Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Durango DNX408

Aloittaja tepiii1@gmail.com, 21.12.10 - klo: 14.53

jannes28

Tuli sitten vaa'alla käytettyä vanhoja ja uusia osia.

Lunsfordin titaanivantit keventää autoa 22grammaa, Xtreme racingin iskaritornit 24grammaa ja titaanivarret iskareissa 8 grammaa  :grin:

Vielä olisi pakissa hiilikuituinen keskidiffin kiinnityspala jota en ole punninnut. Ja jossain vaiheessa pitäisi tilata hiilikuituinen radiolevy ja alumiiniset akselit. Sitten lähtee varmaan sekuntteja jo kierrosajoista  :wink:
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

foursquare

Paljon tuo auto sitten painaa ajokunnossa kun täytyy noin paljon hifistellä kevennys osaa? 

Ettei tule vaan alipainoinen.. 

Valmiiksi kevyitä autoja myydään jo valmiinakin  :cool:
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

mikari

Tulee siinä grammalle hintaa  :wink:

No mut sillä tuskin merkitystä, pääasia on tekeminen
Kiitos 20 vuodesta!

HVoltage

Onhan tuossa kevennystä jo yli 50 grammaa, joka on selkeästi kannattavaa puuhaa. Nuo kevennykset vielä auton yläosista joten painopiste laskee hieman alemmaksi. Se, että huomaako kuski sitä on sitten ihan subjektiivista...


Kuten Mika sanoi, harrastuksesta toinen puoli on rakentamista, joka antaa myös paljon.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

jannes28

Ei ole pelkoa alipainoisuudesta noilla pudotuksilla. Grammoille tulee kyllä hintaa, mutta kuten Jeppe tuossa arvailikin niin rakentelun ilosta tuotakin kevennysprojektia tehdään. Tuskin huomaan suurta muutosta. Ja mitä niihin kevyempiin autoihin tulee, niin sopii luetella. Keksin kyllä jokaisen kohdalla syyn miksi Durango on parempi ;)
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: foursquare - 06.08.11 - klo: 01.33
Paljon tuo auto sitten painaa ajokunnossa kun täytyy noin paljon hifistellä kevennys osaa? 

Ettei tule vaan alipainoinen.. 

Valmiiksi kevyitä autoja myydään jo valmiinakin  :cool:

Ja se että se auto on painorajalla tai 100g sen yli ei vielä sen paremmin liikuta autoa saati vaikuta lopputuloksiin  :wink:
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 06.08.11 - klo: 10.39
Onhan tuossa kevennystä jo yli 50 grammaa, joka on selkeästi kannattavaa puuhaa. Nuo kevennykset vielä auton yläosista joten painopiste laskee hieman alemmaksi. Se, että huomaako kuski sitä on sitten ihan subjektiivista...


Kuten Mika sanoi, harrastuksesta toinen puoli on rakentamista, joka antaa myös paljon.

Lisäksi autoon saa mm Durangolta alumiiniset akselinpäät jotka keventää huomattavasti (testasin EM-ssä ja tärkein eli
kulutuskestävyys tuntuu olevan kohillaan) + tehdas julkaisee pikapuoliin vielä mm. kevennetyt rattaat jne. Jos nyt haluaa
uhrata eurojaan kevennyksiin niin yksi vaihtoehto on vaihtaa normaalit losin diffikuoret ja rattaat. Sillä säästää myös grammoja
kun noi vakiodiffit on tehty mun mielestä vähän turhaankin ns. pomminkestäviksi. Samalla on optio käyttää LOSI:n smart-diffiä
edessä (tai jonkun muun valmistajan LOSI tarkotettua) ja keskellekkin sellaisen saa rakennettua mutta joutuu vähän shimmailemaan
laakereita. 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

jannes28

Mietin kyllä tuota voimansiirron keventämistä myös, mutta olen tässä seuraillut kun Losin diffit hajoilee. enpä taida vaihtaa. Auto on kestänyt kaikki kisat (jyväskylä ja kerhokisat) ilman yhdenkään erän keskeyttämistä kun hommasin kunnon moottorin ja uuden vastarin.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

mikari

Kuulostaa hyvältä Janne, ja siltä että olet löytänyt itsellesi hyvän paketin! Tsemiä
Kiitos 20 vuodesta!

duda

Mitäs nyt näyttää auton paino?

jannes28

3030gr näytti nyt tankki täynnä ja ilman renkaita. Moottorina Speed, pillinä alpha,  servoina Ko Propo alumiikuoriset H.C servot. Akkuna Vampire life . vielä en vaihtanut iskarinvarsia ja diffin kiinnikettä.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

mikari

Pysyykö se noin kevyenä enää radallakaan ?  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

jannes28

hups. koppa oli pois. Tasan 3100 sillä  :cool: kyllähän se siellä 3500 kieppeillä kiikkuu renkailla.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

duda

#43
Lainaus käyttäjältä: jannes28 - 08.08.11 - klo: 13.47
Mietin kyllä tuota voimansiirron keventämistä myös, mutta olen tässä seuraillut kun Losin diffit hajoilee. enpä taida vaihtaa. Auto on kestänyt kaikki kisat (jyväskylä ja kerhokisat) ilman yhdenkään erän keskeyttämistä kun hommasin kunnon moottorin ja uuden vastarin.

Onko ollut tankin kanssa ongelmia? Tässä on itsellänikin valinta koko tämän tai THE Carin väliltä.  :)

EDIT. Mites se nyt noin painava? :)

mikari

Lainaus käyttäjältä: jannes28 - 09.08.11 - klo: 23.19
hups. koppa oli pois. Tasan 3100 sillä  :cool: kyllähän se siellä 3500 kieppeillä kiikkuu renkailla.

Jaa no tuohan on ihan normipaino  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

*HOKE*

Auto punnitaan tankki tyhjänä.

Ja renkaissa on todella isoja painoeroja.

jannes28

Ei ole tankin kanssa ollut ongelmia, enkä ole kuullut muiltakaan. Turussa näitä liikkeellä muutamia. JQn kippoja en ole yhtäkään nähnyt.

Punnitsin sen siinä tilassa kun sattui olemaan, kun olin lähdössä ulos testaamaan ja laitoin tankkiin tavaraa. renkaat ei ollut paikallaan vielä. Ajattelin että tuosta osaa varmaan hahmottaa jo.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

tepiii1@gmail.com

Oma kikotin on ajovalmiina tankki tyhjänä 3410g toistaiseks!  :shocked:
Pirssi toimii omaan näppiin hianosti, puskuri taitaa olla heikoin lenkki pirssissä!
Muutamia osia on mennyt mutta nekin oman välinpitämättömyyden piikkiin!
TLR

jannes28



Siinä pirssi suht valmiina Kauhavan karkeloihin. Huomenna pienet testit jos on kelejä.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Ama

Tuli sitten hommattua tällainen kitti. Talven aikana olisi tarkoitus haalia loput osat kasaan.
V2 tankki tuli samalla myös hommattua. Moottori, pilli ja servot vielä puuttuu.
Servoiksi kaavailin Savöx SC-1256TG ohjaukseen ja SC-1258TG kaasu/jarru.

Onko mitään muuta huomionarvoista mitä pitäisi hommata, tai ottaa kasaamisessa huomioon?
Ja mitä varaosia kannattaa hommailla pakkiin?

Poinas2

Varaosiksi voi ottaa puskurin/siipitelineen, kardaanien tappeja pussi ja niitä tynnyreitä samaten. Loput sitten sen mukaan miten ajelee. Tukivarret antaa sen verran hitissä periksi että vetari saattaa vääntyä. Samaten jos pommittelee vastapalloon ja jäykkärin ruuvit ei ole kireellä saattaa etukardaani mennä banaaniksi. Mutta noi siis normikäytöstä poikkeevalla ajotavalla.  :grin: Kasauksessa kannattaa seurailla ohjeita sekä lukasta Durangon sivuilta löytyvät tipsit mm. kaasu/jarrulinkkien säätöön ettei tule turhaan ongelmia jatkossa. Samaten kannattaa sijoittaa luistinpalautusjouseen tai käyttää kuminauhaa joka vetää luistin kiinni. Myös end-pointtien säätö on tärkeetä, muuten saa servot porsimaan syyttä suotta.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Ama

Ok, kiitos tiedosta.
Kyllä tällä on tarkoitus ajella vain radalla, ei siis pommittaa tuhatta ja sataa pihalla.
Tosin tapahtuu niitä mällejä radallakin, varsinkin tällaisilla amatööreillä.

DeRacingin puskuri ja takapään kulutus lätkä tuli hommaatu.
Vastarin akku meni myös tilaukseen.

Hiljaa hyvä tulee, vai miten se mei?