Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team C TS2

Aloittaja Joginen, 02.09.11 - klo: 00.17

Joora

Mitä pinjonia ja spurria olette käyttäneet? Ei näytä toi kevlari spurri ja köykämiini pinjoni sopivan yhteen kun kuluu silmissä. Näyttää ratasdiffin kuoretkin tykkäävän tuosta idleristä vai mikälie, kun meni sileeks kumpikin.
P*skaa pitää kehua

goos

Lainaus käyttäjältä: Joora - 07.06.14 - klo: 22.38
Mitä pinjonia ja spurria olette käyttäneet? Ei näytä toi kevlari spurri ja köykämiini pinjoni sopivan yhteen kun kuluu silmissä. Näyttää ratasdiffin kuoretkin tykkäävän tuosta idleristä vai mikälie, kun meni sileeks kumpikin.
Vakio spurri on paras. Kevlari kun menee päreiks niin se menee sit kokonaan.

Jos idleri on alumiininen varmista ettei se ole liian kulunut, se syö rattaita silloin hyvin nopeasti. Jos taas ajat muovisella varmista että slipperi on säädetty oikein. Jos se luistaa liikaa se lämpiää ja idleri ei kestä kuumana.

POM idleri on ollut hyvin suosittu kun se on sopiva kompromissi, mutta slipperi kannattaa aina tarkistaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Katala

#542
Onko kukaan saanu slipperhubeja vääntymään?  :embarrassed: Meinaan vaan, että spurria en saa pyörimään ilman minkäänlaista vatkausta. Akselista (pinionshaft) on vaikea sanoa, että se olisi kiero.

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: Katala - 15.07.14 - klo: 21.27
Onko kukaan saanu slipperhubeja vääntymään?  :embarrassed: Meinaan vaan, että spurria en saa pyörimään ilman minkäänlaista vatkausta. Akselista (pinionshaft) on vaikea sanoa, että se olisi kiero.

Oothan poistanut spurrista mahdolliset valupurseet sekä ajanut hieman niin että slipperi luistaa jolloin spurri pääsee keskittymään? Akselin kierous on helppo todeta kun pyörittää moottorilla ja katsoo viipottaako akselin pää...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

KooBee

Lainaus käyttäjältä: Katala - 15.07.14 - klo: 21.27
Onko kukaan saanu slipperhubeja vääntymään?  :embarrassed: Meinaan vaan, että spurria en saa pyörimään ilman minkäänlaista vatkausta. Akselista (pinionshaft) on vaikea sanoa, että se olisi kiero.

Kokeile löysätä slipperiä, käännä sitten spurri suoraksi ja kiristä uudelleen sen jälkeen.

Katala

Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 15.07.14 - klo: 22.43
Oothan poistanut spurrista mahdolliset valupurseet sekä ajanut hieman niin että slipperi luistaa jolloin spurri pääsee keskittymään? Akselin kierous on helppo todeta kun pyörittää moottorilla ja katsoo viipottaako akselin pää...

Vaihdoin spurrin ja käsin pyörittelyllä huomasin, että väpättää melkosesti. Muistelen ettei se ennen ihan noin paljoa väpättänyt. Akselia olen pyöritelly, enkä voi todeta sitä kieroksi. Jossain oli juttua, että jos säätää slipperiä, kun pädit ovat kuumia niin ne vois vääntyä.

transewaves

TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

ana100

Moro !! mitä koreja sopii ts2:seen ?? muutakin kun se vakio kori ??? kiitoos etu käteen
E-Savage, E-firestorm, Baja 5t, TLR 2.0 sc


jon.lindgren

Tämän auton ekat ajot ajetu Tiksissä!
Hyvin toimi pakettisetupilla tässä säikeessä mainituin pienin muutoksin. Pehmeä ja vakaa ajettava.
Moottorina GM 10.5T oli juurikin hyvä. Pinjonin voisi vaihtaa pykälän tai pari isommaksi ja/tai lisätä ennakkoa niin saisi lisää wheelspeediä. Nyt on aika tarkkaa, että pääsee tuplista yli.
Mitään ei mennyt rikki. Muutama paukku tuli kun yritti kiihdyttää liian aikaisin mutkasta ulos... Vaatii paremmat renkaat tai kuskin... Todella helppo ja hauska auto ajaa.

marttihalme

Hei,
olen pari kuukautta sitten aloittanut RC-harrastukseni ja koitan tässä oppia lajista minkä töiltä ehtii!

Omistan TeamC:n TR2:en (RTR). Short Course peli. Mulla olisi pari kysymystä. Ja jos joku vastaa niin mulle saa vääntää rautalangasta. Jokainen meistä on joskus ollut aloittelija. :)

1. Pitääkö paikkansa, että TS2 on sama peli kuin TR2. Jälkimmäinen tahtoo sanoa vain, että on RTR? Onko muuta eroa.

2. Olen tässä ehtinyt jo paneutumaan mitä kuoren alta löytyy. Luulen, että mun kuuladiffi alkaa olemaan tiensä päässä. Mulla on tuossa odottamassa uusi ratasdiffi kokoamistaan. En tiedä onko tämä ikuisuuskysymys, mutta minkä vahvuista diffiöljyä suosittelisitte? Tai ehkä paremminkin - onko lelulaatikossani oleva 4000 vahvuinen diffiöljy liian ohut?

