Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Apua Kyoshon auton kunnostukseen.

Aloittaja TapHaap, 14.02.04 - klo: 10.33

TapHaap

Kuka tunnistaa auton tarkan mallin?



Olisiko kellään eturenkaita ja/tai koria ko. autoon?
Kaikki muutkin varaosat kelpaavat......
#### Tapsa ####
## nick:Biker62 ##

Mika R

Olisko Kyosho Scorpion sähkis? Ihan vaan heittona, ne oli 80 luvulla yleisiä suomessa ja jotain ton näköstä. Jerzi vois tietää, onhan sillä 150 autoa (!)

Joona H

Ei taida olla Scorpion,ainakaan tämän perusteella:
http://tradera.msn.se/auction/aid_4219326
Näyttää melko erilaiselta,iskarit jne....

Mr Cale

Kyllä se taitaa olla Kyosho Ultima. Kuva yhdestä vastaavasta, missä tosin tuo kattorakenne on vielä paikallaan löytyy seuraavan linkin takaa.

http://phuzaxeman777.tripod.com//sitebuildercontent/sitebuilderpictures/silverultima2.jpeg

Suora linkki ei tripodiin toimi, joten copy-pastella urli osoitekenttään.

TapHaap

Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"Kyllä se taitaa olla Kyosho Ultima. Kuva yhdestä vastaavasta, missä tosin tuo kattorakenne on vielä paikallaan löytyy seuraavan linkin takaa.

http://phuzaxeman777.tripod.com//sitebuildercontent/sitebuilderpictures/silverultima2.jpeg

Suora linkki ei tripodiin toimi, joten copy-pastella urli osoitekenttään.

Joo, ultima näyttäs olevan mutta mikä malli?
Ylädekki on mustaa lasikuitua.......
#### Tapsa ####
## nick:Biker62 ##

Mr Cale

Näyttää olevan noi siiven kiinnitysputket tossa taka iskarintuen edessä. Eli ei ole se "alkuperäinen" eli eka Ultima. Ultima Pro tai Ultima Pro II. Kaverilla oli (ja saattaa olla vieläkin) tommonen Pro II. Pro II:ssa oli tosin vakiona Option House Gold -iskarit, mitä tossa ei näyttäis olevan. Eli vois olla siis Ultima Pro.

Jerzi varmaan osais sanoa suoralta kädeltä...

Toni

Mä muistelisin, että toi ois TURBO ULTIMA. Kaverilla oli tollanen, kun mulla oli Ultima Pro. Prossa oli jo levyrunko, alumiinia tosin sekin.

Kyllä se on Turbo Ultima.
SC10 4x4

Mr Cale

Joo. Se toi vois olla. Prossa ja Pro II:ssa tais se runko olla täyslevyinen.


kallek

Tuolla jerzin kuvien joukossa näytti olevan kuva samaisesta autosta. Saatan kyllä olla väärässäki...

Mr Ollinmaki

Jep, se on turbo ultima.

Eroina tavalliseen ultimaan verrattuna Option House Platinum iskarit. (säädettävä vaimennus iskaria avaamatta). Paksumpaa materiaalia oleva pohja, jossa senkatut pohjaruuvit (normaaliultimassa oli linssikantaruuvit), nykyaikainen vanttiruuvilla toimiva camber säätö ja aurauksen säätö (vakioultimassa kiinteä). Uusi kori ja siipi kiinnityksineen. Yksiosaiset vanteet tyylikkäällä kromivärillä, täyskuulalaakerointi, kuuladiffi, isorattaassa ja pinjoneissa kyoshon uusi tiheäjakoisempi hammasmoduli (sama kuin samaanaikaan ilmestyneessä Optima MIDissä). Uudet kulmikkaalla hampaalla olevat nappularenkaat takana (edessä edelleen urarenkaat), kallistuksenvakaajat eteen ja taakse, väkivahva KYOSHO LEMANS 240ST moottori...

Vuotta myöhemmin ilmestynyt Ultima PRO erosi turbosta taas mm korinsa osalta. Samat vanteet julkaistiin nyt keltaisina. Loistava takarengas oli vaihtunut samaksi pyöreänappulaiseksi kuin Optima MIDin vakiorengastus. Eteen oli sen sijan saatu mielenkiintoinen tiheänappulainen pyörä. Näkyvin ero oli kuitenkin auton runko, joka mahdollisti ajan trendin mukaisen 3+3 akkupaketin käyttämisen. (Samoihin aikoihin kilpa-akkujen myynti irtokennoina oli juuri alkanut). Iskarit oli myös päivitetty vanhempaan, mutta varmempitoimisempaan GOLD iskariin. Tämä auto toimitettiin muistaakseni ilman moottoria.