Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Millä 1:1 autolla ajelette ?

Aloittaja fiesta6, 18.02.04 - klo: 22.35

marko__

Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Lainaus käyttäjältä: "marko__"Ainakin mun veli sano et se on sen celica taisi se vähän huijata
Olit ollut j´kuitenkin kyydissä? :?



Tarkotin sitä CRX

Jose.92

Onkohan  tuo celica tuolla markon isoveljen auto? Tai ainakin on olevinaan. http://www.tuuri.fi/tuning_car_show.html
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Jussi_

Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Lainaus käyttäjältä: "marko__"Ainakin mun veli sano et se on sen celica taisi se vähän huijata
Olit ollut j´kuitenkin kyydissä? :?



Tarkotin sitä CRX

Kehuskelit, että olet ollut molempien kyydissä :lol:
Pikkuautot myyty:(

fiesta6

Ja mitä p*skanjauhantaa joten riittäskö jo  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Jose.92

Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Jose.92

Onko täällä ketään opel clubilaisia?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Mr Cale

Onhan täällä. Itse olen jäsenenä parissa Opel clubissa eli Opel Club Finlandissa ja Opel 60's & 70's Clubissa. Oma kalusto (pari B Asconaa ja B Manta) ja kiinnostus on keskittynyt enemmänkin näihin vanhempiin menOpeleihin  :D .

fiesta6

Ite en oo mut roikun siel foorumil kylläkii  :mrgreen:
Kohta jarruremppa tehtävä ascoon, kaikki uutta.. ja 2.0 jarrut siihen..
Maalattava uusiksikin toi auto kait.. värikin vaihtuu  :P
Taas kehissä.. ;)

Pinkki

Lainaus käyttäjältä: "SuperBeast"Tälläsellä körötellään toistaiseksi


Frendillä on samanlainen lastutettuna ja hyvin potkii.
Suosittelen!

Lukemat on muistaakseni 182hv ja 400nm.
eli parannusta vakioon 52hv ja 100nm
Diipa daapa

SuperBeast

Jos lastu on REVO, speksit on tosiaan jotain luokkaa 180Hp ja 410Nm. Tuossa on kaverilla REVOtettu uuskoppanen Cordoba ja voin myös yhtyä tähän POISTUU väitteeseen. Ahdot nousee noin 1.5Barin tuntumasta jopa 1.9Bariin lastulla, eli on siinä bensakoneella tekeminen. Ongelmana Seatissa on kytkimen luistaminen n.80Km/h vauhdista 4. vaihteella täyskaasukiihdytksessä. Kierrokset nousee noin 3000rpm ja laskee melkein heti 2000-2500rpm hujakoille. (ja sillon mennään)   :) Itse olen kuitenkin vaihtamassa autoa vajaan vuoden päästä, enkä siksi viitsi laittaa noin 1000€ kiinni lastuun. Vakiollakin on keretty jopa hieman pienempään väliin. Auton ainoa todellinen vika on matkamittarin lukema. Sekun tuppaa nousemaan ihan liian nopeasti. Auto 1½vuotta vanha ja 60000 huolto kolkuttelee ovella.  :(
Stampede 3609,Traxxas Revo 2.5R E-Conversion,Traxxas Slash STRC chassis,Mugen MBX7 E-conversion,TLR 22T 2.0

Niki

Lainaus käyttäjältä: "Pinkki"
Lainaus käyttäjältä: "SuperBeast"Tälläsellä körötellään toistaiseksi


Frendillä on samanlainen lastutettuna ja hyvin potkii.
Suosittelen!

Lukemat on muistaakseni 182hv ja 400nm.
eli parannusta vakioon 52hv ja 100nm

Onko toi mitattua tehoa?

RS fabiassa on jo vakiona enemmän tehoa kun se 130 luvattua heppaa...
Mikä lastu frendilläs on, vai onko se toi softa päivitys Doc-powerilta?

Vielläköhän Laxström ajelee sillä A-nelkulla?

Hevimies

Kyllä on taikalastu jos 40% tulee lisää tehoja... Mutta ihan kuinka vaan... :roll:

Ja tämäkin topicci voisi olla ihan asiallinen jos täällä otsikon "Millä 1:1 autolla ajatte" mukaan esittelisiin OMIA autoja. Ei veljen, ei isän, ei naapurin, ei kaverin, vaan OMIA. Ne kenellä ei ole omaa autoa voi mennä keskustelemaan tänne vaikka stigalla hyppelystä.  :mrgreen:

SuperBeast

Noi on luvattuja arvoja, penkkiin on menossa kesän aikana. Ja lastu on DOC powerin REVO. Ja Hevimiehelle, käyppä katso Doc powerin sivut, siellä on teho/vääntökäyrät 130Hp PD koneelle. Ja miksi ei tehot nousis jos kerran ahdot hipoo 2 Baria? Laitan kyllä faktoja jahka päästään pöräyttämään Tekun dynoon. Menkää ihmettelemään ko. autoa lauantaina turun radalle.com päiville.
Stampede 3609,Traxxas Revo 2.5R E-Conversion,Traxxas Slash STRC chassis,Mugen MBX7 E-conversion,TLR 22T 2.0

Hevimies

Ehkä kun vaihtaa bensanpaineen tasaajan, downpipen, vapaavirtaussuodin, suuttimet , by-passi, fööni, pakosarja/putki ja välijäähdyttäjä.. ja sittenkin nakuttaa jo 160hp:n kohdalla mutta pelkällä lastulla jos tulee +40% niin vot. Kiinostaisi todellakin nähdä ennen ja jälkeen dynolaput.  :wink:

fiesta6

Jos kaikki noi yllämainitsemat asiat vaihtas, ni tehoo tulis jo pitkälle yli 200hp..
Taas kehissä.. ;)

Niki

Lisää vettä myllyyn, vakio ahtimella et saa ikinä milloinkaan 2 barin ahtoja. Se on sama ahdin kun mitä käytetään mm. TT:ssä, eli verrattavissa KKK02-KKK03 ahtimeen. Muistaakseni maksimi paine tuolle puhaltimelle on 1.5Bar, ja paljonko meinaat että PD:ssä on vaki paine?

Noilla virityksillä ei puolillakaan tee mitään, vaihappas siihen vapaavirtaus filtteri, niin osta samalla joku 20kpl MAF antureita, oon hajottanu vasta 3kpl. By-pass diiseliin, kun siinä ei oo edes kaasuläppää!!! Pakosarja/putki nokivasaraan on vähän niin ja näin. Ainoa mikä on järkevää on välijäähdyttimen vaihto, turbon vaihto, bosch:n hukkaportin vaihto ja ISOT SUUTTIMET. Virittämisestä löytyy lisää infoa joko SCF:n sivuilta tai sitten FFP:n sivuilta.

PD:hen et muuten edes vaihda suuttimia, koska niihin ei oo viellä minkään näköistä virisatsia ja vakiopainekkaan ei oo ku ihan kipeesti, kyseessähän on bosch:n piezosuuttimet.

Edit: P.S. Doc:han ei myy lastuja, vaan softa päivityksiä... :wink:

SuperBeast

http://www.doc-power.com/genpic.php?xsize=500&ysize=500&pic=kuvat/Fabia130PD.jpg.org

Ei varmaan tarvitse sanoa muuta.

Vakio paineet on 1.4Bar MAX.

Softan jälkeen n.1.9Bar MAX.
Namä on katseltu Cordoban ahtopaine mittarista.
Ahtimenahan on muuttuvageometrinen ahdin. Tietääkseni KKK:n valmistama, viisaammat korjatkoon.

Ja tosiaan, toi By-pass valven laitto saattaisi olla hankalaa diissel pannuun.  :wink:

Asiasta en aio vääntää enepää kättä, nämä ovat faktat ja jos joku ei niitä hyväksy, ei tarvitse.
Stampede 3609,Traxxas Revo 2.5R E-Conversion,Traxxas Slash STRC chassis,Mugen MBX7 E-conversion,TLR 22T 2.0

Hevimies

Lainaus käyttäjältä: "SuperBeast"Asiasta en aio vääntää enepää kättä, nämä ovat faktat ja jos joku ei niitä hyväksy, ei tarvitse.
Faktaa tulee sitten kunhan penkität sen jossain penkissä joka näyttää edes suunnillen oikein.  :wink: Mutta joo aika turhaa vänkäämistä tässä vaiheessa...

pfohr



Tollaisella ajelen..
Ja tuohon lastutus hommaan senverran että kyllä tuohon RS Fabiaan saa 180 hv/400 Nm PELKÄLLÄ LASTULLA!
http://www.doc-power.com/index.php?page=products&group=70&sbrand=46&smodel=99&sengine=  tuolta voi katsoa.

Eli siis itsellä Skoda Octavia 1.9 TDI ja kunhan kilometrejä tulee lisää tulee Upsoluten lastua.
http://www.upsolute.com/eng/index.html siksi Upsolute kun siinä on hinta/laatu-suhde kunnossa.
Muistaakseni 459 maksaa tuo lastutus.
http://www.wdracing.net/upsolute.htm tuossa linkkijä sivuille.

aatu


SuperBeast

Tosta Upsoluten lastusta... Korjatkaa jos olen väärässä, mut tietääkseni upsolute laitetaan ihan ohjausboxiin, joten siellä oleva suojakaasu pääsee pois ja kuulemma sen jälkeen alkaa valoshow. On kuulemma hankala paikallistaa sitä vikaa, mutta jotenkin se liittyy boxin avaamiseen.
Stampede 3609,Traxxas Revo 2.5R E-Conversion,Traxxas Slash STRC chassis,Mugen MBX7 E-conversion,TLR 22T 2.0

Hevimies

Lainaus käyttäjältä: "SuperBeast"Tosta Upsoluten lastusta... Korjatkaa jos olen väärässä, mut tietääkseni upsolute laitetaan ihan ohjausboxiin, joten siellä oleva suojakaasu pääsee pois ja kuulemma sen jälkeen alkaa valoshow. On kuulemma hankala paikallistaa sitä vikaa, mutta jotenkin se liittyy boxin avaamiseen.
Öö.. siis.. kyseessähän on autossa jo olevan ECU:n (Engine Control Unit) epromin uudelleenohjelmointi tai vaihtaminen johonkin toiseen esiohjelmoituun. Ei tuossa Upsolutessa teknisesti mitään sen erikoisempaa ole kuin muissakaan, eikä autoon tule mitään lisächippiä.  Ensimmäistä kertaa kyllä kuulen mistään suojakaasuista ja valoshowsta?

hannu_s

Ei tarvi lastuilla leikkiä kun ostaa oikean säädettävän boxin  :mrgreen: Piru kun olis varaa niin kyllä itsellekkin sellaisen hankkisin.

Onhan se kallis mutta saatava hyöty jo sen maksaa takaisin  :wink:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Hevimies

Lainaus käyttäjältä: "hannu_s"Ei tarvi lastuilla leikkiä kun ostaa oikean säädettävän boxin  :mrgreen:
No noita "säädettäviä boxeja" nuo nimenomaan on. :lol: Ainoa vaan että pitää sammuuttaa säädön ajaksi. Lennosta säädettävä on sitten jo vähän toinen juttu jos sitä tarkoitit.

Mr Cale

Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"Lennosta säädettävä on sitten jo vähän toinen juttu jos sitä tarkoitit.
Niinpä niin...  :mrgreen:

Niki

Upsoluten kamppeet on nimen omaan LASTUJA. Lastu kuvaa 12 jalkaisen e-prom:n muotoa, joka on lastumainen. Ne on kaikki ohjelmoituja alusta loppuun, eli mitään esiohjelmoituja ei ole olemassakaan. Lastuja on myös digitalsports (vai mikä olikaan) räätälöitäviä malleja ainakin bensakoneisiin, jossa on optimointi mahdollisuus turbokonella muokata MAF:n antamaa signaalia halutuksi, jolloin ahtopaine kasvaa suhteessa polttoaine/ilmaseokseen. Osassa autoissa on myös mahdollista rukata bensa-painetta, mutta se yleensä vaatii pumpun vaihdon, koska pumput on luokiteltu toimimaan täydellä teholla, jolloin polttoaine jota ei suuttimien läpi mene palotilaa palaa letkua pitkin tankkiin.

Eli siis Doc-power myymä SOFTA ei ole lastua nähnytkään, vaan sillä voidaan TDI koneissa muokata ruiskutusennakkoa, työiskun määrää, MAF-anturin paluu signaalia, EGR venttiilin avautumista jne jne.

Säädettävä boxi esim. Kueberl:n valmistama on ihan ok, se tulee auton oman johtosarjan väliin ja on todella helppo poistaa esim. katsastuksen ajaksi, jos ei autoaan halua muutoskatsastaa. Boxin tuoma hyöty ei ole lähekkään lastulla saatavaa hyötyä, koska boxilla muutetaan ainoastaan syötön ennakkoa.

Hevimies

Lainaus käyttäjältä: "Niki"Upsoluten kamppeet on nimen omaan LASTUJA. Lastu kuvaa 12 jalkaisen e-prom:n muotoa, joka on lastumainen. Ne on kaikki ohjelmoituja alusta loppuun, eli mitään esiohjelmoituja ei ole olemassakaan.
Eh.. jos lastu sisältää valmiiksi mallikohtaisen ohjelman eikö se silloin ole esiohjelmoitu...? :roll: Näitähän näkee kaupiteltavan jatkuvasti ja hinnat muutamasta kympistä ylöspäin automerkistä riippuen.. Vaihtoehtona on ohjelmoida lastu dynossa juuri kyseiseen autoon, jolloin lopputulos on eittämättä parempi.

Lainaus käyttäjältä: "Niki"Eli siis Doc-power myymä SOFTA ei ole lastua nähnytkään, vaan sillä voidaan TDI koneissa muokata ruiskutusennakkoa, työiskun määrää, MAF-anturin paluu signaalia, EGR venttiilin avautumista jne jne.

No sinne chipille se optimoitu ohjelma ajetaan, joten "lastuttamisesta" voidaan tässäkin yhteydessä puhua ihan hyvällä omallatunnolla. Ei se lastuttaminen aina tarkoita minkään fyysisen osan vaihtamista, vaan uuden ohjelmat polttamista epromille silloin kun se on mahdollista.

Mutta en minä näistä niin paljon tiedä, joten päätän raporttini täältä tähän.

Juhana

Juu, itselläni on Mazda 323 1.5 LX -89 tuossa pihassa odottamassa ajokortti ikää.
Muutama kymmenen litraa on sillä tultu jo ajettua mökkiteillä  :wink:
Xray

pfohr

No tuota Upsolutea on saatavana "lastuna" joka vaihdetaan sinne boksiin ja sitten diagnostiikkaportin kautta vaihdettavalla softalla ja sitä juuri tarkoitinkin.
Eli pistoke kiinni ja softa sisään.Ja on kuulemma saatavana eri tehoversioitakin.

MarkusH

Aika hyvin itseasiassa tehoa kun kummisetäni auto on diesel ja tehoa on ~150hp.