Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mistä RetroRacing Escorttiin lisää potkua

Aloittaja Challenger-70, 19.04.11 - klo: 19.46

Challenger-70

Ostin eka autona tuollaisen RR-01 (kait asso-tc3 runkoon perustuva) escortin, mukava kampe mutta haluan kunnolla tehoa vehkeeseen.Nyt siinä on jokin? merkitön? moottori+Robitronic Speedstar2 nopari+Robitronic 3000mAH akku.

Minkälaisia vermeitä tuohon voisi harkita että saisi tuntuvasti tehoa lisää...

tturku

Ei muuta kun vaikka joku Hobbywingin 60A:n harjaton nopari ja moottori kombo kiinni. Lipo akulla saat lisää myös nopeutta. Lipot käytännössä tarvitaan jos ruuvaat harjattoman. Samoin uusi laturi, esim. imax b6 irtoaa pilkkahintaan ebaystä. Katso tuolta hobbywing aiheesta. Esim joku ezrun 8.5T kone ja nopari kombo vois olla passeli. Sitten kun tehoa lisätään niin myös voimansiirto voi alkaa laukeilemaan. En noista RR:n rungoista osaa sanoa, miten paljon kestävät tehoa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Challenger-70

No kuhan kohtuullisesti kestäis nii voiha sitä välillä rempata kuhan vaan tajuais eka jnäistä moottori/nopari vaihtoehdoista jotain

tturku

-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

pijokela

Lainaus käyttäjältä: tturku - 20.04.11 - klo: 08.23
Tolla liikahtaa varmasti auto ihan tarpeeksi.

Tuo on varmasti totta. Veikkaisin jopa, että liikkuu ihan liikaa. Itse suosittelisin 10.5t tai jopa 13.5t koneita. Ainakin DF-03Ra liikkuu niillä jo ihan tarpeeksi.

Mutta sitten sen näkee, kun ostaa - mikä nyt on kenellekin tarpeeksi kova vauhti.  :laugh:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Isosuo

Ja toki voit radion EPA Throttlesta laittaa kaasua pienemmällekin, jos tuntuu että kulkua on liikaa. (Jos radiossa tällainen mahdollisuus on)

pijokela

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 20.04.11 - klo: 11.56
Ja toki voit radion EPA Throttlesta laittaa kaasua pienemmällekin, jos tuntuu että kulkua on liikaa. (Jos radiossa tällainen mahdollisuus on)
Ja vastaavasti noparista lisää ennakkoa, että laiska kone menee kovempaa. Eli ei tuossa koneen valinnassa voi pahasti mennä pieleen.  :wink:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Challenger-70

#7
Ei ole radiossa tuollaisa säätöjä..kai?

-HL-

X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Challenger-70

Hitec Aggressor , tuo mikä tuli auton paketissa mukana.

-HL-

X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

bluebeetle

Niin, eli tuossa linkin radiossa sininen osa radion yläkulmassa liukuu auki, ja sen alta "TH EPA" säädintä pienemmälle niin ei ota niin paljon huippuja.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Challenger-70


Challenger-70

Prkel tuo on 2-ch AM versio, ei kai tuossa ole kuin napit tuolla että voi vaihtaa ohjauksen ja kaasun päinvastaiseksi

tturku

no sitten vaan teippiä vaikka liipasimen taakse jotta ei saa pohjaan painettua kaasua ;)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Challenger-70

Onko mitään haittaa auton keston kannalta jos haluaa välillä muuttaa vehkeen takavedoksi vaikka ottamalla etuvetarit irti.Välikoppa eskohan olisi muutenkin takaveto

tturku

Kyllä se periaatteessa rasittaa vähän enemmän kun 2 pyörää vähemmän vetää mutta riippuu tehoista. Onhan porukka ajellut ilman etukardaaneja myös.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Challenger-70

No nyt on se Ezrun tilattu tuosta linkistä

Challenger-70

Nyt on uusi setti alla ja oli helppo asennus, vasta-alkajallakaan ei menny kuin 15-20min. Huomasin samalla että vetoakseleista on ne tapit kulunu melkein poikki. Mistähän kestävämpiä ?jos tuo nyt on siihen asson tc3 perustuva


EDIT, yksi vetari meni

Challenger-70

Hei, minkälainen Ni-Mh akku olisi tehokkain? Nyt on Robitronic 3000 akku ja olen siihenkin tyytyväinen mutta jos parempiakin olisi saatavilla niin minkälaista suosittelisitte. (En aio vielä ainakaan ostaa Lipoja)

tturku

unohda nimhit, ne tulee pitemmän päälle kalliimmiksi. Ostat hobbykingistä lipon tai kaksi tai vaikka pari käytettyä pilkkahintaan täältä foorumilta, ja dx:stä tai ebaystä imax B6:sen noin 30 eskolla. Sitten sulla on kunnon laturi jolla lataa kaikki akkutyypit. Tuskin nykyään myynnissä olevissa nimheissä on mitään suuria eroja.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Challenger-70

Se on vaan kun on tottunu siihen ettei tarvii vahtia akkuja kokoajan latauksessa jne...ja pelätä että millon ne pullistuu tai palaa.

goos

Lainaus käyttäjältä: Challenger-70 - 27.05.11 - klo: 22.54
Se on vaan kun on tottunu siihen ettei tarvii vahtia akkuja kokoajan latauksessa jne...ja pelätä että millon ne pullistuu tai palaa.
Ei lipoja tarvitse vahtia tai ihmetellä kuhan ostaa laadukkaat lipot, markan kiina-akut on toki vähän soso mutta monella harrastajalla nekin toimii hyvin.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Challenger-70

vai niin, pitäisköhän tuota sitten harkita.Minkähintaisia sellaiset laadukkaammat lipot sitten ois(olikohan se joku 2s tai jotain , mitä nopari sieti)