Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

SANWA MT-4 & MT-4S

Aloittaja Koheltaja, 24.02.11 - klo: 15.19

mikari

Jaahas. No mulla on valkoinen sensoritarra mustassa vaihteen rattaassa. On tietty mahoölista että vaihde sotkee toimintaa, pitääkin miettiä tuo paikka uusiksi.
Kiitos 20 vuodesta!

mcly

Millä konella te olette saaneet tuon nopeus sensorin toimimaan ton magneettikentästä olevan sensorin kanssa ? Itse koitin sitä Castlen 2200kv mottiin sekä Tekinin 4Pro HD koneen kanssa eikä ota kyllä sensori mitään dataa. Sensori kuitenkin kunnossa kun vastarissa vilkkuu valo kun magneetin vetää siitä edestä ohi.

Ideoita ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

SavageRS

mcly , tiedän et hae tätä vastausta kun kyselet sähkömoottoreista, mutta jotakin voi kiinnostaa jolla bensakone.

Zenoah PHR 30.5cc bensakoneen kanssa...teippaa vaan alumiiniteipillä magneeton kahdalle puhallinkoppaan ulkopuolelle ja toimii  :cool:

9turbon magneetti anturi


MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

mikari

Lainaus käyttäjältä: mcly - 05.08.15 - klo: 14.50
Millä konella te olette saaneet tuon nopeus sensorin toimimaan ton magneettikentästä olevan sensorin kanssa ? Itse koitin sitä Castlen 2200kv mottiin sekä Tekinin 4Pro HD koneen kanssa eikä ota kyllä sensori mitään dataa. Sensori kuitenkin kunnossa kun vastarissa vilkkuu valo kun magneetin vetää siitä edestä ohi.

Ideoita ?

Mulla on vaan toi valo sensori
Kiitos 20 vuodesta!

HMS77

Varmaan kysytty x kertaa, mutta mistäs MT-4:ään sopiva lipo? Hobbykingin valikoimista ei yllättäen löytynytkään sopivaa, kun tuo akkukotelo on niin vammasen muotonen.
Kun dremelöisi noita ylimääräsiä muoveja pois, sais isomman akun mahtumaan..  :undecided:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Metsäläinen


HMS77

Selevä, laitetaan tilaukseen. Kiitokset.  :smiley:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 17.09.15 - klo: 18.45
Varmaan kysytty x kertaa, mutta mistäs MT-4:ään sopiva lipo? Hobbykingin valikoimista ei yllättäen löytynytkään sopivaa, kun tuo akkukotelo on niin vammasen muotonen.
Kun dremelöisi noita ylimääräsiä muoveja pois, sais isomman akun mahtumaan..  :undecided:

Itse olen käyttänyt linkin takaa löytyvää Life-akkua MT-4:ssa. Sopii myös polttiksen vastariakuksi, jos sellaista sattuu tarvitsemaan.

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__23822__Turnigy_nano_tech_1450mAh_2S1P_20_40C_LiFePo4_Receiver_Pack.html
Wacky Stack Racing Team

HMS77

Ja tuo menee mittojensa puolesta MT4:ään? Vai joutuuko dremelöimään?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

micsa.fi

Menee heittämällä ilman dremelöintiin ja liitinkin on sopiva.
Wacky Stack Racing Team

HMS77

Mikähän säätö on radiosta/combosta pielessä kun SpeedPassion Reventon S + 10.5T combo tekee sellasta että noin 60% kaasuun asti kaasun taso nousee tasaisesti kuten kuuluukin, mutta tuossa suurinpiirtein 60% kohdin kaasu tekee huomattavan hyppäyksen.
Kaasukäyrä on aivan tasaisesti nouseva, kaasu/jarrusuhde 70:30 ja EPA 100%.
Tekee erityisesti drifterin hallinnasta todella mielenkiintoista kun kaasu pomppaa aivan eri sfääreihin yhtäkkiä.

Onko nyt siis radiossa joku asetus viturallaan vai onko tuossa SP combossa joku asetus päin mäntyä?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Mölli

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 19.10.15 - klo: 20.02
Mikähän säätö on radiosta/combosta pielessä kun SpeedPassion Reventon S + 10.5T combo tekee sellasta että noin 60% kaasuun asti kaasun taso nousee tasaisesti kuten kuuluukin, mutta tuossa suurinpiirtein 60% kohdin kaasu tekee huomattavan hyppäyksen.
Kaasukäyrä on aivan tasaisesti nouseva, kaasu/jarrusuhde 70:30 ja EPA 100%.
Tekee erityisesti drifterin hallinnasta todella mielenkiintoista kun kaasu pomppaa aivan eri sfääreihin yhtäkkiä.

Onko nyt siis radiossa joku asetus viturallaan vai onko tuossa SP combossa joku asetus päin mäntyä?

Onko noparissa turbo-toimintoa tai tuleeko muuten vaan koneeseen lisää ennakkoa?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

*HOKE*

Säätimen kalibrointi tekemättä.

HMS77

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 19.10.15 - klo: 20.08
Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 19.10.15 - klo: 20.02
Mikähän säätö on radiosta/combosta pielessä kun SpeedPassion Reventon S + 10.5T combo tekee sellasta että noin 60% kaasuun asti kaasun taso nousee tasaisesti kuten kuuluukin, mutta tuossa suurinpiirtein 60% kohdin kaasu tekee huomattavan hyppäyksen.
Kaasukäyrä on aivan tasaisesti nouseva, kaasu/jarrusuhde 70:30 ja EPA 100%.
Tekee erityisesti drifterin hallinnasta todella mielenkiintoista kun kaasu pomppaa aivan eri sfääreihin yhtäkkiä.

Onko nyt siis radiossa joku asetus viturallaan vai onko tuossa SP combossa joku asetus päin mäntyä?

Onko noparissa turbo-toimintoa tai tuleeko muuten vaan koneeseen lisää ennakkoa?

Ilmeisesti Reventon Pro:ssa on jokin turbo-asetus jonka saa ohjelmoitua pois, mutta tässä S-mallissa ei pitäisi olla.

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 20.10.15 - klo: 18.57
Säätimen kalibrointi tekemättä.

Kalibroitu kyllä kolmeen kertaan noparin ohjeen mukaisesti.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

iippo777

Olin viime vuonna driftailemassa Tixissä ja yksi mukava herra opetti mulle ihan perussäätöjä MT4:n ja driftailun saloihin (olen ja olen edelleen pihalla, ku lumiukko) niin hän asetti radiosta tuota kaasun lineaarisuutta ja näytti mistä se tehdään. Katsoin huvikseen nyt tuota radion pdf:stä, kun luin postisi niin siellä sivun 23 alalaidasta tuo juttu alkaa (ohjaus + kaasu)

Niin katso oiskos tuossa jotain apua ?

nim. Ikuinen noviisi

Ilari58

#315
Sanwalta uusi radio MT-S



En uutta aihetta viitsinyt tehdä sillä näyttää pitkälti olevan saman tyyppinen kuin MT-4S. Omalla englannilla en muita eroja huomannut kuin, että ei kävisi FH2 vastareihin ja kaksi muistipaikkaa olisi tullut lisää  :grin:
rcMartin blogissa luki valmistajan suositushinnaksi 200 dollaria.

Tuolta voi käydä katselemassa paremmin specsejä: http://www.sanwa-denshi.com/rc/car/propo/mt-s.html
"When I came around the corner, it all went to Hælvette" -Petter Solberg

iippo777

Onkos tämä niinku yhtä hyvä, kuin mt-4s ? Jotenkin tuleen mx-v mieleen ekana.

Ilari58

#317
Lainaus käyttäjältä: iippo777 - 20.11.15 - klo: 00.15
Onkos tämä niinku yhtä hyvä, kuin mt-4s ? Jotenkin tuleen mx-v mieleen ekana.

Alkukäsitys oli itsellänikin, että tulisi olemaan lähellä MX-V, mutta kyllä mielestäni on hyvinkin lähellä MT-4S. MX-V on hitaammalla lähetys tekniikalla (FHSS2) kun taas MT-S ja MT-4S on FHSS4. Tähän kun taas saa telemetria tiedotkin ja pystyy hyödyntämään SSL tekniikkaa. Myös säätö mahdollisuuksia on ihan erilailla kun MX-V. En oikein tiedä onko tämä sitten sen jälkeläinen vai mihinkä sarjaan tämä oikein menee  :grin:
"When I came around the corner, it all went to Hælvette" -Petter Solberg

Rc-Navetta

#318
Kait mäkin voisin asiaa kommentoida, kun pieni tietämys aiheeseen on... :D

Sanwalla on muutoksia ilmassa, niiden ohjain valikoimassa.
MT-4 tulee poistumaan tilalle jää MT-4S Samoin M12 poistuu, jäljelle jää M12S
MT-4 on niin pitkään ollut markkinoilla, että sen on aika siirtyä.

MT-S Tulee olemaan MX-V:n ja MT-4S ohjaimien välimalli. Lähes vastaava kuin MT-4 oli.
Isoin parannus suhteessa MT-4 ohjaimeen on SSL(Code-Aux)tuki, toisinsanoen tukee Sanwan omien noparien ohjelmointia suoraan ohjaimesta Esim. Super Vortex Plus.

***Muokkaus. arvio hinnasta ja julkaisuaikataulu poistettu ylläpidon pyynnöstä mainostussäännön vastaisena.

Hiukan siis on ennakoivaa tietoa, eikä noita ole ihan vielä saatavilla.

Terkuin
Jarno
Sanwa - OS-Engines - Hobao - HongNor - Himoto - Savöx - Axial - Byron fuels - G-Force - Gens Ace - Traxxas - Tamiya - SAB
www.rckauppa.fi

Mölli

Lainaus käyttäjältä: nitropaimen - 22.11.15 - klo: 04.14
Onko sulla serviceä gigaisille vastareille ? tuli ostettua täältä foorumilta RX4401DS vastaria 2 kpl jotka ei toimi, jotakin kontaktihäikkää kun sisältä niin kökkäsiä. Myyjä ei ota kuulonkaan mitään korvausta tai hinnan alennusta.
Kyselin jo Carrolta, mutta heillä korjaus/tsekkaus maksaa saman kuin uusi, eli heittävät vesilintua ja myyvät uudet.

Wd-40 tai vastaavaa sisään, odotusta ja putsausta ja sormet ristiin.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Majuri

Olen itse pari vastaria saanut toimiin sillä et pesee pinnat sisältä asetonilla ja hammasharjalla .
Varovasti paineilmalla kuivannut ja HIUSLAKKAA suihkuttanut niin tekee suhteellisen hyvän suojan kosteutta ja p****a vastaan.Hiuslakassa on, monissa ainakin ,jotain liuotinta haihtuvana aineena enkä ole huomannut että olisi mitään vahinkoa tullut vuosien varrella
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

-Petsku-

Tuossa tuli vastaan edulliseen hintaan yhdessä nettikaupassa MT-4 pelkkä ohjain, ilman vastaria ja sensoreita.

Kertokaas tietämättömälle, että mitä etuja saan tuolla pelkällä ohjaimella ja olemassa olevalla 3-kanavaisella vastarilla (rx-371w), verrattuna MX-V ohjaimeen?

JoniH

Mikä näistä kannataisi nyt ostaa bensa autolle?
MT-4S :ssä ja MT-S:ssä ei vissiin tule telemetriaantureita mukaan? toisin kuin MT-4 :ssä

mikari

Mx-v on monella käytössä nitrobuggy :ssa ja nykyään myös itsellä.
Mt4s:ssä oli pehmeempi ratti ja muistaakseni säädettävä jännitys, mxvssä kiinteä joka tuntui jäykältä mutta nyt siihen on jo tottunut. Ainoo mitä mt4s telemetriasta kaipaan oli akun kapan seuranta koska vastarin akun seuraamisesta olis kyl iloa nitrobuggyssäkin.
Kiitos 20 vuodesta!

JoniH

Noo en usko että akun seurantaan homma kaatuu, tänään ajoin kaksi tuntia putkeen, 5000mah lifelipo vastarissa, eikä mitään ongelmaa,
Lämpöä olisi mukava tarkkailla,
Mutta tuo Mx-v olisi nykyaikaisin? ja tulee anturi lämmölle mukaan,,?
pirun huonosti infoa.
neljä kanavaa olisi hyvä olla,
killerille ja valoille omat,ohjauksen ja kaasun lisäksi

mikari

5000mAh sen kanssa tuskin tulee.
Itsellä jotain hikiset 1600 lifes ja lipossa oli sentään 2200. Ei muuten oo edes ihan joka liikkeestä saatavilla..
No eipä se noihinkaan homma kaadu ja kuminauha kaasussa kyl seivaa.
Sanoinkin että mukava lisä, jota ilmankin kyl pärjää :)
Kuten aina ennenkin.
Kiitos 20 vuodesta!

*HOKE*

Ei kyllä montaa MX-V radiota näy polttis puolella käytössä.

Olisko menny nyt mallit sekasin.
MX-V on sanwan karvalakkimalli

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: JoniH - 29.07.16 - klo: 20.41
Mikä näistä kannataisi nyt ostaa bensa autolle?
MT-4S :ssä ja MT-S:ssä ei vissiin tule telemetriaantureita mukaan? toisin kuin MT-4 :ssä

MT-4 ja MT-4S ovat erinomaisia mankkoja, hinta-laatusuhde aivan huippuluokkaa. S-mallin parannuksista näytön taustavalo taitaa olla käytännössä merkityksellisin. Toisaalta vanhaa mallia (MT4) saattaa saada tosi edukkaasti kun varastot myydään loppuun.

MT-S:ssä ei ole kokemuksia.
Wacky Stack Racing Team

mikari

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 31.07.16 - klo: 19.58
Ei kyllä montaa MX-V radiota näy polttis puolella käytössä.

Olisko menny nyt mallit sekasin.
MX-V on sanwan karvalakkimalli

Just se. On meitä ollu monta söndag kuskia kyseisellä ratilla.
Minä, kettunen ja muutama muu samaan aikaan mitä on silmään sattunut. Ihan pätevä :)
Kiitos 20 vuodesta!

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 01.08.16 - klo: 23.27
Lainaus käyttäjältä: JoniH - 29.07.16 - klo: 20.41
Mikä näistä kannataisi nyt ostaa bensa autolle?
MT-4S :ssä ja MT-S:ssä ei vissiin tule telemetriaantureita mukaan? toisin kuin MT-4 :ssä

MT-4 ja MT-4S ovat erinomaisia mankkoja, hinta-laatusuhde aivan huippuluokkaa. S-mallin parannuksista näytön taustavalo taitaa olla käytännössä merkityksellisin. Toisaalta vanhaa mallia (MT4) saattaa saada tosi edukkaasti kun varastot myydään loppuun.

MT-S:ssä ei ole kokemuksia.

Kaikki ao. radiot on hyviä bensiiniautoissa, erittäin monta käyttäjää LS-5 luokassa. Anturit kannattaa unohtaa suosiolla. Keräävät vain häiriöitä sytkästä ja aiheuttaa ongelmia. Bensa autoissa vastarit RX471, 472 ja 482 ovat toimineet minulla moitteetta, nämä vastarit ilmoittavat vastariakun jännitteen radioon, muuta "telemetriaa" ei mielestäni tarvitse. MT-4 ja MT-4S radioon saa ns. ohjauspyörän droppisarjaa jos haluaa paremman ajotuntuman...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |