Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Millä 1:1 autolla ajelette ?

Aloittaja fiesta6, 18.02.04 - klo: 22.35

s.heinonen

Ite oon ymmärtänyt että se Bi turbo on kaksi samankokoista ahdinta molemmin puolin, sillä eikös Audin kaikki Bi turbot oo V koneita? Uusi vw Passat Bi turbo on pienellä ja isolla antimella, tosin se on suora nelos pata. Toisaalta kai V koneessakin voi olla pieni ja iso ahdin peräkkäin.
Traxxas Summit / HPI Savage

Honkkari

Dpf suodatin ollut pakollinen diisseleissä oliko vuoden 2005 jälkeen. Kai jtn viherpiipitys hommia. Jos dpf:n poistaa niin ohjelmointi lähes pakollinen. Dpf suodattimes anturit jotka mittaa vastapainetta ja aika ajoin polttaa tavaran pois suodattimesta. Tämä poltto ohjelma poistetaan käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä. Oikeestaan uusissa autoissa jos rupeaa oikeen vinkumaan turbo niin silloin se turbo ei ole enää täysin kunnossa. Bi-turbo ja twinturbo samoja asioita. Aivan kuten vanos , v-tec jne eli muuttuva venttiilin ajoitus. Rakkaalla lapsella monta nimeä.
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Zufee


e-revo vxl

Lainaus käyttäjältä: Honkkari - 07.07.15 - klo: 15.11
Bi-turbo ja twinturbo samoja asioita. Aivan kuten vanos , v-tec jne eli muuttuva venttiilin ajoitus. Rakkaalla lapsella monta nimeä.

Tottapa kyllä tuokin että eri auto valmistajat merkkaavat eri nimillä vaikka olisivatkin samoja.
Itse kyllä suosin tuota suoraa turbo bensa kutosta  :roll:

ja ettei nyt ihan offiksi mene niin siinäpä vielä kuvaa

1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

s.heinonen

Lainaus käyttäjältä: e-revo vxl - 07.07.15 - klo: 16.51
Lainaus käyttäjältä: Honkkari - 07.07.15 - klo: 15.11
Bi-turbo ja twinturbo samoja asioita. Aivan kuten vanos , v-tec jne eli muuttuva venttiilin ajoitus. Rakkaalla lapsella monta nimeä.

Tottapa kyllä tuokin että eri auto valmistajat merkkaavat eri nimillä vaikka olisivatkin samoja.
Itse kyllä suosin tuota suoraa turbo bensa kutosta  :roll:

ja ettei nyt ihan offiksi mene niin siinäpä vielä kuvaa

Ja sitten ne saattaa merkata samoilla nimillä vaikka ois eri. Esim. minusta Audin 2.7 ja 4.2 Bi turbo on kahdella saman kokoisella turbolla ja volkkarin 2.0 Bi turbo on kahdella erikokoisella turbolla. Varmuutta tästä asiasta ei kuitenkaan oo. Joten sanokaa nyt joku  2.7 Bi turbon omistava Audimies pitääkö väite paikkaansa :grin:

Tuossa kun katoin OptimoiAutosi ohjelmointeja niin A6:seen jaa kolmea eri tasoa:
1. Taso 265 hp
525 Nm
+32 hp (+24 kW)
+75 Nm

2. Taso
280 hp
565 Nm
+47 hp (+35 kW)
+115 Nm

3. Taso
304 hp
580 Nm
+71 hp (+53 kW)
+130 Nm

Mutta siis kysymys kuuluu että miksi noita on 3 eri tasoa? Eikös sitä nyt automaattisesti oteta tuo 3 taso? Vai lieneekö noissa sitten kulutuksissa jotain eroa? Että esim 3. tasolla kulutus on huomattavasti suurempi kuin 2. tasolla?
Traxxas Summit / HPI Savage

Co-driver

Niin, tarkoitatko nyt polttoaineen vai voimansiirron osien kulutusta?  :grin:

Zufee

Satkun kalliimpi jokainen taso. Ja sit uskalluksesta kiinni. Laita vaikka 600hv jos haluat :)

ylikar-h

No pojat hei..onhan se melkoista nyhjäämistä, jos autossa on alle 300 hv. :cool:
( Sitä mieltähän Juha Kankkunenkin oli aikoinaan :wink: )

transewaves

nyt sain saab 99 käyttöön,rakennettu teho männät power filtteri ja kick down  :afro:
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

JMäkinen

Käyttöauto:
BMW 323 Coupé (automaatti) E36 -1996

Kaksipyöräiset:
BMW R45 -1985, tarkoitus museoida ensi vuonna
BMW F650CS -2003
Kyosho Tracker, Kyosho Sandmaster ST-2, Kyosho Ultima RB6

miksalo

#2620
Lainaus käyttäjältä: s.heinonen - 07.07.15 - klo: 20.28


Mutta siis kysymys kuuluu että miksi noita on 3 eri tasoa? Eikös sitä nyt automaattisesti oteta tuo 3 taso? Vai lieneekö noissa sitten kulutuksissa jotain eroa? Että esim 3. tasolla kulutus on huomattavasti suurempi kuin 2. tasolla?

