Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck

Aloittaja Hazard, 30.01.11 - klo: 20.51

Jema

#630
Voisin vielä kysästä että miten tässä losissa saisi vielä tuota kääntösädettä tiukemmaksi. Assossa sitä säätelin hyvinkin helposti, mutta tää köriläs ei tunnu niin äkäseen kääntyvän ja en keksi mistä lähtisi säätämään. Myös vetotapa vaikuttaa olevan aika takapainotteinen. Menisikö nämä samasta paikasta  :lipsrsealed: .

Lisätään että servona mulla on savox 1258
Losi TEN-SCTE

Aeced

uusimassa kardaaneja,vetareita ja ulostuloja losiin, nyt on vaan vetareissa lightened ulostulot. kannattaako kardaaneille myös?
JQ The CAR E-conversion* losi ten-scte tlr*

pOINTER

Kaikkiin kolmeen diffiin ne HD-ulostulot kannattaa laittaa jahka alkuperäiset on kololle kulunut. Tuo vinossa oleva etukardaani sitä keskidiffiin etummaista ulostuloa kuluttaa.
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Aeced

JQ The CAR E-conversion* losi ten-scte tlr*

Jema

Kaise pitäisi joskus noihin diffeihin koskea. Tiedä koska edellinen omistaja niitä täytellyt. Osaisiko joku kertoa tarkemmin nämä "5-5-2" yms setupit. Ilmeisesti tarkotetaan edestä - taakse suunnasa öljyjen jäykkyyksiä? Ei vain mitään nuo numerot mulle sano joten jos suomesta näitä litkuja saa niin otan ilomielin vaikka linkkinä. Iskareissa olen 30 litkuja (edessä ja takaa) nyt sisällä käytellyt ja hyvältä ovat vaikuttaneet. Muitakin radikaalisti ajamiseen vaikuttavia säätösetuppeja sisäradalle otetaan vastaan.
Losi TEN-SCTE

Bigbear

Diffit ilmoitetaan juurikin edestä taakse ja puhutaan tuhatluokan öljyistä. Eli 5=5000jne. Meidän kerhossa ainakin Micsa.fi ajelee losilla ja sieltä löytyy varmaan parhaat setupit tikkurilaan.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Jema

Kun tätä ketjua lukee taaksepäin on miksalla kiitettävästi setuppeja linkkien takana. Harmi vain, että ne ainakin mulla näkyy ihan tyhjinä  :embarrassed: liekö applen laitteella ongelmaa avata vai ovatko vain niil vanhoja. Pitänee nyt alkuun alkaa metsästelee noita diffiöljyjä joka sorttia. Tuntuu olevan nekin aika kiven alla suomessa jos haluaa samasta kaupasta kaikkea sorttia.
Losi TEN-SCTE

Bigbear

Lataa adoben sovellus, niin näkyy oikein. Hobbyfactorystä saat tarvittavat öljyt.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Jema

Losi TEN-SCTE

Jema

Mitäköhä sitä pitäisi säätää/uusia kun alkaa tuo eturenkaiden klappi olemaan kovaa. Jos laitan auton tulille, niin normaalisti renkaita ei pysty käsin liikuttelemaan lähes ollenkaan, kun servo lyö vastaan ja koko setti tuntuu jämäkältä. Nyt kuitenkin renkaat klappaa molempiin suuntiin varmaan sentin. Tästä johtuen on oikeestaan yksi lysti miten ohjauskaan on keskitetty, kun klappia on roimasti. Kai tähänkin selitys on, mutta oma pää ei pysy mukana  :smiley:
Losi TEN-SCTE

ossih

SCTE:ssä kuluu todella nopeasti ne kaikkien linkkien päässä olevat pallot. Jos tutkit niitä tarkkaan ni huomaat varmasti että se muovinen lenkki voi olla hyvinkin löysä siinä pallon ympärillä. Tuohon löytyy Losilta iteltään kovemmalla pinnotuksella olevat pallot (osanumero LOSB2187, samalla kannattaa vaihtaa myös uudet ne muoviset lenkit siihen pallon ympärille). Tosin minusta nuokaan eivät kestä kauhean hyvin. MIP:ltä löytyy myös korvaavat sarjat koko linkeille (MIP osanumerot #13250 ja #13247), mutta noita en ole itse kokeillut.
Team Old Farts

Jema

Pitääpi purkaa autoa ja katsoa. Ilemeisesti noita osia ei suomesta saane, vai enkö vain eurorc:n sivuilta löytänyt.. Anyway Kiitos.
Losi TEN-SCTE

ossih

Lainaus käyttäjältä: Jema - 29.12.13 - klo: 17.35
Pitääpi purkaa autoa ja katsoa. Ilemeisesti noita osia ei suomesta saane, vai enkö vain eurorc:n sivuilta löytänyt.. Anyway Kiitos.

