Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Moottorisaha RC-projekti

Aloittaja |juhkii|, 06.01.11 - klo: 23.14

|juhkii|

Koko ajan vaatimassa jotai... millo videoo millo formulaa! Ja kumminkaa taia kumpikaa toteutua! 

Tänään oli taas aivan loistava ajopäivä, pieni palautusjousi jarrulle ja jarrun säätö niin uskalti ruveta ajamaankin kun sai pysähtymäänkin!  Tällä kertaa video jäi kiinni siitä että kuvaaja lähti mökille. 

Ketjujen tippuilu ainut ongelma, mutta se korjautuu sille kiristimellä, heti kun sen vain saan aikaiseksi.  Töissä ei ehdi eikä kehtaakkaan omia tehä. Jos sitä huomenna jaksaisi ylitöihin jäädä joksikin aikaa niin sais tehtyä :D


Vaan enkö ookki nopee kommentoimaan heti kun joku muu sanoo jotain?   
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

sampo1770

tekisit sitä videoo etkä täälä notkuisi niin paljoo  :laugh: sulla on niin paljon kiinnostuneita faneja jotka oottaa ajo pätkää  :grin:

|juhkii|

En notku, käyn vain vilkaisemassa silloin tällöin.     Tapahtu jänniä asioita :D   

Kiihytyksessä pyörähti servonvarsi, se muovinen osa, boorituksiltaan ja ohjaus katos,  hiekkatiellä ei ehi pysähtyäkään niin ajelin pikkuse metikköön :D no paju oli vaan nii ei hajonnu sen kummempia, paitsi se paju.

Äske rupesin kuvaamaan sitä videoo niin eikös vaan kuule servosaferissä oleva vipu jossa on oikean puolen ohjaustanko kiinni irronnut :D  Hitsi oli revennyt varmaan kun olin taivutellut sitä melko kovakouraisesti hitsin jälkeen ja ulosajo oli viimeinen pisara.   

Pakoputken alkukäyräänkin ilmestyi nätti halkeama :D    Tästä voin kiittää mahtavaa Cern Miggiäni, jolla ei saa kolmen millin peltiä puhki sulatettua.


No pakoputki ei haittaa mitään ja ohjaus vivun hitsaan muutamaan minuuttiin, ei tarvise edes purkaa autoa.     

Miltäs huominen kuulostaa videon katselu päiväks?  Voisin antaa vähä esimakua nuista hajoamisista ja ketjujen putoilusta jo tänään.
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

sampo1770


|juhkii|

Noo ei ne ketjut tällä pätkällä tippuneetkaan, mutta ihan nätisti tuo oikea eturengas heiluu koko videon ajan, lopussa meni auraus kulmat uusiks.
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

sampo1770

näytti ottavan vauhtia heti mukavasti vaikka ihan pintakaasu ajelua  :cheesy:

|juhkii|

Kyllä se ihan mukavasti, jaksaa tossaa tien oikealla puolella olevassa rinteessä lähteä paikoiltaan.   

Välit on vaan 4:1 niin ei niitten kierrosten tarvitse paljon tuosta nousta että kulkee jo iha hurjia, hallittavuus katoaa nopeasti varsinkin hiekalla kun pääsee teho alueelle.
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

fride

joskus sitten kun on kunnossa niin asfaltilla videota ;D
Sakura D4 RWD

|juhkii|

No on se jo kunnossa ja ajokelpoinen :D

En nyt vain halua ajella pahemmin kun ne ketjut tippuilee, huonolla tuurilla hajottaa vielä jotain.

Jarru ei ole mikään ihan paras, kovassa vauhdissa ei hiljennä juuri mitään, vasta vauhdin tiputtua itsestään nappaa kunnnolla kiiinni.   Ei tosin vedäkkään jarrua nyt pohjaan kun loppuu servostä kääntö kesken, säätöä löyty sieläkin. 

Bensatankkien väliletkut pitää vaihtaa, nämä hiukka liian väljät niin ei kiri tarpeeksi millään.       
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

|juhkii|

#310
Heheee :D Ei tule videoo viikonloppuna :D 
  Ketjuohjainta ei ehtinyt tekemään millään ja la-su on The Mummola-weekend, joten siirretään videoo ens viikon puolelle. 

Edit: Eipäs olekkaan mummolaa vaan sorsakosken rompetori!!!!!!    Halle lujaa! Nyt pitää männö nopeesti.
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

|juhkii|

Joo. pakko se on myöntää nii itelle ku muillekki että en tänä kesänä saa tuota laitetta kunnolla ajokuntoon, yhen ketjuohjaimen takia!

Ei oo sorvaus mahollisuutta ku koulussa tällä hetkellä nii ei pysty ei millää tekemään.
Eikä kehtaa mitäää väliaikaista tehä ku kumminki joutuu hitsaamaan.... noo pitäskö se sitte samantien syksyllä tehä taakse se heiluriakselisto, oisha se aika nätti härpäke sitte. 

ja samalla taakse alennusvaihteen vielä vaikka jos puoleen tiputtas nopeuden nii ois parempi.


Eli syksyllä jatkuu, toivottavasti ei oo työharjottelu vaa heti ekassa jaksossa...   ehtis vielä ennen lumia ajella.
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

|juhkii|

#312
kesä meni, syksy tuli ja talvi lähenee eikä mitään tapahdu...      On tässä ollu puusorvin tekemistä ja kohta alkaa työharjottelu niin kiire tulloo!

Ens viikonloppuna ei tule videoo tai sitten minut pitää bännätä tältä sivulta!
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

jokuajaja

Pääsisitkö ajelemaan tuota jollekkin asfalttipätkälle videota varten, näkisi että paljonko tuommoinen kulkee.
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

|juhkii|

oon kerran ajanu semmosella pätkällä missä just ja just näki kääntää auton toisessa päässä...   
vaikka toi sutii hiekalla nii se ei ehtiny kiihtyä tappiin ja jarrutusmatkat on lievästi sanottuna pitkät ku takana vaa jarrut.

Voin vaikka vannoa että oli vähintää satanen vauhtia ku viereisellä tiellä 50 kulkevat autot jäi jälkeen melko kevyesti.

Nykyään ei ole käytössä sitä tietä joten en valitettavasti ihan helpolla taida päästä mihinkään.


Ajattelin joskus työharjottelun aikaan poistaa vanhan perän kokonaan ja kokeilla sitä erillisjousituksen rakentamista taaksekki.
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

juhamatti

Osta multa hpi bajan iskarit, koko kierros löytyisi.

Pastirolli

Kyllä nyt on sellainen tunne että tarttisi nähdä lisää videoita ja kuvia. Vähän vastaavaa olen suunnitellut ja piirustukset on jo aivoissa.  :evil:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

|juhkii|

ei taida bajan iskarit riiittää ku tämä painaa kumminki 31kg. 

No oon sen ketjuohjurin sorvannu ja luultavasti keskiviikkona saan kiinni. 
Teen korjaukset pikapatenteilla ku mietin tässä kokonaan uutta runkoo koko laitteeseen, alumiinista.   mutta saattaa tulla kyllä jo kokonaan toinen autokin siitä.
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

|juhkii|

#318
Hehhee!  Kävin tuossa montulla ajamassa. Kamera tosin unohtu kotiin mutta se ei oo hauskin juttu!   

Se on hauskinta että ohjausservo rupes tyhjää pyörimää!  Luultavasti voi korjata joten jotain saan huomiseks toivottavasti kuvattua mutta mitää ihmeellistä ei oo luvassa. 

Välitykset on iha liia isot, ei jaksa pehmeessä hiekassa mennä mihinkää ku vetää nii tiukkaaa kiinni.

Ajattelin uutta kevyt runkoo ->

2kpl 45mm alumiini putkia 3mm seinämällä 20cm päähän toisistaan, bensatankit ja runko samalla. paino oisko 2 kiloo?
alennusvaihe laatikko 1:10 välityksillä jossa öljyt sisällä  kardaani veto.   Tämä auto on nii painava ettei mikää servo voi kestää...
Servosaferiki näi raskaalle aika hankala ku joutuu siitäki nii jäykän tekemää että hajoo silti servot.


Edit, ei ollu servossa messinki rataitte liitos hajalla niinku toivoin vaan sulake ratas ;( Varaosaa ei kotoo löydy joten tilaamaan. mistähän tuota vain osais ruveta ehtimää suomen puolelta.
Servo on mallia tämä: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8496__Turnigy_S8166M_Servo_154g_33kg_21sec.html
Ei löydy nimittäin hobbykingiltäkään.
               Taidan samantien alottaa sen uuden rungon näpräyksen työharjottelun jälkee tunnin pari aina.... työpaikalla toivottavasti alumiini vehkeet tiggiin.