Kulutuksessa ei ole mitään eroa jos sillä autolla ei ajeta yhtään kovempaa.
Eli se riippuu vain kaasupolkimen asennosta.
Joissain tapauksissa alitehoisen koneen saa kuluttamaan vähemmän ohjelmoinnilla.
Lisääntynyt teho tarvitsee myös tietenkin lisää polttoainetta.
Ei se pelkkä tietokone sitä tehoa lisää. 
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Honkkari

Tasoja taitaa olla 3 siitä syystä että ottaa tason jonka uslaltaa. Mitä isompi stage sitä suurempi pamahdus prosentti  :grin:
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

P.R

Kulutuksia on turha miettiä jos tehoo haluu lisää...eikös se ole sivuseikka :tongue:
Tollasessa dieselissä se ero on kyllä aika marginaalinen.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Co-driver

Toi mun kuvassa oleva Escortti vie bentsiiniä just alle 20L/100km ja öljyä pikkusen vähemmän  :wink:

Zufee

On se kumma kun ei koiranluita koko pitäjässä. Ei kuulemma ole mennyt yhtään kaupan vielä 2011 accordeihin. No tietääpä että eipä niitä osia näköjään kulu muuta kuin väkisin rikkomalla tästä autosta.  :azn:

Mutta nyt on 30mm matalampi auto ja paljon paljon paljon vakaampi ajaa. Koiranluu tulee torstaina, joutuu ajella hissukseen pari päivää.

s.heinonen

Nyt on Audissa etuikkunoissa 50% kalvot ja on muuten hel*etin hyvä ajaa ku ei aurinko paljoa häkäise, varsinkii jos vielä aurinkolasit päässä :cool: Ja tuo ei maksanut kuin 70€ ja 10 vuoden takuu, ei voi muuta sanoa kuin että kyllä kannatti :cool:
Takalasit vaan on kyl vielä liian vaaleet :undecided: niihin ku sais semmoset 15-20% niin sit olis hyvä :cool: ja takavalot jäi kyllä hieman liian vaaleiksi, onneksi niitä voi tummentaa helposti lisää :grin: :roll:
Traxxas Summit / HPI Savage

Bonzer

Tällasella itse ajan työmatkaa yms.
Hiukan piristetty Kupla 1.9l koneella n. 120hp
Ilmanputsarit puuttuu viimisestä kuvasta, kun oli säätö vielä päällä kuvaus hetkellä.




s.heinonen

Pikkasen on Audi muuttumut nyt vuoden sisällä ja nyt alkaa jo miellyttää omaa silmää, vielä ku käytin sen justii myllytyksessä :grin: :grin:
Ennen:

Jälkeen:


Ja takaalta ennen:

Ja jälkeen:


Vaikka siinä nyt sitä kiiltoa on jo ihan riittävästi niin ei maalipinnan pinnoite pahaa tekis :grin: :roll:


Ja ohjelmointia piti laittaa mut penkistä sitten selvis että siinä onkin jo 260 heppaa ja 570nm :grin: noh ei laiteta sit, säästyi nekin rahat :roll: ja samoin dpf ja egr turhuudet on otettu joskus pois..
Vielä kun sais ton lämmittimen kennon ja tutka anturit joskus vaihdettua niin vois sanoa että auto toimii täydellisesti :roll:
Traxxas Summit / HPI Savage

transewaves

Diipa daapa duupuba luu


Alkuun oli tollanen ohc turbo ledi plexi.


Nyt jää kaikki nolot audi miehet kuin tikku p****an :-)
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

s.heinonen

Vähän maalia ja kovaa ajoa vaan :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Huhan Kolli

Chevrolet Camaro -95, avo. LT1+autom. Pienoismallikin löytyy. Talvella Volvolla.

köpä

Kesäbiili Ford Mustang avo vm.2001. Muulloin Mazda CX-5 maasturi.

KK9

Subaru Outback 2.0td my08, vakio 150hp/350nm ns avoimella dpf:llä (alkuperäinen ei polttele) ja tulpatulla egr:llä (eikä muuten tarvii ohjelmoida, ku tulpataan)!!!

Vermu

Minä en itsessään aja autoa mutta minun äiti ajaa opel astra sedanilla ja isä ajaa opel vectra farmarilla.

toddy

Itellä ei ole vielä autoa tai edes mopoa mutta perheestä löytyy vw golf variant 2010 ja audi s5 sportsback 2011.
Wraitti ja Exo

Somnium

Citroen Xsara vm04 diisseli farkku rekisteröitynä pakuks  :grin: liki ilmasta ajamista. Onhan tuo vähän rottelo Clk mersun jälkeen, mutta kulettaa paikasta A paikkaan B + tilaa on reippahasti enemmän.

racer

Itellä 2005 opel astra g coupe 2.2 16v koneella.

rampa

#2637
Päivitystä 1:1 autoon ja jotain vanhaakin.

Eli tuon audin olen hankkinut joskus kesällä 2012 ja möin sen 2015/8 pois ja hommasin takas toukokuussa 2016. Tähän olen jo aikaisemmin vaihtanut lähes kaikki puslat polyuretaaneiski, ohjausvaihde on uusi, uusi pikkasen isompi turbo ja 3" dp, jarrut on vähän orkkista paremmat. Viime omistaja korjasi yhden lommon, vaihtoi akun ja vaihtoi kennon. Tässä autossa on ABT:n softa eli tehoa on joku 280hv ainakin.

Tuon focus RS, tilasin 2015 syksyllä ja sain sen heinäkuun lopulla 2016. Siihen on vaihdettu -20mm madallusjouset ja softattu 382hv/ 560Nm. Sillä olen ajanut jonku vajaan 7tkm ja nyt on talvisäilössä muorin tallissa.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

pasimysiini

Lainaus käyttäjältä: rampa - 29.12.16 - klo: 07.48
Päivitystä 1:1 autoon jajotain vanhaakin.

Onpas pirun hieno fokkuspokkus. Jos Fordin ottaisin, ottaisin tuollaisen... :D

jperala

Tiger II