Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Projekti: Vanhan auton henkiinherätys - Kyosho Subaru WRC - QRC

Aloittaja Maza, 14.02.11 - klo: 09.47

Maza

Morjens.

Kaverin hyllystä kaivettiin tällainen auto, joka on ollut useamman vuoden käyttämättömänä.  Viikonloppuna aloitin projektin kunnostaa auto takaisin ajokuntoon. Sähköt toimivat suoraan, kunhan vain vaihtoi rikkinäisen paristokotelon uuteen.

Tähän mennessä olen tehnyt seuraavaa:

- Vanha lika ja roskat pois.
- Tankista vanha menovesi pois ja tankin putsaus.
- Uudet polttoaineletkut, -suodatin ja ilmansuodatin.
- Kaasarin putsaus sisältä.
- Uusi hehkutulppa.

Putsauksen jälkeenkin kaasarin säätöneula toimii varsin nihkeästi, ehkä olisi syytä uusia?

Mutta sitten asiaan, eli miksi tänne kirjoittelen. Voimansiirron kanssa on lievää häikkää, joten tasauspyörästöjen avaus ja putsaus olisi ainakin tehtävänä. Se on kumminkin sen verta suuri operaatio, että kaipailisin räjäytyskuvaa tueksi kasaamiseen.

Toivottavasti joku tunnistaa tarkan mallin ja siten löydän manuaalit.

- Maza

ps. Jos ihmisiä kiinnostaa seurata aloittelijan projektia, niin voin laittaa päivitystä etenemisestä.

Divi


tturku

http://www.rocousa.com/kyoshocars.htm

tuolta löytyy jotain manuaaleja, ei välttämättä juuri samaa autoa, mutta joku läheltä oleva varmaan, josta saa mallia kasauksen ja purkamisen avuksi.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Maza

Nyt on autoa putsattu ja rasvattu, mutta törmäsin ehkä suurimpaan pulmaan. Kaasarin säätöneula on rikki, joten se pitäisi vaihtaa. Osa 6510-27 olisi kyseessä. Soitin Tietonikkariin, heillä ei ollut hyllyssä, eikä saa tilattua Ruotsistakaan, sillä osa on loppuunmyyty.

Onko vinkkejä, mistä tuon osasetin saa ongittua?

Pekka_h

Mikäs moottori siinä on? Löytyis laatikollinen noita vanhojen kyoshojen koneita ja kaasareita. Varmaankin löytyis osa ku tietäis sun moottorin tyypin?

*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Pekka_h

Jos tarkoitat tuota osaa mihin bensa letku tulee niin löytyy kyllä.
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Maza

Käsittääkseni tuo on GS11R, moottorissa tosin lukee vain "GS". Tuo neulasetti on kumminkin universaali koko GS-sarjalle. Ja kyllä, juuri tuota tarkoitan.

Pekka_h

*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Maza

#8
Lainaus käyttäjältä: Pekka_h - 19.02.11 - klo: 18.41
Jokos sait auton pelittämään?
Käyntiin sen saa kyllä. Sammuu ja pakoputkesta tulee palamatonta löpöä ulos. Kaasarin säädöillähän tuo korjaantuu. Olen vain sairastellut viikonlopun, niin en ole kummemmin kerennyt autoa ihmettelemään.

Tyhjäkäynnillä kierrokset hieman aaltoilee, kierrokset ei laske alas, täyskaasun jäljiltä sammuilee.

Divi

lonkalta... alaneula liian kireellä ja pääneula liian rikkaalla.

Maza

Lainaus käyttäjältä: Divi - 20.02.11 - klo: 21.50
lonkalta... alaneula liian kireellä ja pääneula liian rikkaalla.
Alaneulaahan tuossa kaasarissa ei ole. Missä määrin se vaikuttaa säätämiseen? Pääneulaa säätelen joskus viikolla enempi, kunhan tervehdyn ja kerkeän lämpimään halliin työskentelemään.

JiiVee

eli kööstin yksineulainen jossa pitää säätää yläkierrokset sopiviksi ja tyytyä siihen että kaasua ei voi paikaltaan runttasta pohjaan.
pöö

Divi

:D Juuri näin.. Alaneula vaikuttaa käyntivarmuuteen _paljon_. Juuri tuo paikaltaan kaasu pohjaan, täyskaasulta tyhjäkäynnille jne nopeat vaihtelut saattaa koneen sammuttaa jos alaneula on pielessä.

Maza

Moips. Tänään varmaan koeajelen autoa lisää. Tähän väliin pari räpsyä autosta, sisältää myös entisen pikkuviallisen kaasarin.

tux10

Joko sait manuaalit?
Itseltä löytyy samanlainen biili ja kaikki manuaalit. Auto, 2-vaihteinen vaihde ja lisävarusteena saatavan jarrunkin manuaali pitäisi olla. Pistele yv:tä, voin skannailla.  :wink:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Maza

Moip!

Nyt on autoon asenneltu uusi kytkin ja se jo melkein toimii oikein  :grin: Seuraavana on vuorossa vanhan rispaantuneen ja nyttemmin jo katkenneen starttinarun vaihtaminen. Tähän väliin pari kuvaa mitä kerkesi yhtenä iltapäivänä ottamaan. Kesää ja ajokelejä odotellessa  :azn:

Riku.F

toi on mun mielestä parasta kyoshon autoissa.. ne vaan näyttää niin hyvältä. mullakin on sama kone mut siinä sähkökäynnistin. siis ihan uusi. auto ostettu lähinnä hyllyn koristeeksi. auto on dodge ram.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Hount

Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 24.04.11 - klo: 11.59
toi on mun mielestä parasta kyoshon autoissa.. ne vaan näyttää niin hyvältä. mullakin on sama kone mut siinä sähkökäynnistin. siis ihan uusi. auto ostettu lähinnä hyllyn koristeeksi. auto on dodge ram.

Tuo hyvä ulkonäkö on myös massiivisen mainonnan lisäksi Kyoshon RTR-autojen ainoita myyntikeinoja. Kun ottaa tuon kauniin ja valmiiksi teipatun korin pois, paljastuu karu totuus. Muovia, rautalankaa ja standardeista poikkeavia heikkoja sekä kalliita osia.

- Hount

Riku.F

en tiennyt rc autoissa olevista standardeista. kakki eri mallit merkit jne. taitaa olla vähän vaikea toteuttaa. oma igt1 on ainakin ollut uskomattoman lujaa tekoa. ainoa minkä olen saanut rikki on taka koritolppien jalka. rauta lankaa en vielä ole mistään löytänyt. auto maksoi 250 e kaupassa. jos olisi löytynyt kittinä niin olisin toki mieluummin sen hankkinut.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

JiiVee

mm moottorin kiinnitys on standardi eli kaikki moottorit käy kaikkiin autoihin kyoshoa lukuunottamatta.

kuitenkin sen verta eroa on että isolohkomoottoria ja pikkulohkomoottoria ei voi vaihtaa keskenään

viisaamman kertokoon enemmän.
pöö

Riku.F

kyllä mun autoon sopii muutkin moottorirt. itse asiasssa orkkis kone on edelleen käyttämätön. mut joo tajusin. onko autoni siis standardin mukainen.. kyllä harmittaa jos ei. onhan monilla muillakin merkeillä omia moottorin kiinnitys virityksiä. jotenkin vaan ärsyttää turha yleistäminen ja mollaus. topiikin auto ei ole ehkä teknisesti kovin kummoinen mutta silti se näyttää tarkasti esikuvaltaan. se on siinä parasta!
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..


mikari

Hyvää duunia tämän henkiin herättäminen!  Ja hienoja kuvia  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

ampperi

Tainnut kuollakin jo...  :shocked: Viimeisin viesti 2 v. sitten...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

mikari

haha.. katos vaan.. sorry. Mistähän lie tarttui aiemmin.. varmaan jollain haulla..
Kiitos 20 vuodesta!

Mazza

Liekö joku nostanu ja poistanu viestinsä? Minusta tää oli ylhäällä jo ennen GT Warriorin viestiä...
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy