Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

SANWA MT-4 & MT-4S

Aloittaja Koheltaja, 24.02.11 - klo: 15.19

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 25.08.14 - klo: 19.54
Tuli mieleen, onko Spectrum lämpösensori yhteensopiva Sanwan kanssa ?
On ennestään ylimääräinen sellainen ja kun Sanwan mukana tuli vain yksi, ja paikka vastarissa kahdelle.
En tunne lämpösensorin toimintaa, mutta luulisi toimivan samalla periaatteella ?
Muistelisin , että lämpöanturin toiminta perustuu  -  virran johtamiseen , eli paljonko -  virtaa kulkee anturin läpi..eli ei kait siitä rikki saa mitään, vaikka kokeilee sillä Spectrumin anturilla ?

Mittaa sen lämpöanturin vastus huoneenlämmössä. Jos oikein muistan niin pitäisi olla noin 47k ohmia. Itse aikoinaan pähkäilin sensorillisen moottorin lämpöanturin käyttöä mutta niissä on 10k ohmin anturit joten ei onnistunut.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

SavageRS

9Turbo:n MT4 magneettikenttä kierroslukuanturi näyttäisi toimivan myös Zenoah/CY bensakoneissa, lukee kierrokset suoraan magneetto-/tuuletinkopan läpi. Riittää että teippaa koppaan kiinni. Lämpöanturi on taas helppo sijoittaa puhallinkotelon ja ripojen väliin. Tuo paketti on siis toimiva myös bensa-auton omistajille  :wink:



https://9rc.com/9turbo/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=13
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

mcly

Itse en saanut tuota magneettikentän kierroslukua toimimaan Castlen 2200kV koneen kanssa enkä Tekinin Pro4 HDn kanssa  :sad: En tiedä onko niissä sit liian paksu kannu vai liian heikko magneettikenttä.. Onkos joku saanut sitä toimimaan jossain vastaavissa sähkömoottoreissa ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

makismika

Tarkoitatko ohjaimen mukana tullutta sensoria?
Paketissa mukana siis optinen sensori ei magneettinen. Itse laitoin lukemaan kardaanilta ja ohjaimelta asetukset niin, että näyttää nopeuden.

Apa138

Posti-Pate toi eilen MT-nelosen ja huomasin että siitä puuttuu ne ratin liikeradan rajoitinruuvit.
Onko muilla vastaavia havaintoja? Ei mulla moisille käyttöä ole, kunhan nyt ihmettelen.

SavageRS

#275
Ei havaintoa ruuveista...täytyy tsekata  :shocked:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

siffonen

#276
Kertokaahan viisaammat että passaako tämä akku mt-4 radioon:

http://www.hobbylinna.fi/tuote/lrp-power-pack-2200--72v--6-cell--nimh-stickpack--/71110/

Näyttää tosin ettei liitin ole oikeanlainen.

LiPon hankkisin, mutta joutuisi samalla ostamaan laturin joten nimh/nicd-akku kävisi paremmin.
Hpi Baja 5B SS

*HOKE*


siffonen

Oisko vinkkiä sopivasta akusta, NiMh olisi tosiaan plussaa latauksen takia, liittimethän voi vaikka muokata sopiviksi.
Hpi Baja 5B SS

Metsäläinen

Tässä olisi ainakin radioon sopiva lipo.

http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/akut/lipo-akut/intellect-rx-lipo-2300mah-1c-2s-sq-flat.html

NiMh akuista en tiedä, enkä edes halua tietää. :wink:

jon.lindgren

NiMh-akkuja jos välttämättä haluaa käyttää voi käyttää akkupattereitta.

siffonen

#281
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 10.02.15 - klo: 12.25
NiMh-akkuja jos välttämättä haluaa käyttää voi käyttää akkupattereitta.

Taitaa noissa olla jännite vain 1.2V, toimineekohan ok?
Paras olis tietty lipo, mutta vaatii laturin hankkimisen.

edit. ilmeisesti toimii kun 4.8V minimi jännite.
Hpi Baja 5B SS

*HOKE*

Niinhän siinä 7.2voltin nimh akussakin on jännite 1.2v per kenno.
Ja MT-4 toimii oikein hyvin 4 kpl 1.5v pattereita tai 1.2 voltin nimellisjännitteeltään olevilla nimh akkupattereilla jotka ovat täyteen ladattuna enemmän kuin 1.5v

timhei

Onko RX-461 vastaanotin rikki vai onko MT-4 radiossa joku asetus pielessä kun vaihdoin sähköt autosta toiseen ja vaihdon jälkeen kaasu ei toimi. Ohjaus toimii kaasu ei. Olen koittanut bindata radiot uudelleen ja asettanut kaasun päällä/pois/jarru asetukset nopariin uudelleen. Noparina SP reventon Pro.
Kuuluuko noparissa ledissä tapahtua jotain mistä näkee kun kaasu painettuna. Tästä voisi nähdä meneekö signaali noparille asti.

