Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

RB One Suomessa

Aloittaja mikari, 07.03.11 - klo: 16.15

mikari

#180
Tossa lelukameralla otettua videontynkää, valitettavan surkea kuva

Laitoin tyhjäkäynnin korkealle ettei vaan sammu ja sit se vielä kaikuu talojen seinissä, jos joku ihmettelee



Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Tuuninkia







Tohon tulee vielä Oranssikantinen RB MT11 .28 rotostartilla
Kiitos 20 vuodesta!

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

mikari

Puhtaasti sitä  parkkissuttaukseen. Race car (BMT) on sitten erikseen.

Jatkoa seuraa.. iski lievä inspiraatio.

Nyt kun tilaa pakoputkiston jäljillä on sivulla, niin ekaksi mietin toista PA-tankkia --> pitkä ajoaika.

Päädyin uitenkin kokeilemaan Centaxia. Pienen viilailun jälkeen sovitus onnistui.

PA-tankkia siirretään pikkasen sivuun. Samalla tavalla onnistuu myös vaihteiston sovitus, Thunderi Tigerilta löytyy nimittäin kynsiperiaatteella toimiva vaihteisto joka on normi diffin kokoinen, jota voisi siis käyttää vaihteiston tekoon. Mutta se saa toistaiseksi jäädä, kokeillaan tätä Centaxia ekaksi kun sellanen nyt saattuu olee vähän ylimääräisenä. Ampuu hyvin vaikka huiput jäävätkin pikkasen alemmas kuin vaihteella --> Rally game auto.

Iloinen yllätys oli myös HPI rotostart, siinä tuli tuo käynnistyselementti moottorille mukana ja sehän piru vie istui täydellisesti RB:hen.

Tästä jatkuvat parkkistestit.

Kuvia

Centax (uusi malli):



Roto:



Kiitos 20 vuodesta!

McJones

Ihan hauskaltahan tuo näyttää. Talven pimeinä tunteina oli itsellä ajatus tehdä Hyper 7:sta hivenen vastaava, eli OneSevenin taakse puhaltava pilli ym. ja auto tasamaakäyttöön. Tosin vaihteisto tuppaa olemaan vaihtoehto keskidiffille...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

mikari

Tänks!

Saattaapa se vaihdekin tähän ilmestyä katsotaan. Mennään tällä sateen jälkeen kun päästään "radalle".

Toistaiseksi ei siis MT11 pannua tarvitakaan. Yritän perua tilauksen RMV:ltä, eivät ole sitä käsitelleet vielä onneksi. Soitan sinne huomenna ja puhun siansaksaa, heh  :wink:

Mukava oli rakennella kun kaikki yllättäin löytyikin pakista  :grin:
Vielä tankki vähän sivummalle ja sitten savut. Pieni sade ei tätä edes haittaa. Rally.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Sain auton valmiiksi ja koeajoon!

Moottori käynnistyi hienosti tolla rotolla (no miksipä ei olisi) ja näytti pitävän erityisesti tuosta centax kytkimestä. Kävi paremmin ja tasaisemmin.

Välitys tuntui oikein hyvältä. Parasta oli ehdottamasti toi putki -- näytti jumalattoman hienolta ja aidolta. Videota huutaa!  :cool:

Pari kuvatusta








Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Vielä vähän viritellään - laitan keskelle spoolin (lukitsen diffin muoviholkilla RRR:stä) ja nylon päärattaan, keskidiffi kevenee noin 50gr joka on todella tuntuva kun puhutaan pyörivästä massasta --> auton pitäis kiihtyä nopeammin

TT:ltä löytyy myös diffin kokoista vaihdetta, ei kovin kallis joten sitä meinataan kokeilla vielä myös.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#188
Ok, tässä kuva uudesta spurrista ja Ilen pyynnöstä kuva ylhäältäpäin





e:

Kyllä kiihtyvyys parani tuntuvasti!

Tässä vielä klippi "pitillä"  :grin:



Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Palaan tähän autoon pitkästä aikaa.

Tulihan kokeiltua välissä rallynakin mutta se projekti vähän jäi muiden alle (BMT, GT1)

Mönkkisellä oli mun toinen auto, mutta taisi jäädä ajot aika vähiin, joten kaupitteli sitä forumillakin useamman kerran. Päätin nyt ostaa sen samaan hintaan takaisin millä aikoinaan myinkin.

Hyvä nyt tässä talvea vasten alkaa selittää mitään, mutta nyt kun tuli vuosi käytännössä taukoa M8 luokkaan niin tässä on hyvää aikaa talvi valmistautua siihen että josko kävis ensi vuonna taas vähän enemmän kokeilee buggyllakin ajoa. Onhan tossa nyt kaksi autoa eli yksi ajokuntoon ja toinen varaosiksi pakkiin. Moottorin joutuu ehkä päivittää jos mielii oikein kisoissa käymään, sen sitte näkee taas kun alkuun pääsee.

David Crompton näyttää UK:ssa ajelleen kisoja tällä autolla ja häneltä löytyy setuppeja CML:n sivuilla.



Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Istutan tohon 3-porttisen RB sporttimoottorin ilman vetokäynnistintä (bump start) nyt alkuun ja jätän noi veto/roto käynnisteiset pihasuttaukseen rally autoon

Edullinen RB Sport 10 nyt tarjouksessa 89€ ja standardi tulpalla
http://www.rmv-deutschland.de/motoren/rb-gas-21-off-road-engine/rb-sport-10/rb-concept-sport-10-edition.html

Ei varmaan mikään tykki mutta eipähän auto joudu liian koville, hah
Kiitos 20 vuodesta!

P.R

Kiitti linkistä! ei ole kone hinnalla pilattu,täytyy varmaan tilata tollanen.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

mikari

Tuossa kyseinen Sport 10 pannu asennettuna

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kävin tässä aamusella happihypyllä ja kolusin poikien BMX rataa ja ojanpohjia RB:llä.

Mukavasti kulki ja olihan se aika nastaa pitkästä aikaa. Hieno auto 500€ peliksi moottoreineen, mutta radion olen vaihtanut Spektrumiin joten siinä mielessä poikkeaa alkuperäisestä.

Tuota uutta alle satasen konetta en ole vielä korkannut, menin tällä alkuperäisellä rotokäynnistin versiolla (kätevä kun ei tarvinnut kantaa starttiboksia mukana ja pääsin kävellen perille).

Ihan maniota kun nämä ajokelit jatkuvat tällä lailla  :cool:
Lehtiä oli kiva lennättää.
Kiitos 20 vuodesta!

Mönkkiinen

näyttäis maksavan saksassa
419e syystarjous ei paha.

mikari

joo huomasin saman.. ei paha lainkaan!
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Googletin piruuttani kisatuloksia ja Proline International Challenge UK 2011 löytyi
http://www.remoteworld.co.uk/results/mtg135/f14r1.htm
Crompton 4. RB:llä
Kiitos 20 vuodesta!