Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck

Aloittaja Hazard, 30.01.11 - klo: 20.51

pOINTER

Nokian kolmosella ja nelosella tollaset hiilahimmelit on autoissaan.

Kumpi sitten savella on parempi kevyt auto vai vähän painavampi erilaisella sähkö-layoutilla..
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Kalle

2 autoa korjaisi tämän asian :)

Onkos nuo hiilihimmelit ollut kestäviä?

Auto ei ainakaan ole niin jäykkä enää ja saa tehdä iskarityötä varmaan hieman tai hieman enemmän.

peejii_h

Lainaus käyttäjältä: Kalle - 01.02.13 - klo: 10.01
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1451_1808/products_id/221759/n/Xtreme-Racing-TEN-SCTE-Hybrid-Carbon-Fiber-Aluminum-Chassis-Kit-w-2mm-Top-Plate

Oisko tässä potentiaalia, vähän pähkäilen mipin ja tän välillä??

Foorumeilla ollut juttua että toi alusta on hajonnut, hiilarissa olevien viiltojen kohdalta mut tiedä sitten. Kokeilin nokialla alustaa ja kiertojäykkyys on löysä verrattuna alumiinisiin. Mitä itse tutkinut niin MIP toisi myös painojakaumaan muutoksen.

Yks vaihtoehto on uusi 2.0 alusta.

Kalle

#543
Jotenkin vaan on sellanen fiilis että tuo alumiinipohja olisi paras, eipä ainakaan lohkeile tms.

Muutenkin näyttää kauttaaltaan nuo keveemmät "tuning" -pohjat olevan 70-80gr kevyempiä, eri lay-outeilla vaan.

Sit pitäis vaan osata päättää.

Ei vielä ainakaan amainissa ole tuota uutta 2.0 (TLR231009) pohjaa, saa odottaa vielä hetken..

Milläs mietinnöillä te PJ ja Mara tuon King headz -pohjan otitte?

Kävikö tämä mielessä http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1451_1808/products_id/210251/n/Team-Losi-Racing-Flex-Tuned-Lightened-Chassis-TEN-SCTE ??

Jamminin Mara tais jo vetästä melko nopeella tahilla kieroks :D

Bigbear

Mara saa nyt vaikka rautatiekiskon mutkalle. Ajele vaan vakiolla, niin olet nopea ja säästät rahaa. Sitten jos vakio pohja korkkaa, niin hanki joku tuning osa.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Kalle

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 01.02.13 - klo: 13.56
Mara saa nyt vaikka rautatiekiskon mutkalle. Ajele vaan vakiolla, niin olet nopea ja säästät rahaa. Sitten jos vakio pohja korkkaa, niin hanki joku tuning osa.

Tuo on totta marasta :-D

Se vaan että, vanha pohja alkaa olee kiero ku hullun mul...
Alkais olee sen päivittämisen aika väistämättä.

peejii_h

Jos vakio on jo kiero niin jonkun kantsii ostaa. Varo vaan ettet hidastu. ;)
Tietty vois kokeilla että miten onnistuis tehdä 2.0 tyyppinen vakiopohjasta. Mä voin heittää sulle sen halvallla.
Englantilaiset matto-scte-tyypit on säätäny sellaiset pohjat itselleen jo jonkin aikaa sitten. Eli vaihtaa vetareiden paikat ja poraa muutaman reiän. Olis ihan mielenkiintoinen testi.

Bump/Bce/Kingsheadz melko samaa kastia. Bce-alustaan on porattu reiät akkukotelolle taaemmas, joten saa samanlaiset hyödyt kun Ape trayn käytöstä.

Mulla oli KHz:n tuplalaakerit keskellä ja ne oli toimivat ja koska moottoria on hieman käännetty niin etukardaani rasittuu vähemmän. Ehkä nää oli niitä syitä miks ostettiin juuri tuo.


pOINTER

Lainaus käyttäjältä: peejii_h - 01.02.13 - klo: 14.37Tietty vois kokeilla että miten onnistuis tehdä 2.0 tyyppinen vakiopohjasta. Mä voin heittää sulle sen halvallla.
Englantilaiset matto-scte-tyypit on säätäny sellaiset pohjat itselleen jo jonkin aikaa sitten. Eli vaihtaa vetareiden paikat ja poraa muutaman reiän. Olis ihan mielenkiintoinen testi.
Toisella Salon korrihomolla tälläinen oli kanssa jo koko viimekesän ajossa vakiopohjalle tehtynä. Keskidiffiä siirretty 37mm taaksepäin (uudessa losissa 36mm), kardaanit käännetty ja etujäykkäriä vähän sivullepäin käännetty. Jamminin tai Kingheadzin pohjalle tuokin olisi helpompi tehdä ku ne ei ole turhia vauhtipyörän reikiä pohja täynnä.

Olihan se erilainen ajaa kuin oma vakiona oleva. Takapitoa paremmin ja hyppäsi tasapainosemmin.
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Bigbear

Jotenkin mun fiilis on se, että kääntyvyys heikkenee ainakin sisäradoilla jos painopiste on taaempana. Vertasin eilen MIPpiä Losiin (tosin setupit on mitä on)niin perus Losi on paljon ketterämpi.

Kokeilen lisätä 100gr painoa keulalle, niin katsotaan miten sitten kääntyy. Tällöin paino on kuitenkin vielä vakiota pienempi.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

peejii_h

Lainaus käyttäjältä: pOINTER - 01.02.13 - klo: 14.55
Lainaus käyttäjältä: peejii_h - 01.02.13 - klo: 14.37Tietty vois kokeilla että miten onnistuis tehdä 2.0 tyyppinen vakiopohjasta. Mä voin heittää sulle sen halvallla.
Englantilaiset matto-scte-tyypit on säätäny sellaiset pohjat itselleen jo jonkin aikaa sitten. Eli vaihtaa vetareiden paikat ja poraa muutaman reiän. Olis ihan mielenkiintoinen testi.
Toisella Salon korrihomolla tälläinen oli kanssa jo koko viimekesän ajossa vakiopohjalle tehtynä. Keskidiffiä siirretty 37mm taaksepäin (uudessa losissa 36mm), kardaanit käännetty ja etujäykkäriä vähän sivullepäin käännetty. Jamminin tai Kingheadzin pohjalle tuokin olisi helpompi tehdä ku ne ei ole turhia vauhtipyörän reikiä pohja täynnä.

Olihan se erilainen ajaa kuin oma vakiona oleva. Takapitoa paremmin ja hyppäsi tasapainosemmin.

Ai teilläkin on niitä rc-homoja siel Salos. ;)
Olisko kuvia ho... kaverin autosta?

Sulla on Sami säädöt pielessä. Kaikki sanoo että Mip on ketterämpi. Ja jos painopiste on hieman taaempana niin käsittääkseni ohjauskin pitäisi muuttua herkemmäksi (säädettynä). Painopiste edessä taas löysentää ohjaustuntumaa, on helpompi ajaa mutta i välttis niin nopea.

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: peejii_h - 01.02.13 - klo: 15.27
Lainaus käyttäjältä: pOINTER - 01.02.13 - klo: 14.55
Lainaus käyttäjältä: peejii_h - 01.02.13 - klo: 14.37Tietty vois kokeilla että miten onnistuis tehdä 2.0 tyyppinen vakiopohjasta. Mä voin heittää sulle sen halvallla.
Englantilaiset matto-scte-tyypit on säätäny sellaiset pohjat itselleen jo jonkin aikaa sitten. Eli vaihtaa vetareiden paikat ja poraa muutaman reiän. Olis ihan mielenkiintoinen testi.
Toisella Salon korrihomolla tälläinen oli kanssa jo koko viimekesän ajossa vakiopohjalle tehtynä. Keskidiffiä siirretty 37mm taaksepäin (uudessa losissa 36mm), kardaanit käännetty ja etujäykkäriä vähän sivullepäin käännetty. Jamminin tai Kingheadzin pohjalle tuokin olisi helpompi tehdä ku ne ei ole turhia vauhtipyörän reikiä pohja täynnä.

Olihan se erilainen ajaa kuin oma vakiona oleva. Takapitoa paremmin ja hyppäsi tasapainosemmin.

Ai teilläkin on niitä rc-homoja siel Salos. ;)
Olisko kuvia ho... kaverin autosta?

Sulla on Sami säädöt pielessä. Kaikki sanoo että Mip on ketterämpi. Ja jos painopiste on hieman taaempana niin käsittääkseni ohjauskin pitäisi muuttua herkemmäksi (säädettynä). Painopiste edessä taas löysentää ajotuntumaa, on helpompi ajaa mutta i välttis niin nopea.

Mulla on kaikki pielessä :)
Jos painoa siirretään pois, niin kitka pienenee ja siten ohjaus ei pure tiehen niin paljoa, mutta  toisaalta paino lisää momenttia...
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Kalle

Lainaus käyttäjältä: peejii_h - 01.02.13 - klo: 15.27
Lainaus käyttäjältä: pOINTER - 01.02.13 - klo: 14.55
Lainaus käyttäjältä: peejii_h - 01.02.13 - klo: 14.37Tietty vois kokeilla että miten onnistuis tehdä 2.0 tyyppinen vakiopohjasta. Mä voin heittää sulle sen halvallla.
Englantilaiset matto-scte-tyypit on säätäny sellaiset pohjat itselleen jo jonkin aikaa sitten. Eli vaihtaa vetareiden paikat ja poraa muutaman reiän. Olis ihan mielenkiintoinen testi.
Toisella Salon korrihomolla tälläinen oli kanssa jo koko viimekesän ajossa vakiopohjalle tehtynä. Keskidiffiä siirretty 37mm taaksepäin (uudessa losissa 36mm), kardaanit käännetty ja etujäykkäriä vähän sivullepäin käännetty. Jamminin tai Kingheadzin pohjalle tuokin olisi helpompi tehdä ku ne ei ole turhia vauhtipyörän reikiä pohja täynnä.

Olihan se erilainen ajaa kuin oma vakiona oleva. Takapitoa paremmin ja hyppäsi tasapainosemmin.

Ai teilläkin on niitä rc-homoja siel Salos. ;)
Olisko kuvia ho... kaverin autosta?

Sulla on Sami säädöt pielessä. Kaikki sanoo että Mip on ketterämpi. Ja jos painopiste on hieman taaempana niin käsittääkseni ohjauskin pitäisi muuttua herkemmäksi (säädettynä). Painopiste edessä taas löysentää ohjaustuntumaa, on helpompi ajaa mutta i välttis niin nopea.

Tässä peejii kuvaa siitä toisen homo-korri kuskin autosta :D

https://www.dropbox.com/s/pnfjvfyj41rrejv/2012-09-23%2013.04.29.jpg

https://www.dropbox.com/s/n6qzyntsiza1yjm/2012-09-23%2013.04.35.jpg

Mice

Joo, mulla tosiaan on toi hiilikuituhimmeli pohjalevy. En säätäny autoo mitenkään mihinkään suuntaan pohjalevyn vaihdon jälkeen.
Ja oon muutenkin ajanu samoilla säädöillä viime talven, viime kesän ja nyt tän talven...
(kuinkakohan nopee sitä oikein oliskaan, jos jaksais säätää)

Itte oon miettiny asian niin, että en uskalla vetää tolla hiilarilla ulkona. Ulkoradoilla on kuitenkin isompia ja rajumpia hyppyreitä, ja muutenkin ajo on kuluttavampaa.
Viime kesän corri mastereissa Vaasassa vetäsin Jammini pohjan solmuun. Ja onhan asia niin, et mitä vaan saa rikki.

Yks pro kuski just sano kerhossa (Turussa) , et hänen mielestään auto on toiminu kaikkista parhaiten vakio pohjalla.


Mikko Pyhältö
#88
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

peejii_h


mamyllyn

Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 18.01.13 - klo: 13.50
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 18.01.13 - klo: 11.06
Teetkö mamyllyn vuototestin keskidiffille. Laita vaikka A4 diffin ympäri ja kaasu pohjaan, jotta näkee tulee tiivisteestä öljyä pihalle.
Tämä on hiukan vaarallista, luulen että jos uudet diffit sittenkin vuotavat niin mamyllyniä ei enää radalla nähdä  :grin:

Max: uudet diffit tosiaan pitää vihdoinkin litkut sisällä ;-)

Ps. Hanki reilusti vara-osia huomisiin karkeloihin!

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 01.02.13 - klo: 16.23
Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 18.01.13 - klo: 13.50
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 18.01.13 - klo: 11.06
Teetkö mamyllyn vuototestin keskidiffille. Laita vaikka A4 diffin ympäri ja kaasu pohjaan, jotta näkee tulee tiivisteestä öljyä pihalle.
Tämä on hiukan vaarallista, luulen että jos uudet diffit sittenkin vuotavat niin mamyllyniä ei enää radalla nähdä  :grin:

Max: uudet diffit tosiaan pitää vihdoinkin litkut sisällä ;-)

Ps. Hanki reilusti vara-osia huomisiin karkeloihin!
Hyvä, niin sun ei enää tarvii ostaa diffiöljyä litranpulloissa  :wink:

Ei oo valitettavasti losiin varaosia mutta ehkä joku muu pystyy tuomaan sulle pohjalevyn huomiseks kun sun menee solmuun?  :tongue:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Kalle


Hazard

Viime kesän ajoin Jamminin pohjalla joka on hyvinkin hintansa arvoinen, taitaa nykyään olla 69,99$. Vaasan kisan ajoin MIP:llä kuten tämän talvenkin ja mielestäni se on hyvin tasapainoinen viritys. Toisaalta kotiradalla tuli testattua monenlaista eikä mikään tuntunut vaikuttavan kierrosaikaan. Iskarien ja linkkien paikoilla ei ole mitään merkitystä kun pari kierrosta treenaa.

