Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Turnigy Trackstar 150A ja Hobbyking 150A - nopeudensäätimet

Aloittaja Viltsu, 23.02.11 - klo: 15.01

Shamer

Avaat ne neljä ruuvii siit päält, ja nostat vaa sen kannen pois ja tuulettimen pois päältä, sen jälkeen sun pitäis nähdä jäähdytysriva ja sitä paikallaan pitävät neljä pientä ruuvia.
Irrotat ne ja nostat piirilevyt(huom 2kpl) pois kotelon pohjasta.
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

-rcmv-

Ok,mitkäs kaikki sieltä sisätä pitää lakata?lakkana on prf 202,pitääkö tuulettimen liittimien paikkakin lakata?
Hpi baja 5b ss

Viltsu

No ihan ruuvit avaamalla... Pliis vähän jotain oma-aloitteisuutta tuohon touhuun.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

-rcmv-

Lainaus käyttäjältä: Viltsu - 16.12.11 - klo: 14.35
No ihan ruuvit avaamalla... Pliis vähän jotain oma-aloitteisuutta tuohon touhuun.

No kyl mä ny sen tiesin mutta kun se tarra piti sitä kiinni niin tuntu ettei se irtoo millään  :lipsrsealed:

Nyt muuten jo lakkasin,on kuivumassa....
Hpi baja 5b ss

Viltsu

Hyvä homma! Vähän rohkeutta mukaan, niin homma sujuu. Mä lakkasin muutaman kerroksen, annoin kuivua tovin toki kerrosten välissä.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

-rcmv-

Ajoin UUDELLA hk 150a noparilla muutaman metrin silällä,ja menin ulos,laitoin piuhat kiinni ja olin lähössä ajaa,niin päästi savut pellolle...  :angry: Nyt ostan wanhan kunnon mamba monsterin...
Hpi baja 5b ss

nestori

Annoithan lakkakerrosten kuivua ennen uutta kerrosta.

mika82

Onkos tuo ihan ominaisuus tuossa HK:ssa että joskus  menee 4-5 sekuntiakin ennen kuin antaa pakilla kaasua?
Orkkiskin välillä mietti, mutta ei noin kauan.
Traxxas stampede 2WD
HPI savage flux HP

Viltsu

Lainaus käyttäjältä: mad truck rc - 18.12.11 - klo: 12.31
Ajoin UUDELLA hk 150a noparilla muutaman metrin silällä,ja menin ulos,laitoin piuhat kiinni ja olin lähössä ajaa,niin päästi savut pellolle...  :angry: Nyt ostan wanhan kunnon mamba monsterin...

Kurja homma. Mulla molemmat suojalakatut 150A HK:t toimineet moitteettomasti vähäiset ajoni kesät talvet. Annoithan tosiaan lakan kuivua kunnolla?

Mamba Monsterin paremmuudesta en tiedä, kun ottaa huomioon kuinka niitä on porukalla kärynnyt varsinkin talviolosuhteissa. Mene ja tiedä...
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

-rcmv-

Annoin kuivua yön yli,mikäköhän näistä kolmesta ois paras?: xerun 150a,hk 150a vai mamba monster?
Hpi baja 5b ss

nestori

Mutta annoitko kuivua kerrosten välissä

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Pitts

Hieman OT:

Hommasin just Hobbyking 80A säätimen ja kaveriksi X-car 8,5T 4000kV sensorillisen moottorin. Nyt kun ohjausta kääntelee puolelta toiselle, moottori lähtee pyörimään satunnaisina pyrähdyksinä. Servona Savöx 1258TG. Vanhemmassa Ezrun(hobbywing) 60 A säätimessä ei ollut tuota ongelmaa, siinä tosin moottorina 10T 3900 kV sensoriton. Molemmissa ainakin paperilla 3A BEC. Kyykkääkö ton uuden säätimen BEC? Onko kellään vasttavia kokemuksia? Saiko korjattua? Kokeilin myös ilman sensorin johtoa ja sama homma, pyrähtelee.

