Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno MP

Aloittaja Jartsa, 07.03.04 - klo: 18.36

Jonttula

mulla ei kuitenkaan ole varaa kauheasti autosta maksaa ja inferno olisi tiedossa suht halvalla, kyllä mä voin tehdä siitä vaikka 1000e auton kunhan on mahdollista rakentaa pikkuhiljaa eli ei tarvitse könttinä maksaa tyyliin 700e, siihen ei ole varaa, viriosia ja vahvempia runko osia löytyy kyllä jenkeiltä tosi halvalla suomeen nähden ja sieltä meinaan osat tilata, jos infernon ostan.

Mika R

tossa olis loisto mahis jos Kyosho on mielessä http://rc10.fi/index.php?topic=26188.0

TheArska

..joo, huomattavasti fiksumpaa ostaa "kisa" malli vaikka käytettynä, ja hieman vanhempikin kisaversio on paljon parempi kuin rtr roiske..ei noita sportti malleja kannata ainakaan suuremmin alkaa päivittämään, sitten kun tuntuu ettei rtr riitä kannattaa ennemmin myydä se ja ostaa suoraan parempi versio..
..noita infernon kisaversioita on (ilmeisesti?) tullut suht tiheään tahtiin, että moni niistä on suhteellisen kilpailu kykyinen tänäpäivänäkin.
Eikös hobaon rtr malli ole melko huokea ja on lähempänä merkin pro vehettä, joten voisi olla rtr autoa ostavalle pätevä vaihtoehto..
..ja jos infernoa meinaa niin tuo edellisen viestin auto on kyllä hyvä vaihtoehto..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Jonttula

juu lähetin viestiä hänelle, jos ei auto heti ole mennyt niin ostan häneltä sen, sattupa hyvään aikaan myynti. kiitos kun huomautitte että oli tullut myyntiin tuollainen, itse olisin missannut tuon.

plissken_s

Muistat kai sitten laskea lisäksi sähköt ja moottorin. Tuossa kun ilmeisesti tulee vain rullaava auto. Mutta kannattaa ilman muuta pidemmän päälle jos budjetti vain sallii.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Mika R

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 28.02.08 - klo: 22.21
..joo, huomattavasti fiksumpaa ostaa "kisa" malli vaikka käytettynä, ja hieman vanhempikin kisaversio on paljon parempi kuin rtr roiske..ei noita sportti malleja kannata ainakaan suuremmin alkaa päivittämään, sitten kun tuntuu ettei rtr riitä kannattaa ennemmin myydä se ja ostaa suoraan parempi versio..
..noita infernon kisaversioita on (ilmeisesti?) tullut suht tiheään tahtiin, että moni niistä on suhteellisen kilpailu kykyinen tänäpäivänäkin.
Eikös hobaon rtr malli ole melko huokea ja on lähempänä merkin pro vehettä, joten voisi olla rtr autoa ostavalle pätevä vaihtoehto..
..ja jos infernoa meinaa niin tuo edellisen viestin auto on kyllä hyvä vaihtoehto..

koska tämä on inferno topikki niin pysytään ko. autossa vai mitä. noita "mikä auto on paras" -tyyppisiä riittää muutenkin.

Lainaus käyttäjältä: Jonttula - 28.02.08 - klo: 23.06
juu lähetin viestiä hänelle, jos ei auto heti ole mennyt niin ostan häneltä sen, sattupa hyvään aikaan myynti. kiitos kun huomautitte että oli tullut myyntiin tuollainen, itse olisin missannut tuon.

no problemo sehän on vaan hyvä että saadaan hyviä autoja kiertoon

INFERNO ST US

Moni kakku päältä kaunis, mutta sisältä huono tai sitten toisin päin :grin:.
Lykkyä pyttyy!

TheArska

Puhuin viestissä infernosta ja kerran mainitsin toisen merkin ja siihenkin oli aihetta jos rtr autoa on ostamassa...mutta ei hätää, saat liputtaa kyoshoa tästä eteenpäin ilman mun häirintää.. :wink:(ja ceniä) <-sori viel tuokin OT :wink:)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Divi

Ihan näin aiheen ulkopuolelta, mikä prkl siinä on että M8 kuskeilla on aina kinaa noista valmistajista? Hyvähän se vain on teille että alalla on kilpailua, hinnat laskee.

- Jussi

Mika R

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 29.02.08 - klo: 13.15
Puhuin viestissä infernosta ja kerran mainitsin toisen merkin ja siihenkin oli aihetta jos rtr autoa on ostamassa...mutta ei hätää, saat liputtaa kyoshoa tästä eteenpäin ilman mun häirintää.. :wink:(ja ceniä) <-sori viel tuokin OT :wink:)

tästä ei ollut kyse vaan siitä että ei viitsi sotkea joka topikkiin tätä samaa merkki/hinta keskustelua. se oli aiemmin varmaan tullu ojo selväksi että kandee katsoa muitiakin. sama pätee joka topikkiinn, HN, Hobao, Kyosho, Mugen .. siis jos on osatamassa autoa. muuten tulee yhtä velliä joka topikista jos ymmärsit mun pointin. ei sua mua häiritse vaikka kuinka jatkat muista merkesitä ja vaikka mistä, mutta selkeyden vuoksi. en todellakaan tässä  ole mitään vääntöä tekemässä.

