Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Polttoaineista?

Aloittaja kukkalapio, 16.02.04 - klo: 16.49

RangerWalker

-eli mitä pienempi tankki, niin sitä halvemmaksi tulee ajaminen? -jos tankilla ajaa 10 min :mrgreen:

-Mitä nyt olen fluideja etsinyt, niin se rissa nyt tuntuu olevan pakollinen lisä?

,eli sellaista sisältävää litkua on siis etsittävä.

-SIDEWINDER -ilmeisesti asiansa ajavaa litkua? -ja sisältääkö rissaa? http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=BBFSWR20

-onko 16% - 20% hyvä, vai pitääkö syyskeleillä olla enemmän/tms?

-Tietääkö kukaan sidewinderin öljy%  tai rissa/synt.% ?
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

YLI-G

20 sidukassa näyttäis olevan 12pros öljyä.
rissaa ei taida olla ollenkaan.
hobao hyper 8

RangerWalker

Tuo "castor oil" -tarkoittanee rissaa amerikaksi.  ,ja esim täällä http://www.rcuniverse.com/forum/m_6936460/anchors_6936460/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#6936460 -väitetään sidukan öljyn olevan vain rissaa/castoria.

-onko kenelläkään tarkempaa tietoa tästä sidewinderistä?
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

HVoltage

Kaikki nuo aprikoimasi fuilit on vallan hyviä, kaikenlaiseen käyttöön. Lisäksi pääkaupunkiseudulta löytyy PSR:n polttoainetta -> http://www.jp-nitroracing.com/index.php?cPath=79

En usko että saat mitään eroa koneen kestävyyteen oli polttoaineesi mikä tahansa noista vaihtoehdoista. Tärkeämpää on se että käyttää saman valmistajan fuilia eikä vaihtele merkkiä jatkuvasti. Tällä en tarkoita nitromäärää...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

tomppa82

#304
Lainaus käyttäjältä: RangerWalker - 06.09.08 - klo: 14.04
-eli mitä pienempi tankki, niin sitä halvemmaksi tulee ajaminen? -jos tankilla ajaa 10 min :mrgreen:

-Mitä nyt olen fluideja etsinyt, niin se rissa nyt tuntuu olevan pakollinen lisä?

,eli sellaista sisältävää litkua on siis etsittävä.

-SIDEWINDER -ilmeisesti asiansa ajavaa litkua? -ja sisältääkö rissaa? http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=BBFSWR20

-onko 16% - 20% hyvä, vai pitääkö syyskeleillä olla enemmän/tms?

-Tietääkö kukaan sidewinderin öljy%  tai rissa/synt.% ?

Rissa voitelee autokoneissa paremmin, kuin syntreettinen ja on sitä Sidewinderissä.

Sidewindereissä on kokonaisöljymäärä 11-12% riippuen nitromäärästä (25% on vähempi öljyä, kuin pienempiprosenttisissa). Tuollainen öljymäärä riittää automoottorille ihan hyvin, aiheesta löytyy kyllä vanhempaakin jutustelua täältä foorumilta. Ja öljymäärä jakautuu, jos en ihan väärin muista, siten että synteettistä tuosta on 80% ja rissaa 20%.

Byronin Race GEN2:sen kokonaisöljyprosentti ja öljymäärien suhteet taitaa olla myös samat (80/20%), paitsi 20% nitrolla varustetussa versiossa, jossa kokonaisöljymäärä on 16% ja jakauma sama, mikä GEN1:ssä on ollut, eli 60/40% (synt./rissa). Ja Byronilla näkyy nyt olevan (käsittääkseni) ihan puhtaasti kisa-kuskeillekkin tarkoitettu ProDriver 2500-polttoainekkin, jossa kokonaisöljymäärä 9% jakaumalla 80/20% (synt./rissa).

Ja yleensäkin autokäyttöön suunnitelluista rc-polttoaineista suurimmassa osassa kokonaisöljymäärästä on osa rissaa...

