oikeus huvittuneisuuteen sun mielipiteestä että jätkä joka taisteli voitosta 50 minuuttia, olis hukassa.
Jep jep.