Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

1/8 Rallygame autot

Aloittaja Pekka_h, 19.06.11 - klo: 17.57

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Pekka_h - 05.07.11 - klo: 08.08
Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 05.07.11 - klo: 00.39
Lainaus käyttäjältä: Pekka_h - 04.07.11 - klo: 22.03
N

Vaihteita ei ole vielä mut täl viikolla paan HPI:n 19T kellon ja kyllä se silläkin pitäis liikkuu mukavasti. Toivottovasti kestää paremmin ku K-kaupan. Mikähän olis oikeesti kestävä laatikko ku ei viittis aina korjaa. Mikä oli Igt ekan version lootan heikkoudet?


Igt 1:ssä on ns.kynsi mallinen vaihteisto joka ei kestä. Vaihteistossa on siis kynsi mikä nousee ylös keskipakovoiman myötä ja kynsi tökkää 2-vaihteen spurrissa olevaan knööliin ja näin vaihtuu vaihde. Laita igw008 vaihteisto tai sitten teet evolva vaihteiston siihen kyöstiin. Ohjeet evolvaan löydät täältä-->http://www.snrt.net/evo/instructions.htm. igw008 maksaa sen 80e evolvan osat saa kai jollain 50-60e:lla

Hajooko siinä kynsi vai spurri? Meinasin vaan kun yks heppu tyrkytteli sellaista teräs spurreilla?

Muovi spurri siitä yleensä hajoaa. Voi olla että kun laitat teräksiset spurrit niin sitte alkaa se kynsi saada siipeensä.
Kyosho, elämäni auto.

Pekka_h

Kiitos tiedoista Rodder. Puran tuon Igt vaihteiston mikä mulla on ja katon voiko sinne kotikonstein tehdä uudet vahvat sisuskalut. Teräs spurrit pitäis melkein olla kun ajan hiekallakin. Onko kukaan tehnyt tuplajarruja siihen igt keskidiffiin?
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Riku.F

kyl ne teräs spurrit kestää.. itselläni sellaiset löytyy kans pakista. mut syövät aika voimakkaasti kytkimen pinjoneita. on myös tullut kokeiltua tupla jarruja. en kyllä nähnyt niissä mitään järkeä. tällä hetkellä yksi 30e kyöstin jarrulevy. joka kyllä riittää.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

jp-74

Tulipa komia :cool: yksinkertaine on kaunista, pohjana honkari X1.

Jos italian 1:1 urheilu autot kiinostaa nii velipojalla pari myynnissä
http://www.nettiauto.com/fiat/850/4024090
http://www.nettiauto.com/fiat/131/4088873


Keppo

Tuli tilattua tommoinen bmw:n koppa ja hyvinhän se auton päälle istuu, seuraavaksi patentoitava vaan koritolppia.

Jälleen kerran olen täällä kysymässä tyhmiä... miten se spoileri tulee siihen koriin kiinni?
- pikaliimalla?
- 2-puoleisella teipillä?
- ruuveilla?
- joku muu todella kätevä systeemi?

Ilmeisesti spoilerin(kin) sovittelu on tehtävä ilman maalaamista?

*HOKE*

Ruuveilla ja muttereilla.

Pekka_h

No niin nyt olis auto taas kuosissa. Kiihtyvyys säilyi suht hyvänä tolla 19t kellolla/47t spurrilla ja vauhtiakin alkais olla aika passelisti. Rakentelin hybridi iskarit mp7.5 ja TT iskareista ja öljyiks tuuppasin bmw:n perä öljyt ku ei muutakaan ollut. Erittäin smoothisti pelaa verrattuna vanhoihin.

Minkälainen liitäntä pitäis tuolle transponderille olla? Vai onko siinä itessään jotkut patterit? Ja miten se kiinnitetään autoon?
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Pekka_h

Lainaus käyttäjältä: jp-74 - 08.07.11 - klo: 18.09
Tulipa komia :cool: yksinkertaine on kaunista, pohjana honkari X1.


No on komia  :grin: . Mahtuuko noi crossi renkaat pyörimään hyvin tuohon koriin?
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

jp-74

Lainaus käyttäjältä: Pekka_h - 19.07.11 - klo: 15.54
Lainaus käyttäjältä: jp-74 - 08.07.11 - klo: 18.09
Tulipa komia :cool: yksinkertaine on kaunista, pohjana honkari X1.


No on komia  :grin: . Mahtuuko noi crossi renkaat pyörimään hyvin tuohon koriin?
Hyvin mahtuu AKA Cityblogit pyöriin, etu levikkeitten takaosaa piti pien viiste leikata kun takerteli loppuun käännettäessä, hauskan näkönen tötterö kun parkkiksella vetää pitkää luisua :azn:

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Pekka_h - 19.07.11 - klo: 15.51


Minkälainen liitäntä pitäis tuolle transponderille olla? Vai onko siinä itessään jotkut patterit? Ja miten se kiinnitetään autoon?

Ponderi kytketään vastariin tai sitten jos ei vastarissa ole vapaita paikkoja niin y-haaralla haaroittaa jommankumman servon johdosta virran ponderille
Kyosho, elämäni auto.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Pekka_h - 19.07.11 - klo: 15.51öljyiks tuuppasin bmw:n perä öljyt ku ei muutakaan ollut.

Ensimmäisenä hommaamaan oikeat litkut iskareihin.

Pekka_h

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 19.07.11 - klo: 23.30
Lainaus käyttäjältä: Pekka_h - 19.07.11 - klo: 15.51öljyiks tuuppasin bmw:n perä öljyt ku ei muutakaan ollut.

Ensimmäisenä hommaamaan oikeat litkut iskareihin.

Eipäs tuossa Lahden Kärppäisellä ollu noita öljyjä ku kävin siinä. Eikös se ole ihan sama mitä öljyä on ku vaan viskositeetti osuu kohilleen. Iskarissahan ei ole ku muovilätkä joka luisuu putkessa. No anyveis ne toimii paljon paremmin ku ennen eli pysyypi renkaat tiessä ja sillai...
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Pekka_h

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 19.07.11 - klo: 23.23
Lainaus käyttäjältä: Pekka_h - 19.07.11 - klo: 15.51


Minkälainen liitäntä pitäis tuolle transponderille olla? Vai onko siinä itessään jotkut patterit? Ja miten se kiinnitetään autoon?

Ponderi kytketään vastariin tai sitten jos ei vastarissa ole vapaita paikkoja niin y-haaralla haaroittaa jommankumman servon johdosta virran ponderille

Tarviinko jonkun telineen  moiselle ponderille?
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

RoddeR

#103
Lainaus käyttäjältä: Pekka_h - 20.07.11 - klo: 09.17
Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 19.07.11 - klo: 23.23
Lainaus käyttäjältä: Pekka_h - 19.07.11 - klo: 15.51


Minkälainen liitäntä pitäis tuolle transponderille olla? Vai onko siinä itessään jotkut patterit? Ja miten se kiinnitetään autoon?

Ponderi kytketään vastariin tai sitten jos ei vastarissa ole vapaita paikkoja niin y-haaralla haaroittaa jommankumman servon johdosta virran ponderille

Tarviinko jonkun telineen  moiselle ponderille?



2 puolisella teipillä tai takiaisnauhalla kiinnität johonkin hyvään paikkaan.
Kyosho, elämäni auto.

Riku.F

ne iskarit tod. näk. alkaa puskee kohta peräöljyä vähän joka saumasta. tiivisteet muuttaa muotoaan(yleensä turpoaa tai kovettuu)
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Pekka_h

Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 20.07.11 - klo: 11.21
ne iskarit tod. näk. alkaa puskee kohta peräöljyä vähän joka saumasta. tiivisteet muuttaa muotoaan(yleensä turpoaa tai kovettuu)

Litra ajettu bashausta. Ei ollut turvonnut tiivisteet eikä muutenkaan vuotaneet. No laitetaan varmuudeks sit oikeet öljyt. Iskareissa männät 2*1mm. Mikä öljy olis optimi kamaa?
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Riku.F

V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

mikari

Nyt alkavassa elokuussa jatketaan taas Espoon parkkisajoja! Heinäkuussa ajettiin jonkin verran, tosin lomien ansiosta ehdittiin enemmän radallekin piipahtaa. Ensi viikolla varmastikin muutamana iltana, voin laitella viestiä tänne ja halukkaat saavat lähestyä YV:llä

BMT 081 F40

Fefe on tällä hetkellä 1-vaihteinen kokeeksi ja rinnalla GT2 uudella Audin korilla.

Tilasin Rallyyn (BMT) parkkisajoihin myös Kyoshon Subarun kopan joka saapunee lähipäivinä kuten myös Warrior korit rata-ajoa varten, ilmottelen niitä halunneille sitten kun saapuvat maahan.
Kiitos 20 vuodesta!

Pekka_h

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 31.07.11 - klo: 22.12
Nyt alkavassa elokuussa jatketaan taas Espoon parkkisajoja! Heinäkuussa ajettiin jonkin verran, tosin lomien ansiosta ehdittiin enemmän radallekin piipahtaa. Ensi viikolla varmastikin muutamana iltana, voin laitella viestiä tänne ja halukkaat saavat lähestyä YV:llä

BMT 081 F40

Fefe on tällä hetkellä 1-vaihteinen kokeeksi ja rinnalla GT2 uudella Audin korilla.

Tilasin Rallyyn (BMT) parkkisajoihin myös Kyoshon Subarun kopan joka saapunee lähipäivinä kuten myös Warrior korit rata-ajoa varten, ilmottelen niitä halunneille sitten kun saapuvat maahan.


On kyllä nätti Fefe. No oma pirssikin on hyvässä iskussa. Millonhan saatais johonkin päin rataa mis olis soraakin?
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

mikari

 :smiley:

Rallyssa hieman hakusessa vielä alustan säädöt rata-ajon osalta, vaikka tosin jertsikertsissä Tattiksella tulikin ajettua niitä kuulusia 20s läppejä ja auto on parantunut videon ajoilta radalle ratasdiffin (vakiona kuuladiffi kuten edessä) ja lisääntyneen ulosjouston ansiosta takana sillä madalsin takaiskaritornia hieman itse.

Ei taida meidän porukan autoilla soralla ajo oikein soralla ajo natsata.. tule kuitenkin Pekka messiin jos vain suinkin vaikka matkaa vähän Lahdesta onkin, ok

Tossa vielä foto nykyisestä konfiksestaan.. IGT koritolpat niin pysyy korikin kyydissä eikä tolpat lentele kolaritilanteissa



Koritolpat..

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Käytiin sitten jo tänään työntää kolmen auton voimin, ajettiin johonkin yhteentoista ennen kuin aurinko tippui niin paljon ettei enää nähnyt kunnolla  :wink:

Kyllähän tämä maukkaasti pelitti yksivaihteisena, koska koneessa on voimaa ja kiertää niin upeasti, kunhan alun totuttelun jälkeen oppi sitä taas viemään. Hieman eri tavalla sitä pitää viedäkin kuin Inferno GT:tä jolla ajelin vähän ensin alkuun, IGT on enemmän sellanen kaasupohjaan/jarrutus kun taas BMT:llä saa olla kaasun päällä lähes koko ajan mutta herkemmin.

Joku juttu siinä on mutta tuntui melkein paremmalta kuin vaihteellisena - tai siis todella tuntuikin, ei niin peräherkkä vaikka käytännössä eroa vaihteellisena 1-vaihteen ja tämän 1-vaihteisen hammastuksessa ei juuri olekaan. Ehkä sen tekee se että nopeudet eivät mene "yli" ja ajossa ei tule niitä vaihteiston aiheuttamia pieniä nytkähdyksiä tmv. vaikka paloilla vaihtava vaihde hyvin pehmeästi vaihtaakin. Enpä tiedä. Nähtäväksi vielä jää pärjäiskö myös radalla ilman vaihdetta (Hyvinkää, Raisio varmastikin, Tattis siinä ja siinä) ja millaiseksi ajaminen muodostuu (ajon tasaisuus ja kierrosajat).

Ainoa missä tulee kimuranttia ovat lukkojarrutukset, joissa auto helposti kiepsahtaa ympäri melkein kuin ajaisi onewaylla. varmaan johtuu siitä että jarrun voima välittyy hihnan kautta huonommin eteen kuin taakse lukkojarrutuksissa ja siksi jarruttamisen kanssa saa olla tarkempana tiukoissa neulansilmissä kuin IGT:llä, joka ei mene poikittain juuri koskaan.

Ipaneman widet takarenkaat toimivat tänään huomattavasti GRP:tä paremmin, kivasti sai vietyä kevyessä luisussa pidemmissä pätkissä perän irtoamatta.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Pari kuvatusta tuosta Rallikopasta








Kiitos 20 vuodesta!

Piedro

Istuupa nätisti tuo Sti Subarun kori tuon Sirio Sti:n kanssa samaan runkoon :smiley:

mikari

#113
Hehe joo - se olikin se juttu tässä  :wink: Kiitti Petri  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

McJones

Schepis Model MZ2 taitaa olla siinä kuosissa, että uskaltaa ottaa pukilta alas. Starttipoksin moottorikin on nyt käännetty.





Vauhtipyörä on vain pienen oloinen, eli Spektrumin DX3S:n sensori ei oikein meinaa saada hajuja kierroksista. Metriäkään ei ole vielä ajettu, mutta jos tässä taas sopivan aikaraon löytää, niin kokeillaan... Pukilla tuntuisi, että etupyörät kääntyy kuin italialaisessa... ei siis kovin paljoa. Fiksu tankkausaukon paikka pitäisi vielä keksiä. Tankki on hyvin keskellä autoa, joten reikä tulisi ehkä tuolla korilla melko keskelle kattoa tai vaihtoehtoisesti sivuikkuna(t) pois.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

mikari

Makee!  :cool:

Sama BMT:ssä, sivuikkunan kautta hoituu.

Huomenna Hyvinkäälle!  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

*HOKE*

McJones.
Mikäli räkäletku on asennettu noin niin se ei toimi toivotulla tavalla.
Leikkaa mutka osuus pois ja jätä vain suora osa jäjelle että kaikki polttoainejäämät lentävät muualle kuin renkaan eteen.

mikari

Eilen jäi sitten kuitenkin Hyvinkää väliin, tuli liian hyvä tuuli (10 m/s etelätuulta), joten toisen kerran. Viikonloppuna ajetaan racinkiä varmasti tutussa paikassa Epsoossa, tervetuloa sunnuntaina paikalle (YV toimii)
Kiitos 20 vuodesta!

McJones

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 04.08.11 - klo: 21.33
Mikäli räkäletku on asennettu noin niin se ei toimi toivotulla tavalla.
Leikkaa mutka osuus pois ja jätä vain suora osa jäjelle että kaikki polttoainejäämät lentävät muualle kuin renkaan eteen.
Nou hätä, naksin varmaan koko räkäletkun pois kunhan sisäänajot pukilla on ajettu  :cool:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST