Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ensikertalainen kilpailuissa.

Aloittaja jonu93, 03.07.11 - klo: 21.04

*HOKE*

Tikkurilan radalla on kyseiseen mahdollisuus.

jsuvanto

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 12.02.12 - klo: 21.15
Tikkurilan radalla on kyseiseen mahdollisuus.

Tosi hyvä homma! Eli Tampereella ja Pääkaupunkiseudulla ainakin pääsee testaamaan. Näistä voisi jonkun oman topicinkin pistää vaikka yleiseen keskusteluun, niin osuisi mahd monen vierailijankin silmiin.

Ihan mielenkiinnosta, millaisia autoja on testattavaksi?

sakari72

#62
Raision seurakunnan autokerholla on myös kokeilu mahdollisuus lähes joka lauantaina. kerho autona on vanhahko xray 17,5 lankasella koneella.

PSo

Vaasassa on tuuppi krossi ja SC millä voi kokeilla ekan kerran ilmaiseksi. Jos useampana iltana haluaa ajella niin silloin on joku nimellinen korvaus, olisiko ollut 5e ilta, ihan tarkkaan en muista.
Mutta ei tarvi ostaa heti omaa, vaan saa kokeilla rauhassa, että miltä se alkaa maistua...
Looking for faster transponder...

jsuvanto

#64
Lainaus käyttäjältä: jsuvanto - 12.02.12 - klo: 20.58
Lainaus käyttäjältä: goos - 12.02.12 - klo: 14.25
Lainaus käyttäjältä: jsuvanto - 12.02.12 - klo: 13.06

Aika monessa muussa harrastustoiminnassa seuratoiminta on niin suurta, että harrastusta pääsee pikkurahalla kokeilemaan, tässä harrastuksessa valitettavasti niin ei tunnu olevan.

Kerrankin tuntuu hyvältä olla väärässä. Hyvä, että näinkin monessa paikassa pääsee maistiaisille järkevästi.

edit:lyhensin tätä koska toistin jo aikaisempien postieni asiaa.

PSo

Toivottavasti joku vaasalainen kirjoittaa goooogleen rc auto vaasa, tulee eka linkki josta selviää...
http://www.vaasanua.net/index.php?id=121
Looking for faster transponder...

pijokela

Lainaus käyttäjältä: jsuvanto - 12.02.12 - klo: 21.12
Lainaus käyttäjältä: Heuli - 12.02.12 - klo: 21.06
Ainakaan Tampereella tuo ilmainen kerhoautoilla ajelu ei ole tuonut lajiin jääneitä harrastajia kuin muutaman prosentin kokeilijoista, pääasiassa uudet harrastajat ovat ajaneet omilla autoillaan heti alusta alkaen.

Näinhän se menee. Kuitenkin se pienikin osa uusista harrastajista olisi saattanut jättää asian ajatuksen tasolle, jos ei olisi päässyt kokeilemaan.

Ainakin minulle oli kerhoautosta selvää apua, koska sitä kokeilemalla tajusin kuinka erilainen oikea rata-auto on verrattuna minulla olleeseen Tamiyan muoviautoon (jota ostaessa en edes tiennyt koko kerhosta). Nopeasti sitten päätin ostaa oman auton, koska sen säätäminen on kuitenkin aika tärkeä osa touhua.

Mutta tärkeintä on, että ne kokeiluautot yhdessä aloittelijaystävällisen ilmapiirin kanssa tekevät toiminnasta kerhon. Se, että niitä autoja on pari ja niillä pääsee kokeilemaan on yksi konkreettinen asia, joka erottaa kerhon joukosta keski-ikäisiä ukkoja. Minä ainakin haluan kuulua kerhoon enkä joukkoon keski-ikäisiä ukkoja. :grin: (Vaikka onhan mukana nuoriakin kuskeja.)

Ja olihan ne autot kovalla käytöllä syksyn alussa muutaman viikon valitettavasti ei sitten enää sen jälkeen.  :sad:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

jonu93

Jos ostan tollasen ansmann x4 pro version, niin pärjäiskö sillä esim. winterjumpseissa?
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

goos

Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 09.04.12 - klo: 14.11
Jos ostan tollasen ansmann x4 pro version, niin pärjäiskö sillä esim. winterjumpseissa?
Kaikilla autoilla jotka ovat kisa-autoja pärjää loistavasti, lupaan ettei jää autosta kiinni. Ansmann X4 pro/TeamC T4 on kisa-auto ja sillä ajetaan kärkikahinoissa, varaosiakin saa kisapaikalta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Joppe75

Moi!
Ollaan täällä lpr:n suunnalla saatu rc-kerho homma pyörimään jollain tavalla,kerhopäivinä on mahdollista ainakin meillä testata pariakin autoa. Kävin pojan kanssa jyväskylässä katsomassa paikan päällä WJ kisoja,ne olivat aivan upeat!! Ja kilpailijoilta sai vinkkejä auton rakenteluun ja säätöihin kun meni ja kysyi. Mutta yksi asia jäi ihmetyttämään,ajoimme kohti kilpailu paikkaa ei merkin merkkiä että siellä oli tälläiset kilpailut!? Isompien autojen kanssa tekemisissä olleena mainostaminen kannattaa aina. Laittaa tien varteen kyltti missä lukee esim:" rc-auto kilpailut" tms.Paikalle saatta tulla joku sunnuntai ajelia joka kiinnostuu lajista ja ostaa auton.Ja ehkä vielä rupeaa kilpailemaan sillä. Tämän loistavan lajin parissa meidän perhe tulee ainakin olemaan mukana vielä jatkossakin,kilpaili sitten tai ei.

PSo

Onkohan tämä nyt oikea threadi mutta asiaan viitaten...
Pitkin syksyä seurannut tätä foorumia ja väkisinkin alkaa miettimään, mihin tämä touhu on menossa.
Oli kyse sitten M-8 renkaista, aloittelijalle suunnatusta turistiluokasta ja sen moottorista tai kilpailujen päivämäärästä, niin aikamoista vääntöä saadaan aikaan.
Haluan vain muistuttaa nuoria harrastajia, että kaikkea foorumilla käytyä keskustelua ei pidä ottaa liian vakavasti.
Paikanpäällä meno on huomattavasti rennompaa.
Ja lisäksi vielä se lisenssiasia. Sehän vaatii Akk:n alaisen seuran jäsenyyttä, joten kilpailuihin mieliessä pitää se jäsenyys olla, ja sen jälkeen on hankittava se lisenssi.
Ensimmäisenä vuonna se on "kallista", jos on vain kisa tai kaksi mihin sillä ehtii osallistua. Mutta sen jälkeen, vuositasolla ajateltuna seuran jäsenmaksu sekä kilpailulisenssi on mielestäni jopa halpa.
Ja seuran jäsenenä säästää monesti rahaa hankinnoissa, kun voi kysyä kokeneemmilta mihin ne rahat kannattaa sijoittaa. Oli kyseessä sitten kalusto tai joku muu "tarpeellinen" tuote.
Mutta se tärkein, mistä teki mieli näitä aloittelevia kuskeja muistuttaa on se, että normaalisti kisoissa ja seuroissa ei toiminta vastaa lähellekään sitä, minkä käsityksen tällä foorumilla käytävistä "keskusteluista" saattaa saada.
Itse olen siinä onnellisessa asemassa että aloittaessani oli kaveripiirissä muuan rMa jonka avustuksella hankittiin se ensimmäinen auto. Ja sen jälkeen Vaasan Urheiluautoilijoiden toiminnassa mukana olleena, on ostettu vaan niitä "oikeita" ostoksia. Ja enää ei tarvitse oppia kun ajamaan  :laugh:
Ja tärkeintä, harrastaminen on kivaa ja rentoa!
Looking for faster transponder...

kksaffy

Jos on vain yksi ponderi ja haluaa wj:ssä ajaa nelkku- ja tuuppi luokan,
niin voiko sitä samaa käyttää molemmissa autoissa?.. Vai sekottaako se jotain?..
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

jannes28

Lainaus käyttäjältä: kksaffy - 27.02.13 - klo: 09.57
Jos on vain yksi ponderi ja haluaa wj:ssä ajaa nelkku- ja tuuppi luokan,
niin voiko sitä samaa käyttää molemmissa autoissa?.. Vai sekottaako se jotain?..

En osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen, mutta...
Suosittelisin pyytämään kisäjärjestäjältä vuokraponderin joka yleensä on 5€. Kisapäivät on muutenkin vähän hektisiä niin säästyy sitten itsekin turhalta säädöltä. Mitä jos unohtaa erien välissä vaihtaa ponderin autosta toiseen? Se erä on sitten pilalla. 5€ ei varmaan ole mahdoton summa.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Soo

Onnistuu tosiaan ajaa samalla ponderilla kummatkin luokat, kuitenkaan tuo ei ole suositeltavaa kuten Janne totesi, sillä jossain vaiheessa päivää tulee ajettua ilman ponderia.


kksaffy

Kiitos vastauksista ja neuvoista!..
Sillä sitä samaa ponderia aattelin, kun on vain yksi vastaan otinkin...
Sen joutuu kuitenki vaihtaan, niin samalla vaihtuu ponderikin autosta toiseen..ellei sekin unohdu..... :shocked:

No koitan hankkia toisen vastarin ennen kisoja, harmittaa toi vastarin renkkaaminen autosta toiseen...
Ei ole vitosesta kiinni tosiaan mun ajo... :wink: Mut jos vuokra pondereita on rajoitetusti, niin haluan
et niitä oikeasti tarvitseville riittää ponderit...
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

*HOKE*

Ei periaatteessa ongelma jos toisessa lukassa ajaa matalassa finaalissa ja toisessa sitten taas korkealla.

Mutta jos ajaa itsensä molemmissa luokissa samaan finaaliin niin homma menee vaikeeks, kun finaalit on peräkkäin.

Eli ehdottomasti molempiin autoihin omat ponderit.
Se kun on jo hätästä pelkästään heittää toinen auto pois ja äkkiä vaihtaa lähettimestä modeli ja uus auto radalle.

uijui

Ittelle kävi viime kisassa niin, että kun oli finaalit peräkkäin, vaihdoin modelin, ja vaihdoin paikkaa hätäisempien herrojen edestä -> joku tuuppasi sen verran radioon, että osui sormi mihin lie valikossa -> modeli ihan sekaisin. Onneksi oli 22sct:n modeli seuraavana listalla, joten vetäsin lähdön sillä....mukava säädellä vauhdissa kulkemaan suoraan....eli ponderikauppaan mars
Vastaheitolla voittoon.

kksaffy

Hienoa hienoa!.. Tää on mukava juttu kun saa asiantuntia neuvoa monesta suunnasta..Kiitos!

Alku erissä ei varmaan ongelma, mut unohdin ne finaalit.. :angel:
Eli hankin vastarin toiseenkin autoon ja vuokra ponderin/oman..

Olis voinu vähän hikinauha kastua, jos ei olis neuvoa kysyny!... :grin:
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

jannes28

Hyvä et joku kuuntelee sentään järkipuhetta ;)
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

SchTS

ei huvittanut tehä uus threadia jote bumppia,

olen myös uus kertalainen ja ajettelin mennä tänä kesänä joihi kilpailuihin

mua hieman tökkii sarjan merkinnät esim. 'M4-10', mitä toi tarkoittaa ja mikä luokka se on?
| Schumacher | Speed Passion | Futaba | Thunder Power |

pijokela

Lainaus käyttäjältä: SchTS - 01.04.13 - klo: 17.09
ei huvittanut tehä uus threadia jote bumppia,

olen myös uus kertalainen ja ajettelin mennä tänä kesänä joihi kilpailuihin

mua hieman tökkii sarjan merkinnät esim. 'M4-10', mitä toi tarkoittaa ja mikä luokka se on?

Muistan itsekin noita ihmetelleeni. Nuo luokat on selitetty sen luokan kilpailusäännöissä. M4-10 on Suomessa AKK:n Suomenmestaruusluokka, jonka säännöt on täällä:

http://62.236.120.40/AKK-Motorsport/402662/AKK_10_pienoisautot.pdf

(Kaikki AKK:n 2013 säännöt: http://multimagazine.fi/index.php?id=saantokirja ja sitten valitset pienoistautot.)

M4-10 on selitetty sivulla 274 alkavassa luvussa: "3.5. SÄHKÖMOOTTORIAUTOT 1/12, 1/10 SM-luokat". Se on siis 1:10 neliveto sähkökrossareiden luokka. Vaikka et olisi menossa sen suomenmestaruussarjan kisoihin, niin yleisesti ottaen noilla tai erikseen kisakutsussa ilmoitetuilla säännöillä mennään.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

SchTS

Lainaus käyttäjältä: pijokela - 01.04.13 - klo: 17.29
Lainaus käyttäjältä: SchTS - 01.04.13 - klo: 17.09
ei huvittanut tehä uus threadia jote bumppia,

olen myös uus kertalainen ja ajettelin mennä tänä kesänä joihi kilpailuihin

mua hieman tökkii sarjan merkinnät esim. 'M4-10', mitä toi tarkoittaa ja mikä luokka se on?

Muistan itsekin noita ihmetelleeni. Nuo luokat on selitetty sen luokan kilpailusäännöissä. M4-10 on Suomessa AKK:n Suomenmestaruusluokka, jonka säännöt on täällä:

http://62.236.120.40/AKK-Motorsport/402662/AKK_10_pienoisautot.pdf

(Kaikki AKK:n 2013 säännöt: http://multimagazine.fi/index.php?id=saantokirja ja sitten valitset pienoistautot.)

M4-10 on selitetty sivulla 274 alkavassa luvussa: "3.5. SÄHKÖMOOTTORIAUTOT 1/12, 1/10 SM-luokat". Se on siis 1:10 neliveto sähkökrossareiden luokka. Vaikka et olisi menossa sen suomenmestaruussarjan kisoihin, niin yleisesti ottaen noilla tai erikseen kisakutsussa ilmoitetuilla säännöillä mennään.
[/quote

thänks
| Schumacher | Speed Passion | Futaba | Thunder Power |

Pööki

Tämä taitaa olla sopiva threadi kysyä aiheesta. Eli:

Ollaan poitsun kanssa aloittamassa ensimmäistä kesäkautta Corri/krossikisoissa ja tuli mieleen nuo varikot. Jos olen ymmärtänyt oikein, oikeastaan millään krossiradalla ei ole katettua varikkoa, ainakaan kaikille.

Mistä siis saisi hankittua pienen telttakatoksen? Niitähän löytyy vähän joka puljusta mutta täytyisi löytää sellainen jonka saa helposti tarvittaessa yksin kasaan (ei mikään sadan palan palapeli) ja mahtuu normaalin henkilöauton takakonttiin eli menee kasaan pieneen tilaan. Aika vaikea yhtälö siis. Siksipä päätin kysyä täältä ennen kuin turhaudun kiertämällä Biltemat ym. turhaan.

pOINTER

#83
Lainaus käyttäjältä: Pööki - 07.05.13 - klo: 15.51Mistä siis saisi hankittua pienen telttakatoksen? Niitähän löytyy vähän joka puljusta mutta täytyisi löytää sellainen jonka saa helposti tarvittaessa yksin kasaan (ei mikään sadan palan palapeli) ja mahtuu normaalin henkilöauton takakonttiin eli menee kasaan pieneen tilaan. Aika vaikea yhtälö siis. Siksipä päätin kysyä täältä ennen kuin turhaudun kiertämällä Biltemat ym. turhaan.
Tuolla on tommonen ennakkotilaus ja jos aikatalussa saa, niin loppukesän kisoihin kerkeää: http://www.24mx.fi/motocross/p/race-teltta-3x3m-ja-3kpl-seinaa!-esitilaukset!-teltat-toimitetaan-huhtikuun-lopussa!/17248/ Samanlaiset 3x3m saranateltat on yleinen näky kisavarikoilla. Säästää hermoja verrattuna kahenkynpin biltemapaviljonkiin, vaikka hinta voikin tuntua suolaiselta alkuun. Yksinkin saa pystyyn, mutta aina varikolta joku kaveri löytyy auttamaan ja helpottamaan kasausta ja purkua toisesta kulmasta.

e: eipä toimi linkki, copy paste auttaa.
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poinas2

Toi tarjoushinta on ko koosta järkevä ja se "normaali" hinta taasen on ihan pelkkää riistoa. Ettei joku missaa tota ennakkotilausta ja mee hätäpäissään ostamaan sitä telttaa sillä reilulla 500€  :) 500€ saa jo todella laadukkaan 3x6m mallin kaikilla seinillä, teipatuilla saumoilla ja käsitellyllä kankaalla + jä vielä kaljarahaa ja voi ajella mittarillakin hyvän tovin.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Pööki


kksaffy

Mitenkä kannattaa nelkun eturenkaiden insertit leikata..? Vai leikataanko ollenkaan..
Noissa double dees renkaissa on samankokoinen insertti edessä ja takana.. :shocked:

Pistin tän kysymyksen tänne kun koskee kisa renkaita..
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Testikuski

En tiedä auttaako minun neuvo, mutta leikkaan vanteen leveyteen.
Ospa Rc

peltimikko

isot pojat opetti,et jättäis 5-10mm vantee yli..

Testikuski

Peltimikolla on hyvä tietolähde, eli noin lienee hyvä.
Ospa Rc