Edit: http://rc10.fi/index.php?topic=5788.90 sivun about puolivälissä hieman pidempi viesti JK-Nitrolta liittyen automooorin kannalta riittävään öljymäärään...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

RangerWalker

Ok, onko sitten sisäänajossa suositeltavaa laittaa vaikka pari extra prosenttia rissaa litkun sekaan?

-25% sidewinder olisi hobbypeoplesta kohtuu läheltä/edullista, sitä siis?

-Tuota Lrp´n polttoainetta olisi tosiaan ihan vierestä saatavilla,mutta sen öljy % ei ole tietoa,kisapolttoainetta kun on, niin saattaa olla aika pieni öljy %.

-rissaa voinee huoletta kaikkiin nitroihin lisää laittaa jos haluaa,-onko tästä mitään hyötyä?

AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

tomppa82

#306
Lainaus käyttäjältä: RangerWalker - 07.09.08 - klo: 12.48
Ok, onko sitten sisäänajossa suositeltavaa laittaa vaikka pari extra prosenttia rissaa litkun sekaan?

-25% sidewinder olisi hobbypeoplesta kohtuu läheltä/edullista, sitä siis?

-Tuota Lrp´n polttoainetta olisi tosiaan ihan vierestä saatavilla,mutta sen öljy % ei ole tietoa,kisapolttoainetta kun on, niin saattaa olla aika pieni öljy %.

-rissaa voinee huoletta kaikkiin nitroihin lisää laittaa jos haluaa,-onko tästä mitään hyötyä?



Samalla aineella kokenemmat harrastajat suosittelee sisäänajaan, kuin mitä jatkossakin tullaan käyttämään, ei lisävoitelua ylimääräisellä öljyllä. Mielluummin ainoastaan tarpeeksi rikkaalla seoksella.

Sidewinder on ihan kelpo ainetta.

LRP:n aineesta ei itsellä tietoa

Voihan sitä laittaa, mutta enempi siitä todennäköisesti haittaa on kuin hyötyä, ks. ed. viestiini lisäämä linkki. Ainakin suuren öljymäärän omaavissa lennokkipolttoaineissa, joissa jo muutenkin liian korkea öljymäärä helposti huokuttelee muutenkin säätämään koneen liian laihalle, koska suuri öljymäärä heikentää mm. koneen kaasuun vastaavuutta, eikä laihasta seoksesta vairoittavaa röpötystäkään ilmene...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

topi70

kyllä rissaa kandee laittaa jos sitä ei löpössä oo.kestää paremmin kuumaa ja säästää laakereita.kokemusta on.

Platinum

niin tuosta Rapicon25% fuilista onko kellään kokemuksia? oon käyttäny Byron 25%, mut olis melkein puolet halvempaa tuo Rapicon  :tongue:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=27123&grpid=2404
liekkö sitten minkälaista?

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: topi70 - 08.09.08 - klo: 22.02
kyllä rissaa kandee laittaa jos sitä ei löpössä oo.kestää paremmin kuumaa ja säästää laakereita.kokemusta on.

Ja samalla nostaa lennokkipolttoaineen muutenkin ylisuurta öljyprosenttia vieläkin korkeammaksi? Ja vaikeuttaa samalla moottorin säätämistä, ks. ed. viestini...

Ei, kyllä ainakin itse mielluummin sittenkin hommaan autokäyttöön tarkoitettua polttoainetta, joka sisältää jo valmiiksi sitä rissaa. Tässäkin ketjussa useampia laadukkaita autofuileja mainittuna. Ja jopa helposti hankittavissa olevia, kuten vaikkapa Byron Race, sitä kun Sabe toimittaa matkahuollon kautta ympäri suomea...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

topi70

Lainaus käyttäjältä: tomppa82 - 09.09.08 - klo: 00.06
Lainaus käyttäjältä: topi70 - 08.09.08 - klo: 22.02
kyllä rissaa kandee laittaa jos sitä ei löpössä oo.kestää paremmin kuumaa ja säästää laakereita.kokemusta on.

