Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

kilpailu

Aloittaja Paaasia, 09.03.11 - klo: 16.19

Paaasia

Pääseekö kilpailemaan millä tahansa autolla vai pitääkö auton olla tietyn merkkinen?
Tietysti auton tulee olla luokkaan sopiva. 2wd, 4wd ym. mutta tuo merkki homma on jäänyt epäselväksi.
Caster EX-1 ja ZX-1

ripwalker

#1
Ei sillä merkillä ole väliä, mutta auton pitää täyttää  kilpailusäännöissä olevat vaatimukset (paino, mitat yms.).

Tietysti on luokkia, joissa tulee ajaa juuri tietyllä autolla, kuten mini luokka, jossa ajetaan Tamiya M03 tai M05 autolla.
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

rrike

http://rc10.fi/index.php?topic=40921.0

Toi kannattaa lukea.
Siinä on pääpiirteittäin selitetty kisailusta ja myös luokkien tiedot.
| Team Associated | LRP | Sanwa |

goos

Kisailu aloitetaan yleensä myös kerhokisoista, näissä kilpailuissa on yleensä todella väljät säännöt aloittelijoille. Tavoite on saada ihmiset mukaan kilpailemaan ei rajoitamaan niiden aloittamista. On hyvä toki selvittää säännöt etc ennen kilpailuja mutta jos joku tietty juttu ei oikeen oo sääntöjen mukaista niin se ei pakosti ole siitä kiinni että saako osallistua.

Kannattaa siis jutella kilpailunjärjestevän tahon kanssa ennen skaboja.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Paaasia

Joo. Eipä muihin kuin kerhokisoihin tarvii ihan heti lähteäkään yrittämään. Kun nyt olis vasta autoa hommaamassa.
Tuollaista Kyoshon DBX VE autoa oon suunnitellut mutta kyseinen auto on näin äkkiseltään katsottuna ihan liian leveä kilpailuihin?
Onko näitä kerhokisoja sitten paljon järjestetty?
Jos jollain sattuu olemaan kokemusta kyseisestä autosta niin saa mieluusti kertoa. Ja toki jos olisi jokin samassa hintaluokassa oleva auto joka olisi lähempänä kilpailusääntöjä niin voi kertoa.
Caster EX-1 ja ZX-1

-HL-

Radalla jos aikoo ajaa niin kannattaisi suunnittella krossi auton ostoa. Autoa ostaessa kantsii varmistaa varaosien saatavuus, ja jos liike on omalla paikkakunnalla niin se on aina etu.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Paaasia

Tuon auton pitäisi olla semmoinen että saa varaosia ja alan liike on paikkakunnalla.
Caster EX-1 ja ZX-1

Heuli


Paaasia

Onko nuo nyt parempia siinä suhteessa että olisivat valmiita kilparadalle. Vai onko joka suhteessa parempia? :)
Caster EX-1 ja ZX-1

Heuli

Tuo DBX taitaa olla enemmänkin pihasuditukseen tarkoitettu malli kun nuo linkittämäni autot ovat taas Kyoshon uusimmat takaveto- ja nelivetokilpacrossarit. Jos hinta karkaa liian korkealle kun joutuu ostamaan sähköt rungon lisäksi, niin tuossa olisi yksi halpa vaihtoehto RTR:nä millä voi ajaa myös kisoissa: http://fi.eurorc.com/product/461/team-c-tr02-rtr-24ghz-brushless--kuulalaakerit

Paaasia

Pitää pohtia näitä vaihtoehtoja. Kiitos avusta. :)

Ihan uteliaisuuttani kysyn että olisko tommosella DBX ve:llä mitään asiaa kilpailuihin suorituskyvyn tai kokonsa puolesta?
Caster EX-1 ja ZX-1

Heuli

Muilta osin se täyttää säännöt mutta se on liian leveä 1:10 sähköcrossiin sillä se on jopa 1:8 polttiscrossariakin leveämpi. Jos kisaaminen kiinnostaa niin kannattaa käydä tutustumassa Nokialla sisäcrossirataan ja kysellä siellä lisää: http://www.prc-autoilijat.fi/wp/archives/71

Paaasia

Joo.. No pitääpä käydä joskus tuolla. Kiitoksia.
Caster EX-1 ja ZX-1