Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated SC10 4x4

Aloittaja mof, 22.01.11 - klo: 20.03

Totte

Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 16.02.13 - klo: 15.17
Tänään ajoin jäällä akun tyhjäks (ovaalia lenkkiä), ajoaika oli n. 22 min ja melkein koko ajan kaasu oli pohjassa.
Moottori ei lämmennyt taaskaan paljoa arviolta n. 45*C ja moottorin päällä oli 3 kierrosta elmukelmua päällä.
Kannattaako pinjoni vaihtaa isompaan nyt? :huh:

vieläkö on vehkeet kestäny ?
axial jeep
tamiya m05

jonu93

Kyllä ne tossa hyllyllä hyvin kestää  :afro: Ei oo ollu mitään hyvää/sulaa paikkaa missä vois ajaa...
Lähin sisäratakin on yli 100km päässä :grin:
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

mcly

Asiasta kukkakeppiin, käykö joku teistä tuolla Vantaan Vauhtikeskuksessa kesäsin ajelemassa ? Ite ajattelin ens kesänä ottaa niskasta kiinni ja käydä tuolla ajelamassa paljonkin, eikä toinen Asso kuski olis pahitteeksi  :wink: Pidettäis tää vähemmistö pinnalla  :cool:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

mcly

Onko muilla kuskeilla täällä kondensaattoria kytkettynä vastariin virtavaihteluiden tasaamiseksi ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

atarauskis

BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

mcly

Lainaus käyttäjältä: atarauskis - 21.03.13 - klo: 18.54
Mulla on!
Mulla siis on toi Savoxn servo ja Futaban vastari niin vastari kyykäs tosi helposti aikasemmin.. Sit iskin eka yhden konkan ja silti kyykkäs sillon kun vatkas servoa ees taas  :smiley: Sen jälkeen laitoin toisen konkan ja nyt kaikki toimii todella hyvin  :smiley: Ilmeisesti servo syö tosi paljon ja Futaba on herkkä virran vaihteluille..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Totte

hieman täsmennystä , että noparin bec on se joka jakaa sähköä servolle ja muille mahdollisille laitteille
se vastaanotin toimii vain siinä välissä ..
normaalisti uusimmat noparit antaa 5,5-6.0 V / n. 3A
tämän pitäisi kyllä riittää myös savöxin servolle .

tarkistakaa servosta että servo ei väännä liikaa , eli yrittää vääntää renkaita yli kääntösäteen .... tässä on se yleisin syy että toi noparin bec niin sanotusti kyykkää ja katkaisee kaikki sähköt hetkeksi
axial jeep
tamiya m05

mcly

Lainaus käyttäjältä: Totte - 21.03.13 - klo: 20.44
hieman täsmennystä , että noparin bec on se joka jakaa sähköä servolle ja muille mahdollisille laitteille
se vastaanotin toimii vain siinä välissä ..
normaalisti uusimmat noparit antaa 5,5-6.0 V / n. 3A
tämän pitäisi kyllä riittää myös savöxin servolle .

tarkistakaa servosta että servo ei väännä liikaa , eli yrittää vääntää renkaita yli kääntösäteen .... tässä on se yleisin syy että toi noparin bec niin sanotusti kyykkää ja katkaisee kaikki sähköt hetkeksi
Eli pitäisi käännön end pointteja säätää pienemmiksi ? Voishan tuota koittaa.. Tosin kahdella konkalla toimii nyt..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Totte

juuri näin
savöxin servot ovat aika kovia virrankuluttajia juuri näissä tapauksissa.

itelläni ainakin assolla vasemmalle kääntäessä servovarsi otti aluksi kiinni servon runkoon , ja täten piti aikamoista surinaa , kannattaa säätää muutenki , säästää servoa aikalailla  :wink:
axial jeep
tamiya m05

mcly

Lainaus käyttäjältä: Totte - 21.03.13 - klo: 21.50
juuri näin
savöxin servot ovat aika kovia virrankuluttajia juuri näissä tapauksissa.

itelläni ainakin assolla vasemmalle kääntäessä servovarsi otti aluksi kiinni servon runkoon , ja täten piti aikamoista surinaa , kannattaa säätää muutenki , säästää servoa aikalailla  :wink:
Pitää varmaan tota säätöä koittaa. Se on toki katottu ettei ota kiinni mutta selkeesti sellasessa nopeessa vatkauksessa ennen hyyty  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

jonu93

Rupesin tänään tarkemmin kattomaan autoa, Etuiskarin ilmausruuvin alla on se pieni reikä, niin siitä lentää öljyt pihalle kun painaa iskarit alas :undecided: Mistä voi johtua? Vika on ollut varmaan paketissa jo, sillon kun aloin kasaamaan autoa, niin iskarit oli öljyset. Ajattelin että ne on jotain suojarasvoja, kun jossain alumiini osissa on sellasta.
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

mcly

Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 22.03.13 - klo: 14.19
Rupesin tänään tarkemmin kattomaan autoa, Etuiskarin ilmausruuvin alla on se pieni reikä, niin siitä lentää öljyt pihalle kun painaa iskarit alas :undecided: Mistä voi johtua? Vika on ollut varmaan paketissa jo, sillon kun aloin kasaamaan autoa, niin iskarit oli öljyset. Ajattelin että ne on jotain suojarasvoja, kun jossain alumiini osissa on sellasta.
En nyt ainakaan ite saa kiinni mistä reiästä puhut. Ei musta mulla muita reikiä ole kun se ilmausreikä  :shocked:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

jonu93

Onko se ilmausreikä se, missä on pieni kuusiokolo ruuvi?
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

mcly

Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 22.03.13 - klo: 14.27
Onko se ilmausreikä se, missä on pieni kuusiokolo ruuvi?
On kyllä.. Luin eka, että sulla on senkin lisäksi vielä yks reikä  :grin:

Eli siis onko sulla se tiiviste ehjä ja hyvin paikallaan siinä mikä siihen tulee ? Sellanen oranssi O rengas..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG


mcly

Näköjään  :smiley: Mulla on kyllä FT iskarit mutta eiköhän niissäkin tuo ole.. Tarkastan himassa miltä mun setti näyttää. Ainakaan sieltä ei ölpät tule pihalle. Olet siis ihan varma, että ne tulee tuosta pikku reiästä eikä sieltä ilmausreiästä ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

jonu93

Lainaus käyttäjältä: mcly - 22.03.13 - klo: 14.34
Näköjään  :smiley: Mulla on kyllä FT iskarit mutta eiköhän niissäkin tuo ole.. Tarkastan himassa miltä mun setti näyttää. Ainakaan sieltä ei ölpät tule pihalle. Olet siis ihan varma, että ne tulee tuosta pikku reiästä eikä sieltä ilmausreiästä ?

Muista iskareista ei tule ulos, mutta vasemmasta etuiskarista tulee. Kyllä sen huomaan, kun se lentää oikein kaarella pois sieötä  :undecided:
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

mcly

Käytätkö sä bladderiä iskareissa vai onko sulla emulsion setuppi ? Tuli vaan mieleen, että oletko aukaissut sitä vielä, että onko sen bladderin yläpuolellekin tullu ölppää ? Siellä kun ei pitäs olla kun ilmaa.. Jos et aja bladderilla niin sitten on eri asia..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

jonu93

Siellä on ne vakio jutut sisällä, enkä oo avannu vielä.
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

mcly

Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 22.03.13 - klo: 15.34
Siellä on ne vakio jutut sisällä, enkä oo avannu vielä.
Kandee avaa se.. Luulen että se kumihattu jota bladderiksi kutsutaan on haukannu silikonia sinnekin ja siksi vuotaa nyt kohdista mistä ei pitäisi  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Totte

ehdottomasti iskarit emulsio tyyppisiksi , eli vaihdat bladderin tuohon o tiivisteeseen joka tukkii tuon
pienen reijän , toimii paljon paremmin ,mut joo normi tilanteessa tuolta ei pitäisi tulla öljyä
jos haluat edelleen ajella bladder kumin kanssa ..... avaa iskarit puhdista iskarin hattu ja se nännikumi hyvin
täytä iskarit ja muista ilman poisto ....
oliko auto käytettynä vai ostitko uutena
axial jeep
tamiya m05

jonu93

Lainaus käyttäjältä: Totte - 22.03.13 - klo: 17.12
ehdottomasti iskarit emulsio tyyppisiksi , eli vaihdat bladderin tuohon o tiivisteeseen joka tukkii tuon
pienen reijän , toimii paljon paremmin ,mut joo normi tilanteessa tuolta ei pitäisi tulla öljyä
jos haluat edelleen ajella bladder kumin kanssa ..... avaa iskarit puhdista iskarin hattu ja se nännikumi hyvin
täytä iskarit ja muista ilman poisto ....
oliko auto käytettynä vai ostitko uutena

Uutena ostin.
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Totte

oletko avannut iskareita kasaamisen jälkeen ?
onko se bladder kumi märkä päältä ?
axial jeep
tamiya m05

jonu93

Tänään laitoin iskarit emulsio tyyppisiksi, ja rupes heti pelittämään.
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

mcly

Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 30.03.13 - klo: 15.02
Tänään laitoin iskarit emulsio tyyppisiksi, ja rupes heti pelittämään.
Hyvä  :smiley: molemmissa on hyvät kunhan ne on oikein asennettu  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Totte

jonu93 ....
oliko auto ft mallia vai normi ?
axial jeep
tamiya m05

jonu93

- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Totte

parit lisävarusteet kannattaa hankkia samantien  :wink:
kuten runkojäykkäri setti ja toi usin vts slipperi 
itse ainakin huomasin et olivat kyllä ihan tarpeeseen .
axial jeep
tamiya m05

mcly

Lainaus käyttäjältä: Totte - 03.04.13 - klo: 20.12
parit lisävarusteet kannattaa hankkia samantien  :wink:
kuten runkojäykkäri setti ja toi usin vts slipperi 
itse ainakin huomasin et olivat kyllä ihan tarpeeseen .
On ne kyllä hyödyllisiä :wink:
Terveisin, FT Kitin omistaja  :cool:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

kumitarzan

kyseinen auto odottaa minua aamulla postissa (käytettynä ostin) joten kertokaas mitä siihen kannattaa hommata että mikä paikka yleensä pettää? mitä meinaa  vts slipperi?

kiitos ja anteeksi