Ja samalla nostaa lennokkipolttoaineen muutenkin ylisuurta öljyprosenttia vieläkin korkeammaksi? Ja vaikeuttaa samalla moottorin säätämistä, ks. ed. viestini...

Ei, kyllä ainakin itse mielluummin sittenkin hommaan autokäyttöön tarkoitettua polttoainetta, joka sisältää jo valmiiksi sitä rissaa. Tässäkin ketjussa useampia laadukkaita autofuileja mainittuna. Ja jopa helposti hankittavissa olevia, kuten vaikkapa Byron Race, sitä kun Sabe toimittaa matkahuollon kautta ympäri suomea...

tarkotinki,jos käyttää jotaki lentotöhnää autossa.sillon kandee lisätä rissaa,vaikka ne alkujaan onki rasvasia aineita  :p

Mika R

Polttoaineista; kannattanee tsekata tämä läpi: http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=79&products_id=174

Saman lafkan H.A.R.D tankkauspullo on kanssa erinomainen, sopivasti fleksiä :grin:


RangerWalker

Eilen hain 10L tuota P-S-R löpöä. kunhan keli kirkastuu niin testaamaan :evil:
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

RangerWalker

#313
Laitoin Werks racingille viikko takaperin s-postia,tänään tuli vastaus:

-tässä tietoja heidän polttoaineestaan jos kiinnostaa:

(Castor = risiiniöljy)

Yes, there's castor in it.   We've found, depending on the fuel used for
comparison, the life expectancy of a piston/sleeve is extended by as much as
20%.   It is the exotic lubricant package that took me 3 years to figure out.
The lubricant is superior to anything out there, that's why the engines run
cooler.  Also, this is why the spin up quicker, produce more power and at the
same time make the engines last longer.   Nobody makes fuel quite like this.

  Try it for your self.  Run your engine for 10 minutes on odonnell or
whatever you prefer.  Note the engine temperature every few minutes.   Flip
the cau upside down and dump the tank, next put out fuel in and see what
happens.   You'll see a drop in temperature in about 30 seconds.  You can then
lean the engine down, and by doing this - increase the runtime.

  Its all sounds too good to be true, but it is.   We always like racers to do
direct comparisons.  We already know what the results are.  I've tested
everyone else's fuel of course!

Eric Vasutin
Werks Racing

Suomeksi pähkinänkuoressa:
-On rissaa,meidän polttoaine on parempaa kuin teidän, testaa jos et usko,prkl.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Antti86

Aika kova on luotto omaan tuotteeseen, mutta mikäs on ollessa kun hommat on hoidettu ilmeisen hyvin :smiley:

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: topi70 - 09.09.08 - klo: 00.14
tarkotinki,jos käyttää jotaki lentotöhnää autossa.sillon kandee lisätä rissaa,vaikka ne alkujaan onki rasvasia aineita  :p

Niin siis minä tarkoitin, että minkä takia ylipäätäs pitäisi niitä ylirasvaisia lennokkiaineita käyttää autossa ja lisätä niihin sitä öljyä vielä ennestään? Autokäyttöön suunniteltujakin polttoaineita, joissa on jo sitä rissaa, mutta eivät kuitenkaan ole ylirasvaisia, on kuitenkin suhteessa aika montaa eri merkkiä markkinoilla.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

topi70

tarkoitinki,JOS joutuu käyttämään lento töhnää,koska itellä on käyny niin ettei lähikaupassa ollu muuta ku cool poweria ja niissä öljyä on paljon,mutta ku ne on lentokäyttöön,öljyjen kuumankesto ei riitä autokäyttöön ilman extra rissaa.on rasvasta ainetta,mutta auto kestää pihasuttailussa.en suosittele lentotöhniä muutenkaan ku jos ei muuta oo tarjolla.  :shock:

miksu-

Mikähän nyt on kun vaihdoin 15% pensan 25% byroniin niin os:n 8 tulppa kesti jonkun aikaa ja nyt uus kylmä R5 tulppa kyrvähti melkein saman tien? Eikö nyt kylmän ois pitäny kestää?

Autona on HPI MT2 vakiolla .15 koneella...
Toki suositus tolle ois max 20% pensa mutta mutta...
HPI Nitro MT2

vwaltsu


Oletko säätänyt moottorin uudelleen löpön ja tulpan merkin vaihdon jälkeen?
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

miksu-

No toki löpön vaihdossa säädöt muutin, mutta tolla uudella tulpalla kerkesin sen puol tankkia ajaa niin, eipä siinä oikeen kerennyt säätöjä hakea, ei se ainakaan hirveän laihana käynyt...
HPI Nitro MT2

TheJR

Miten kauan yleensä polttoaine voi säilyä onko kellään tietoa??
Fg Mini#84 White

Niko

Korkki hyvin kiinni viileässä helposti 1 - 2 vuotta.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Varsinasesti ei mene vanhaksi. Nitrometaani ja metanoli haihtuvat korkeintaan ja polttoaineesta tulee näin öljyisempää. Polttoaineeseen voi myös tulla kosteutta, jonka voi havaita polttoaineen samentumisena.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

TheJR

Ok kiitos sulle tiedosta Niko
Fg Mini#84 White

Osku97

Joo, tietääkö kukaan riittääkö 10% - 15% 3.5 nitrometanolikoneelle? :huh:
|Ansmann racing Royal Flash|

tomppa82

Kyllä se sinänsä riittää. Itse kuitenkin suosittelisin valitsemaan ihan autokäyttöön suunnitellun, minimissään 16% polttoaineen. Ei nitromäärän vuoksi, vaan koska 10-15% aineet ovat useimmiten lennokkilitkuja. Niissä tahtoo kokonaisöljyprosentti olla niin korkea, että se vaikeuttaa selvästi automoottorin säätämistä, mutta sittenkään voitelukyky korkeilla kierroksilla, kuumassa moottorissa ei ole samaa tasoa, kuin autofuileillä. Ensinnäkin käytetty synteettinen öljy on lennokkikoneille suunniteltua ja toisekseen se varsineisesti korkeilla kierroksilla, kuumassa koneessa kunnon voitelut omaava rissa onäköisesti todenn jätetty kokonaan pois. Esim. Morgan fuelssin coolPowerissä on pelkkää synteettistä ja sitäkin selvästi enempi (16%), kuin automoottoreihin suositeltava 8-12%...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

jazni-

Sellaista kysyisin sitten että onko kukaan ikinä kokeillu miten toi Model technics duraglo 5% toimii autoissa itselläni on kyoshon kone niin olis mukava tietää vaikka ei niin kallista olisi kokeillakkaan :grin:


Juuso_St

Kannattaa ostaa Dragon top 15% itellä testasin tota model tehnicsii niin säädöt meni ihan päin sinne mihin aurinko ei paista ja en saanu niitä sitte kohilleen joten suosittelen Dragon mutta voi se modelki olla hyvä bensa mutta itellä ei

miksalo

Lainaus käyttäjältä: Juuso_St - 01.03.09 - klo: 11.35
Kannattaa ostaa Dragon top 15% itellä testasin tota model tehnicsii niin säädöt meni ihan päin sinne mihin aurinko ei paista ja en saanu niitä sitte kohilleen joten suosittelen Dragon mutta voi se modelki olla hyvä bensa mutta itellä ei
Kerropa joku hyvä syy miksi kannataisi ostaa dragonia?
joku muu syy kuin hinta???
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Ilmari_S

Joo mustakin voi olla ihan hyvä bensa jos mutta mennä olla jollakulla missä vaan vesihiisi keskiyön aurinko kuuma lähde
Huehue