Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno MP

Aloittaja Jartsa, 07.03.04 - klo: 18.36

Ville92

Mikä olisi hyvä kisa moottori alle 250 euron ?
Inferno mp7.5, Hitec agressor CRX

Mika R

Aika väsynyt aihe kun siitä on puhuttu miljoona kertaa.. eikö haulla löydy mitään?

Novarossi P5 taitaa lähteä tohon, osta se!

Futaba

Näillä näkymin on nyt tulossa Infernoon uusi moottori ja starttiboksi. Tällä viikolla tai ensi viikon alussa, riippuu siitä, millon myyjä saa postiin. Upouudet kamat, eikä ollu kovin kalliit :)
| Academy | Axial |

tapsa92

Joo näin on, saat halvalla kun auto on nyt myyty. Mietin vaan että miten saan moottoripukit moottorista irti, ruuveja ei saa pois, kun kuusiokolo ruuvari pyörii tyhjää, eikä uutta kerkeä saamaan ennen alkuviikkoa :evil:
- Tapsa

Futaba

No onko mitenkään mahdollista, että myyt pukit samalla mulle ja hommaat jostain uudet? Munki pitää semmoset kuitenkin hankkia.
| Academy | Axial |

tapsa92

Joo, myynhän mä muuten, mutta toi ei ole tavallinen pukki, toi lisää 40e hintaa, koska toi on kyöstin one piece pukki, joka on kaupasta ostettuna 60e hintainen.
- Tapsa

Futaba

Jaano sitten. Kokeile irrottaa papukaija pihdeillä, niillä mäkin oon ruuvit irti saanu. Ettei enempi mee Offtopikiks ni jatketaan yv:llä :)
| Academy | Axial |

HVoltage

Kyllä 777 kuskeja hellitään, KFactoryltä jälleen aivan sairaan hieno osa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

alkaa muistuttaa Xrayta noilla osilla :D

driver

tollanen Bling osa ei välttämättä kulu niin paljoa kuin alkuperäinen 777 takatukivarren kiinnike! koska tuossa on hiilikuitua... koska orkkis palaa täytyy olla melkein koko ajan vaihtamassa jollei tykkää piemistä välyksistä :mrgreen:  vaikka hyvä se on jos on vähän välystä että alusta toimii.
CEN | RB | FUTABA |

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "driver"tollanen Bling osa ei välttämättä kulu niin paljoa kuin alkuperäinen 777 takatukivarren kiinnike! koska tuossa on hiilikuitua... koska orkkis palaa täytyy olla melkein koko ajan vaihtamassa jollei tykkää piemistä välyksistä :mrgreen:  vaikka hyvä se on jos on vähän välystä että alusta toimii.
Noo, pidät saranatapit ja tukivarren reiät puhtaina niin ei ne kulu :)

AssoRacing

Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"Kyllä 777 kuskeja hellitään, KFactoryltä jälleen aivan sairaan hieno osa.

...ainankin 3.s kierrosajasta pois  :lol:
www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

JQ

niin mut kestää vain 30min
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

driver

kyllä ne silti kuluu! ja mun auto on yleensä tosi puhdas ja todistajii löytyy :mrgreen:  ni eipä se siitä kiinni oo... ne kuluu nopeeta tahtii.
CEN | RB | FUTABA |

Mika R

joskus puhuttiin noista Giga crusher diffeistä Infernoon... näyttää olevan kyseiset(?) "hi-ratio" diffit tuossa ST-R:ssä
http://www.kyoshoamerica.com/products/31352B-ST-R.asp#

629 eur http://www.cmc-versand.de/index.php?p=artikel_deteil.php&arnr=8-31352

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Ville92"Mikä olisi hyvä kisa moottori alle 250 euron ?

Hey, RB S7 + pilli ja käyrä setti kuulemma 275e Ei huono!


tumppi91

Tällänen yleis kysymys :mrgreen:  Onko noissa m8:ssa  17 mm hexi? :roll:

Jankka

on, ainakin kaikissa uudemmissa

Kawai

*Ilmoittautuu Infernofaniksi!*

Hellou kaikki! Olen lueskellut tätä threadia hiljakseen ja olen nyt sivun 16 kieppeillä... Pikkuhiljaa etenen kohti nykyhetkeä.  :)  Aikaa vaan menee sairaasti, kun seurailee kirjoituksissa olevia linkkejä jne.

Varsinainen asiani on siis se, että harkinnassa on hankkia (kunhan aikaa ja rahaa löytyy kylliksi) RC-auto ja tällä hetkellä olen iskenyt silmäni tuohon Inferno 7.5 Sport 2 ready settiin. Sillä pääsisi varmasti alkuun ja kokeilemaan ajelun hienouksia. Mikäli sitten harrastus kehittyy, auto antaa mahdollisuudet varmasti vaikka mihin. Huomionarvoista lienee kuitenkin se, että SM-kisojen ykköseksi en tähtää, vaan tavoitteena on saada hauska harrastus hyvässä seurassa.

Eniveis, tuosta ready setistä piti sanomani, että mm. tällainen löytyi netistä: http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=35&products_id=6767. Tuo näyttäisi Suomen näkökulmasta melko edukkaalta, mutta tuleeko siihen paljon tullimaksua tms? Olen vain lueskellut, että paljon väki täällä tilailee mm. Atlantin takaa kamaa. Toki tuotakin edullisempi paketti jostain kenties löytyy, kunhan kaipaan kommenttia ja tosiaan ilmoittaudun ainakin tällä hetkellä hengessä mukana eläväksi.  :)

Kawai
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Jankka

Yleensä noista RTR-vehkeistä ei ole muutakuin harmia.

Parempi vaihtoehto on ostaa auto ns. kittinä eli auto on osina ja se kasataan itse ja samalla tutustuu autoon kun sen itse rakentaa. Tämä on kyllä huomattavasti kalliimpi tapa alkuun, kun joutuu ostaan kaikki tarvittavat erikseen eli moottorin,kytkimen,laturin,akun,hehkun,radiot,servot ja yms. , mut varmasti saat sitten paremman ja tunnet autosi.

Hyvä vaihtoehto on ostaa joltain kilpakuljettajalta käytetty auto, jolloin saat yleensä kaiken tarvittavan ja kasan varaosia ja muuta kamaa mukaan.

Mika R

Inferno 777 on kyllä autona aivan toinen ajettavuudeltaan, joten jos vain millään pystyy venyttämään budjettia 777 SP2 :een ja siihen hyvä pata + sähköt (pannun ei tarvitse edes olla kaikkein tehokkaimmasta päästä) niin uskoisin että olet enemmän kuin tyytyväinen! En ole kuullut yhdestäkään kuskista Suomesta tai maailmalta joka olisi ollut autoonsa pettynyt.

Itse ostaisin tämän 777 SP2 auton suomesta koska silloin tämä kauppias + käyttäjä -suhde pääsee oikeuksiinsa (varaosat ym.)  Meillä on muutamia hyviä Kyosho liikkeitä suomessa, jossa palvelun pitäisi olla oikein osaavaa tämän suhteen. Eiköhän tuolta hyvä paketti irtoa esim. RB S7 moottorilla. Laita YV:tä jos mietityttää.

Kawai

Noista kahdesta vaihtoehdosta jälkimmäinen kyllä kuulostaa paremmalta, sillä tarkoituksena olisi todella ensin tutustua hommaan ja vasta innostuksen mahdollisesti varmistuttua panostaa vähän enemmän.

Mikään kiirehän tässä ei ole, joten kuulostellaan rauhassa.  :)

Kawai
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Kawai

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Inferno 777 on kyllä autona aivan toinen ajettavuudeltaan, joten jos vain millään pystyy venyttämään budjettia 777 SP2 :een ja siihen hyvä pata + sähköt (pannun ei tarvitse edes olla kaikkein tehokkaimmasta päästä) niin uskoisin että olet enemmän kuin tyytyväinen!

Selkeästi tässä kohden harrastustoimintaa kallis vaihtoehto. Edullisemmallakin motilla mennee likelle tonnia?