Noitten lenkkien mahdollisen väljyyden näkee kyllä helposti ihan purkamattakii :) Heiluttelee vaan vähän ja kattelee missä sitä klappia on. Noita kovemmalla pinnotuksella olevia palloja ei taida tosiaan suomesta löytyä, noita lenkkejä ja vakio palloja (LOSB4023 ja LOSB4022) löytyy kyllä eurorc:ltä ainakii. Mut ne vakio pallot tosiaan on aika nopeesti kuluvaa kamaa.
Team Old Farts

Jema

Kyselläähän taas. Onko ideoita joilla autosts tekisi hiljaisemman? Oma Losi pitää aikamoista ulinaa ja ääntä verrattuna vastaavilla koneilla ajaviin durangoihi esimerkiksi. Olen huomannut että monet losit ovat äänekkäitä mutta onko hiljennysvinkkejä/ jotain kuluvaa osaa joka voi vaikuttaa?

Hb:n sct pro kombolla ajelen.
Losi TEN-SCTE

ossih

Kyllähän nuo ääntä pitää ja oma SCTE 2.0 pitää ihan yhtä pahaa ääntä :) MIP mainostaa että heidän nylon spurreillaan olis hiljasempaa: http://miponline.com/store/mip12198.html

Kahta kokoo myyvät, 39 ja 41 (originaali on 40). Itse en oo kokeillu mutta juttuja lukenu että oikeesti olis hiljasempi. Tosin vissii kuluu myös nopeemmin.

Lainaus käyttäjältä: Jema - 08.01.14 - klo: 11.46
Kyselläähän taas. Onko ideoita joilla autosts tekisi hiljaisemman? Oma Losi pitää aikamoista ulinaa ja ääntä verrattuna vastaavilla koneilla ajaviin durangoihi esimerkiksi. Olen huomannut että monet losit ovat äänekkäitä mutta onko hiljennysvinkkejä/ jotain kuluvaa osaa joka voi vaikuttaa?

Hb:n sct pro kombolla ajelen.
Team Old Farts

Jema

Kiitos pitäneekin kokeilla.
MIP lienee ratkaisu moneen ongelmaan siis  :azn:
Losi TEN-SCTE

micsa.fi

#646
Lainaus käyttäjältä: Jema - 08.01.14 - klo: 11.46
Kyselläähän taas. Onko ideoita joilla autosts tekisi hiljaisemman? Oma Losi pitää aikamoista ulinaa ja ääntä verrattuna vastaavilla koneilla ajaviin durangoihi esimerkiksi. Olen huomannut että monet losit ovat äänekkäitä mutta onko hiljennysvinkkejä/ jotain kuluvaa osaa joka voi vaikuttaa?

Hb:n sct pro kombolla ajelen.

Losin kuuluukin pitää ääntä, ei se menoa haittaa. Kovaa ajoa vaan!

TEN-SCTE on sikäli hyvä auto, että tyypillisesti diffit ja kulmavaihteet antaa selviä varoitusmerkkejä etukäteen ennen kuin antavat periksi. Esim. marraskuun avauskisassa Turussa mulla etupään kulmavaihde rutisi tosi pahasti jarrutuksissa, mutta siitä huolimatta se kesti ja autolla ajettiin A-finaaliin. Ja finaaleissa kavuttiin parin Duran ja yhden Teknon ohi ilman teknisiä murheita...
Wacky Stack Racing Team

Bigbear

MIPin spurri on hiljaisempi, mutta paljon pehmeämpi ja kuluu nopeasti.

Tarkista ja tarpeentullen vaihda laakerit ja katso samalla outdrivet jne. Kyllä Losistakin melko hiljaisen saa, mutta kuten Micsa.fi sanoi, niin ääntä pitääkin tulla :)
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Jema

Kiitos pojat vastauksista. Pitänee nuo laakerit muuten vaihtaa..
Sanotko vielä micsa mitä tarkoitat kulmavaihteilla? Ei aukea mulle  :roll:
Losi TEN-SCTE

bcan

Se MIPin 41 piikkinen spurri ei sitten sovi jos autossa on sellainen pohjalevy jossa ei ole sitä parin millin korotuspalaa keskidiffin alla kun ottaa pohjalevyyn kiinni, tän huomasi itte ihan käytännössä  :huh:
Voihan se tietty olla että sopii johonkin mutta ainakin kin headzin levyn kanssa ottaa kiinni.

Pinjonin ja suprrin välys vaikuttaa luonnollisesti myös paljon ääneen kuten myös diffien kunto. Itellä ainakin tuppaa auto olemaan hiljaisimmillaan diffirempan jälkeen kun lähes kaikki vetopuolen osat on putsailtu ja rasvattu samalla.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Jema

Onneksi en tilannut vaikka oli tarkoitus juuri tuo 41 piikkinen ottaa. Kingin pohja siis itsellänikin. 39 voisi sopia kaiken järjen mukaan.

Lisää ongelmia. Nyt ei taas päässä riitä järki selvittämään mistä voisi johtua jarruttaessa kuuluva loksahdus/pamaus. Ihan miten sen haluaakaan muotoilla.
Ääni on hyvin voimakas ja oletin sen kuuluvan takadiffistä, mutta vaihoin uuden diffin mömmöineen muttei auttanut. Liekö samaan ongelmaan viittaavaa kun takakardaanin väljyys. Sitä kun voi renkaita paikallaan pidettäessä pyörittää puolisen kiekkaa  :embarrassed:
Losi TEN-SCTE

Jema

Ompas ollut kova taistelu tuon takadiffin kanssa. Varmaan kuukauden päivät olen koittanut sitä shimmata,vaihtaa rattaita, vetaria ja vaikka mitä. Nyt vihdoin taitanee pauke(kovaääninen naksahdus) jarrutuksissa olla historiaa, kun shimmasin diffin kantta. Eli laitoin diffin ulkopuolisen rattaan alle yhden sinisen suojatiivisteen joita diffin sisällä käytetään. Täten itse ratas on ruuvien kiinnilaiton jälkeen vähän ulompana ja näyttäisi toimivan! (koputellaan puuta ja päätä)

Onse kummaa vaikka kaiken vaihtaa, niin tämä sama ongelma vaivasi ja tod näkösesti tulee vaivaamaan  :undecided:

Tosin laakereita vetarin päähän en ole vaihtanut koskaan. Liekö näissäkin syytä tähän. (Jos joku muuten osaa sanoa näiden laakereiden koon tai jopa antaa suoraa linkkiä, niin kiitän ja kumarran)

Nyt voipi keskittyä auton keventämiseen vaikka seuraavana rojektina. Jenkkisivustoilla lueskelin, että esimerkiksi sivupuskurit kannttaa heivata huitsilan sinne ja myös takapuskuria voisi karsia  :shocked:. Tämän lisäksi olen jo akkutelinettä vuollut ja noparin laittanut suoraan khz pohalevyyn.

Losi TEN-SCTE

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Jema - 11.02.14 - klo: 13.31
Ompas ollut kova taistelu tuon takadiffin kanssa. Varmaan kuukauden päivät olen koittanut sitä shimmata,vaihtaa rattaita, vetaria ja vaikka mitä. Nyt vihdoin taitanee pauke(kovaääninen naksahdus) jarrutuksissa olla historiaa, kun shimmasin diffin kantta. Eli laitoin diffin ulkopuolisen rattaan alle yhden sinisen suojatiivisteen joita diffin sisällä käytetään. Täten itse ratas on ruuvien kiinnilaiton jälkeen vähän ulompana ja näyttäisi toimivan! (koputellaan puuta ja päätä)

Tuolla tiivisteen laitolla shimmasit siis kulmavaihdetta, eli kruununrattaan etäisyyttä pinionirattaaseen. Losilta löytyy myös alumiiniset laakeripesät takadiffiin, joilla kulmavaihteen saa shimmattua vähän tarkemmin ja muovi-inserttien kuluminen ei ole ongelmana. Tosin itse olen pärjännyt hyvin ihan noilla alkuperäisillä inserteillä.