Oma Losi painaa alle 2700g ja kääntyy ja toimii kuten kuuluukin. Painavan auton etu on että pienet esteet radalla eivät heitä sitä katolleen. Tämän huomasin kun aloittelin ajamaan uudella autolla joka on taas kolme kiloinen.

Losilla kerkisin ajamaan melko tarkasti kaksi vuotta. Taisin saada omani ensimäisten joukossa ja auto on kyllä ollut todella hyvä ja kestävä. Montaakaan osaa en saanut ajamalla rikki mutta osat kyllä kuluivat ajossa ja nykyisessä kokoonpanossa onkin vain yksi osa alkuperäisestä rollerista minkä ostin ja se on moottoripukki. En ikinä saanut Losin iskareita toimimaan kovin herkästi vaikka kokeilin monenlaisia tiivisteitä, mäntiä ja varsia. Diffit myös oli aina tyhjät kun ne avasi kuukauden välein. Uudessa 2.0 versiossa useimmat "viat" on korjattu mutta uuden auton myötä ei niitä jää ikävä.

Nokian kisan nopein Losi oli muuten täysin vakio. Voi olla että diffeihin oli rasvojen tilalle vaihdettu öljyt mutta edelleen uskoisin että auto on vain 20% tuloksesta ja sen setuppi vain 20%, loput tekee kuski.

Kalle

Pitäähän sitä aina "vähän" väline-urheilla ;)

Hazard

Lainaus käyttäjältä: Kalle - 01.02.13 - klo: 22.06
Pitäähän sitä aina "vähän" väline-urheilla ;)

Tottakai, useempi satku on varmasti väline-urheiltu ihan parin vuoden sisään.

FLANA64

Ilarin auto ei ollut vakio. Diffit 10 - 10 - 5 ja edessä mustat jouset ja takana oranssit. Iskareissa 30 W öljyt. Muuten vakio. Diffit pitää kyllä tehdä juuri ennen kisaa ja viimeisessä lähdössä huomaa selvästi, että öljyä on tullut pois päivän aikana. Ei kuitenkaan vielä ajoon juurikaan vaikuta.

Bigbear

Mitä optio osaa Ilarilla oli autossa? Onko Ilarin setuppia jaossa?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

FLANA64

Ilarin auto on vakio ja vakio setupissa paitsi jouset.
Diffeissä öljyt 10 - 10 - 5. Iskareissa öljy 30 edessä ja takana.
Jouset edessä mustat ja takana oranssit (mustat ei siis vakiot vaan tuosta jousisetistä otetut mustat. On kuulemma eri jäykkyydet).
Takatukivarsien sisäpäästä veistetty sen verran, että tukivarret pääsevät liikkumaan vapaasti (laatikosta otettuna takatukivarret eivät liikkuneet vapaasti. Tämä taitaa olla kaikissa Loseissa "tyyppivika").
Iskarien kiinnitykset edessä alhaalla uloimmat reiät. Ylhäällä keskellä. Takana alhaalla keskellä ja ylhäällä muistaakseni keskellä.
Auton korkeuden olen säätänyt siten, että tukivarret ovat suorassa edessä ja takana.
Auto painaa n. 3100 g.

peejii_h


FLANA64

Juu ilman vakaajia. Ne revittiin heti uutena pois ja unohdin mainita.

micsa.fi

Onkos vieläkään tullut markkinoille yhtään TEN-SCTE:lle tarkoitettu sisäkoria?
Wacky Stack Racing Team

bcan

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 11.03.13 - klo: 12.21
Onkos vieläkään tullut markkinoille yhtään TEN-SCTE:lle tarkoitettu sisäkoria?
Ei oo ainakaan omiin silmiin osunu. Kuuleman mukaan Losin 810 kori (LOSB8036) on suht sopiva sellaisenaan sisäkoriksi.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Bigbear

Mitä hiilikuitu iskaritorneja suosittelette? Toimiiko 2.0 Tornit suoraan?

Onko joku punninnut vakio tornit vs hiilarit?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

peejii_h

2.0:t toimii suoraan mutta lähes samat reiät löytyy Integyn hiilaritorneilla puolet halvemmalla.
Etu-tornissa on pieni alumiininen breissi, joka auttaa pitämään sen pikku homopalan ehjänä.

http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=8481&p_catid=271#.UVBwOltnpm0

peejii_h

Kuka haluaisi delrin 1,31mm x2 reikäisiä mäntiä? Kaverilla on laitteet ja 4:n männän maksimihinta on 9€.
Näitä käytetään nykyään vakkari-setupissa ja olen koko talven ajanut itsetehdyillä.

Deadline 3.4. , jolloin tilaus menee sisään.