jon.lindgren

Kalibroithan noparin? Eli opetit noparille radion kaasun keski- ja ääriasennot?

timhei

Nopari on kalibroitu. Koitin vielä Hobbywingin noparillakin ja sama juttu. Joten vika lienee joko vastaanottimessa tai radiossa.

Diese-listi

Jos noparin kalibrointi onnistuu niin luulisi vastarin myös toimivan? Toki voit kokeilla sen vastarin esim kytkemällä servo kaasukanavaan...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

mikari

En katsonut onko aiheesta jo keskusteltu aiemmin, mutta ihmettelen ton rpm anturin satunnaista toimintaa - onko jollain kokemuksia ? itsellä tuntuu lähettävän signaalia vain ajoittain ja sekin hieman epämääräisesti. Kalibrointi kyllä onnistuu jne mutta en ole ihan varma tuleeko sitä pulssia aina kunnolla. Onkohan vika anturissa ? Asennus ainakin periaatteessa tehty ohjeen mukaan, 1mm gap anturin ja sen 2x2mm palan välillä jne.
Akku ja lämpö telemetriat toimivat ok.
Kiitos 20 vuodesta!

kyoshodbx

Ihan kuin muistaisin että aiemmin olisi ollut tarinaa telemetrian kantomatkasta.muistelen että oli 80m.ihan vaan muistin varassa on tämä tieto.

mikari

joo-o, no niin kauas ei tarvitse mennä. tapahtuu ihan vieressä.
Kiitos 20 vuodesta!

Testikuski

Onko kaasun asetus norm\rev oikein säätimelle?
Ospa Rc

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 17.06.15 - klo: 18.55
Onko kaasun asetus norm\rev oikein säätimelle?

Taitaapi olla polttis laitteesta kyse, eli ei merkitystä.

Testikuski

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.06.15 - klo: 21.15
Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 17.06.15 - klo: 18.55
Onko kaasun asetus norm\rev oikein säätimelle?

Taitaapi olla polttis laitteesta kyse, eli ei merkitystä.

Timheillä?  :roll:
Ospa Rc

mikari

Joo keskutelut ristiin ;)

Jos jolla kulla rpm anturi toimii, olisi mukava kuulla.
Googletuskaan ei tuottanut muuta kuin että ehkä jollain samaa ongelmaa. Tai sitten ei.
Kiitos 20 vuodesta!

ylikar-h

Onko Sanwaan saatavana GPS moduulia ?
En ainakaan löytänyt nopeasti googlettamalla ?
Olen huomannut , että suuremmissa nopeuksissa, yli 80 km/h:ssa ,  nopeuden mittaus sekoaa, liittynee tähän rpm:n epätarkkuuteen ?

mikari

Sulla kuitenkin rpm toimii edes välttävästi? Ok
Kiitos 20 vuodesta!

ylikar-h

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 15.07.15 - klo: 20.35
Sulla kuitenkin rpm toimii edes välttävästi? Ok

Kyllä pienimmissä nopeuksissa / kierroksissa,  kavensin nyt sitä "sensoriviivaa" ja suojasin valolta, jospa sillä vaikutusta ?
Jossain nopeusmittarissa, joka toimi samalla periaatteella,  se auttoi.

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

Nieminen

Olikos tässä sanwassa jarrun ja kaasun miksaus mahdollisuus, bensa mörössäni kun on jarrulle oma servo ja kaasulle.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

ylikar-h

Siitä kierrosluku / nopeus anturista, optinen anturi näyttäisi olevan tosi herkkä valon suhteen. Pari tuntia nyt kokeillut eri viiva leveyksillä ym...sain sen nyt toimimaan suuremmissakin nopeuksissa suhteellisen luotettavasti ( vrt gps ). Tärkeintä näyttäisi olevan valon suojaus, luulisi korinkin estävän liian valon, mutta ei..suojasin koko sensori hässäkän valkoisella muovilla, joka vähän päästää valoa läpi ja vahvistin kiiltävän "sensoriviivan" kontrastia mustalla teipillä.