Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno MP

Aloittaja Jartsa, 07.03.04 - klo: 18.36

jooka

eikö kyoshon mukana ole aina suomenkieliset ohjeet?

PoisonHeart

No on joo, mut jos ostaa käytettynä niin ei välttämättä oo...

Henko

Mites muuten toi moottoripukkijuttu, jos vaihdan koneen? Onko koneissa yleensä kiinnityskohdat samanlaiset, jolloin tarvii vain Kyoshon pohjalevyyn käyvät pukit, jolloin periaatteessa pitäisi saada mikä tahansa (1/8 buggyn) kone käymään? Vai tarvitaanko jotain muuta? Siis koneen ja pohjalevyn välille tulevista palikoista on kyse, ei voimansiirto- ja pakokäyräjutuista ym.

Futaba

Mulla on Infinity Samurai 521 Inferno MP-6:ssa. Moottoripukit ei suoraan käy Infernon pohjalevyyn, mutta siihen saa semmosen pienet levyt, jotka kiinnitetään pohjalevyyn ja moottoripukit niihin. Kaikkien moottoreiden pitäisi siihen sopia, lukuunottamatta niitä kyoshon omia.
| Academy | Axial |

Henko

Lainaus käyttäjältä: "Futaba"mutta siihen saa semmosen pienet levyt, jotka kiinnitetään pohjalevyyn ja moottoripukit niihin.

Eli onko nuo pienet levyt Kyoshon omia, mutta moottoripukit yleisiä? Vai pitääkö nuo molemmat olla Kyoshon omaa tavaraa?

Mika R

Kyoshon omat aluslevyt, pukki voi olla esim. Fioronilta, mutta Kyoshon omat cast alu pukit ovat edulliset.

Mika R


Mika R

No nyt on lennätetty Ulvilan hiekkaa helteessä oikein tosissaan triplaseiskojen toimesta, oli huippu päivä! Rata on mahtava ja puitteet kans. Kiitokset kaikille.

Saldona muutama alustasta katkennut ruuvi ja kolhuja siellä täällä, mutta ei vakavampaa. Niin ja nitron lisäksi kohtuullisesti bensiiniä. Auto iskuun kohti Jyrkkälän kisoja. Alkoi Siriokin osoittaa menohaluja tosissaan ku Sami väänsi nuppeja 45 min finaaliharjoittelussa vaikka "rapa" tukkikin ajoittain suodattimet. Kaasuun pakko laittaa digiservo kans haha  8)

-PM-

jep hauskaa oli.. ja mikä parasta rento meininki ja sai ajaa paljon. hyvä rata! ja kerrankin treeneissä kierroslaskenta!
:lol:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

JQ

kuka oli nopein?
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Tomsson

Oli joo hieno päivä ihan näin katsojankin silmistä. Jälkikäteen jäi harmittamaan, että en ollut jaksanut laittaa Infernoa kasaan ja täyteen ajoiskuun. Noh, laitoin eilen sitten vielä illalla. 9405 ja 9451 servot paikalleen ja Ossilla pärräsin pari tankkia vielä paksulla seoksella. Nyt on kymmenen tankkia takana. Sen verran kireellä jo että voi laahautua radalle asti ja ei tarvi ajella hyndiä läpi :) Toivottavasti on virtaa illalla töiden jälkeen mennä ajelemaan. Pistin kyllä kamat siihen kuntoon valmiiksi että senkus nostaa auton kyytiin. Noh, sen näkee sitten klo18  :lol:


treenifinaalin sijotukset taisi olla

Petri
Juha
Arttu
Mika
Tomi
Jarno

ekalla ja tokalla rakoa vaan muutama sekunti.
allekiroitus

Mika R

Aivan, taisi olla suurinpiirteinen seuraavasti, 8 kilpailijaa loppujen lopuksi lauteilla:
1.Petri Mylläri
2.Juha Sartesuo, muutaman sekunnin erolla Petriin
3.Arttu Helenius
4.Mika R
5.Tomi Salonen
Jartsa, Jarno, Janne. Jannella meni CMB padasta kiertokangen alalenkki ja sen jälkeen sökö. Korjannette jos meni väärin.

-PM-

onneks jose ja muut huiput tulee kavilaan näyttää miten oikeesti ajetaan.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

driver

niimpä! eipä me vielä mitään huippuja täällä olla.
CEN | RB | FUTABA |

Mika R

Joo ei, kyllä tässä on vielä opeteltavaa ja paljon. Tarkemmin tarkasteltuna auto oli kyllä päreinä sieltä täältä. No nyt näyttää jo paremmalta kun inventaario on tehty.

K-Factory saranatapit kannattaa muuten laittaa niin että nylockit tulee metalli osia vasten ja vastapäät muovia vasten. Muuten kanta porautuu alumiiniosista läpi (kuten takapään kickup plate), sen verran kovaa materiaalia. Tietty toinen vaihtoehto on laittaa prikat väliin. Tämäkin on nyt koettu. Mielipiteitä?

Siriossa oli vähän karstaa männän päällä joka johtunee liian rikkaalla ajamisesta ajoittain. Putsasin sen lähes pois mutta tiukassa oli. Täytyy ajaa vielä piikimmällä kuten finaaliharjoittelussa loppua kohti.

Muutama ruuvi oli poikki. Ja muutama tiessään. Takadiffistäkin vuotanut öljyä boksiin. Tilasin ruuveja lisää kuten myös titaaniservon kaasuun. Ehkä näillä ens kertaan kunhan saa auton nippuun.

