Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Formula-1

Aloittaja Joona H, 25.01.04 - klo: 20.46

Jazza

Mä en oo ehtinyt katteleen muuta kuin 10 vuotta mutta kyllä se välillä siltä tuntuu.
Traxxas Revo | RB TM323 | Futaba | Pro-Line

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Lainaus käyttäjältä: "Jazza"Mun mielestä ne viime vuoden kisat olivat pelkkää jonossa ajelua kun kaikki yritti säästellä renkaita. Eikä Alonso huono ole, muttei paraskaan  :wink:

Mun mielestä formulat on ollu sitä viimeset 15 vuotta.
Ehkei nyt ihan 15 vuotta sentään, sillonhan vielä ajeli Senna, Mansell, Prost ja kumppanit.
Mä sanoisin että vuosi 2000 oli viimeinen kausi kun kisattiin ihan kunnolla.Sitten kun luistonesto sallittiin 2001 on kisat mennyt tylsemmiksi.

Joona H

Nyt kun F1-kausi 2007 kolkuttaa jo ovella on aika pistää pystyyn omat tiimit F1-manager sivustolle ja liittyä peliin mukaan!
Tein subleaguen nimellä RC10.fi ja salasanaksi pistin Ferrari, joten kaikki tämän sivuston lukijat saavat sinne halutessaan liittyä.

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "Joona H"Nyt kun F1-kausi 2007 kolkuttaa jo ovella on aika pistää pystyyn omat tiimit F1-manager sivustolle ja liittyä peliin mukaan!
Tein subleaguen nimellä RC10.fi ja salasanaksi pistin Ferrari, joten kaikki tämän sivuston lukijat saavat sinne halutessaan liittyä.
No niin pojat ja tytöt, lisää pelaajia messiin! Tämänhetkiset kolme tiimiä on jo hyvä alku mutta ei sillä kunnon liigaa aikaan saa, joten kaikki nyt mukaan!
Suomalaisittain paras F1-kausi koskaan alkamassa, joten ette voi olla liittymättä!
:wink:

2 fast 4 u

Appelsiini tiimi on mukana :wink:
>>Death Race Pilots<>WSA Freeriders<<

Joona H

Näyttäis olevan jotain häikkää tuossa salasanojen toimivuudessa tuolla F1-Managerin puolella. Liigan asetuksissa on kyllä ruksi "Password Protected" kohdalla mutta se ei silti sitä ilmeisesti vaadi. Ihan yleinen ongelma taitaa olla, sivuston keskustelualueella on juttua.
Eli meidän liigassa on nyt vierailevana tähtenä joku Hollantilainen puukenkä mukana, mutta tuskinpa se ketään haittaa :mrgreen:

Joona H

Hahah, Kimi pisti pahan Ferrarin lehdistötilaisuudessa tänään Helsingissä :lol: :
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?6384576

savage66

Kimiltä kerrankin hyvä vastaus, sai vaan olla äänet täysillä että kuuli mitä se sanoi :mrgreen:

Joona H

No niin, F1-kausi odottaa kulman takana, joten perinteen mukaisesti olen tehnyt RC10.fi sivustolle oman liigan F1 Manager-peliin.
Homman nimi lienee monelle selvä ja jos ei ole niin äkkiä se selviää. Kaikki siis mukaan jotta saadaan tietää kuka on sivuston paras tallipäällikkö!

Liigan nimi siis RC10.fi ja salasana mclaren.

jerzirccar1

Jos ei ole mahdollista katsoa f1 suorana kotona niin löysin linkin joka toimii samantien kuin sitä klikkaa.

http://mad-max.coolpage.biz/simulcastPlayer_02.swf

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Toikkanen

Tulee vähän teeveetä jälessä tuosta Jerzin linkistä.
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition

Täikampa

Seurailen myös Formuloita aktiivisesti. Lisäksi tuo Moto gp menee innolla.

Narmer

Lainaus käyttäjältä: Täikampa - 15.04.08 - klo: 08.31
Seurailen myös Formuloita aktiivisesti. Lisäksi tuo Moto gp menee innolla.

Joo, sama juttu. :grin:

KL

kyllä toi F1 vie voiton moottori urheilussa  :laugh:
Kui moni uskoo Räikkösen voittavan mestaruuden uudellee?
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

NitroCen

Juu F1 on moottoriurheilun paras laji ikinä..
Hong Nor X1X-CRT/WERKS/FORCE/O.S

Matias V

Lainaus käyttäjältä: NitroCen - 25.06.08 - klo: 19.45
Juu F1 on moottoriurheilun paras laji ikinä..


Ajetaan rinkii jonossa ja varikolla ratkaistaan koko kisa, jeah..

Sitten asia on eri, kun laitetaan autoja 2 minuutin välein ajamaan pätkä kerrallaan ja katsotaan kuka on nopein. Näin se nopein erotellaan, ei jonossa ajosta. Jokainen voi ajaa jonossa kehällä arkisin.

Ei mitään, Kimi osaa kyl ajaa kovaa kun on latu tyhjä.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

OGIpro

Noniin ekat harjottelut kateltu tältä kaudelta, ohituksiin pitäis tulla muutoksia! Mitä mieltä jengi on uusien autojen ulkonäöstä? Ite jouduin kattoo vähä pää kallellaan aluks, mut nyt alkaa näyttää jo hemmetin hyvältä! Ja ne slicks nakit, ahh!
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

tessu

Mun mielestä tuo takasiipi on ruman näkönen  omat mielipiteet  on tullut tälle vuodelle todella paljon muutoksia formulassa :grin:

OGIpro

#348
Joo onhan se takasiipi aluks "ruma" mut kyllä se muuttuu nätiks ku vähä aikaa sitä ihmettelee  :wink:
Taka- ja etusiiven yhteinen tehtävänä onkin saada auton taakse "puhdasta" pyörteetöntä ilmaa jotta takana oleva auto pystyy ajamaan ihan kontissa kiinni menettämättä downforsen antamaa pitoa, jolloin ohitukset ovat helpompia kuin esim. viimekaudella.
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

SO

 Ne uudet siivet ovat ihan hirveät. Tai siis eivät yksistään, mutta kun samaan autoon laitetaan hillitön etusiipi ja säälittävä takasiipi, on lopputulos lähes koomisen näköinen. Muuten autot ovat paremman näköisiä kuin edellisvuosina.

Toinen mun mielestä hassu juttu on tämä Brawn GP:n hypetys. Onhan se jo ollut markkinointi kikkana iän päivää, että annetaan mahdollisille mainostajille ja katsojille kuva tasaisemmasta ja yllätyksellisemmästä sarjasta kuin oikeasti ollaan. Ei ole meinaan ensimmäinen vuosi, kun joku talli x ajaa nopeimmin läpi talven, mutta sitten kaudella joku meneekin pieleen yllättäen ja samat Ferrarit ja McLarenit vie voiton kisasta toiseen.
Se kun vain on tyly totuus, että kukaan mainostaja ei lähde mukaan sarjaan, joka ei kiinnosta katsojia (lue: epätasainen yllätyksetön sarja). On siis keksittävä jotain koukkua, millä raha saadaan lajiin mukaan. Ja laittamalla huonompaan autoon vähemmän bensaa yms. yms. ja nopeampaan autoon raskas kuorma ja vähän säädötkin eritavalla, niin heti saadaan tulokset näyttämään kiinnostavilta satunnaisen Santerin silmissä.
Formulat ovat kuitenkin loppu peleissä bisnestä.


Toivon kuitenkin hartaasti olevani väärässä, ja näkisin todella mielelläni McLarenit viimeisissä ruuduissa ja Brawn GP:t eturivissä. Myöskin Kubicalle soisi menestystä tältä vuodelta. Tekisi ihan hyvää Formuloiden ''vähän'' näivettyneelle imagolle.


Lainaus käyttäjältä: OGIpro - 27.03.09 - klo: 14.19
Joo onhan se takasiipi aluks "ruma" mut kyllä se muuttuu nätiks ku vähä aikaa sitä ihmettelee  :wink:
Taka- ja etusiiven yhteinen tehtävänä onkin saada auton taakse "puhdasta" pyörteetöntä ilmaa jotta takana oleva auto pystyy ajamaan ihan kontissa kiinni menettämättä downforsen antamaa pitoa, jolloin ohitukset ovat helpompia kuin esim. viimekaudella.

Ohitukset kuitenkin samalla tapettiin KERS-systeemillä, joka sekin kehitettiin ohituksia helpottamaan. Ei varmasti ole meinaan yksi tai kaksi tilannetta, jossa KERS:iä käytetään ohitusten estämiseen ohittamisen sijasta, ja tulevalla kaudella tulaan varmasti näkemään pidempiä Trulli-junia pidempään kuin viime kaudella. Toki syntyyhän siinä illuusio kilvan ajamisesta, kun kukaan ei pääse siitä hitaimmasta ohi, ja 6 autoa kiertää rataa samassa nipussa.

Mutta toivotaan taas, että olen pahasti väärässä


On myöskin mielenkiintoista nähdä, miten lisätty mekaaninen pito vaikuttaa starteissa, joissa aerodynaaminen pito ei vielä ole niin merkittävä (lue: olematon). Äkkiseltään ajateltuna vauhdit ensimmäisessä mutkassa tulevat olemaan kovemmat, vaikka koneet ovatkin laiskempia kuin männä vuosina.

-Samppa
Näin  tänään.

Habaku

Joo, siivet terveestä, mut onneksi vauhti ei ole näköjään hidastunut, vaikka sitäkin yritettiin hillitä. Viime vuonna 3 autoa harjotuksissa alle 1.27.00  nyt 9 autoa ja nopeinmat olivat nopeampia kuin viime vuonna, mikä on hyvä asia. Mitä taas tulee esim. brawn talliin, ne on kyllä ollu koko talven kovassa vauhdissa.

Mut katotaan nuo aika ajot rauhassa, siinä selviää varmasti jotain.


Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Iigor

Ainut oikea urheilulaji...RC autoilun jälkeen :)

OGIpro

Lainaus käyttäjältä: SO - 27.03.09 - klo: 14.42
Ohitukset kuitenkin samalla tapettiin KERS-systeemillä, joka sekin kehitettiin ohituksia helpottamaan. Ei varmasti ole meinaan yksi tai kaksi tilannetta, jossa KERS:iä käytetään ohitusten estämiseen ohittamisen sijasta, ja tulevalla kaudella tulaan varmasti näkemään pidempiä Trulli-junia pidempään kuin viime kaudella. Toki syntyyhän siinä illuusio kilvan ajamisesta, kun kukaan ei pääse siitä hitaimmasta ohi, ja 6 autoa kiertää rataa samassa nipussa.

KERS antaa 82 lisä hevosvoimaa 6.6 sekunnin ajan joka kierroksella. Kerssin käyttö on jokaiselle sama (KERSsin saa halutessaa pois autosta mutta kerssin paino pitää kantaa autossa aina. Hyöty KERSsin pois jättämisestä on, että sen kerssin painon saa sitten jakaa miten haluaa autoonsa. Mutta ei tästä nyt enempää) ja sen käyttö on strategista, sen voi käyttää ohitukseen tai sen tappamiseen. Se että ohitus tapetaan KERSsillä ei tarkoita että se vähentää ohituksia sillä kaikilla on sama KERS ja rakenteellisesti autot on tehty ohitusten helpottamiseen. Tässä 3 esimerkkiä: 1. Ohitettava ja ohittava auto käyttää KERsiä, syntyy ohitus. 2. Ohittava auto käyttää kerssiä, ohitettava ei, syntyy ohitus. 3. Ohittava ei käytä, ohitettava käyttää, ei ohitusta. (Oletetaan että autot ovat identtisiä) Tulos: 2-1 Ohituksille ja KERSsille.

Mahtaa olla epäselvää luettavaa...
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

tessu

Tuo 82 hevosvoiman lisäys on niinkun ilokaasua painais :grin:

Iigor

Ainakin vapaissa harjoituksissa kärkipäästä löytyi tällä kertaa vähän oudompia kuskeja. Toivottavasti näin myös kisassa.

*HOKE*

Ainahan vapaissa harjoituksissa ja ties missä testi sessioissa on ollu kaikenlaisia kuskeja kärjessä kautta aikain.

Se todellinen vauhti selviää vasta aika-ajoissa ja varsinainen kisavauhti tietenkin vasta kisassa.

Aivan turha spekuloida sääntöuudistusten jälkeen ekoissa vapaissa harjoituksissa ajettuja tuloksia.

Toki itsekin toivoisin että olis pakka aivan sekaisin ekassa kisassa.
Ferrarit ja mäkit takarivissä tuskaillen kun ei vaan toimi.
Olis hauska nähdä miten nopeesti kyseiset tallit rysähtäis takas eturiviin... Siinä ei välttämättä montaa kisaa menis.

OGIpro

Tottahan se on ettei harjotusten perusteella pysty sanomaan mitää. Tallit kokeilee eri setuppeja ja systeemejä. Ainoo mitä voi sanoo harjoituksista on et onko mitää suuria onkelmia.
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

Joel N

Lainaus käyttäjältä: OGIpro - 27.03.09 - klo: 13.24
Noniin ekat harjottelut kateltu tältä kaudelta, ohituksiin pitäis tulla muutoksia! Mitä mieltä jengi on uusien autojen ulkonäöstä?

Muuten kyllä ihan komeita vekotuksia, mutta edestä/yläviistosta katsottuna tuo uusi takasiipi.. huh miten ruma. Ehkä siihen vielä tottuu.

Jotenkin kyllä jäi näin alkuun kaipaamaan niitä kaikkia ilmanohjaimia sun muita siivekkeitä ja ulokkeita, mutta kuten jo todettua niin katsotaan vähän myöhemmin uudelleen :roll:
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

karvanaama

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 27.03.09 - klo: 15.53
  Aivan turha spekuloida sääntöuudistusten jälkeen ekoissa vapaissa harjoituksissa ajettuja tuloksia.



Sääntöuudistuksiahan on tullut joka vuodelle jo pitkän aikaa ja juuri silloinhan spekulaatio on kaikkein sisältörikkainta. Pari kisaa ja voidaan puhua jo faktoista. Ei olisi yllättävää, jos taas menisi isot edellä ja pienet perässä..

OGIpro

Joo niillä lisä siivekkeillä autoihin tuli enemmän persoonallisuutta. Mutta näillä mennään ja ite oon ainaki tyytyväinen, mitä tähän mennessä voi olla.
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT