Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Moottori ei toimi kunnolla.

Aloittaja |juhkii|, 08.01.11 - klo: 20.26

|juhkii|

Minulla on muutaman vuoden vanhan kyoshon Inferno TR-15 Stadium force.
http://www.rocousa.com/kyosho/kyosho_31095b.htm

Sillä on ajettu semmonen 5 litraa metanolia mutta nyt ei enää toimi kunnolla.

Kone on todella hankala saada käyntiin, ja jos saa niin joskus pärisee vähän aikaa normaalisti ja sammuu sitten.
Joskus pyörii tyhjäkäynnillä hyvin ja voi kokeilla ajamistakin mutta ei kestä nopeaa kaasua.

Ja joskus toimii paremmin kuin koskaan ennen!

Kaikki letkut olen uusinut ja koko koneen ja kaiken putsannut. Polttoaine alle viikon vanhaa.
kaasuttimen säätäminen ei auta mitään.
oletus säädöillä se toimii just tollee kuten yllä sanoin. Joskus todella hyvin ja sitten ei taas ollenkaan.

Niin ja nämä on siis kesältä nämä tulokset.

Puristuksia koneessa on kyllä ainakin näppituntumalta ja aina ajettu rikkaalla.

Voiko tulppa aiheuttaa kaiken ton? sitä ei oo ihan äsken vaihettu.

Tai koneesta tiivisteet mennyt? auto seisoo aina viikon tai kuukauden ja sitten ajelen huvikseen. Afterrun oilia ei oo ikinä kone nähnyt.

Jääny vähä pois tuo RC harrastus, mutta pikkuhiljaa huvittas uudestaan alotella.

Siinä oli muistaakseen joku GXR15 moottori niin löytyykö semmosiin enää varaosia?
Ja paljo hintaa esim sylinteriputkella tai kytkin paketilla?



Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

Somnium

Vaihda nyt se tulppa ihan ens alkuun, ei paljoa maksa. Muista lämpöarvo.

|juhkii|

joo pitää se käydä ihan ekaks hakemassa. Mutta jotenki ihmetyttää sekin kun hehkulla se tulppa toimii ainakin.
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

Narmer

Se tulppa saattaa hehkua sillon kun se ei ole moottorissa kiinni, mutta kun laitat sen moottoriin ja siellä on puristusta niin ei ehkä enää hehkukaan.

|juhkii|

Nii. Vaihan sen heti ku pääsee käymään kyoshon myymällässä.
Ei ihan joka päivä onnistu, sen verra matkaa kumminki.
jatketaan sitten jos ei ala toimimaan.
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

338 federal

Mulla oli sama vika minun gxr 28. Olen itekin aika uus näissä rc hommissa. Mulla oli alaneula päin v.eetä. Uudet o-renkaat laitoin neuloihin. Nyt käy kun enkeli. En kyoshon omia o-renkaita.

InfernoSP4

2-tahtikoneen pitää olla tiivis, jotta toimisi kunnolla. Eli esim. hiukan väljä etulaakeri aiheuttanee käyntiongelmia myös. Mutta tuolla 5 litran ajomäärällä ei laakeri varmaankaan vielä ole finaalissa. Kannattaa varmaan nyt ekana kokeilla sitä uutta tulppaa! 
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

|juhkii|

Joo kokeilen sen heti.

Pitääpä tarkastaa noi O-renkaat kanssa kun auto kumminkin kylmäsäilytyksessä ja ajoo aika harvoin. että saattaa kylmän takia olla O-renkaat halkeillu.
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

Juhoppi

mun inferno kans ei lähe käyntii vaikka oon vaihtanu tulpan kolme kertaa ja oon avannu jäähdytys kannen ja laitoin kunnolla kiinni...

JiiVee

säädöt pielessä ja/tai vuoto jossain
pöö

*HOKE*

Veikkaisinpa lähinnä vääränlaista ryypytystä.
Eli liikaa tai sitten ei ryypytetä ollenkaan.

Laita peukalo pakoputkeen.
Starttaa sen verran että näet polttoaineen menevän koneeseen.
Laita hehku paikoilleen...
Starttaa... mikäli ei heti lupaa käynnistyä niin peukalo taas pakoputkeen ja hehkun kanssa pari kolme nykäsyä.

Mikäli kyseessä on starttiboksi niin homma on selvästi nopeampaa ja helpompaa.
Auto boksille.
Sormi putkenpäähän.
Painallus kunnes letkusta näkyy menevän polttoainetta kaasarille.
Hehku paikoilleen.
Paina starttiboksiin... jos ei heti lupaile niin pidä edelleen painettuna boksiin ja laita sormi putken päähän sekunniksi.
Pitäisi lupailla ja ei kun vähän kaasulla avittelee niin kone käy.

HELIUM

ehkä ot mut voiko moottoriin laittaa tyyliin crc:tä tai muuta vastaavaa?
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

mikari

voi.. mutta mulla on sellanen käsitys ettei se pala oikein polttoaineen mukana ja tuloksena voi mennä tulppa. ehkä mielummin jotain oikeeta after-runia kuten

http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=09.9501&BildLopNr=01

itse uitan osat tossa kootessani moottorin huollon jälkeen. tietysti myös ajon jälkeen jos on odotettavissa taukoa päiviä tai viikkoja kuten talvella helposti.
Kiitos 20 vuodesta!

P.R

aseöljy on kanssa ihan pätevää.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

*HOKE*

Aseöljyä en menis laittamaan.
Ei mitenkään kauheen hyväks O renkaille eikä sekään taas oikein kivasti poistu koneesta kun koneen käynnistää.
CRC ei myöskään hyvää.

Mieluiten oikeanlaista after run öljyä mikäli koneeseen jotain on tarve laittaa.
Se kun on hyvinkin vastaavaa öljyä mitä itse polttoaineessa on niin ei vaikuta moottorin voitelun toimivuuteen mitenkään... Sekä poistuu koneesta kuten polttoaineen seassa olevat öljyt.

MKE

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 12.01.11 - klo: 23.22
Aseöljyä en menis laittamaan.
Ei mitenkään kauheen hyväks O renkaille eikä sekään taas oikein kivasti poistu koneesta kun koneen käynnistää.
HOKE hyvä, nyky aseissa on o-renkaita + muita gummitiivisteitä. Joten hyvälaatuinen aseöljy käy myös. Toki afterrun öljy paras vaihtoehto.

-PM-

miksi sinne pitää laittaa jotain öljyä?
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: MKE - 13.01.11 - klo: 16.46
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 12.01.11 - klo: 23.22
Aseöljyä en menis laittamaan.
Ei mitenkään kauheen hyväks O renkaille eikä sekään taas oikein kivasti poistu koneesta kun koneen käynnistää.
HOKE hyvä, nyky aseissa on o-renkaita + muita gummitiivisteitä. Joten hyvälaatuinen aseöljy käy myös. Toki afterrun öljy paras vaihtoehto.

Harvoin ihan mistävain saatavat aseöljyt mitään kummosen laatusia ovat...
Ja eniveis...
Tärkeintä tässä onkin se että aseöljyhän pitää myös putsata aseesta pois ennen ampumista.
Aseöljyllä myös puhdistetaan ase.
Kumpikaan asia ei kuulosta parhaalta ratkaisulta kun nitrokoneesta puhutaan.

.TS.

Mutta miksi ihmeessä sinne pitäisi tunkea jotain muuta, kun oikea nitrokoneen after-run öljy ei paljoa kuitenkaan maksa?
..Kunhan ihmettelen. :roll:
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

*HOKE*

Totta.
Ja yksi pieni pullo kestää ikuisuuden koska koneeseen laitetaan vain muutama pisara mikäli moottoria ei käytetä pidempään aikaan.

|juhkii|

eihän sitä saa aikaseks käytyä tuolla kyoshon liikkeessä vaikka  viis kertaa viikossa pitää kuopiossa käyä :P

Mutta viimestään keväällä kun on paremmat ajokelit muutenkin :D
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

seinäkello

Mitä ruuvia mun pitää kääntää kun pakoputkesta ei tule näkyvää savua?

JiiVee

pääneulaa eli sitä mikä on siinä mihin tulee polttoaine letku
pöö

jopje

voiko olla vikana että ei lähe motti käyntiin jos stefa vuotaa? koska minulla vuotaa stefa. sopiiko gxr 21 tohon mfr:ään?

JiiVee

gx21 ei sovi suoraan mfr:ään

ja se on etulaakeri joka vuotaa jos vauhtipyörän ja moottorin välistä tulee tavaraa ja se vaikuttaa moottorin toimintaa joten vaihda se jos vuotaa.

pöö

jopje

ok hyvä tietää, pitää vaihtaa :)

|juhkii|

Arvatkeepa mitä :D Oon saanu sen tulpan hommattua!

Mutta ajanut en tietenkään vielä.
Päätin samalla vauhdilla purkaa koko auton niin pieniks osiks ku menee moottoria myöten ja putsata joka osan :D

Moottorin putsasin nii tuntu että puristukset parani hiukan, saattaa olla tietysti aivoissa se puristuksen lisäys.
Moottorin laakerit oli hyvässä kunnossa ja tiivisteet ehjiä, eli tuskin siinä muuta on kun sytytystulppa.

Oli  tasauspyörästöt ja kaikki täynnä jotain ihme mutaa, sinne uudet vaseliinit ja täysputsaus tietysti :D

Vaihtelin jotain tiivisteitä samalla ja kaikki nivelet öljysin...
Kaikki osat on nyt kasassa, mutta eivät vielä kiinni pohjalevyssä, se menee huomisen puolelle :D
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

HELIUM

hienoa, eihän siihen kauaa mennyt. nyt toivotaan että se ihan käynnistyy. mulla on kanssa ongelma moottorin kanssa mutta se ei liity käynnistykseen. lähinnä liittyy vaihteisiin.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

|juhkii|

onneks ei oo vaihteita :D

Ei se nyt kovin helppoo oo hakee yhtä tulppaa vaikka 5 kertaa viikossa kävelee kyoshon liikkeen ohi... aina on olevinaan niin kauhee kiire linja-autoon :D
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

HELIUM

sinä onnekas, ite pääsen ehkä kerran kuukaudessa ja sillonkin vaa kärkkäiselle. :grin:
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr