Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Losi xxx-s lämpenee liikaa

Aloittaja Shippo, 22.01.04 - klo: 17.20

Shippo

Onkos kellään hyviä neuvoja kun kone lämpenee liikaa?
Kävi jopa yli 120 asteessa! Ei auttanut pinjonin vaihto eikä koneen vaihto. Ongelma tulee yleensa silloin kun ajaa kolmatta akkua. Muilla akullisilla on vähän yli 70 tai 80 astetta.
Moottori on 19 kierroksinen Peak Jaguar.

Pidän yleensä 10-30 min. tauon ajon aikana ja tuuletan sitä kokoajan tehokkaalla tuulettimella.

ferpor

Vaihda assoon ei lämpene. :D

Otsomaani

Lainaus käyttäjältä: "ferpor"Vaihda assoon ei lämpene. :D


Huonoin mahdollinen ratkaisu....
Pyöriikö siis voimansiirto vapaasti?
Sähkömoottorit kyllä lämpenee ihan hyvin kun kolme akkua ihan putkeen ajelee...

Matias V

Ajotyyli merkitsee paljon koneen lämpöjä.
Jos on repivä ja ronski ajotyyli, kone lämpenee paljon.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Shippo

Otsomaani: Et tainut lukea loppuun asti jos et huomannut tekstiä jossa lukee että pidän taukoja.

Assoja osta kukaa  :D
Ja just uus auto nii ei viittis heti myydä.
Hyvin auto muuten toimii.
Ajan omasta mielestä hyvin ja ajolinjat on melkein kohdallaan.
En aja mitenkään ronskisti vaan yritän välttää ronskisti ajamista.

Matias V

Lämmöt riippuvat koneesta.

Itse kun ajoin ekan virikisani, niin en silloin vielä oikein handlannut konetta, vaan pusersin väkisin menemään, joten kone lämpeni törkeesti. Viimeisen finaalin jälkeen mitattiin koneen lämmöt 157!!!

Joten, vertaa muihin koneisiin.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: "Shippo"
Ei auttanut pinjonin vaihto eikä koneen vaihto. Ongelma tulee yleensa silloin kun ajaa kolmatta akkua. Muilla akullisilla on vähän yli 70 tai 80 astetta.

Mikä nopeudensäädin sulla on siinä, oletko ajanut sillä esim. stanukoneella aiemmin, tai nyt konetta vaihtaessasi????
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

pete||

Riippuu hyvin paljon siitä kuinka pitkään ajat kerralla. Jos ajat 10min tai enemmän putkeet yhdellä akulla, niin se kone on varmasti kuuma. Aja vain 4-(6) minuuttia/akku.

Toinen syy voi olla että moottori on jumissa. Jos moottorissa on kuulalaakerit, niin tarkasta että ne pyörivät kunnolla. Jos laakerit ovat jumissa, niin laita niihin öljyä. Jos tämäkään ei auta, niin avaa laakerit ja putsaa ja öljyä ne uudelleen. Helpommalla pääset jos ostat suoraan uudet laakerit.

Jos koneissa on liukulaakerit niin laita niihin öljyä. Liukulaakereita kannattaa öljytä aina 1-3 akun välein.

Koita myös että ankkurilla on hieman liikkumavaraa. Eli ota esimerkiksi peukalolla ankkurin akselin alapäästä kiinni ja etusormella yläpäästä (ankkuri siis normaalisti kiinni koneessa). Koita sitten liikuttaa sitä pystysuuntaisesti. Jos välystä ei ole ollenkaan, niin vähennä moottoriprikkoja. Välystä ei saa olla liikaakaan!