Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Morris Minin sähköt

Aloittaja masse, 06.01.04 - klo: 14.54

masse

Howdy!

ostin -67 minin, kaikki meni hyvin kunnes edellisen omistajan virittämä lämmityslaitteen kytkin otti oikosulut. Nyt avainta käännettäessä ei tapahdu mitään (startti ei pyöri, valot ei mene päälle yms.) Löysin pellin alta pari sulaketta, molemmat oli ehjiä. Auto sammui heti kun oikkari tuli, eli poweri katkesi aikalailla joka paikasta.

Eli olisiko jollakulla hyviä neuvoja sähköjen suhteen, oon koittanut paikallistaa mahdollista palanutta johdinta, mutta aika tuskaa on.

HELP! =)
| follow the white rabbit |

Mr Cale

Siltä varalta jos et tiennyt, niin apua kannattaa hakea myös Mini Club Flying Finnssin sivuilta.

http://www.mcff.net

masse

kiitos tuo auttoi vähäsen, apua tarvitaan kuitenkin vielä kipeästi!
| follow the white rabbit |

karinpaja

Kyllä mini-miesten kelpaa.en muista kuuluuko tuohon sinun autoosi kunnon akku-kengä mutta jos on sellaset "piippu"malliset niin vaihda oitis,niillä on paha tapa hapettua ja venyä? eli valot palaa mutta voimakkaassa kuormituksessa piippu keskittää ittensä ja kosketus katoaa.Muista myös vasara kikka ja se avainpesä on altis hapetukselle.ilon hetkiä minin kanssa . Älä vaan hukkaa ruuvveja purkaessasi jos sulla ei ole hyvää tuuma varastoa. :lol:
VARAjäsen

copter

Kannattaa mitata johdot ja tarkistaa että lukkopesä on ehjä. Itselläni jokunen vuosi taaksepäin kävi niin, että kun koetin startata autoa niin vain savu nousi lukkopesästä ja auto ei sitten enää reagoinut mitenkään avaimen kääntämiseen. Lukkopesä oli sulanut oikosulusta tulleen jännitteen takia (ei ottanut enää kontaktia). Kun se vaihdettiin niin ongelma ei siltikään korjaantunut, vaan avaimesta käännettäessä vain sähköt tulivat päälle muttei startista kuulunut inahdustakaan. Vein startin huoltoon, mutta se osoittautui ehjäksi ja loppujen lopuksi selvisi että johdot olivat sulaneet lattiamaton alta. Tässä kyseessä -66 mallia oleva Porsche 911, eli siis tekniikka on samalta vuosikymmeneltä. :)

Eli siis tarkista lukon kunto sekä mittaa johdot heti ensimmäisenä.

hermo1989

Kokeiles mennä kyselee //www.offipalsta.cjb.net:tiin. Niillä on aika paljon sähkötietoutta. Yksikin teki muistaakseni range roveriin uudestaan sähköt.
kyllä se auto kulkee yli 300km/h, mutta kiihtyvyys lopuu kesken.