Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck

Aloittaja Hazard, 30.01.11 - klo: 20.51

Veskuvaan

Mites toi anti-squatin säätö vaikuttaa painonsiirtymiseen kiidytettäessä ?
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

samp-pa

Mistä tätä autoa saisi hankittua kilpailukykyisimpään hintaan, googlen mukaan ei Suomesta taida löytyä?

bcan

Lainaus käyttäjältä: samp-pa - 30.08.11 - klo: 14.16
Mistä tätä autoa saisi hankittua kilpailukykyisimpään hintaan, googlen mukaan ei Suomesta taida löytyä?

Sabesta löytyy. Nettikaupassa ei näytä olevan listattuna, mutta pari viikkoa sitten hain itelle sieltä.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

moti

Millaisella akku valikoimalla väki ajaa tällä losilla?

Itse paukuttanu jo useamman kymmene akkua, mutta epäilys akkujen virranannosta epäilyttää. gm:n 60c purkavat 5800mah..

Moottori&säädin combona toimii novakin hv 6,5t ja lrp:n sp8 säädin. Säätimestä ennakot nollilla ja neutraali moodi päällä.
Hobao \ GMade \  Xray \ JQ \ Xpress
        https://motingarage.com/

Hazard

Hongkongin parin kympin akuilla mennään. 35C taitaa noissa mun 5200mAh akuissa lukea ja ihan riittävästi on kulkua. Mulla on myös Losin 6000mAh 60C eikä siinä mitään eroa ole noihin 1/4 hintaisiin. Talveksi pitäisi uudistaa pari Nanotechiä tuolta HongKongista kun 1,5v vanhat akut alkaa olla tiensä päässä.

moti

Kyllä nuilla Gm:llä kulku riittää, se ei ole onkelma mutta paiskomisen jälkeen lämpeävät. Ei viitisisi kypsyttää turhaan nuita hyviä akkuja jos löytyy hyviä muita vaihtoehtoja..

Kiinanmaastahan nuita akkuja löytyy kyllä...

Hobao \ GMade \  Xray \ JQ \ Xpress
        https://motingarage.com/

Bigbear

kuinka isoja pinioneita tähän saa ja mitä merkkiä suosittelette?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Hazard

20t pitäisi vielä mennä ilman  mitään muutoksia. Mulla taitaa olla RobinsonRacingin ja Losin pinioneita. Ensin mainittuja saa kolmen koon seteissä ainakin Amainista.

Mä vaihtelin eilen etupäähän aika paljon muoviosaa jotka olivat kuluneet ja sain pois aika paljon klappia. Vielä pitäisi vaihtaa muoviset ohjaustankojen päät.

Bigbear

Löytyykö keneltäkään ratkaisua auton sisustan puhtaanapitämiseksi? Googlauksella en löytänyt sisäkoreja tuohon malliin.

Miten te olette asian ratkaisseet?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

samp-pa

Tässäkin ketjussa on maininta Losi 810:n korin käyttämisestä sisäkorina: http://rc10.fi/index.php?topic=54333.msg532171#msg532171

Itsellä ei asiasta ole vielä kokemuksia, mutta tuollainen on tarkoitus hankkia, kunhan ensin saan oman autoni muuten toimintakuntoon.

tstv

Losista tulee RTR - setti myyntiin lokakuun lopussa. Kovasti kiinnostaisi.. onko mitään ehdotonta syytä miksi en tilaisi autoa tuolla tekniikalla; onko joku muu saman hintainen moottori + nopari - combo ehdottomasti parempi? Onko 2800KV-kone tuohon autoon ok?

Tuossahan tulee sähköille ja radiolle lisähintaa reilu $200 eli ei kuulosta pahalta.. Tarkoituksena olisi hankkia Slash 4*4 tilalle vähän rata/kisavalmiimpi auto.

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1785/products_id/213058/n/Losi-TEN-SCTE-1-10-Scale-4WD-RTR-Short-Course-Truck-w-DX3E-Radio-System


Hazard

Ei tuo hinta noista sähköistä kuulosta mitenkään kovalta. Radio jo maksaa noin 90€ ja sähköt on Castlen tekeleitä. Servosta en tiedä millainen, mutta se on helppo vaihtaa myöhemminkin jos se hajoo.