En ajele kisoja tms. Vain veristä taistelua kavereiden short course pelejä vastaan bashaus hengessä.

3. Onko kellään hyvää linkkiä tai voisiko joku selittää tuon diffiöljyn vaikutusta ajettavuuteen ja auton käyttäytymiseen?

Yritin laittaa kuvaa autostani, mutta sanoi, että ei läpäise turvatarkastuksia.. Ok.

Metsäläinen

#551
Lainaus käyttäjältä: marttihalme - 24.09.14 - klo: 09.53
Hei,
olen pari kuukautta sitten aloittanut RC-harrastukseni ja koitan tässä oppia lajista minkä töiltä ehtii!

Omistan TeamC:n TR2:en (RTR). Short Course peli. Mulla olisi pari kysymystä. Ja jos joku vastaa niin mulle saa vääntää rautalangasta. Jokainen meistä on joskus ollut aloittelija. :)

1. Pitääkö paikkansa, että TS2 on sama peli kuin TR2. Jälkimmäinen tahtoo sanoa vain, että on RTR? Onko muuta eroa.

2. Olen tässä ehtinyt jo paneutumaan mitä kuoren alta löytyy. Luulen, että mun kuuladiffi alkaa olemaan tiensä päässä. Mulla on tuossa odottamassa uusi ratasdiffi kokoamistaan. En tiedä onko tämä ikuisuuskysymys, mutta minkä vahvuista diffiöljyä suosittelisitte? Tai ehkä paremminkin - onko lelulaatikossani oleva 4000 vahvuinen diffiöljy liian ohut?

En ajele kisoja tms. Vain veristä taistelua kavereiden short course pelejä vastaan bashaus hengessä.

3. Onko kellään hyvää linkkiä tai voisiko joku selittää tuon diffiöljyn vaikutusta ajettavuuteen ja auton käyttäytymiseen?

Yritin laittaa kuvaa autostani, mutta sanoi, että ei läpäise turvatarkastuksia.. Ok.

1. TS2 autossa on alumiiniset iskarit ja täysin kuulalaakeroitu, sekä muoviosien laadussa voi olla eroa.

2. Itse laittaisin 10000 tai jäykempää öljyä.

3. Kannatta lukea tämä viestiketju alusta alkaen vastaus saattaa löytyä.

http://rc10.fi/index.php?topic=52103.msg724816#msg724816

jerzirccar1

Mitä pitävämpi alusta kuten matto niin jäykempää ja sitten jos liukasta kuten esim betoni niin läysempää.
Numeroita en osaa sanoa mutta ehkä tyyliin liukkaalle alle 5000 ja pitävälle alustalle yli 5000.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 24.09.14 - klo: 11.47
Mitä pitävämpi alusta kuten matto niin jäykempää ja sitten jos liukasta kuten esim betoni niin läysempää.
Numeroita en osaa sanoa mutta ehkä tyyliin liukkaalle alle 5000 ja pitävälle alustalle yli 5000.
Jerzi

10000 ylöspäin toimi paremmin myös liukkaalla alustalla, Tikkurilan laatoilla testattu Fakta.

jerzirccar1

Aikas erikoista mutta jos niin sanot niin pakkohan se on uskoa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Assa2000

Minkäs kokoisia motteja ja noppeja käytätte kw määrä, A määrä? Saatteko suoralla keulimaa jo ? ;)
Olleita: Kyosho Lazer ZX-5, Traxxas Blast Brushless
Nykyisin RC autoton

jerzirccar1

Näitten ei kuulu keulia. Sitten on säädöt pielessä :lipsrsealed:
Jerzi

Ps tamiya whellys wheeler ja wild willy keuli ihan silver canilla.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

eetuurr

Mulla oli sillon tuossa käytössä hobbywing v2.1 90A säädin ja hobbywingin 10,5t kone. Sisäradalla tuo 10,5t kone toimi hyvin mutta ulkoradalla pitkällä suoralla olis kaivannu lisää potkua. Mutta itse silti tykkäsin noista sähköistä.
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

goos

Lainaus käyttäjältä: RCEpi - 28.09.14 - klo: 23.07
Mulla oli sillon tuossa käytössä hobbywing v2.1 90A säädin ja hobbywingin 10,5t kone. Sisäradalla tuo 10,5t kone toimi hyvin mutta ulkoradalla pitkällä suoralla olis kaivannu lisää potkua. Mutta itse silti tykkäsin noista sähköistä.
Ulkoradalla vaan enempi ennakkoa ja pidempää välitystä, niin saat ihan riittävästi kulkua pääsuoralle. 3in1 boksi auttaa säädöissä ja softan päivityksessä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

kksaffy

Mulla on ollut kans 10.5T motti ja Hobbywing Zerun 2.1 60A säädin sisällä ja erittäin hyvä combo oli..
Kisoissa riitti vauhti hyvin.. Mutta varmaan joku 90A - 120A säädin tulee seuraavaan autoon..

Ulos vaihdoin 8.5T koneen just pitempien suorien takia, mutta jälkeen päin ajatellen toi 10.5T olis ollu varmaan
mulle parempi.. Perä lähtee niin herkästi irti.. Ja noilla goossin neuvoilla olis varmasti kulku riittänyt..
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Assa2000

Olleita: Kyosho Lazer ZX-5, Traxxas Blast Brushless
Nykyisin RC autoton

akkunen

Lainaus käyttäjältä: Assa2000 - 07.10.14 - klo: 21.51
Nonni. Täytyy taas kysellä...

Mitäs renkaita käytätte, mini pinnejä? Meenasin sisäradalle ostaa http://fi.eurorc.com/product/2977/louise-sc--rocket-rengas--musta-vanne---traxxas-etu--liimattu---soft---2 ja http://fi.eurorc.com/product/2978/louise-sc--rocket-rengas--musta-vanne---traxxas-taka--liimattu---soft---2 . Mites pitoaineet, suurtakin eroa?

Minipinnit tai Staggerit, jos Jyväskylän radalla meinasit ajaa
Team Associated SC5M

Assa2000

Lainaus käyttäjältä: akkunen - 07.10.14 - klo: 22.33
Lainaus käyttäjältä: Assa2000 - 07.10.14 - klo: 21.51
Nonni. Täytyy taas kysellä...

Mitäs renkaita käytätte, mini pinnejä? Meenasin sisäradalle ostaa http://fi.eurorc.com/product/2977/louise-sc--rocket-rengas--musta-vanne---traxxas-etu--liimattu---soft---2 ja http://fi.eurorc.com/product/2978/louise-sc--rocket-rengas--musta-vanne---traxxas-taka--liimattu---soft---2 . Mites pitoaineet, suurtakin eroa?

Minipinnit tai Staggerit, jos Jyväskylän radalla meinasit ajaa

Löytyiskö paikalliselta liikkeeltä staggereita tai jostain muualta (linkki)?
Olleita: Kyosho Lazer ZX-5, Traxxas Blast Brushless
Nykyisin RC autoton

akkunen

Team Associated SC5M

Assa2000

Olleita: Kyosho Lazer ZX-5, Traxxas Blast Brushless
Nykyisin RC autoton

Andrimus

Tarttis hommata etupään uudet c palat .. Kertokaa urpolle mitä eroa ja hyötyä on 25 tai 30 kulman paloista.kummat olisivat paremmat?
Voi olla ett tieto löytyy jostain tuolla säikeessä , mutta en ainakaan nyt löytänyt.

kksaffy

Isompi caster kulma rauhottaa autoa suoralla ja pompuissa.. Kääntyy mutkaan vähän huonommin..
Pienemmällä kulmalla kääntyy mutkaan ilman kaasua paremmin.. Mä ajoin itte vakio 25 paloilla..

Kokeilin myös 30 paloja, mut en suurta eroo huomannut.. Ei mun mielestä tommosessa corrissa ooniin justiinsa..
Tärkeämpi on et iskarit ja jousitus on balanssissa.. :wink:
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

topcat

Tulipa taas pitkästä aikaa tällä autolla vedettyä muutamat akulliset. Yhtään akullista ei päässyt loppuun saakka kun aina laukesi joku osa, rikki meni takatukivarsi, alempi keulapala, ohjausräkki, tukivarsikiinnikkeiden pallo, servovarsi, etupuskuri. Siinähän se päivä meni mukavasti ruuvaillessa...
60 000 öljy ratasdiffissä antoi mukavasti vetopitoa, mutta tiukemmissa kurveissa perä irtosi turhan herkästi alta, seuraavaksi kokeiluun 20 000 ja 40 000.

Miksa18

Mitkäs jouset sopivat noihin bigboreihin, kun vakiot tuntuvat pirun löysiltä. Ja eikös tähän sopinut muitten autojen korit ettei team c:n omaa tarvitse?

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Miksa18 - 12.01.15 - klo: 16.58
Mitkäs jouset sopivat noihin bigboreihin, kun vakiot tuntuvat pirun löysiltä. Ja eikös tähän sopinut muitten autojen korit ettei team c:n omaa tarvitse?

TLR:n ja Asson jouset sopii. TLR jousista kannattaa valita eteen SC:hen tarkoitetut etujouset ja taakse buggyyn tarkoitetut jouset. TLR:n jousista hyvä lähtökohta on eteen siniset TLR5183 ja taakse keltaiset TLR5167.
Asson jousia, jos käyttää pitää ostaa myös asson jousi lautaset ainakin etuiskareihin http://fi.eurorc.com/product/8249/team-associated-12mm-shock-spring-cups
noi korkeimmat on ne mitä pitää käyttää muuten etujouset on liian lyhyet.
Asson jousista hyvä lähtökohta on eteen keltaiset ASC91331 ja taakse vihreät ASC91336.
Pitäisi sopia kaikki SC korit, noi Team C:n korit on lähes suoria kopioita Prolinen koreista. :wink: