Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Uusi motti USA-1 vanhukseen?

Aloittaja unknown_driver, 28.02.04 - klo: 18.46

unknown_driver

Olisiko kellään mitään hyviä ehdotuksia tohon autoon motiksi romu GS21-R:n tilalle tuomaan lisää tehoa? Malli mieluiten OS, laittakaa ehdotuksia!!

unknown_driver

Juuri tuota olin itsekin aatellut. Saiskohan Suomesta mistään tuota Ossia?
Ainakin sen pitäisi käydä USA-1 autoon, ja olisi varmaan paljon luotettavampi ja tehokkaampi kone. Ja vielä melko halpa  :wink:

fiesta6

Taas kehissä.. ;)

Kakliu

Kannattaa kysyä molemmista tarjousta haluamastasi motista & varusteista (alkukäyrä, pilli, tulppa), hinnoissa voi tulla äkkiä isokin ero! Ja nuissa OSseissa on järjestään samat mitat kuin Kyosholla, eli menee kyllä hyvin USA-1:seen (ainakin mulla :mrgreen: )
OSTETAAN polttisauto (rally tai touring)

fiesta6

Meneehän kai USA1 alkuperäinen pilli OSsiin. Mut ei varmaan mikään paras. Ostas towerista savagen viripillin, missä on 2 ulostuloa  :) tais olla joku 40€ suomeen...
Taas kehissä.. ;)

unknown_driver

No tuli tuossa katsottua towerista noita tavaroita, mutta enpä osaa sanoa mitä Vielä tarvitsee, saati käyvätkö nuo yhteen. Ainakin sen tiedän että pitäisi kai vielä tuohon lisätä pari 5x10mm kuulalaakeria.

edit: osoite poistettu koska ostoskoriin ei voi linkittää. Tässä minun miettimät osat:
 O.S. .21 RG-X (P), O.S. Exhaust Header .21 RG-BX käyrä, O.S. #A3-A5 tulppa, DuraTrax pilli .21, Kyosho Flywheel Inferno MP-5,  Kyosho Flywheel Nut Type B, Kyosho Clutch Bell Guide, Kyosho Hex Head Screw 3mm L, Aerotrend Ultrablue Tuned Pipe 5/8x5/32x4" , Kyosho Engine Mount O.S. .21 RG-X. Löytyvät towerista tuolla nimellä. Sorry kaikille ettei ole linkkiä suoraan.

Ne jotka tietävät niin ehdottakaapa parempia vaihtoehtoja.
Käykö muuten vanhat hehkuvälineet, polttoainesuodattimet, ilmasuodatinöljyt ja suojaöljyt tuolle moottorille? Entä käykö Modellin polttoaine? Ei vaan olisi hauskaa ostaa kaikkea uusiks, jäävät vanhat kamat muuten pahasti heitteille.. :(
Hinnasta muodostunee aika iso.. :?

fiesta6

Tooottakai käy vanhat hehkut.. polttoaine ja filtterit ym.
Taas kehissä.. ;)

unknown_driver

No Hyvä :D  
Kannattaa huomata että minulla ei aikaisemmin ole ollut OS moottoreita tai muita aitoja Rc-autoja..Huomatkaa myös että olen uusi jäsenkin  8)

fiesta6

Mulla ollut muutama polttis, huomenna tulee uusi.
OS motteja on vaa mulla lennokkimoottori...
Taas kehissä.. ;)

Kakliu

Aika hyvältä tuo towerin paketti kuulostaa, en nää ainakaan suuria yhteensopivuusongelmia. Toki jotain oisit poiskin voinut jättää mutta helppohan se on uusista kasata. Saat säkin sitten USA-1:sen lentokuntoon  :mrgreen:
OSTETAAN polttisauto (rally tai touring)

unknown_driver

No nii, tämä topicci on vähän vanhahtanut, mutta kohtapuoliin olisi ehkä paikka tilata kunnon motti. Mutta tietääkö joku paljon noitten kaikki toimitus kulut olisi? Yksi keino olisi että pyytäisin serkkua ostamaan( amerikassa) ne ja sitten ei tarvitsisi mitään kuluja maksaa.

Ja onko OS koneet( kysynpä jälleen) niin oikeasti hyviä? Ei ole kiva kun revin tota GS-21 R konetta käyntiin yli puoli tuntia, sitten käynnisty ja meni vielä 5 min. että pääs ajamaan..
Sielläkään ei oikein kiihtynyt välillä hyvin, tai oikeastaan kun ajo ylämäkeen niin ei välillä kiihtynyt, sitten ajoi kohta uudelleen samasta kohdasta ja otti kierroksia reilusti enemmän..ja sammu sitten jossain puolen tankillisen jälkeen, lämmintä oli 5-7 astetta.. Tulppa oli ainakin tarpeeksi lämmin( FirePower 6) ja seos oli siinä aika laihalla 2,6 kierrosta.

Näköjään noi GS-21 R moottorit ei saa käynnistettäessä kunnolla polttoainetta ja ajon aikana meinaavat tukehtua.. Toimivatko OS koneet siis reilusti paremmin? Silloin oli nimittäin tosi kiva hankiainen ja pysty hyvin ajamaan...Paitsi koneen takia  :cry:

PS: Enää en ole sentään uusi jäsen 8)

unknown_driver

Onhan tämä aihe jo päässyt hieman mätänemään, mutta yrittänyttä ei laiteta.
Olen siis vieläkin ollut aikeissa ostaa tähän Usa-1 polttikseen uutta mottia, kun vanha gs21-r ei vaikuta kovin tehokkaalta ja luotettavalta peliltä. Ei meinaa käynnistyä eikä käydä enää kunnolla, aivan kuin ei saisi käynnistettäessä löpöä ja käydessä taas liikaa( tuntuu kuin kyseessä olisi moottorisaha, tässä vaan kun ei ole ryyppyä).  Kun kone lämpenee, silloin se käy jo paremmin, mutta edelleen kun löpö loppuu tai jos sammuu kesken ajon, niin ei helposti lähde käyntiin.
Sitten mietin myös onko enää järkeä ostaa tämmöiseen vehkeeseen uutta mottia, kun melkein mitään osia ei saa melkein mistään.

Joka tapauksessa uusi motti olisi tuo OS RG-X. En tiedä, onko millainen, mutta vaikuttaa ihan lupaavalta. Sitten että millainen käyrä siihen pitäisi oikein ostaa? Käykö siihen tälläinen http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNW29&P=M
Samalla vois ostaa vaikka viripillinkin, ehkäpä ossilta: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBSS7&P=7
Kiinnitys myös askarruttaa, että pitääkö tähän ostaa kiinnitys palat(moottoripukki), ja se että sopiiko se autoon?

Jos Kakliu on vielä tällä palstalla, niin voisitko valaista meikäläistä, että miten sinun ossisi kävi USA-1:n silloin aikoja sitten?

Mika R

Ääh, osta joku uus isompi ja suhteessa halvempi, esim. GS .25 tai Team orion .28 tmv.