Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11

Aloittaja PRCA, 19.01.11 - klo: 09.52

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: Datajätkä - 22.01.11 - klo: 11.50
Lainaus käyttäjältä: Harw - 21.01.11 - klo: 16.46
Ajjaako tuola ylleensä trukkeja sisätilloisa minkä verran? Mikähän kumes pitäs olla normitrukkiin turffille jotta kestäs ees päivän. Minipinnejä ei vissiin taida paljo olla näihin..

Kiinnostaa ittiäki? Täälä porometässä ois kiinnostusta tulla ajeleen trukkia jos saa tähtikuviot natsaan omilta osin kondikseen.

Joskus taannoin = viime talven kisoissa oli pari Honkkarin CRT .5 ja muutama tuuppi trukki, yhden lähdön verran autoja. Kuulemma nykyään kalusto on pääosin krossareita sekä joku hassu Corri. Itse yritän nyt osallistua trukkiluokkaan Honkkari-pohjaisella vessalla ja Auvoakin koitin houkutella mukaan CRT .5:lla. Eli kerätkää vaan Oulun poijaat autollinen ukkoja ja tulukaa ajamaan, niin saahaan luokka kasaan! Varataan Tampereelta sama hotelli edelliseksi illaksi, niin katellaan sopivaa ruokapaikkaa perjantain reenien päälle...  :wink:

Toimivista renkaista. Viikolla ajelin trukilla Prolinen Caliber SC-renkaalla, joka oli toki hiton korkea ja vähän lipakka, mutta pelasi kuitenkin yllättävän hyvin. Kisoissa meinasin ajaa joko JConseptin tai Prolinen trukkirenkaalla tai 4wd krossarista lainatuilla minipinneillä tai minispikeilla. Aiemmin toimiva juttu oli ottaa 4wd krossarin takavanteet, joihin liimailee päälle 4wd krossarin takarenkaita joka nurkkaan. Muistelen, että Auvolla oli Minipinnit honkkarin omilla vanteilla viime talvena? Honkkatin omat vanteethan on 12mm hexillä ja isolla offsetilla olevat krossarin takavanteet. Niihin passaa hienosti esim minipinnit...  :wink:

Blitziin liimailin eilen Kyoshon renkaat Prolinen valetuilla SC-inserteillä, luulis toimivan. Varalla on myös Losin gummit, kylläkin Prolinen valettu insertti oli vähän nafti ja jäi väljää. Täytyy keksiä parempaa täytettä, esim Prolinen 1/8 V3-insertti, joka on 5mm normaalia leveämpi.

Tomi

veijo

Onko kisan jälkeen taas sauna niin kuin viime keväänä. :lol:

Thusberg

Lainaus käyttäjältä: veijo - 22.01.11 - klo: 23.09
Onko kisan jälkeen taas sauna niin kuin viime keväänä. :lol:


En mä niin sen saunan päälle, mutta mites kisa tytöt? :angel:
HOBBYWING, GM,NOVAROSSI,ASSO SC10,SANWA MX3FG X2,SAVOX,SPEED PASSION,XRAY 808,ASSO B4, TRAXXAS SLASH

karvanaama

Lainaus käyttäjältä: Thusberg - 23.01.11 - klo: 08.14
Lainaus käyttäjältä: veijo - 22.01.11 - klo: 23.09
Onko kisan jälkeen taas sauna niin kuin viime keväänä. :lol:


En mä niin sen saunan päälle, mutta mites kisa tytöt? :angel:

Ja kisatytöt mukaan saunaan..

Datajätkä

Noni, ilmoa sisässä ja tulossa ollaan jos musta hevonen harwi lähtee mukaan jakaan kuluja! Millaisella aikataululla pystyy ottaan tatsia perjantaina, ois mukava testata auton kaatoa ennenku lähtee kisoihin mokaileen?

Toivottavasti muutki trukkikuskit innostuu mukaan, niin saapi hyvät rallit pystyyn. Tällä hetkellä meikäki pääsis jo kolmanneksi  :mrgreen:

PRCA

Lainaus käyttäjältä: Datajätkä - 25.01.11 - klo: 10.27
Noni, ilmoa sisässä ja tulossa ollaan jos musta hevonen harwi lähtee mukaan jakaan kuluja! Millaisella aikataululla pystyy ottaan tatsia perjantaina, ois mukava testata auton kaatoa ennenku lähtee kisoihin mokaileen?

Toivottavasti muutki trukkikuskit innostuu mukaan, niin saapi hyvät rallit pystyyn. Tällä hetkellä meikäki pääsis jo kolmanneksi  :mrgreen:

Kyllä perjantaina illalla on treeni mahdollisuus.

