Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck

Aloittaja Hazard, 30.01.11 - klo: 20.51

mamyllyn

Hello,

Voin tosiaan sanoa, ettei Tekinin palvelu millään tasolla vakuuta asiakasta. Ostin oman combon Suomesta ja myyjä kertoi ettei heillä ole "oikeutta" hoitaa Tekinin takuuasioita. Mielenkiintoinen tilanne, koska myyjä on VASTUUSSA takuuasioissa jos tuote on ostettu kotimaasta.

Toinen osa casea on Tekin Europen automaattinen vastaus, jonka saa takuutietojen täytön jälkeen: "Vastausten perusteella olet voinut rikkoa tuotteen itse, tai sinulla ei ole kuittia tallessa" (vaikka olet rastittanut ei oikosulkuja ja minulla on kuitti".

Lisäksi nyt kamat on lähetetty Englantiin noin kuukausi sitten. En ole saanut sieltä pakettia takaisinpäin, eikä kyseinen pulju (Radio Control Distribution Ltd. Trading as Tekin Europe) vastaa myöskään tiedusteluihin mailitse. Täytyy varmaan nyt soittaa sinne.

En siis missän nimessä suosittele Tekiniä: HW tuntuu ajavan saman asian aivan loistavasti ja hintataso on jotain aivan muuta.

Ps. Sorry liveä off-topic tällä osastolla. Kuuluisi ehkä ennemmin tuonne kaupankäynnin alle.

Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 25.11.12 - klo: 11.26
Lainaus käyttäjältä: Kekkis - 25.11.12 - klo: 02.11
Mitenkäs tämä ESC?

http://www.horizonhobby.com/products/rx8-bl-1-8-scale-esc-sensored-sensorless-TEKTT2300

Kovasti ameriikaan foorumeilla kehuvat että ko. autoon on juurikin se paras, ja hintakin kun näyttäisi olevan kohdillaan, niin olisikohan hyvä valinta.. Budjetti kyllä paukkuu pahasti, mutta niinhän se aina.  :grin:

Ei kannatta, hobbywing on parempi, käy kylmempänä ja on kestävämpi. Jenkeissä tekinillä on hyvä takuu palvelu, mutta mitä olen kuullut tikkurilan varikolta suomessa tilanne ei välttämättä ole yhtä hyvä...

Koheltaja

Mä asioin aina suoraan Tekin USA:n kanssa eikä mitään ongelmaa ollut koskaan takuukorjausten kanssa. Laitoin noparit matkaan kuitin kanssa ja laitoin kirjeen mukaan missä kerroin mikä on vikana. Aina tuli kamppeet takaisin korjattuna tai vaihdettuna uuteen, todella esimerkillistä toimintaa. Koko prosessissa meni aina 3-4 viikkoa, joista postin kulkuun tuhraantuu noin 14 päivää.
Kylätason RC-kuski.

Jämsä

Sitä voi kans kokeilla, että ei täytä diffiä ihan 100% täyteen. Silikoni öljy taitaa lämmetessään laajeta, niin tunkee paremmin ulos. Itsellä tuntui tämä myös auttavan.


peejii_h

Mä täytän aina täyteen ja vedän sormel ylimääräiset veks. Luuln et öljy ei pahemmin laajene mut tossa yks vinkki minkä pitää koklata.

Bigbear

Mitä jos paperisen tiivisteen diffeissä korvaisi O renkaalla tai vastaavalla? Toisaalta jos liimais diffin vaan kiinni :)
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Harw

Karkaako teillä muka öljyt kotelon ja rattaan välistä? Melko outoja diffejä..  :lipsrsealed:
| Ospa RC |

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: Harw - 04.12.12 - klo: 19.47
Karkaako teillä muka öljyt kotelon ja rattaan välistä? Melko outoja diffejä..  :lipsrsealed:

Jollet tunne Losin diffin rakennetta, niin selvennetään sitä.

Diffi koostuu kotelosta+kannesta ja outdrivien holkeista.
Kannen ja kotelon välissä on ohut paperitiiviste ja holkkien ja kotelon välissä ei mitään.


Diffi vuotaa tiivisteen kohdalta sekä outdrivin hollkien kohdalta.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Kalle

Itse täyttäny diffit aina siten, että 1-2mm öljyä yli ristikohdan. Säästyny pahimmilta vuodoilta.

Eivät ole koskaan kuivaksi asti päässeet, kun on tuntunut et pitää kurkata mitä diffeille kuulupi..

1/8 Losin diffejä aina noin täytellyt ja hyväksi todennut.

ossih

Noni, nyt olis uudet diffikotelot by TLR: http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdID=TLR332001
Jos nuo auttas pahimpiin vuotohin.

Mitä O-renkaita muuten porukka käyttää iskareissa? Tilasin tuossa pari iskarinkorjaussarjaa amainilta ja niissä oli sellaset perus O-renkaat ja tuntu ettei ne pidä ollenkaan ku vertas noihin entisiin "tupla" O-renkaisiin (vai mitkä X renkaat ovatkaa).
Team Old Farts

mamyllyn

Vihdoinkin!
Huomenna testaan ja rapsaan tänne...

Mice

Laitoin Nokian kisoissa möhkön puntarille ennen yhtä a-finaalilähtöä.
Vaaka näytti 2646g.
Jos sais viel 150g pois, ni voisin olla tyytyväinen.  :azn:

Nyt on tilauksessa lisää köykämiini osia...

-Mikko-
#88
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

mamyllyn

Moi,

Vaikka pääsen varsinaisesti testaamaan nuo diffit vasta tänään todellisessa ajossa, niin kerrotaan alkufiilikset:

- Muovivalu on huomattavasti tarkempi ja materiaali tuntuu kovemmalta
- Kierteet kotelossa ovat paljon vahvemmat
- Tiiviste on kovempaa materiaalia ja paksumpi
- Pohjaosan ja kannen toleranssi laakerin kohdalla on huomattavasti tarkempi. Laakerin saa tosissaan painaa  paikalle ja se ei enää heilu
- Enää ei tarvita niitä pieniä hölmöjä shimmejä neljän pikkurattaan ja neliöpalojen väliin
- Itselläni on APE:n valmistamat akselit ja holkit käytössä. Akselit vaikuttavat lähes "ikuisilta"
- Kun diffiä pyörittelee käsissä, niin rattaat pyörivät huomattavasti aiempaa pehmeämmin

Kaiken kaikkiaan: nämä ovat ainakin tässä vaiheessa todella vakuuttavat ja ylivoimaisesti tärkein päivitys ko. autoon. Jos nämä olisivat olleet jo auton julkaisun yhteydessä paikalla, niin autoa olisi taatusti myyty paljon enemmän.


Bigbear

Nyt et voi käyttää APE:n holkkeja.

Mikko miten ihmeessä olet saanut autosta noin kevyen ja miten ajattelit vielä kenventää sitä?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

jannes28

Mikolla on sellainen hiilikuituhipohimmeli että oksat pois  :wink:
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

*HOKE*

Ilman koria, renkaita, akkua, moottoria, säädintä, iskari ja diffi ja iskariöljyjä... olisko lähellä  :tongue:

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.01.13 - klo: 13.15
Ilman koria, renkaita, akkua, moottoria, säädintä, iskari ja diffi ja iskariöljyjä... olisko lähellä  :tongue:
luultavasti tukivarret ja vanttiruuvitkin on jäänyt pöydälle.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Kalle

Diffi ja iskari -ölppien tilalla RedBullia  :grin:

jannes28

Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Mice

Mulla on se xtreme racingin hiilikuitu/alumiini hybridi pohjalevy, ylädekki, akkuteline setti.
Sit on kaikenlaista pientä vaihdettu köykämiiniin ja karsittu kaikkee "turhaa" alkuperästä muovia.

Tilauksessa on köykämiini ohjauksen osia ja jotain hiilari-hipohipo-über-tuning osaa. Ja taitaa sieltä olla tulossa myös titaani vantit ja titaaniset king pinnit...

Vielä vois tehä hiilarista iskaritornit (tälhetkel vakiot) ja sit jossain vaihees titaani ruuvit (ehkä)...


Nokialla myös Kasperi puntaroi losinsa ja muistaakseni se paino 2670 tai jotain. Hänellä myös tuo samainen pohjalevy setti.

-Mikko-
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

Aland

Sundströmin Losi painoi 2560g just tuolla xtreme racingin alustalla. Paino mitattu Nokian puntarilla viime viikonloppuna.
Tosin shortylla ja hiilari torneilla. Aika kevyt Losiksi.
Monster Energy Off-Road Team
ʞooן uǝʌǝ ʎɯ ǝɹnʇɐubıs sı uo sʇı ɟooɹ

*HOKE*

huh...

Taitaa pari rahaa mennä niihin köykämiini, hiiliumiini ja titamiini härpäkkeisiin.
Vielä vähän magnesiumiumia kyytiin niin alkaa olemaan mielenkiintonen lossi

Hazard

Meinasinkin sanoa Mikolle että se 150g lähtee shortyllä ja titaaniruuvisarjalla. Joutuu jo lisään painoa ettei mene riisitautisen puolelle. Oma MipLosi painaa samaisella vaakalla punnittuna 2690. Mulla alkaa jo olla kaikki keinot käytetty shortyä lukuunottamatta, tosin en ole vielä poraillut titaaniruuveista onttoja enkä ole kairannut vetareista ja diffinulostuloista ylimääräistä rautaa pois.

Ensi viikolla kaikki sitten alkaakin alusta kun tulee uusi 3kg possu kotiin...

Jämsä

Micen vaaka näyttää kyllä aivan eri lukemia kun itselläni. Mulla on KH alurunko, jotta kardaanit hieman vinossa. Takatorni on hiilaria. Etutorni TLR alumiininen. 4-pole moottori on viimeisin hankinta. Painoa Nokialla ajokunnossa mitattuna 2850g. Akkutelineen kun saa pois, niin siitä lähtee varmasti paljon grammoja ja painopiste tulee matalammaksi. Olen tähän mennessä vain vähän veistellyt sitä. Enpä taida silti vastaanotinboksia vielä poistaa. Akkukotelo menee kyllä seuraavaksi uuteen syyniin. Jos siitä saa lähes 100g painosta pois, niin alkaa jo riittämään mulle. Korista kun saisi painoa pois, niin lähtis ainakin oikeasta paikasta.


mamyllyn

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 17.01.13 - klo: 12.54
Nyt et voi käyttää APE:n holkkeja.

Mikko miten ihmeessä olet saanut autosta noin kevyen ja miten ajattelit vielä kenventää sitä?

Voi käyttää ainakin kuluneita APE:ja. Älä pelottele remmiä ;-)

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 17.01.13 - klo: 23.03
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 17.01.13 - klo: 12.54
Nyt et voi käyttää APE:n holkkeja

Voi käyttää ainakin kuluneita APE:ja. Älä pelottele remmiä ;-)

Ollaan vaan tarkkoja, mutta hyvä jos toimii.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Bigbear

Teetkö mamyllyn vuototestin keskidiffille. Laita vaikka A4 diffin ympäri ja kaasu pohjaan, jotta näkee tulee tiivisteestä öljyä pihalle.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 18.01.13 - klo: 11.06
Teetkö mamyllyn vuototestin keskidiffille. Laita vaikka A4 diffin ympäri ja kaasu pohjaan, jotta näkee tulee tiivisteestä öljyä pihalle.
Tämä on hiukan vaarallista, luulen että jos uudet diffit sittenkin vuotavat niin mamyllyniä ei enää radalla nähdä  :grin:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid


Bigbear

Pyhällön Mikolla taisi olla tuollainen ja kuinka nopea se oli Nokialla?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection