Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Losi Racing 22

Aloittaja mof, 02.12.10 - klo: 21.10

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: kksaffy - 22.11.14 - klo: 15.13
Tietääkö kukaan mitä eroo on 22:sen pohjalevyllä verrattuna 2.0 versioon..?

Ainakin 2.0 versioon tehty servon kohdalle syvennys ja molemmat takatukivarsien pidikkeet saa pienellä
ruuvilla kiinni. Vanhassa versiossa vain taaemman saa ruuvilla kiinni. Noi on taitaa olla ainoat erot.

kksaffy

Kiitos vastauksesta..! Pituus taitaa olla sama..?
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: kksaffy - 23.11.14 - klo: 20.10
Kiitos vastauksesta..! Pituus taitaa olla sama..?

Pituuden pitäisi olla sama. Nyt TLR on tehnyt uuden kevennetyn ja 2,5mm lyhyemmän pohjan 22:seen.

http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdID=TLR331014

kksaffy

Jes..! TON mä haluun..!! Ny lähti eurorceelle postia... :tongue:
Ja iso kiitos sulle taas..!
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Metsäläinen


Metsäläinen

Helppo kikka 22:sen etuakseleiden muuttamiseen käyttäjä ystävällisemmiksi. Akselin takaa lyhyen kiinnitysruuvin
vaihtaa niin pitkään että se menee koko akselin läpi. Tarpeeksi pitkä että siihen saa mutterin ja sitten on mutterilla
kiinnitettävät renkaat. Ainoa miinus on että mutterit on vain M3 kokoa, eikä taida löytyä serrattuja M3 muttereita.
Mutta ainakin savöx servojen mukana tulee flanged M3 muttereita, mulla on käytössä semmoiset.

piipi

Tietääkö joku viisaampi, mitä eroa on inline ja trailing ohjauspaloilla ja miten vaikuttaa auton käytökseen? Ja onko joillakin muilla ongelmia saada etuiskaritornit kestämään?(syy voi oola myös omassa ajotavassa) :laugh:
Team Associated B5m

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: piipi - 05.01.15 - klo: 20.32
Tietääkö joku viisaampi, mitä eroa on inline ja trailing ohjauspaloilla ja miten vaikuttaa auton käytökseen? Ja onko joillakin muilla ongelmia saada etuiskaritornit kestämään?(syy voi oola myös omassa ajotavassa) :laugh:

Inline ohjauspaloilla auto kääntyy tiukemmin ja on vaikeampi ajettava. Trailing palat tekee autosta vakaamman ja ohajuksesta rauhallisemman, eli helpomman ajaa. En ainakaan vielä ole saanut yhtään etuiskaritornia rikki.

kksaffy

Mulla kestää joskus yhden reenin.. Joskus kaks.. :wink:

Mun kokemuksen mukaan TLR:rällä on tosikova muovilaatu.. Esim. Kuin ruuvaat siihen jotain niin se kestää
vääntää ihan tappiin asti tiukalle..
Mut esim. Assossa saa olla tosi tarkkana et ei väännä jenkoja..

Meijän radalla on paljon hyppyjä ja paikkoja joista voi hypätä huonosti, jos vähän kolahtaa niin kyllä
melkein hajoo.. Kun se on niin kovaa se muovi..

Vähän pehmeämpi muovi vois kestää paremmin..

HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Metsäläinen

Eurorc:lle on tullut niitä lyhyempiä pohjia ja paljon muita herkku osia, jos Vesa et ole vielä huomannut. :wink:

kksaffy

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 06.01.15 - klo: 16.10
Eurorc:lle on tullut niitä lyhyempiä pohjia ja paljon muita herkku osia, jos Vesa et ole vielä huomannut. :wink:

Arvaa onko jo autossa kiinni..! :grin:
Luhempi pohja ja uudet sivu ponttoonit niillä lisäpainoilla....
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: kksaffy - 06.01.15 - klo: 16.31
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 06.01.15 - klo: 16.10
Eurorc:lle on tullut niitä lyhyempiä pohjia ja paljon muita herkku osia, jos Vesa et ole vielä huomannut. :wink:

Arvaa onko jo autossa kiinni..! :grin:
Luhempi pohja ja uudet sivu ponttoonit niillä lisäpainoilla....

Legendaarista!! Ootko päässy jo testaamaan?

kksaffy

No en oo metriäkään ajanut.. Tällä tai ens viikolla pitäis päästä testaa..
Mut täytyy viä vähän rakentaa sitä... On muutamia ajatuksia jotka aion siihen muokata..

Laitan kuvia kun valmis tai viimeistään winter jumpseissa näytän.. :tongue:
HOBBYFACTORY ASSOCIATED


kksaffy

Onko kukaan käyttänyt Asson ratasdiffiä Losissa...?
Oon ymmärtänyt et sopii, tai yhden hampaan heitto johonkin suuntaan..?

Eli ahdistaako liikaa vai onko ihan ok..?
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

peltimikko

assossa käytetty losin diffiä...samaa kamaa =)

Metsäläinen

Vähän ohjeita kuuladiffin tekoon. Todella tärkeä osa hyvän kuuladiffin aikaan saamiseksi on sisäänajo eli break in ja slipperi pitää myös olla säädetty oikein, että diffi pysyy hyvänä pidemmän aikaa!!

Ensimmäisessä videossa kasataan ja ajetaansisään diffi, sekä säädetään slipperi.

https://www.youtube.com/watch?v=EToj2yX76NU

Toisessa videossa on mielestäni parempi diffin sisäänajo menetelmä.

https://www.youtube.com/watch?v=SAWjgE8zBzU

Näillä ohjeilla saa todella hyvin toimivan ja pitkäkestoisen kuuladiffin. Paremman diffin saa tehtyä näillä
ohjeilla kuin auton mukana tulleen manuaalin ohjeilla.

Hursa75

Metsäläinen onko sulla setuppeja lavankoon keskimoottorille?

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Hursa75 - 04.06.15 - klo: 17.49
Metsäläinen onko sulla setuppeja lavankoon keskimoottorille?

Ei ole, en ajanut autolla ulkona keskimoottorisena.




Hursa75

Selvä. Tartee lähtee sitten kokeileen noista tehdaskuskien setupesta rakentaan ittelle sopivaa.


pikimoolssi

Minkälaista akkupakettia porukat on autossa käyttäneet, shorty vai saddle? Shorty akku taitaa mennä keskimoottoriseenkin pienellä modauksella niin siinä ainakin, taitaa olla paras vaihtoehto?

Totte

Ajatko taka vai keski moottorisena ?
axial jeep
tamiya m05

pikimoolssi

Keskimoottorisena on tarkoitus ajella.

Totte

Ulkona , vai meinaatko sisäkauteen valmistautua ?
axial jeep
tamiya m05

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: pikimoolssi - 28.07.15 - klo: 18.34
Minkälaista akkupakettia porukat on autossa käyttäneet, shorty vai saddle? Shorty akku taitaa mennä keskimoottoriseenkin pienellä modauksella niin siinä ainakin, taitaa olla paras vaihtoehto?

Kannattaa ajaa shortyllä ja vähän painoa kylkiin. Saddlet tekee auton raskaan ja velton oloiseksi.

Totte

Ite tykkään ajella just saddle akuilla , tuon mahan painon takia
maavara vaan alas , jousiin joustoa ni menee kuin juna .
Mut hei kokeilemalla kaikki toimii , ja jokainen löytää säätönsä omalle ajotavalle.


axial jeep
tamiya m05

Metsäläinen


pikimoolssi

Jepajee. Näin päättelin kun lueskelin mm. RCTechin foorumeilta auton topikkia, että shorty on se millä mennään.

Pakko kyllä myöntää, että on rakennusarjojen laatu ja kasattavuus parantunu huomattavasti siitä, mitä se oli silloin kun harrastuksen aloitin ensimmäistä kertaa. Auto menee nippuun ihan mukisematta, ainoo minkä kanssa meinas olla ongelmia oli takapäähän tulevat minimini-hexit ja tämäkin siitä syystä kun ei ollu tarpeeks pientä avainta. Mikähän on noissa logiikkana ollut...

Onko kakskakkoseen muuten mitään "pakollisia" optio-osia? Ohjauksen muuttaminen bellcrankeillä toimivaksi on ilmeisesti ainakin.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Metsäläinen

Ne miniminit pitää tukivarsien kiinnityspalikat paikoillaan kun irrottaa vaihdeboksin huoltoa varten.
Ohjauksen lisäksi kannattaa hommata myös nämä osat:

http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdID=TLR2985
http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdID=TLR33000
http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdID=TLR334018

Noiden osien huomasin olevan ne tärkeimmät päivitykset autoon, kun minä semmoisella ajoin.

pikimoolssi


Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 30.07.15 - klo: 08.21
Ne miniminit pitää tukivarsien kiinnityspalikat paikoillaan kun irrottaa vaihdeboksin huoltoa varten.

Minkä kokoisista ruuveista muuten on kysymys? Nyt ne on väännelty kiinni ihan sormivoimalla, mutta näin niitä ei tietenkään uskalla jättää.

Löysin 0,9 avaimen mutta se oli kyseisiin ruuveihin aivan liian pieni.


Sent from my iPhone using Tapatalk