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1451_1808/products_id/235958/n/Team-Losi-Racing-Aluminum-Rear-Gearbox-Bearing-Insert-Set-2
Wacky Stack Racing Team

Jema

Jeps, bongasin tällaisen ohjeen jostain päin interneetin syövereistä. Kruunuratas siirtyi sen tarvittavat millin tai pari ja ilmeisesti ottaa nyt paremmin pinjoniin. käytännössähän tuonne rattaan ja kannen väliin voisi laittaa vaikka kaksikin tiivistettä tarpeen tullen. Toivottavasti ei tule tarvetta. Pitäneekin tilata nuo alumiiniset. Kiitos vinkistä.
Losi TEN-SCTE

Hazard

Kahta tiivistettä ei voi laittaa kuoren ja kannen väliin koska muuten sisälle tule liikaa väljää. Itsekin omaani olen laittanut toisen tiivisteen ulkopuolelle, kannen ja rattaan väliin.

Jema

Onko sulla Hazard riittänyt tuo tiiviste shimmaamiseen? Mietin kun itselläni tämä oli ainoa keino saada shimmaus onnistumaan toivotulla lopputuloksella.  Tiedän vähän tulevaisuudessa varalta, että mistä suunnasta lähteä tiukentaa vastaavassa tilanteessa.  Toi tiiviste nyt ainakin vaikuttaa siis parhaalta vaihtoehdolta.

Lisätään vielä, että tänään sain MIP:n 39hampaisen spurrin kiinni. Vaikuttaa hiljaiselta!   :cool:
Losi TEN-SCTE

Hazard

Tiiviste on riittävä shimmaus ja joissain tapauksissa sekin on liikaa. Paperi on noin 0.3mm paksu ja joihinkin autoihin sitä ei ole tarvittu mutta perän kulmavaihde on hyvin yleinen vika Loseissa.

Jema

Hitto kun tuntuu nykysin olevan takapää rauhaton. Mutkista lähdöt varsinkin tuppaa helpostin menemään linttaan vaikka pitoa riittää. Myös jarrutuksissa perä lähtee helposti alta. Olisikohan tähän paras ratkaisu takadiffissä. Nyt käytössä 5-7-2. Mietin josko tuonne taakse vähän jäykempää laittaisi. Pitänee miettiä myös rauhallisempaa ajotyyliä tai rajoittaa sitä noparista  :lipsrsealed:
Losi TEN-SCTE

Mölli

Lainaus käyttäjältä: Jema - 13.03.14 - klo: 21.15
Hitto kun tuntuu nykysin olevan takapää rauhaton. Mutkista lähdöt varsinkin tuppaa helpostin menemään linttaan vaikka pitoa riittää. Myös jarrutuksissa perä lähtee helposti alta. Olisikohan tähän paras ratkaisu takadiffissä. Nyt käytössä 5-7-2. Mietin josko tuonne taakse vähän jäykempää laittaisi. Pitänee miettiä myös rauhallisempaa ajotyyliä tai rajoittaa sitä noparista  :lipsrsealed:

Kokeilisin ekaksi vaihtaa renkaat edestä taakse ja punchit alas.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Jema - 13.03.14 - klo: 21.15
Hitto kun tuntuu nykysin olevan takapää rauhaton. Mutkista lähdöt varsinkin tuppaa helpostin menemään linttaan vaikka pitoa riittää. Myös jarrutuksissa perä lähtee helposti alta. Olisikohan tähän paras ratkaisu takadiffissä. Nyt käytössä 5-7-2. Mietin josko tuonne taakse vähän jäykempää laittaisi. Pitänee miettiä myös rauhallisempaa ajotyyliä tai rajoittaa sitä noparista  :lipsrsealed:

Tämä varmaankin Tiksissä? Kuten Mölli kysyi, onhan renkaat balanssissa (about saman kuntoiset edessä ja takaa)?

Mulla oli myös ongelmia peränpidon kanssa mutkasta ulos tultaessa. Suurimmaksi syyksi osoittautui viallinen takadiffi, joka meni välillä lukkoon itsestään. Myös takalinkkien lyhentäminen auttoi, kun diffi oli korjattu.

Perän rauhattomuus sekä jarrutuksissa että mutkasta ulos tultaessa on keskidiffisessä nelkussa vähän ristiriitaista. Jos keskidiffi on liian löysä, niin jarruilla se voi päästää jarrutehot taakse jolloin auto voi olla epävakaa jarruilla. Toisaalta tämä johtaa siihen, että kiihdytyksissä veto on etupäässä jolloin auto enemmänkin puskee.
Wacky Stack Racing Team