Videoo ei tule siis mutta muokkasin aiemma lupauksen parempaan suuntaan :D Palataan astiaan joskus ikuisuuden päästä taas.
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

jokuajaja

Ootkos harkinnu tuohon joitain robotteihin suunniteltuja servoja, jotka vääntävät lähemmäs 50kg? Suomessakin oli joku niitä myyvä nettikauppa, en nyt vain muista mikä. Ja taisivat mennä ilman muutoksia vielä vastariin jos oikein muistan.
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Racinwhitbaja

Tai sitten tupla servoja ohjaukseen! 2x35kg    
Savöx SV-0235MG 35kg/0.15 (7.4V) Digital Servo 69.90 Racinfactoryllä on vaan kyl aika hintava ratkaisu mut toimiva...
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

|juhkii|

#321
Ite ajattelin jos löytäs 2 tuommosta samanlaista turnigyn servoo. 33 kiloo vääntää ja ainaki omasta mielestä laadukas laite. hajoominenha johtu iha itestäni ku servosaferi poissa käytöstä. ( ei tunnu ratasta löytyvän)

Toten näkösesti 2kpl uusia turnigyn servoja tulossa.

Toimiiko ohjaus riittävän tarkkaan jos laittaa molemmille renkaille oman servon? olis servosafer helppo toteuttaa jousilla ohjaustangossa ja muutenki pysys todella yksinkertasena.
Tarviiko servojen siis olla linkissä toisiinsa? eivät ainakaa toisiaan vasten kanita jos ei laita linkkiä.
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

|juhkii|

#322
Kardaani lähti etenemään. alennusvaihde löyty.
pieni mutta  varmasti kestävä. isosta porkakoneesta mitä lie titaani rattaita! varmasti kestää. ja kulmavaihteena rälläkän vaihde. tuskinpa sekään pettää ensimmäisenä. tai sitten petää. ei voi tietää :D

Alumiini runko lähti kanssa etenemään. putkia alkaa olemaa iha mukavasti jo keräiltyänä ja pystyn myöskin hitsaamaan töissä töiden jälkeen.

Servot on tilatttu jne...

Sovitaa että tämä on kokonaa uus auto nii tarvii kuunnella että oisit tehny kerralla hyvän...

mietin jos teen jäykän kardaanin niin maavara olisi noin 5cm mutta jos taas joustavan niin voisin laittaa vaikka 6-8 senttiä.. onkohan vaivan arvosta. Pohja kumminkin täysin tasainen tulee olemaan.

Autosta tulee hieman pienenmpi kuin ennen noin 10-15 senttiä lyhyempi ja n.5-10 senttiä kapeampikin.   
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

jokuajaja

Pitkän aikaa ollu ihan hiljasta. Edistystä vai takapakkia vaiko kumpaakaan tullut?  :huh:
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

JiiVee

Onkos tämä kuollut ja kuopattu projekti?
pöö

|juhkii|

Toivottavasti heräs kuolleista :D

jotain turostelin mitä tuossa aiemmin luki mutta siitä tullu mitää ku nii monimutkanen...rakentelen nyt jotain tuossa huviksee mahollsiimman kevyenä ja yksinkertasena. laitan videoo joskus ens vuonna jos onnistuu edes liikkumaan..
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

Jolo

kuvaa tän hetkisest tilanteest
Awesomatix A700

|juhkii|

no jos sitte ku on ees renkaillaan, nyt on keskirunko ja etutukivarret aluillaan

tulee kumminki erillisjousitus joka nurkaan ja kardaaniveto. Moottori tulee pitkittäin perämurikan päälle ja ketjulla on "alennusvaihde" moottorinakselilta kardaanille. yhteensä taitaa tulla jotai 8:1 välitykset..

laitan vaa yksillä tukivarsilla eli camperit heiluu minne haluaa joustoissa mutta eipä sillä oo juuri merkitystä pyöreillä renkailla...  Ja tuosta vetareihin nivelet.
http://www.kentso.fi/prebeo/product/ristinivelet/d10-x-d16-(231-a16-10)-ristinivel/_1RP0UOZ9W

Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

juhamatti

Mielenkiintoinen rojekti,..
Koneeseen voisit yrittää saada kans hiukan kiukkuu lisää :wink:
Mut pääasia toki eka et sen saa etes liikenteeseen.. :azn:

JiiVee

pöö