Kawai
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Mika R

Tässä on monta puolta. Itse olen yrittänyt säästää matkan varrella, ostin ensin merkin X RTR rimpulan ja sitten niiden Pro version. Kuvittelin pärjääväni, mutta ei tullut mitään, kaverit meni kovaa ohi. Sitten sijoitin 7.5 :een mutta kun kattelin miten kaverit veivaa 777:lla niin hommasin lopulta itsekin. Sen jälkeen ei ole tarvinnut jossitella ja laatu on kohillaan. Homma on vain itsestä kiinni eikä tarvitse tapella auton kanssa.

Muissa merkeissä toki löytyy, mutta se on sitten toinen juttu eikä siihen keskusteluun ole syytä tässä topikissa. Käy katsomassa radalla alkukesästä millä ja miten ajetaan ja vertaile autoja jos ei ole kiire.

plissken_s

Joo. Ei tosiaan 7.5 Sport RTR:ää.. Sitä saat sitten hetken päästä olla päivittämssä perästä keulaan, kokemusta on. Tietty se on hauskaa laittaa autoon uutta ja erilaista jälkituotanto palikkaa kiinni, mutta lompakon päälle se käy. Ja tulee loppupeleissä kalliimmaksikin, kuin kerralla ostettu huippumalli.

Jos ei ihan SP2:seen halua sijoittaa, niin miten ois normi 777 kitti?
Kyosho - Futaba - Novarossi

waltt

Tai jos ei tarvii olla kyosho niin luultavasti "tuorein" M-8 markkinoilla on Hyper 8.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Pete T

Terve,

Pitäisiköhän minunkin ilmottautua eli tässä uusi MP777 SP1-kuski lisää joukkoonne.
Monen vuoden tauon jälkeen ajatus polttiscrossin uudelleen aloittamisesta alkoi luettuani tätä teidän threadia ja valintani merkistä oli helppo. Olen aina ajanut Kyoshon autoilla joten MP777 SP1...ehkä SP2 olisi ollut 'järkevämpi' sijoitus mutta ei lieneen iso homma päivittää SP1 SP2:ksi.

Kisakoneen hankinta olisi edessä jossain vaiheessa ja mielessäni on ollut RB (C5, S7) tai Sirio. Varmaan loppuun kulutettu aihe mutta mitäpä suosittelette?

Pete

driver

hieno autovalinta :D  RB:N koneet on kaikki todella hyviä ja c5 todella tehokas ja hyvä...mutta siinä voi taas jossain kohti olla liikaa tehoa ja se on huono ja kierros ajat laskee ym. S7 on hyvä kone ja siinäkkän ei teho kesken lopu! kiekuu hyvin ja kerron kokemuksesta :)  kyllähän niitä muitakin huippukoneita on paljon mutta minä en niistä paljoa tiedä..
CEN | RB | FUTABA |

Mika R

Moi vaan, hienoa saada uutta Kyosho porukkaa maisemiin!
Näkyy olevan useampikin.

Jos uuttaa hommaa niin SP2 koska se on vakaampi, erityisesti rosoisella radalla. SP1 tykkää "puraisemaan" jos ei ole ihan handuissa, lyhyempi runko tekee siitä ainakin minulle kiikkerän vaikka muuten onkin erinomainen myös. SP2 on sen sijaan aivan sairaan hyvä ja vakaa kaikissa olosuhteissa. Jos on oppinut ajamaan SP1:tä, niin siirtyminen SP2:een on helppoa. Päivityskittiä löytyy.

Perus 777:aa ei saakaan Suomesta.

Moottoreita on tosiaan paljon. RB S7 tai REX SB01 hyviä aloituskoneita. Hiukan järeämpiä ovat WS7II ja Novarossi P5 tai P5X. Miksei myös Sirio, niiltä on uusia mallejakin sekä O.S. Collari voi olla myös ihan OK. RB C5 tuppaa olemaan tehoiltaan ja hinnaltaan hiukan overkilliä aloittelijalle.

t.Mika