Otto
Associated SC10 4x4
VTR Tamiya 417

hese80

Lainaus käyttäjältä: Pitts - 20.12.11 - klo: 12.23
Hieman OT:

Hommasin just Hobbyking 80A säätimen ja kaveriksi X-car 8,5T 4000kV sensorillisen moottorin. Nyt kun ohjausta kääntelee puolelta toiselle, moottori lähtee pyörimään satunnaisina pyrähdyksinä. Servona Savöx 1258TG. Vanhemmassa Ezrun(hobbywing) 60 A säätimessä ei ollut tuota ongelmaa, siinä tosin moottorina 10T 3900 kV sensoriton. Molemmissa ainakin paperilla 3A BEC. Kyykkääkö ton uuden säätimen BEC? Onko kellään vasttavia kokemuksia? Saiko korjattua? Kokeilin myös ilman sensorin johtoa ja sama homma, pyrähtelee.

Otto

Servo haukkaa hetkellisesti enemmän virtaa kuin BEC pystyy tuottamaan. Esim em. servon tapauksessa speksien mukaan jopa 5A (http://www.savoxusa.com/ProductDetails.asp?ProductCode=SAVSC1258TG&Show=TechSpecs). Sopiva konkka vastarin vapaaseen kanavaan auttoi ainakin mulla vastaaviin oireisiin. Jos ei se auta niin ulkoinen BEC.

Pitts

Associated SC10 4x4
VTR Tamiya 417

hese80

Jännitekestoa pitää olla riittävästi, muttei kuitenkaan kannata liioitella kun silloin konkan koko kasvaa. 10V lienee sopiva. Kapasiteetin tarve riippuu servosta ja noperin BEC:stä. Mulla riitti 3900uF, joka sattui löytymään pakista.

Kaupoista löytyy myös valmiita apuja. Esim täältä: http://www.racersrcshop.com/venom-glitch-buster-p-1219.html

Pitts

Moro,

Tilasin linkkisi mukaisen konkan(helpoin ratkaisu tähän hätään) ja avot, glitchit hävisivät. Kiitos vinkistä!
Associated SC10 4x4
VTR Tamiya 417

Viltsu

Tuli tossa joulupäivänä ajeltua patterikasilla (Inferno MP-7,5) vajaa 5000mah 5S akullinen tuolla suht sotkuisissa/märissä olosuhteissa ja jossain vaiheessa auto teki stopin. Noparissa kuitenkin paloi valo auton stumppaamisen jälkeenkin.

Yön yli kuivuttuaan toimi kuitenkin taas normaalisti. Tais ottaa vastari vaan kosteutta itteensä tms. Vastarina suojalakattu Futaba 2.4ghz ilman sen kummempia suojauksia. Olipa ensimmäinen kerta kun tuo noin teki, tosin olikin suht paljon vettä paikka paikoin. Ensi kerralla vastari pussiin. Yleensä on siellä ollut, mutta nyt olin laiska.

Pitäis varmaan koputtaa puuta, mutta kyllä tuo HK 150 tuntuu edelleen toimivan suht märässäkin suojalakattuna.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Benihill

Vanha topicci joo, mutta köyhän pitäis saada samassa paketissa hyvää ja halpaa  :roll: ainakin hk:ssa hetkellistä amppeeria on huomattavasti enemmän? Mitäs mieltä nyt 2013 näistä?


4wdkanootti

Ylempi
(http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10370__Hobby_King_150A_High_performance_Brushless_Car_ESC.html).
Se on ollut tarjolla vuosia.  Vanhin meillä kotonakin on jo parivuotias, vaikka hajotusjärjestyksessä kolmas.
Siinä on tuo 2-pole rajoitus mainittuna nykyään. (Toinen meillä on tosin ollut aina kytkettynä 4-poleseksi väitettyyn moottoriin, DT38-620KV, ja se yhdistelmä ei ole kohdannut kierroslukurajaansa.)