Harw

| Ospa RC |

Thusberg

Onko lauantaina after party? Sauna ja vähän kisuleita, ehkä pari bissee...
HOBBYWING, GM,NOVAROSSI,ASSO SC10,SANWA MX3FG X2,SAVOX,SPEED PASSION,XRAY 808,ASSO B4, TRAXXAS SLASH

RikuRassi

Gaalailta on perinteisesti ollut, mutta virallisten SC-partyjen järjestäjä kun on touhusta pois jäänyt niin se on vielä epävarmaa.

Perjantaina tosiaan saa reenata aika vapaasti kuten ennenkin, mitä nyt välillä voi jotain mollien kiinnittelyä ym radalla olla...

Lassi68

Pistäkää äijät ilmoja tuleen, niin saadaan kunnon kahakat aikaseks :grin:

Miksei Kononen aja kolmessa luokassa :shocked: Liekö tulossa vanhaks? :tongue:

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: Lassi68 - 28.01.11 - klo: 17.50
Miksei Kononen aja kolmessa luokassa :shocked: Liekö tulossa vanhaks? :tongue:

Mitäs se LassiJussi siellä huutelee...?  :grin: Ei nuo meidän viralliset maahantuojat tykkää mulle Honkkaria tai Hoppalooraa myydä, joten se siitä sitten. Mutta olis täällä sulle yksi oikein mainio Pumilio-Honkkari-pohjainen trukki myydä, niin saat sinäkin kahta luokkaa huristella menemään...  :grin:

Lassi68

No onhan se ny kumma, jos ei miehelle autoo myydä :shocked:
Arvaas, kuka on toinen "nitropapoista"? :wink:

auvo

*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Pököeemi

XB2  -  XB4  -  VD-12
         osparc

MirosHima

jaa pitäskös sitä herätä talviunilta ja koittaa osallistuu mukaan...
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

karvanaama

Joko alkaa ilmottautuneita olemaan sen verran kasassa, että kilpailujen toteutumista voi alkaa pitää todennäköisenä? Tiukkaa kisaa näyttäisi ainakin olevan luvassa..

Hazard

Eiköhän kisat ole turvattu, mut mä olen vielä kahden vaiheilla ajaisko kahta luokkaa vai ei. Kokeilin tässä yks päivä tota tuuppiSC:tä ja meni kuviot niin sekasin ettei kohta pysty sitä vähääkään ajaa kumpaakaan luokkaa.

RikuRassi

Kisat on pakko pitää, iltavapaat haettuna.

Lassi68

Lainaus käyttäjältä: RikuRassi - 04.02.11 - klo: 22.07
Kisat on pakko pitää, iltavapaat haettuna.
Nii ja hirmu investoinnit tehty, just tota kisaa varten :wink:
Ajataitoo pitäs viä ostaa rutkasti, muttei oo niin paljo rahaa :cry:

TomiKoo

#49
Lainaus käyttäjältä: Lassi68 - 05.02.11 - klo: 22.31
Lainaus käyttäjältä: RikuRassi - 04.02.11 - klo: 22.07
Kisat on pakko pitää, iltavapaat haettuna.
Nii ja hirmu investoinnit tehty, just tota kisaa varten :wink:

Sama vika rahikaisella! Nyt olis trukissa uusi koppa ja kaikkee, miltäs kuulostaa Pinkki Volsu Kupla...?  :cool:

MirosHima

saako slashillä ajaa truggyopenii jos siihe panee kuplan kopan päälle  :afro:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Ekkuli

...ku ny vaa ei sattus mitää....

karvanaama

Joko alkaa kisa-formaatti olemaan selvillä?

RikuRassi

On ja ei..  :wink:

Kun ei kovin paljon ole kuulunut negatiivistakaan palautetta niin tässä kun teen erälistat niin samalla katson miten menee mukavimmin. Todennäköisintä on on että noin 6 autoa/erä, josta kaksi nousee aina ja kaksi putoaa, kun sijoituserät ajettu menee A-finaaliin se "paras" 6 nopeimmasta ja kaksi vielä seuraavasta erästä. Jotenkin tähän malliin voitaisi koittaa.

Jos tulee hirveä itku-potku-raivari jostain niin sitten perinteisellä kelloa vastaan tulosta alkuerät.. mutta kivemmalta itselle tuntuisi ajaa mies miestä vastaan alusta asti.

Riku

Datajätkä

Miten trukkien hommelit menee, ajellaan kokoajan samaa erää ja sijoituspisteet ratkoo vaikomitenkä? Sinnehän vois tunkea niitä correjaki hassuilla koreilla ja trukkirenkailla sekoittamaan pakkaa?

akau

Niin no kyseessä on ilmeisesti 1/10 Truggy open eikä open -luokka  :police:.
Correille on omat luokkansa ja jos haluaa esitellä hassua koria
niin sen voi ottaa mukaansa näytille.
Ovat nyt kuitenkin ajettavuudeltaan aikalailla eri sarjan autoja.

RikuRassi

Truggyjä on perinteisesti sen verran että ajanevat mies-mies vastaan finaaleja kunhan ensin on ratkottu lähtöpaikat yhdellä aika-ajolla.

Sekin on mahdollista että ajetaan kilpailut vakiokierrosmäärän mukaan, esim 20 kierroksen kisoja. Silloin ainakin koko ajan tietää kuinka paljon on aikaa kisata..

Datajätkä

Jep, itelle on ihan sama ku kuitenki naama vakavana ajan vaan luokitellulla trukilla. Sitä vaan meinasin, että sais eriin säpinää kun ois noita työkoneita enempi ku nyt ilmoittautuneet ja mahdollisesti a+b finaalit. Mut kaik käy, kuha pääsee rossaileen.


Risu

Lainaus käyttäjältä: RikuRassi - 21.02.11 - klo: 07.45
On ja ei..  :wink:

Kun ei kovin paljon ole kuulunut negatiivistakaan palautetta niin tässä kun teen erälistat niin samalla katson miten menee mukavimmin. Todennäköisintä on on että noin 6 autoa/erä, josta kaksi nousee aina ja kaksi putoaa, kun sijoituserät ajettu menee A-finaaliin se "paras" 6 nopeimmasta ja kaksi vielä seuraavasta erästä. Jotenkin tähän malliin voitaisi koittaa.

Jos tulee hirveä itku-potku-raivari jostain niin sitten perinteisellä kelloa vastaan tulosta alkuerät.. mutta kivemmalta itselle tuntuisi ajaa mies miestä vastaan alusta asti.

Riku

Putoaako A erän hitain myös vaikka B erän nopein olisi häntä hitaampi? Siis noissa sijoitus erissä.

Vaiko niin että kahdella hitaimmalla on riski pudota ja kahdella nopeimmalla on mahdollisuus nousta ja tämä riippuu siitä että onko nousua yrittävät nopeampia kuin he jotka tippuisivat.

Joksenkin olisi epäreilua jos kaksi nopeinta nousisi aina automaattisesti.

RikuRassi

Se että sijoitusten lisäksi pitäisi vertailla tuloksia tekisi tuloslaskennan pirun vaikeaksi, ja antaahan se putoajan paikalla olo lisää potkua nousta ylemmäksi, verrattuna siihen että tietäisi ettei ole pelkoa putoamisesta jos vain ajaa varmaa ajoa mummoillen. Tämä siis vain oma mielipiteeni, virallista ei vielä liene olemassakaan.. Tämän putoamisen takiahan juuri pääfinaaliin pääsisi myös kakkosnopean erän kaksi parasta, eli jos oletetaan että 8 kuskia on ylivoimaisia tuloksiltaan niin he silti ovat päivän loputtua oikeassa paikassa...

Tekniset ongelmat toki omalla tavallaan aiheuttavat lisäjännitystä tässä hommassa, erityisesti jos autosta hajoaa jotain viimeisillä kierroksillä kärkipaikoilta niin selviytyykö maaliin vielä neljäntenä.

Pistejäärata malli on toinen vaihtoehto ajaa eriä, mutta työläämpi vähän tuloslaskennassa, varsinkin meidän karvalakkiajanotossa..:) Se on silti mukana harkinnassa. Eli siinä pitäisi kaikki kuskit ajamaan toisiaan vastaan ainakin kerran, erät sekoittuisivat paljon enemmän eräkierrosten välillä ja joka erästä sijoituspisteitä joita lasketaan sitten yhteen.. Vaatii aika paljon enemmän työtä, ja lataustaukojen miettimistä.

Kuitenkin tavoitteena olisi kokeilla jotakin uutta, ja jos se toimii niin kehittää ajotapaa vielä jatkossa, kevään muissa PRCA-SC -kisoissa? Nousuerähommaahan ajettiin kaiketi jo Jyskälän Nitrokrossissa, kaiketi positiivinen mieli jäi kaikille.

Katsotaan nyt kun tuo ilmoaika päättyy että miten paljon on kuskeja ja heitämme sitten ehdotukset/käskyt/säännöt pöytään.  :wink: Pipo löysällä kuitenkin tarkoitus mennä tosissaan.