Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck

Aloittaja Hazard, 30.01.11 - klo: 20.51

Voima_K

No nyt tosimiesten peli. Mikäli rc-autolla saisi pesää niin tuo olisi kova peli kiiltävine hiilikuitupintoineen.

Hazard

Noniin, nyt näyttää kovalta. Jaa sitten käyttökokemukset kunhan kerkiät radalle tuon kanssa.

Volvospede

Upean näköistä, harmi että sade taitaa estää ratatestit vähäksi aikaa. Tekis mieli tehä itekki samanlainen, mutta kannattanee odottaa käyttökokemuksia.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

jon.lindgren


Bigbear

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 23.08.12 - klo: 10.00
Otathan protokorin mukaan Vaasaan?

Katsotaan kehtaanko tuoda protoa.

Paljon leikattu ja maalattu kori painaa. Onko joku punninnut?

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Veskuvaan

Onko toi tehty suoraan lexan korin päälle/alle vai oletko tehnyt ensin muotin orginaali kopasta ? on kyllä hieno
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: Veskuvaan - 23.08.12 - klo: 12.48
Onko toi tehty suoraan lexan korin päälle/alle vai oletko tehnyt ensin muotin orginaali kopasta ? on kyllä hieno

Kori on leivottu alkper lexan korin sisään eli on hiukan pienempi kuin originaali. Vielä tuo ei ole hieno, mutta versio kakkosesta se saattaa jo tullakin.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Jarpeli

VACUUM BAGGING CARBON FIBER WITH EPOXY RESIN .wmv
Ideaa kehitysversio kakkoseksi.
Tolla tavalla tulisi todella siisti. Mutta vaatii tosiaan jonkimoisen tyhjiöpumpun. Muistelisin tosin että tuohonkin oli joku tee se itse imuri homma olemassa.

Veskuvaan

joutunee ottamaan valun yhdestä leikkaamattomasta P-L Foordista :grin:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Datajätkä

huh oisko tietoa onko suomessa missään varaosia losiin hyllyssä. Levis takadiffi ja tarttis romut ennen ens viikonloppua!

Bigbear

varmasti löytyy. Mullakin on vaikka koko diffi laakereineen.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Bigbear

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Bigbear

Huomenna pääsee taas tekemään koreja. Teen seuraavan Hiilikuitu+hiili/aramidi kuidusta.

Korin teoreettinen paino yhdessä kerroksella olisi 60gr :)

Onko joku muuten löytänyt 17mm Hexejä tässä mallissa käytettäväksi?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Hazard

Autohan perustuu kasikrossariin, joten eikös sen osat olis luonnollinen valinta? Vetarien päät uusiks näillä ja sitten hexeiksi nämä? Samat vielä kuvina perään.




Bigbear

Lainaus käyttäjältä: Hazard - 31.08.12 - klo: 20.13
Autohan perustuu kasikrossariin, joten eikös sen osat olis luonnollinen valinta? Vetarien päät uusiks näillä ja sitten hexeiksi nämä? Samat vielä kuvina perään.





Tuota vetarien päiden vaihtoa en ajatellutkaan. Meneekö orkkis laakerit?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Hazard

Lataa Losin sivulta manuaali ja tarkista räjäytyskuvasta. Osanumero Amainin hakuun.

Jämsä

Joo, noi pitäis käydä. Itse joskus mietin samaa vaihtoa.
Hassua ettei SC-nelkkuautoihin tehty alunperin 17mm hexejä. Ne kestäis paljon paremmin eikä rengas väpätä niin kuin nykyään.

Hazard

Syynä 17mm hexien puutteeseen taitaa olla rtr-vanteet? Useimmilla valmistajilla vanteet näyttävät esikuvansan mukaisilta eikä muuten 2.2/3.2 levyvannetta ole ollut kaupoissa ennen viime viikkoa jolloin 22SCT:n osat tulivat hyllyille. Tän auton mukana tulee levyvanteet ja normaalit pinnavanteet joista valita.

Joitakin rengassarjoja ajaneena olen saanut noin 2 hexiä rikki näillä 1kW moottoreilla. Väpätystä kyllä on reilusti renkaissa mutta eikös se kuulu asiaan tässä kokoluokassa?

Vanteista kun nyt on puhetta niin mielestäni Losin vakio vanteet on parasta mitä tän auton alle voi laittaa, jämäkät ja kestävät.

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: Kay Jay - 31.08.12 - klo: 22.43
Hassua ettei SC-nelkkuautoihin tehty alunperin 17mm hexejä. Ne kestäis paljon paremmin eikä rengas väpätä niin kuin nykyään.

Kyllähän kunnon nelkku sc autossa on 17mm hexit jo vakiona...!  :grin:

Ainakin DE racing, asso ja hpi tekee 2.2/3 vannetta 17mm hexille. Ei väpätä. Eikä oo levyvanne joka ei ulkonäkönsä puolesta kuulu sc autoon.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Datajätkä

mikä on losin sisäinen välitys, onko kellään hajua? Ja onko kellään ollut 3s lipotsit pitemmässä käytössä, millä moottorilla ja välityksellä? Tässä ollu tarkotus laskea amppereita alemmas ja tuupata yks kenno lisää, mutta robleema ollu vähän tuo moottoripuoli, kun pitäs olla sensorillinen mosa ja niitä on vähemmän tarjolla ~3000kv tasolla. Noi yli 3500kv mosat menee jo ylirajuiksi vaikka olen kaikki ennakot yms punchit puotellu nollille.

Saako jotaki 2650kv konetta vielä välitettyä niin että 3s:llä se kulkee tarpeeksi kuumenematta liikaa.


mamyllyn

Hello,
Taiteilin eilen 2 mm hitsauslangasta hex ja akselipinnit. Koko on täydellinen koska hexit todellakin lukkiutuvat tuohon kiinni, eivätkä irtoa ilman lievän voiman käyttöä.

Samat sanat akselin sisemmän pinnin osalta: lanka menee juuri ja juuri akselin reiästä sisään. Välystä ei jää ja reiät saattavat kestää entistäkin pidempää käyttöä :-)

Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 21.08.12 - klo: 08.45
Hyviä vinkkejä ja varmasti toimivia :-)

Mittoja voi joskus kaivata, joten tässä mahdollisimman tarkat mittaukset:
- Hexien pinnit: 1,95 x 9,72 mm
- Vetareiden pinnit x,xx x x,xx mm (lisätään mittauksen jälkeen)
- Diffien outdriven pinnit: 1,98 x 9,98 mm


Lainaus käyttäjältä: Hazard - 19.08.12 - klo: 19.20
Hitsaustarvikelaatikostasi kaivat 1,6mm rosterilankaa ja pätkit valmiiksi sivareilla jokusen varastoon. Sama pinni käy vetareihin ja diffin ulostulojen lukitsemiseen.

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: Datajätkä - 01.09.12 - klo: 11.12
mikä on losin sisäinen välitys, onko kellään hajua? Ja onko kellään ollut 3s lipotsit pitemmässä käytössä, millä moottorilla ja välityksellä? Tässä ollu tarkotus laskea amppereita alemmas ja tuupata yks kenno lisää, mutta robleema ollu vähän tuo moottoripuoli, kun pitäs olla sensorillinen mosa ja niitä on vähemmän tarjolla ~3000kv tasolla. Noi yli 3500kv mosat menee jo ylirajuiksi vaikka olen kaikki ennakot yms punchit puotellu nollille.

Saako jotaki 2650kv konetta vielä välitettyä niin että 3s:llä se kulkee tarpeeksi kuumenematta liikaa.
Itse olen käyttänyt 4s tekniikkaa 22pinjonin kanssa. Tuo moottori 3x2650 antaa näin laskettuna 7950kierrosta eli vastaa samaa kuin 2x4000 systeemi. Olen käyttänyt 2s 4000kv yhdistelmässä 14 pinjonia ja hyvin toimii
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Datajätkä

tänks! Pitääpä laskea ja pohtia mitä tekis. Mulla on lrp x12l 5.0 mosassa 17 pinjoni ja kulut pitäs saaha abt samaan  4oookv ja 14pinjoni kuulostaa vähän lussulta, kait. Tosin jos pienemmän kv koneessa on voimaa enemmän niin senhän tietty vois välittää pitemmäksi.. Kait. Kuitenki 3s tuntus omaan käyttöön järkevämmältä ku akkukulut on 1/3 vrt hipo 2s akkuihin.

Jämsä

Kestääkö x12l moottori 3S jännitteen?

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 31.08.12 - klo: 22.54
Lainaus käyttäjältä: Kay Jay - 31.08.12 - klo: 22.43
Hassua ettei SC-nelkkuautoihin tehty alunperin 17mm hexejä. Ne kestäis paljon paremmin eikä rengas väpätä niin kuin nykyään.

Kyllähän kunnon nelkku sc autossa on 17mm hexit jo vakiona...!  :grin:

Ainakin DE racing, asso ja hpi tekee 2.2/3 vannetta 17mm hexille. Ei väpätä. Eikä oo levyvanne joka ei ulkonäkönsä puolesta kuulu sc autoon.

17 milliset ne on Durangossakin, eikä ole levyvanne.

Volvospede

#415
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 02.09.12 - klo: 13.12
Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 31.08.12 - klo: 22.54
Lainaus käyttäjältä: Kay Jay - 31.08.12 - klo: 22.43
Hassua ettei SC-nelkkuautoihin tehty alunperin 17mm hexejä. Ne kestäis paljon paremmin eikä rengas väpätä niin kuin nykyään.

Kyllähän kunnon nelkku sc autossa on 17mm hexit jo vakiona...!  :grin:

Ainakin DE racing, asso ja hpi tekee 2.2/3 vannetta 17mm hexille. Ei väpätä. Eikä oo levyvanne joka ei ulkonäkönsä puolesta kuulu sc autoon.

17 milliset ne on Durangossakin, eikä ole levyvanne.

Eiks durangossa ole ihan omansa 15mm heksi?

Edit: onhan se 15mm durangon nettisivujen mukaan.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)


peejii_h


Bigbear

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

mamyllyn

Eka ajo takana Lavangon Ralli + femmaradalla emulsioiskareilla. Takana hopeiset jouset ja Losin 35 öljyt, edessä kultaiset jouset ja 30 öljyt.
Auto tuntui poimivan etenkin pienet kummut huomattavasti aiempaa paremmin :-)