HN on hyvä, hobao on hyvä jne. ja niitä kannattaa katsoa. tämä on kuitenkin Kyosho topikki joten pysyttäiskö siinä autossa.

Tomsson

Ostakaa nyt joku toi, kun Jonttulakin meni puihin :) Mahtoko pelästyä tuota INFERNO ST US:n ihme kommenttia...
http://rc10.fi/index.php?topic=26188.0
allekiroitus

thessu

Olen kuullut että Kyoshon ja Hobaon osat kävisivät toisiinsa onko kellään fakta tietoa?


Janne T

Skudaa,

Kyllä osa HoBaon osista sopii Kyoshoon, kuten diffit, iskarit ja jouset, ohjauspalat ja vantit. Pienellä modaamisella varmaan moni muukin osa.
Kyoshon osat ovat muuten maailmalla kokolailla saman hintaisia kuin vaikkapa HoBaon osat. Jollet välttämättä halua tukea kotimaisia liikkeitä niin ei muuta kuin nettiä plaraamaan. Atala RC tappaa koko merkin Suomesta mielipuolisella hinnoittelullaan (IMHO).
MP777, RC18T, XUT, DURGA

thessu

Onko kellään Inferno gt:n vaihteisto pakettia kiinni MP:ssä tai onko kukaan kokeillut?

Mika R

kyllähän se toimii (sama auto kuin Inferno GT) mutta offroadissa suositellaan keskidiffiä; auto parempi ajaa, riittävän nopea ja vaihde on hieman altis lialle ja rikkoutmisvaara kasvaa

asfaltille voit toki laittaa, osanumero GTW-26

Petri T

#3615
Tuli ongelma triplaseiskan tankin kanssa. Tankki ehjä ja paineet ok, mutta kun ainetta on enään noin 4 mm korkeudelta tankin pohjalla niin polttoaineen saanti tyrehtyy. Epäilen, että tankissa olevan putken alaosa on tukkoinen. Milläpä tuota kannattaisi puhdistaa?

Petri T

Ja ongelma selvisi suhauksella paineilmaa. Mikä lie tukos ollut, mutta nyt toimii :)

matecci

Päivää taloon,ostin noin kolme vko sitten ensimmäisen polttis autoni Kyosho Inferno 7.5 sport 3:sen ja en tiedä että onko ihan vaan alottelijan ongelmia mutta koneen säädöt ei tunnu asettuvan kohdalleen millään...jos esimerkiksi sammutan koneen lämpimänä polttoaineletkusta puristamalla se ei käynnisty ellei laita takas todella rikkaalle..Käynnistäminen yleensäkin on aika hankalaa ja hermojen menetystä,yleensä aina saa laittaa tulpan alle lirauksen soppaa ennenkun on edes toivoa..ja tyhjäkäyntikin tuntuu useasti olevan yhtä tuskaa,olen laittanut tyhjäkäynnin ruuvia enemmän auki mutta sitten alkaa renkaat pyöriä todella villisti ilmassa,ja pienemmällä ei tahdo pysyä käynnissä...
Vetokäynnistinkin on hajonnut varmaan 5-6 kertaa kun se palautusjousi tahtoo murtua aina siitä mihin se alkupää laitetaan kiinni siihen suojaosaan,olen lukenut sellasesta Tiger Drive käynnistimestä,jolla akkuporakoneella vois laittaa käyntiin,oisko jollain kokemuksia sellasesta? Olisin todella kiitollinen jos kokeneemmat harrastajat voisivat antaa vähän neuvoja tämän auton säätöihin.
Kone on se perus gx.21 ja polttoaineena Model Technics Qwikfire 16%,tulppana os no.8
Jeesatkaa niin pääsis nauttimaan kunnolla tästä harrastuksesta:)

Miikka

Polttoaineletkua puristaminen ei mielestäni ole mikään paras tapa ensinnäkään sammuttaa autoa. Uudelleenkäynnistys on aina hankalampaa varsinkin narustartin kanssa koska moottorissa ja letkuissa ei ole yhtään polttoainetta. Moottori kannattaa sammuttaa tukkimalla pakoputken pää vaikka hanskalla tai tökkäämällä vaikka ruuvarin tuppi vauhtipyörään. Jos letkut ovat päässeet tyhjiksi moottori täytyy ryypyttää jolloin pakoputken pää tukitaan sormella, painetaan kaasua ja vedetään muutaman kerran vetonarusta ja sitten hehku kiinni ja käyntiin. Se jos moottori ei lähde käyntiin ajon jälkeen hyvin johtuu luultavasti siitä että se on käynyt hieman liian kuumana eli säädöt ovat liian laihalla. Koita löytää joku kompromissi että moottori lähtisi helposti käyntiin eikä kävisi liian kuumana
l / \/ [ ] (` l_l [ ]
l \  l  [ ] _) l l [ ]

Miikka

l / \/ [ ] (` l_l [ ]
l \  l  [ ] _) l l [ ]

matecci

joo pitää vaihtaa tuota sammutus keinoa.En usko että ainakaan liian laihalla ajan koska soppaa tulee putkesti niin pirusti,liian rikkaalla usein (ilmeisesti) ollut koska jos painan kaasun pohjaan kuuluu vaan "booouuuu" ja siihen tyssää..mut siitä alaneulaa pienemmälle niin alkaa pelaa paremmin.Vaikuttaako pääneula myös alaneulaan paljonkin? Itsellä pääneula yleensä auki noin 3-4 kierrosta.