Tuossa toisessa (CESC-150A) kokonaan sinisin johdoin
on eri mitat, vielä kookkaampi, eikä mainita 2-pole-rajoitusta.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

resistance

itelle tulossa tuo HK 4-pole mottiin.

Uskallanko siis ajella huoletta,vai hommaanko 2-pole motin?

andy98

Varmaan jos lämmöt vaan pysyy kurissa niin ei oo mitään hätää. :smiley:
hong nor x1

resistance

#82
Nyt olis kiinni HK 150A + HK 1660kv motti.

Tarttee käydä testaan 4s lipolla ja 19 pinionilla.

EDIT: ihan hyvin kulki. 77kmh.

Kiihtyy tarpeeks.

Viltsu

Joo tosiaan tuosta wanhemmasta HK-150A-säätimestä kysymys.

Hintaansä nähden asiallisia pelejä, edelleen minun ja pojan suht harvoja ajeluita kestäneet E-Revossa ja sähköistetyssä Infernossa, jossa nyt kuivien kelien aikaan tuo Turnigy Trackstar 150A-combo ja asiallisesti toimii,talvella en ole uskaltanut kokeilla Turnigyn "pitävyyttä", suojalakattu toki sekin varmuudeksi.

Uudemmasta ulkoisesti vielä jyhkymmästä mallista ei omakohtaista kokemusta.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

TeroP

Löysin itsekin ihan tuurilla Hobbykingin sivuilta seuraavan tuotteen ja päätin tehdä haun täällä ja tuloksena oli tietenkin tämä threadi.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__45001__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_8_Brushless_Power_System_1900KV_120A_EU_warehouse_.html

Vaihtoehtoina 1900/2100/2300KV koneet. Itseäni rupesi tuo kiinnostamaan hinnan takia, sekä tuon että combon väitetään olevan "waterproof". Tämä tulisi käytännössä TR8E RTR-sähköjen tilalle (80A/1900KV) 4S:lle ja juuri sen takia, että voisi ajaa vähän rohkeammin kostealla kelillä ja/tai talvellakin. Lisäksi tuota noparia pystyy hieman säätämään, ominaisuus jota ei tietenkään ole tuossa TR8E RTR-noparissa (joka on ihan susi muutenkin).

Hintahan tässä on ihan älyttömän alhainen, kuvastaakohan sitten laatua, eli parempi kysyä josko jollakulla olisi kokemusta kyseisestä combosta tai tuosta noparista? Voisi ainakin hieman varmistella, ennenkuin menee ostamaan.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

MitsuEvo

Onkos jollain ollut semmosta ongelmaa että auto käytännössä sammuu kokonaan, ei edes ohjaus toimi? Kyseessä siis tuo Trackstar 150a. Kesällä toimi aivan moitteetta, kokeilin ajella about 18 asteen pakkasella vähän aikaa sitten. Jotain 5 minsaa toimi ilman ongelmia, sitten yhtäkkiä auto pysähty eikä ohjauskaan toiminu. Hetken päästä palas virrat ja taas mentiin. Hetken ajan, sitten meni taas virrat.

Tekikö kylmä vaan tepposet? Akku oli ladattu täyteen ja lähettimen patterit uudet. Voisko tuossa escin virtakatkasijassa olla vikaa?

Mölli

Lainaus käyttäjältä: MitsuEvo - 20.12.13 - klo: 14.30
Onkos jollain ollut semmosta ongelmaa että auto käytännössä sammuu kokonaan, ei edes ohjaus toimi? Kyseessä siis tuo Trackstar 150a. Kesällä toimi aivan moitteetta, kokeilin ajella about 18 asteen pakkasella vähän aikaa sitten. Jotain 5 minsaa toimi ilman ongelmia, sitten yhtäkkiä auto pysähty eikä ohjauskaan toiminu. Hetken päästä palas virrat ja taas mentiin. Hetken ajan, sitten meni taas virrat.

Tekikö kylmä vaan tepposet? Akku oli ladattu täyteen ja lähettimen patterit uudet. Voisko tuossa escin virtakatkasijassa olla vikaa?

Katsoisin itse ensin läpi akun ja noparin väliset johdot ja liittimet ja onko ne lämmenneet poikkeavan paljon.

AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

MitsuEvo

Okei, pitääpä katsoa seuraavalla kerralla. Tänään ajoin vähän pihassa ympyrää, nyt taas toimi ilman ongelmia kun lämpötila oli nollan paikkeilla. Jos vielä temppuilee niin tarkastan nuo johdot ja liittimet.

MJMuhis

Tää ei suoraan kokemus ole 150a mallsita vaan 120a mallista, mutta liippaa niin läheltä että aattelin tähän topicciin jakaa kokemukseni.

Ostin itse yhden Turnigy Trackstar 1/8 2300KV 120A vesitiiviin kombon ja toisen identtisen ostin kaverilta.
Ensinmäinen käytössä ollut rupesi reboottaamaan itseään jatkuvasti eikä sitä voida käyttää ajossa.
Toinen tuntui toimivan mutta mystisesti autosta hajoili servoja, ensin thunder tigerin oma, sitten traxxas:sin servo ja nyt eilen päivällä hobbykingin oma 14kg vesitiivis metallirattainen servo.

Eilen illalla tuli tutkittua asiaa, aluksi vikaa epäiltiin että vastaanottimen antennissa. Vaihdoin ohjainta/vastaanotinta mutta sitten en saannut servoa toimimaan ollenkaan (aiemmin toimi mutta antoi häiriötä kaasuun, jolloin auto temppuili). Kokeilin kolmatta (hobbykingin oma) vastaanotinta/ohjainta, tälläkertaa kun autoon kytkin virrat päälle niin tuli elektroniikkakäryt (ei savua, mutta vahva haju) vastaanottimesta. Tässä vaiheessa heräsi epäillyt onko vika nopeudensäätimessä.

Kokeilin tokaa käyttämääni radiolaitetta ja pikaisesti käytin toimivaa servoa, joka totteli. Eli vika olisi servossa tai nopeudensäätimessä mutta tuo hobbykingin vastaanottimen hajun anto herätti epäilyksensä.

Kytkin auton ilman servoa, servon lähtöihin (channel-1) tein piuhan josta voin helposti sekä turvallisesti mitata jännitteet yleismittarilla, sain mitattua 15,5V. Heräsi oma epäilys että ymmärränkö edes miten servolle virtaa jaetaan kun voltit ovat noin ihmeelliset, ja kun piuhoja on kolme.

Tänään kytkin autoon vielä irrallaan sen toisen identtisen noparin (joka reboottailee), niin tämän noparin kanssa sain mitattua servon kanavasta jännitteet 5,0 ja 6,0V, joka luultavasti siis pitää paikkansa.

Eli loppuyhteenvetona:
Ostettu 2kpl noita comboja, mitä sillä olen saannut? Olen saannut 2 toimivaa moottoria, 2 rikkinäistä nopeudensäädintä, ja saldon kukkuraksi nopari on tapattanut kolme servoa.
En ainakaan itse aijo jatkossa ostaa hobbykingin nopeudensäätimiä, seuraavaksi ostoon menee 1/8 Mamba Monster 2 joka sekin on vesitiivis.

_valtsu_

Normaali syöttöjännite vastaanottmelle on 6v (sama jännite syotetään myös servolle). Joissain vanhoissa nopareissa oli muistaakseni 5v. 15,5V on aivan liian paljon ja luultavasti myös syy servojen hajoamiseen.