Auto on tosiaan paketista suoraan todella helppo ja nopea ajaa. Renkaatkin on hyvät ulkoradoille, sisälle joutuu hankkimaan toiset. Sisällä on käytetty Kyoshon rengasta ja sitä Losin vanhempaa SC-rengasta joka tuli Striken mukana.

nestori

Minkäslainen peli tää on perus piha bashaukseen.Kiinnostas hankkia toi rtr kun on niin hvän hintanen.Radion vois myydä kun omistan jo DX3C:n.

Hazard

Jokuhan tuolla kertoi ettei tää pärjää kiihdytyksessä Slässin nelkulle mutta väittäisin että kaikessa muussa pärjää kyllä. Autohan on tehty 1/8 krossarin pohjalta ja kaikki osat on huomattavasti tukevampia kuin esimerksi aikaisemmin omistamassani HongNorin nelkussa.

Omani on saanu melkoista pommitusta pitkin kesää, pitkiä lentoja ja kaatoja nopeista vauhdeista eikä tuosta juuri ole osia hajonnut. Lähinnä takapuskureita ja koritolppia sekä koreja itsessään. Jokusen osan olen vaihtanut kulumisen takia mutta tosiaan tunteja on takana yli 30.

Tuota RTR:ää varmasti voi ajaa 3S akuilla kun moottori on harvakierroksinen, vääntävä. Muutama pinioni kannattaa toki olla jos välillä ajaa 2S akuilla että vauhtia riittäisi niilläkin.

Paljon löytyy myös alumiiniosaa jos siltä tuntuu, mutta en näe sitä mitenkään pakolliseksi. Itse olen keskittynyt lähinnä painon vähentämiseen, eli vaihtanut teräksiset diffinulostulot koviin alumiinisiin, teräksiset 4mm vantit titaanisiin ja hieman myös hiilikuituosia. Sisäkaudeksi ajattelin poistaa vastarin muovikotelon ja pari muutakin osaa. En ole punninnut autoa pitkään aikaan, voisin sen tehdä kunhan saan uuden kevennetyn pohjalevyn.  :evil:

tstv

ainoa mikä tossa RTR:ssä tosiaan näin paperilla vähän arveluttaa on tuo 2800KV - kone ja meneekö tuo 2S:llä mihinkään.. Matalakierroksinen kone ja painoakin on. 2S:ä kuitenkin tulisi pääasiassa käytettyä.

Bigbear

Mulla on Turnigy trackstar, jonka kv arvo n.2600 ja 17:lla pinionilla ei kulje mihinkään. 4s:llä jo hauskaa. Kunhan posti tuo 20piikkisen pinionin, niin katsotaan mihin kulkee.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

tstv

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 13.09.11 - klo: 20.23
Mulla on Turnigy trackstar, jonka kv arvo n.2600 ja 17:lla pinionilla ei kulje mihinkään. 4s:llä jo hauskaa. Kunhan posti tuo 20piikkisen pinionin, niin katsotaan mihin kulkee.
´

Ilmottele sitten miten kulkee sillä.. vaikka ihan 2S:lläkin. Eihän tota RTR:ä nyt viitti ostaa jos motti vaatii 4S:n että menee jonnekin. Johan toi 4S painaakin niin paljon että väkisinkin vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin

Hazard

Saman valmistajan 3800kV 4-pole moottori maksaa noin 40€ jos kulkua ei ole tarpeeksi vakiossa. Luulisi että asiaa on kuitenkin mietitty ja jostain syystä tähän moottoriin päädytty?

Asia varmasti selviää nopeasti ulkomaisilta foorumeilta kunhan RTR ja BND kerkiävät kauppoihin.

Bigbear

Turnigy Trackstarilla ja 20piikkisellä pinionilla auto kiihtyy melko kovaa jo 2s setupilla, mutta huiput jäävät edelleen mataliksi. Eli voimaa on, mutta vauhtia puuttuu. 4s akulla auto keulii loputtoman tuntuisesti ja vauhtia riittää. Diffeissä alkper rasvat, joten varmaan saisi jäykemmillä nesteillä keulimaan slashmaisesti :) . 3s varmasti riittäisi radalle. Tosin tulihan 17piikkisellä ajeltua myäs vantaanvauhtipuiston polttisradalla ja suoralla hidas, mutta muuten välttävä ...
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Hazard

Askartelin tänään diffinylätuen, ackermanlevyn, etupään tuen ja radioboksin lisäkannen. Painonsäästöä tuli ehkä vain ackermanlevyn kanssa joka vakiona on patarautaa. Saranatappien rautalevyt voisi vielä tehdä hiilarista jolloin tulisi jo hieman painoa alas. Uusi pohjalevy, joka ei ole vielä tullut, on yli 70g kevyempi kuin alkuperäinen.


Bigbear

Hienonnäköistä jälkeä!

Mistä saa uusia hexejä+pinnejä ja pyöränmuttereja? Yllättäen hexin pinni napsahti poikki ja rengas irtosi. rengas lötyi, mutta ei muita osia..

Jos jollakin on pk seudulla, niin voin ostaa pois.
Laittakaa yv:llä jos löytyy omasta takaa.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Koheltaja

Jos joku olisi tällaista autoa ostamassa niin mitä varaosia kannattaa ehdottaa mukaan?
Kylätason RC-kuski.

Hazard

Ihan hirveesti ei varmaan tarvi hankkia mutta ottaisin varmaan iskarinkorjaussetin. LOSB2906



TLR julkas joku aika sitten jousisetit molempiin päihin. LOSB2963 ja LOSB2959



Takapuskureita olen rikkonu useemman. LOSB2417



Koritolppia menee toisinaan. LOSB2414



Tukivarret ja ohjauskilkkeet on niin tuhtia tavaraa että hajoaminen on epätodennäköstä. Alkupään autoissa oli ongelmia diffien kanssa ja se on korjattu. Alkuperäinen takaiskaritorni on todella pehmeä ja taipuu, mutta uusissa paketeissa tulee cnc-tornit mukana.


samp-pa

Onko lämmöt pysyneet kurissa sisäkorin (810:n kori) kanssa ja onko tarvetta tehdä ylimääräisiä tuuletusreikiä?

Koheltaja

Tuumaisista Assoista on aikoja sitten luovuttu ja vain milliset autot kelpaa, toki jos ton pystyy järkevästi päivittämään millisiin niin voisihan joku tollasen ostaa...

Muuten joku tekee XB808e:stä SC:n ja ajelee sillä omaksi huvikseen :cool:
Kylätason RC-kuski.

-HL-

Koheltaja: Tässä on milliset ruuvit.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Koheltaja

No kato perhana, se joku on ymmärtänyt asiat väärin ja luulee olevan tuumaiset, kiitti tiedosta :wink:
Kylätason RC-kuski.

unkka

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 16.09.11 - klo: 14.37
Koheltaja: Tässä on milliset ruuvit.

Ei ole, ainakaan minun autossa kuten ei kaverinkaan

-HL-

Jaa, ok. Lunttasin vaan tuolta Hazardin alotus viestistä.  :grin:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Hazard

Taitaa olla tosiaan virhe aloituksessa. Sekaannus millisiin tais johtua huhusta että 22 buggyssä on milliset ruuvit tjms? Neljää kuusiokoloavainta tässä autossa tosiaan tarvii, kuten myös tuuppiSC:ni ja crawlerissani eli mulle ei ongelma vaan helpotus kun ei tarvitse useita sarjoja kanniskella mukana.

Lämmöt sisäkorin kanssa on olleet kohtuulliset, tosin sää on yleensä ollut melko viileä kun sisäkoria on käytetty sateen jälkeen. Kori toki on auki edestä ohjauskillkeiden kohdalta ja takaa myös olen leikannut sen avoinaiseksi että ilma myös poistuu kopan alta. Päälle ei ole tarvinnut ylimääräisiä reikiä.