Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

1/8 Rallygame autot

Aloittaja Pekka_h, 19.06.11 - klo: 17.57

Pekka_h

Nyt kun tätä spoileri keskustelua seuraa niin ei voi muuta ku ruveta askartelemaan. Mulla kun on focuksen kori ja siinä on aika massiivinen takaspoikka. Ajattelin tehdä siihen Miniservoilla säädettävän siiven. Vastarissa olis 3-kanava vielä vapaana niin vois koittaa miten vaikuttaa. Vois avata suorilla siipeä kuin f1:ssä. Tai sitten yhdistää siiven jarrun kanssa samaan ja servolla kääntää siiven ihan pystyyn. Vähän ilmajarru efektiä niin kuin Bugatissa. Perhana tällästähän ei oo vielä kukaan tainnu testata...
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

mikari

Saakeli hieno idea Pekka!!  :cool:  :grin:
Ei muuta kuin kehittelemään ja testaamaan. Mutta sitten ei kannata ajaa katolleen kovin pahasti  :wink:

Ja se on totta ettei spoikka keskustelu liity rally game sääntöihin mitenkään ku ei meillä ole mitään sääntöjäkään. Kandee pitää ne sääntöväännöt tuolla GT-8 topikissa  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

pieto

Olisiko vaan helpoiten että mixaa sen siiven servon niin että kun löyt kaasun pohjaan niin siipi aukeaa. Sillä tavalla siipi pysyy kiinni kun ajaa syheröistä osuutta ja antaa pitoa ja aukeaa kunnolla kun liidät pitkin pääsuoraa ja vähentää ilmanvastusta. Siis jos radalla ajelet.
Kyosho GT Racing Art

McJones

Y-johto kaasu-/jarruservoon... ? :grin:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

mikari

Y-johdolla tottakai, sori meni kanava juttu vähän ohi aiemmin
Kiitos 20 vuodesta!

Pekka_h

Joo ajattelin että kun aluksi liittäis sen siiven 3-kanavaan niin vois yleensä testata että vaikuttaako moinen siiven liikuttelu millään lailla ajamiseen. kaasuservon kanssa y-johdolla toteutettuna on yks huono puoli nimittäin kun lähdet kiihdyttämään puolesta kurvista ulos kaasu pohjassa niin siipi on alhaalla silloin kun sitä eniten tarvitsisi. Kehitellään ja mietiskellään
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

mikari

äkkiähän se sen nostaa  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Riku.F

joskus tuli rakenneltua siipi missä pystyi säätämään siiven viiston osan kulmaa. tosin varikolla käsin..  huomasin että hyvin pieni takaosan oikaisu vaikutti todella paljon.   siis nopeissa mutkissa pienellä siivellä sai todella näyttäviä sladeja. mietin olisiko järkeä säätää siipeä ohjaus servon rinnalla. niin että aina kun kääntää renkaita samalla siipi isonee. siis perus asennossa hyvin pieni siipi
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

_mese123_

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 03.10.11 - klo: 15.02
Itse sanoisin että Ralliin IGT1 tai vastaava. Vaihde on asfaltilla melkeinpä IGT:ssä pakollinen, soralla ei.. tosin asia riippuu myös moottorista. Tuossa Italiaaniossahan ei ole vaihde pakollinen edes asfaltilla, koska moottorissa on kierroksia riittävästi. Päätä itse  :cool:

Olisiko tuosta autosta sora/asfaltille?
Ei enää tiedä paljonkaan, kun tullut viimeisten vuosien aikana harrastettua vain 1:1 autoja.

http://www.rcmodelstore.com/catalog/product_info.php?cPath=90_94&products_id=2652

mikari

Asfaltille kyllä! Soralle ei, sen sijaan rallycross renkailla kuten itsellä BMT niin likaiselle/hiekkaiselle asfaltille, no problem. Taitaa olla Italian Rally Game sarjan voittaja auto ja Mäkkillä taitaa olla just tuo.

Itse kävin pyörittelee tällä. Nastaa! Ja hiljainen joten menee tässä rivarialueellakin maniosti. Pientä tuuninkia kuten huomaatte, ei mikään kaunis välttämättä ilman koria mutta vauhdissa menevä peli ja vaihteen ansiosta kulkupuoli on ihan riittävä. 14/18 on hyvä kun ei ajeta radalla jossa olis pitkiä suoria.





Kiitos 20 vuodesta!

McJones

Lainaus käyttäjältä: _mese123_ - 07.10.11 - klo: 14.45
Olisiko tuosta autosta sora/asfaltille?
Ei enää tiedä paljonkaan, kun tullut viimeisten vuosien aikana harrastettua vain 1:1 autoja.
http://www.rcmodelstore.com/catalog/product_info.php?cPath=90_94&products_id=2652
Itselläni on moinen. Renkaat, kori, sähköt ja starttiboksi tuohon päälle vielä tarvitaan. Manuaali on kasa kuvia CD:llä italiankielisillä teksteillä ja joitain osia saa sovitella paikoilleen, kierretappi (3mm) on varsin hyvä olla jnejne. Itselläni taisi melkeinpä viikon illat mennä rakentelussa (eikä ollut vaimo&muksut jaloissa) ja Hobbyfactorystä piti käydä hakemassa hivenen lisäosasia.

PDF-manuaalikin tuohon löytyy, mutta siinä kuvat on ehkä hivenen puutteelliset.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Pekka_h

Toi takaputki on aikas makee. Sain itekkin focuksen valmiiks lukuunottamatta sponssitarroja. Nyt lähen heittää vähän rallia joten kuvaa tulleepi myöhemmin jos ny ei mene ihan palasiksi koko vehje. Valot topicissa on muuten aika makeen escortin linkki ja taitaa olla viel 1/8 kokoa. Sellanen kori siis metsästykseen jostain...
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

McJones

Jep, takapilli on hieno.

Fastraxin pilliä tullut arvottua saisko menemään fiksusti, mut enpä ole raaskinut tilailla moista vielä, vaikka ei ole niin hinnakas kuin Kyoshon pilli...
http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/56076/
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

mikari

Kiitti jäbät. Kyllähän se toimii...

Pitää tsekata toi Escort.

Fastrax - ei hullumpi. Pitäs nähdä käytännössä!

Kiitos 20 vuodesta!

McJones

GT, tilaas ittelles se Fastraksi ja tee vertailu Kioson pilliin?

Pisti merkille, että HPI mainostaa Trophyn nykyjää olevan vesitiivis. Tiedä hänestä joutuukohan laittaa semmoisen, notta sais helposti tehtyä Rallygamen talviajoihin. Vakiona vesitiiviit servot ja sähköpoksit sekä roiskesuojaa ilmansuodattimelle... talvisarjaa, anyone?  :afro:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

mikari

Enpä taida.. kun on toi Kioson. Katotaan sitä talvisarjaa lisää sit talvella  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Pekan suosituksesta otin noita TT rally renkaita, helvata ne ovat hyvät!

Syvä kuvio, jämäkkä insertti, sopiva halkaisija.. täydellistä!!  :cool:

Kuvia alla ja vertailua muihin renkaisiin, nämä saavat road rage prolinet näyttämään aika heikoilta.

alimpana Proline
keskellä TT
päällimmäisenä Ipanema GT wide









Kiitos 20 vuodesta!

Pekka_h

Ja ne tt:n renkaat sitten kestää ja paljon. Mul on ne vaan niin loppu että kuvioa tuskin näkee. Ne toimii yllättävän hyvin myös hiekalla. Itelle oli vähän pettymys nää Pl:n road raget. Turpoavat kovassa vauhdissa ihan sirkkelin teriks ja tekevät autosta epävakaan, lisäksi renkaat sortaa mutkissa. Tosin pito hiekalla aika hyvä johtuen erittäin pehmeistä inserteistä.Ite laitan kans tilaukseen setin noita Tt:n renkaita.
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

mikari

Ja hyvännäköiset vai mitä??

Totta joka sana mitä sanot, Proline sortaa assulla vaikka hiekalla kyl toiminee "road rage" nimestään huolimatta.. ajoin IGT1 prolinen jälkeen Sweepillä ja oli se totta vie parempi ainakin puhtaalla assulla. Gymkhana fiilistä ehdottomasti.....

Sekamaastossa (ja hiekalla)  Proline menee ok, mutta on se vähän kallis rengas kun ei XTR seoskaan  assulla kuitenkaan kauaa kestä suditusta.

TT:tä en ole päässy vielä kokeilee mutta vaikuttais tottavie kaikinpuolin parhaalta valinnalta sekamaastoon ja ei-niin-puhtaalle-asfaltille ja hinnankin puolesta, jenkeistä kierros about 15€ pari... sis kuljetuksen, not bad. sabesta odotan seuraavaa kierrosta....pitäs olla jo postissa.
Kiitos 20 vuodesta!

Pekka_h

On todella hyvännäköiset. TT on ehkä eniten oikeata auton rengasta jäljittelevä renkas. Sopiva profiili ja sillai  :laugh: Ovat niin kovalla insertillä että ei kyllä sorra alle vaikka vetelis minkälaisia G-voima kurveja hyvänsä  :tongue:
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

mikari

Nice! Täytyy rupee liimailee niin pääsee huomenna AP tyyppää... sviddu ku makeeta HA!  :police:
Kiitos 20 vuodesta!

McJones

Mistäs noita TT:n renkahia ootte hankkinut?

Taitaa itsellä mennä myös kiuas hankintaan. Jotenkin sitä innostui ehkä vielä uudenkireällä koneella antamaan mailaa, kun lämmötkään eivät karkeilleet, niin niinhän siinä kävi että alalenkki petti  :angry:

Schepiksessä oli alla loppuun ajetut GRP:t, joten luistelemalla mentiin kylmän kosteaalla asvaltilla. Perä on erittäin eläväisen tuntuinen, ja pikkuluisussa meni ihan ok. DM-1e meni 6s-lipottimilla jo överiksi, suoraveto ja reilusti tehoja teki autosta vaikean. 5s oli jees.

Talvipäristämistä ajatellen pisti silmään, että Radiosistemin Crono RS03RG tulisi myös vesitiiviillä radioboksilla ja olisi buggypohjaisena+keppivetoisena vielä GT-8 kisalaillinenkin. Hankala tilanne, kun polttelisi pistää uusi auto, mutta vanhojakin on jo aika monta...  :embarrassed:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

mikari

Karu jätkä  :tongue:  :grin:

Vai petti.. harmillista.. miten olisi Sirio Sti .21 - tiedät että kulkee!  :wink:

TT renkaat Towerista ja/tai Sabesta... Venomin vanteita mulla on jokunen joten siitä irtoaa kierros kyllä kaverihintaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Pekka_h

btw. Oli puhetta vanteiden maalauksesta Gt:n kanssa äsköttäin. Ihan vaan tiedoksi että Motip Plastic primeria ekaksi ja motip automaali ja lakka päälle. Testattu että toimii muoviosissa parhaiten. Motip maalit löytyy näköjään motonetistäkin no ainekin värisilmästä saa tällä seudulla moisia tavaroita. Olen maalannut joskus koreja päältä noilla eväillä ja tulee aika kestävä. Muista karhentaa muoviosat vaikka pata padalla...
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Pekka_h

Ja kiitti jätkät ku ollaan oltu tappelematta ja kiistelemättä tässä topicissa. Topicci pysynyt asiallisena ja varmasti hyödyttää aloittelevia Ralli-staroja Rallygame saloihin.

Ja  muuten vetäsin Nokia gps:n tohon Focuksn kyytiin ja heitti huipuiks 84,9km/h ja välit 16/47 ja moottori kuristamaton Go .21 pro massive mods moottori  :afro: Joten tuskin perus Igt .21 kisalaillisella vehkeellä ainekaan helposti ohi tule  :wink:
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

mikari

On se tykki!  :cool:

Hyviä vinkkejä noiden maalien suhteen, kiitos! Täytyy testata valkoisiin vanteisiin.

Joo hyvä meninki! Kiitos sinullekin pekka kun olet aktiivinen. Mäkki kans ja muutama muu varmaan ens kesänä viimeistään..
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Ok, kävin tossa junnun lätkätreenien jälkeen tyyppää TT renkaita.

Pikatesti osoitti renkaiden olevan mitä mainioimmat, etenkin IGT1 Subaru tuntui tykkäävän niistä kovasti. Ero Sweepin semi-slicksien jälkeen oli iso, pito hyvä ja tuntuva, ihan tossa osin lehtien peittämällä asfaltoidulla pihatiellä. Sweepit ovat kyllä hyvät tuossa gymkhana pyörittelyyn, TT renkaissa vähän liiankin hyvä pito siihen.

RG autossa testausta varten piti lähtee vähän kauemmas koittaa koska moottori on huomattavasti äänekkäämpi, ei viitsi hermostuttaa naapureita. Siellä asfaltti oli aika kosteaa mutta löytyi siitä kuivempaakin pätkää. Ehkä tässä autossa rengas ei toiminut ihan niin hyvin. Välitys oli tosi lyhyt nyt kun en sitä lähtenyt kasvattamaan Prolinen renkaiden jäljiltä (suuremmat halkaisijaltaan). Seos tuntui jonkin verran liian kovalta ja meni osin luisteluksi, tässä kohtaa Proline saattaa viedä jopa voiton kun asfaltti on kylmä ja kostea, kesällä tilanne on luultavasti toinen..
Kiitos 20 vuodesta!

Pekka_h

Availin tossa ton massive mods moottorin. Etulaakerin vaihdoin varmuuden vuoksi. Lievä kanavien muokkaus ja sisäänajo prikan poisto saivat todellakin tämän moottorin elämään. Äänistä tuli vielä entistäkin kovemmat eli ei ihan mitään kotipiha kamaa. Tehoa aivan mielettömästi. Ennen luulin että näistä helvatan .21 kokoisista moottoreista ei ole mihinkään mutta luulolla ei ole tiedon kans mitään tekemistä.5 tankillista meni säätöihin. Meni neulat totaalisesti eri asentoihin. :afro:

Ekat tyypit ja kytkimen laakerit sano itsensä irti  :angry: No eipä muuta kun kytkin levälleen ja uudet laakerit sisään. Tehoa oli nin paljon että Road Rage renkailla auto sinkoili mihin sattuu kun avas täydet kaasut vaikka suoralla. Auto meni välillä kahdella ja kolmella pyörällä. Liian kova pito assulla yhdistettynä liian pehmeisiin insertteihin. Vaihdoin sitten itsekki tt:n renkaat alle ja avot. Auto oli mitä mainion mutta vähän luikas. On tullut ajeltua noilla bugi renkailla sen verran että oli unohtunut jo miten autoa pääsee oikein viemään katu kumeilla assulla. Onnistuu Gymkhana fiilistely todella hyvin. Pinta kaasulla pysty pyörittelemmän autoa miten halus ja alustakin toimi ihan erilailla noilla tt:n renkailla. Drifting is my life tyyliin  keiloja pyöritellen pitkin assua. Kyl oli todella makeeta  :grin: Wtf mähän oon ihan tules...

Jotain skapaa pitäis saada vielä syksylle...
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

mikari

LOL  :grin:

Just tätä vartenhan tätä tehdään vai mitä?!?!  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Pekka_h

si si conzoles  :azn: Täytyis raahata ens viikolla persaus sinne espooseen niin päästäis pitkäst aikaa vähän kurvailemaan
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *