Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Radiot, kiteet, vastaanottimet, servot

Aloittaja Pekka V, 01.01.04 - klo: 13.52

Divi

Homma selkeni nyt huomattavasti... Nimittäin sekä failsafe että servo on ehjiä, samoin akku ihan normaali... Vastari kärähti koska minä palikka kytkin akun siihen vahingossa väärin päin... :oops:  Saatiin vastari ihmeenkaupalla vielä korjattua. Katsotaan nyt ja kokeillaan että voiko tuohon vempeleeseen luottaa sen vertaa että asentaa sen FG:n kyytiin. Tulee meinaan ruumiita kun semmonen norsu karkaa... :mrgreen:

Joonas.O

Olisi yksi_kysymys.


Radio:Graupner XS-6 Race.

Lähetin akku:8-sormi-pariston kokoisesta kennosta, koostuva akku.

Laturi:Kyoshon pikalaturi.


Ongelmana on siis se, että kaikki johdot ja liittimet on kunnossa, mutta laturi tekee näin:Näyttää ensin, että akku latautuu (5-sek).Sitten se näyttää, että akku ei ole kytketty.Jos ohjaimen laittaa päälle, tulee näyttöön valikko ja kuuluu "piip", sitten sammuu, tämä kestää n.0,7-sek.


Neuvoja kuunnellaan ja niistä tulee kiitosta!
|Sekanen Hamsteri Racing Manager|S-Grafix|

tapsa92

Onkos sulla ihan originaali akku? Onko virtaa akussa? Toi radiolaite ei tykkää pikalaturista, joka liitetään radioon, akku ei lataudu, siellä on sellanen suojavastus siellä radion sisällä.
- Tapsa

Joonas.O

Aa...Kiitos tiedosta!Tämä on tällainen punainen käyttämätön (kuulemma), akku.


Ilmeisesti suoraan akkua voi pika ladata, mutta ei silloin jos on radioihin kytketty?
|Sekanen Hamsteri Racing Manager|S-Grafix|

Divi

Lähettimen akkua ei ole mitään järkeä pikaladata... Hommaa siihen vaikka Graupnerin MUltilader 3... amksaa jotain 20e ja saat sillä ladattua suoraan tuosta XS-6 liittimestä...

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "Divi"Lähettimen akkua ei ole mitään järkeä pikaladata... Hommaa siihen vaikka Graupnerin MUltilader 3... amksaa jotain 20e ja saat sillä ladattua suoraan tuosta XS-6 liittimestä...
Kyllä minä olen huomannut että kun omiin 2,3A GP:n lähettimen akkuihin pistää vaikka 1.5Amppeeriilla virtaa niin kestää paremmin kuin hitauslatauksella, tietysti voi se vähän vähemmin kestää mutta suhteessa siihen kauanko sitä on ladattu.

Divi

Aivan. Ja kisatilanteessa varmaan ihan omiaan jos pitää nopeesti saada virtaa... Ite oon tollasella multiladerilal hinuttanu akut täyteen yön yli ja kyllä niillä aina on päivän ajanut helposti...

Divi

Pimped out XS-3 by Wilson griptape :lol:

Divi


tapsa92

- Tapsa

Divi

Niimpä... Ihmetyttää vaan tuo varotus että pitää käyttää digitaalista vastaria parhaan tehon saamiseksi :|  Mitä ihmeen eroa on sitten Digitaalisella ja Analogisella vastarilla käytännössä... Luulis JR propon syntikkavastarin olevan digitaalinen?  :? Servo on siis tulossa FG monsterin kaasuun...

vms

Löytyisikö jostain radio+vastaanotin Slashille jossa olisi mahdollisuus rajoittaa kaasua/pakkia?

Käytössä on vuoden 2011 Slash 4x4 Ultimate, jossa nykyisin 2000kv moottori 4s:llä ja muuta mukavaa. Ohjain on vakio (ei iLaite-versio vaan aikaisempi). Ajelua on vain pihapiirissä ja puistoalueilla. Useimmat pihapiirin lapset neljästä ikävuodesta eteenpäin ovat jo ajaneet autoa. Tällöin olen tosin aikuisena käyttänyt itse kaasua/pakkia ja vieraileva kuski on saanut vain käännellä rattia. Tämän haluaisin nyt muuttaa sellaiseen suuntaan, että voisin ohjaimesta ottaa käyttöön rajoitun kaasun/pakin. Tällöin voisin ehkä uskaltaa luovuttaa koko ohjaimen hetkeksi vierailijakuskille jos auton saisi kulkemaan korkeintaan hölkkävauhtia. Vierailun päätyttyä tulisi taas kyetä helposti poistamaan rajoitukset käytöstä.

Perusohjain riittäisi. Nykyohjaimesta käytän lähinnä vain kaasua/pakkia, ohjausta ja ohjauksen trimmiä. Pikaisesti katselin että  FS-GT3C ohjaimen saisi netistä melko edullisesti, mutta manuaalista en oikein osannut päätellä soveltuisiko se tarpeeseeni.

Nykyohjaimeen voisi tietenkin tehdä myös mekaanisen rajoittimen.
Slash 4x4 Monster

SixStars

Löysitpäs vanhan langan  :azn:

Eli jos radiosta löytyy EPA ( end-point-adjustment ) säätö, niin se passaa tuohon tarkoitukseen ( oletan että käytännössä kaikissa tuommoisissa isommalla näytöillä olevissa -myös kiinanradioissa- on tuo ominaisuus )

Itsellä on pojalla tuo Hobbykingin HK300, jossa mm. EPA säätö on ihan simppelisti potikoilla - ei tartte valikoitten uumeniin mennä - ja on halapa laitekin.. kestänyt meillä jo lähes kolme vuotta.. kerran joutui sen liipasimen yhden katkenneen muovitapin korvaamaan sopivalla ruuvilla, ja korjaus on parempi kuin sata jänistä ( saman tein omaan HK310:iin, jossa sitten tuota aiempaa enemmän ominaisuuksia + muistipaikkoja useammalle autolle )

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__12177__HK_300_3_Channel_2_4ghz_FHSS_Ground_Radio.html
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

vms

End pointit löysin tuolta FS:n radiostakin. Jäin vielä pohtimaan että olisi kiva ohjaimeen voisi laatia profiileja eri käyttötarkoituksiin ja siirtyminen niiden välillä olisi helppoa. Profiilien sisään sitten sopivat asetukset eri kohderyhmille. Onnistuuko tällainen jollain laitteella?
Slash 4x4 Monster

jon.lindgren


vms

Kaivelin myös tuolta aiemman esimerkin FS:n manuaalista kohdan:

LainaaThe radio (FS-GT3C) can be stored with ten memories (FS0-FS9), and each memory in the radio can be setup separately to match up with different models.

... joten eiköhän tämä tästä nyt kun sopivat keywordit löytyivät - kiitoksia avusta :)
Slash 4x4 Monster