Miikka

#3621
Jos "röpöttää" ja meinaa tukehtua sekä savuttaa kun lähdetään liikkeelle niin alaneula on liian rikkaalla. Silmämääräinen alaneulan säätö on tuossa sellainen että ruuvi on noin kaasarin rungon tasalla - 0.5mm sisällä rungon tasosta. Yläneulasta säädetään sitten paljonko ottaa jenkaa, eli jos "röpöttää" ja savuttaa eikä kunnolla ota kierroksia sillon kun on suoralla kaasu pohjassa niin yläneula on liian rikkaalla. Mutta tarkkaile lämpötiloja ihmeessä kun säätelet laihemmalle

*hieman editoitu erittäin huonosti ilmaistuja säätöohjeita*
l / \/ [ ] (` l_l [ ]
l \  l  [ ] _) l l [ ]

*HOKE*

Jälleen...
opetellaanpas tunnistamaan moottorin äänet.
Moottori röpöttää jos se on rikkaalla.
Booaa/mooaa mikäli piikillä.

Jos moottorisi savuttaa, ja sanot sen booaavan niin siinä on kyllä aikamoinen ristiriita....
Se kun ei sillon kyllä varmasti booaa vaan se röpöttää tukehtuen.

Sen kyllä kuulee sitten kun moottori booaa... Se on erittäin selvä MMMMooooooooo ääni ja sen jos kuulee, on moottori pahasti piikillä.

matecci

Miten se nyt käytännössä vaikuttaa moottoriin sen pääneulan säätäminen?
Ja mistä sen tunnistaa pitääkö sitä aukaista vai sulkea?
Tiedän tyhmiä kysymyksiä mutta alottelija olen ja perusasiat yritän saada kondikseen..:)

*HOKE*

Moottori kiertää suoralla mielettömästi ja lämmöt korkeella+kiihdyttäessä sanoo mooooo...
Piikillä, käännä auki.

Suoralla moottori röpöttää, ei kierrä kunnolla ja putkesta tulee selkeä savu+lämmöt alhaalla.
Rikkaalla, käännä kiinni päin.

Noin niinku hyvin pintapuolisesti ilmaistuna.

tontsa96

Lainaus käyttäjältä: matecci - 17.05.08 - klo: 14.26
Miten se nyt käytännössä vaikuttaa moottoriin sen pääneulan säätäminen?
Ja mistä sen tunnistaa pitääkö sitä aukaista vai sulkea?
Tiedän tyhmiä kysymyksiä mutta alottelija olen ja perusasiat yritän saada kondikseen..:)


http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#kaasarin%20rakenne
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

matecci

No niin,auto alkaa olla aika hyvällä mallilla,kestää kunnon kierroksia ja kulkee ihan kivastikkin.Tyhjäkäynti vaan edelleen tuottaa hankaluuksia,ei pysy käynnissä kuin korkeintaan 10s tyhjäkäynnillä,olen laittanut tyhjäkäynnin ruuvia niin että kaasarinluisti jää enempi auki mutta sitten alkaakin renkaat pyöriä villisti,kun taas pikkasen pienemmällä ei pysy käynnissä...eihän se menoa radalla haittaa mutta pitäshän sekin saada kohdilleen.

Joel P

Älä säädä liikaa kerrallaan, muutokset ovat pieniä, n. 1/4 kierroksen kokoisia korkeintaan. Varsinkin tyhjäkäynnin kanssa, jos säädät sitä, kestää vähän aikaa ennen kuin se muuttuu. Säädöt kannattaa tehdä auto maassa, pukilla se on todellakin vaikeaa!

matecci

Tyhjäkäyntiä olen säätänyt vain noin 5min kerrallaan mutta silti se ei tunnu asettuvan kohdilleen,vaikuttaako pääneula tyhjäkäyntiin oleellisesti? Jos renkaat pyörii auto ilmassa niin onko se pitemmän päälle pahaksi koneelle?

opax

Itse kanssa painiskellu tuon gx21 koneen kanssa tuskastumiseen asti mut hyvä siitä tuli vasta kun laitoin tulpaksi huomattavasti kylmemmän kun suosittelivat atalassa. Suositus firepowerin 7 mut kävi tajuttoman kuumana eikä saanut säätöihin sit laitoin f5 tulpan ja johan alkoi laulaan nätisti.