Juuzmo

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"

Saldona muutama alustasta katkennut ruuvi ja kolhuja siellä täällä, mutta ei vakavampaa. Niin ja nitron lisäksi kohtuullisesti bensiiniä. Auto iskuun kohti Jyrkkälän kisoja. Alkoi Siriokin osoittaa menohaluja tosissaan ku Sami väänsi nuppeja 45 min finaaliharjoittelussa vaikka "rapa" tukkikin ajoittain suodattimet. Kaasuun pakko laittaa digiservo kans haha  8)
Viimisessä hypyssä kämmäsit jossain vaiheessa kunnolla,ku lopuksi vedit sen ihan ilman hyppyä tai mitään?  :)
RB,the power of champions.

Kawai

Sivullisen tsiigailijan kommentti: Tomssonin kanssa seisoskeltiin aidan vieressä ja pällisteltiin sitä, ettei kukaan paria kuljettajaa lukuunottamatta huomannut viimeisiin hyppyihin ajaa pöydältä alas aidan viereiseltä reunalta. Siellä nimittäin oli ainoa vajaan metrin levyinen kohta, jossa pöydän etureunassa ei ollut pientä ongelmallista hyppyä aiheuttavaa kulumaa, joka sai aikaan monenmoisia komplikaatioita viimeisissä hypyissä ennen pääsuoraa. Monen monta autoa oli seljällään kohdassa, jossa pitäisi päästä kolme sekuntia lepäämään ennen seuraavan kierroksen alkua.  :)

Nojoo, tämä vain sekuntiakaan nykyajan RC-autolla ajamattoman kommentti. Itse en varmaan pysyisi edes aidan sisällä. :lol: Kumma silti, ettei tieto ajajakorokkeella kulje tuon vertaa.  :P

-K-
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Mika R

Voi pojat mä kämmäsin niin monta kertaa ettei siinä pysy laskuissa... menihän välillä tsäkärillä ihan kohilleenkin haha. Jälkeenpäin tuli mieleen että olis voinut koittaa vähän löysemmillä iskareilla..No ei se huono noinkaan ollut vaan kuski. Tyhjäkäynti oli runsaanpuoleinen joka aiuheutti hämminkiä ajoittain.

tuplaesa

Löytyiskö keltään halvalla lojumasta vetostarttia kyoshon GS21 moottoriin.
Ostaisin jos hinnasta päästään sopuun.

-PM-

rata kannattaa kävellä läpi aina välillä.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Mika R

totta, siinähän tuonkin olis huomannut!

Tomsson

Haha, oli kyllä hupaisuutta ilmassa eilen kun kovalla kiireellä lähdin radalle ajelemaan. Pääsin sen tasan 20m pääsuoran päähän ja siihen leipo kytkin kiinni. Olis edes lauennut edellispäivänä kun hain säätöjä hieman sinnepäin nurkkatiellä, mut ei. Jaksoin jopa purkaa kytkimen kerran paikanpäällä ja se aukesi siinä vaiheessa kun löysäsin ruuvin. Noh, otin yhden shimmin pois, aattelin että se siellä jäkittää kun palat näytti äkkiseltään ihan ok. Hyvin se sitten toimikin taas siihen asti kun pääsin sinne ekaan jarrutukseen. Joku pala kai rikki, tai jousivamma. Pari gal ajetut palat pistin ossiin taannoin paikalleen ja olihan ne hieman murjotun näköiset kun ne syksyllä 1,1mm jousien alta pois joutu vääntämään. Ei ne kuluneet kyllä olleet eikä rikki, vain lommoiset. Noh, hutkitaan ja tutkitaan taas ehtoolla.. jos jaksaa. :roll:

ps. sopiiko RMV kytkimeen muut kuin RMV:n oma kello? Eli siis tässä tapauksessa kössin kello.
allekiroitus

Mika R

Villi veikkaus että vauhtipyörän mutteri löystynyt. Tuttu tunne. Laita lukitetta tippa jos ei muu auta. Sitten ei enää ongelmaa. Joskus ei nimittäin pidä vaikka kaksin käsin vääntäis kiinni vaan löystyy silti.

Tomsson

Joo, pitää tsekata. Olisi ensimmäinen kytkimen mutu joka mulla ittekseen on löystynyt. Mutta kerta se on ensimmäinenkin..
allekiroitus

Mika R

Niin mullakin oli ;-) Ja sitten löystyi monta kertaa peräkkäin. Lukite auttaa ja kun laitat vaan tipan niin saat vielä aukikin helposti.

Tomsson

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Villi veikkaus että vauhtipyörän mutteri löystynyt.

Näinhän siinä oli käynyt.
allekiroitus

Mika R

Noni. Vanhakin tietää jotain ;-)

Juuzmo

Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Villi veikkaus että vauhtipyörän mutteri löystynyt.

Näinhän siinä oli käynyt.
Kenellä oli just sama ongelma revossa ja menit manaamaan et kiristelen ruuvit miten sattuu  :mrgreen:
RB,the power of champions.

Tomsson

Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Kenellä oli just sama ongelma revossa ja menit manaamaan et kiristelen ruuvit miten sattuu  :mrgreen:

Siinä on se ero että mä jätin tarkotuksella löysään  :lol:

Taidan muistaakin, että kiristin mutterin hieman puolihuolimattomasti vain pitämällä kärkipihdeillä vauhtipyörästä kiinni. Aattelin, että kai se nyt pysyy kun ennenkin on pysynyt niin helposti. No ei sitten pysynyt. Pyörä kyllä pysy akselilla. Pistin pitkien arpomisien jälkeen paikalleen nyt rmv speed3, semmonen(kin) kun oli nurkkiin ilmestynyt. Pitää yrittää huomata jotain eroa normi kytkimeen verrattuna.
allekiroitus

Mika R

tuskin huomaat :D