Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno MP

Aloittaja Jartsa, 07.03.04 - klo: 18.36

wictro

kyllä se liian kuumana taitaa käydä, sammuikin tänään (ehkä) sen takia, olen
kyllä pitänyt seokset aika rikkaalla(2,5 krs auki) ja savua tuloo kun kurmoottaa. oiskohan hippi holtunen myynynä mulle kuumat tulpat?

qwikspeed(voi että kun tuo kirjoitusasu ottaa nuppiin) 10/21 koneille, 10-25% nitrolle, 1.2-2volttia ottaa/kestää, ainoa mallimerkintään viittaava sarja on "chr medium shr 53". takana lukee onneksi beginner to winner(eli aloittelija voittajalle, heehee, olen voittaja). "from" sana unohtui kai jonnekin metaanin katkuisten ajatusten sekaan siellä. korostettuja sanoja heidän listassaan onpi Racing ja Peak Performance. täytyy olla hyvä tulppa. jeh.
-Lithium Love Racing-

plissken_s

2,5 kierrosta? Huh, mua ainakin myyjä varoitti säätämästä noin laihaa seosta, vaikka manuaali sanoisi mitä. Nyt kun sisäänajot on kunnolla saatu loppuun niin yläneula on 2 7/8 auki ja alaneulaa tiukattu 1/8 tehtaan oletuksesta. Tulppa kannattaa ainakin mun mielestä pitää tosiaan mediumina (koetin tyhmyyksissäni posottaa O.S A3 ja tuloksena bensan kiehuminen kaasarissa) ja kesällä vielä astetta viileämpänä.
Kyosho - Futaba - Novarossi

RC_seniori

Piti nyt laittaa tänne, kun en keksinyt mihin muuallekaan.

Tänään tuossa ohiajellessani käväisin vilkaisemassa Lavankoa. Lumet ja jää oli sulaneet jotakuinkin pois, rata oli siis jo näkyvissä. Parissa kohti enää lunta. Vielähän se on ihan täyttä mutalilliä, mutta kyllä se siitä.
Ehkä jo parin viikon kuluessa alkaa kovettua jos ilmat suosii.

Kengänjäljistä mudassa näki, että joku muukin oli käväissyt kurkkaamassa.
Power-Save-Racing Team

Mika R

Oikea paikka - kiitos päivityksestä  :D
Hieno homma, toivomme luonnollisesti radan pikaista paranemista  :wink:
Odotellaan nyt tuo pari vkoa ja katsotaan tilannetta sitten uudelleen. Sen aikaa ollaan kateellisia länsirannikon pojille ...

cevipu

Meikäläisen jalanjäljet siellä pääsuoralla olivat.

Oma mielipide on kyllä se, että talkoilla tuon radan saisi varmasti jo ensi viikonloppuna kuntoon. Varsinkin  kun muistelee Salon kisaa syksystä :)

Tuossa muutama kuva (päivähän oli oikeasti 10.4.2005):
http://www.puntanen.com/temp/Lavanko.html

Jartsa

Hieno juttu, varsinkin kun vielä viikko sitten kun oltiin ajelemessa oli rata täysin lumessa!!

Heh, nyt vaan paljon jatkojohtoa ja föönit kädessä radalle!  :D

Mika R

loistavaa, kiitos cevipu

Matias V

Tähän täytyy kommentoida, että tuon radan saisi kuivumaan nopeammin muutamalla jutulla.

- Pistetään pumput jauhamaan yöksi kaivoihin.
- Lanaillaan suurimpia vesia kaivoihin, joista vesi menisi pumppujen kautta pois.
- Annetaan Ison Arskan hoitaa loput.

~2vko niin päästään ajaa. Sanon minä!  :)
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Directi

Mistähän mahtasi saada Infernoon sopivia siipiä halvemmalla ku niitä kyoshon omia? Entä tietäiskö joku onko noissa Infernon rtr diffeissä valmiina jotain öljyä, vai pelkät vaseliinit. Itte ajaessa kattellu, ettei ois mitään öljyjä. Enkä oo viittiny vielä availla diffejä.

wictro

diffeissä on kaiketi pelkät rasvat, eikä öljyt kestä sisällä ilman koteloinnin tiivistystä esim silikonilla.

spoilerista en ole varma niin en arvaile sitä.
-Lithium Love Racing-

Directi

tota mäki aattelin, ettei varmaa öljyt pysy sisällä jos ei jotenki tiivistä.
mulla ollu kyllä jotenki ihmeen hepposta tekoo toin auton muovi osat; kaks vannetta menny ihan palasiks, suoraan sanoen räjähtäny ja sitte spoikka meni kans ihan palasiks.  :? Ajanu oon vasta n. 10 tankillista, enkä mitenkää kauheen kovista vauhdeista oo kaatuillu.  :|

wictro

toiseen eturenkaaseen sain murtuman aikaiseksi kun kinttasin sen epähuomiossa kuormalavan ja lattian väliin töissä.

jaa ettekö te aja töissä? :D
-Lithium Love Racing-

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "wictro"diffeissä on kaiketi pelkät rasvat, eikä öljyt kestä sisällä ilman koteloinnin tiivistystä esim silikonilla.

spoilerista en ole varma niin en arvaile sitä.

Tsot tsot .. älkääs nyt pojat sekottako asioita  :D

Ensinnäkin silikoniöljy tulee diffien sisään, esimerkiksi eteen 5000wt, keskelle 7000wt ja taakse 2000wt. Tämä kyllä mainitaan manuaalissakin.

Diffit (tarkemmin diffikotelot) tarkoittavat tarkoittavat siis näitä
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXVD21&P=7
joiden sisältä löytyy diffien rattaat.
Infernon RTR mallissa sisällä on vain rasvat/vaseliinit jotka on hyvä korvata siis varsinaisella silikoniöljyllä jossain vaiheessa. Näitä **ei tarvitse** tiivistää.

Diffien vetorattaisiin bulkhedeissa, eli siis diffien **ulkopuolelle**, tulee vaseliinit eikä siihen mitään sen kummempaa tiivistystä tarvita. Voi tiivistää saumat mutta sen tarkoitus on pitää hiekka ja vesi ulkopuolella eikä pitämään rasvat sisällä.
Esimerkki bulkheadista http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXT721&P=7

Siiveksi voi hommata esimerkiksi Hobaon siiven Nikolta.

plissken_s

Miksei kestäisi öljyt diffeissä? Ei niitä suojakoteloita välttämättä tarvitse tiivistää (tein sen kuitenkin varmuuden vuoksi) ja itse diffeissähän on o-renkaat akseleiden päissä ja paperitiiviste molempien puolikkaiden välissä. Öljyt vaan sisään.
Kyosho - Futaba - Novarossi

wictro

Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "wictro"diffeissä on kaiketi pelkät rasvat, eikä öljyt kestä sisällä ilman koteloinnin tiivistystä esim silikonilla.

spoilerista en ole varma niin en arvaile sitä.

Tsot tsot .. älkääs nyt pojat sekottako asioita  :D

Ensinnäkin silikoniöljy tulee diffien sisään

Infernon RTR mallissa sisällä on vain rasvat/vaseliinit jotka on hyvä korvata siis varsinaisella silikoniöljyllä jossain vaiheessa. Näitä **ei tarvitse** tiivistää.

oli kai epäselvästi ilmaistu.

tiivistyksestä puhuin, koska immeiset on sanoneet että ei meinaa pysyä litkut sisällä, ja heitä on sittemmin opastettu tiivistämään diffit silikoonilla.

minä  olen kuitenkin vielä ihan noviisi, joten jätän vastedes vastaamiset osaavammille.
-Lithium Love Racing-

Mika R

No eipä hätää. Asia on nyt kai kaikille selvä?

Rph

Ready-Setin siipi erimateriaalia kuin varaosa numerolla ostettu siipi. Itse käytän Mugenin ja Thunder Tigerin siipiä. Huomattavasti halvempia. Mugenin siipi parempi, elastisempi muovimateriaali. Ja hinta jotain 8-10 euroa.

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Mika R

Sanokaas, voiko RB:n WS7II pannussa käyttää Ossin #8 tulppaa? En ole mitannut vielä ovatko samanpituisia. Niitä sattuu olemaan pakissa nimittäin. Mistä hommaatte RB:n tulpat? (Kyosho kauppiaat myy FirePower tulppaa - onko mistään kotoisin?)

tux10

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Sanokaas, voiko RB:n WS7II pannussa käyttää Ossin #8 tulppaa? En ole mitannut vielä ovatko samanpituisia. Niitä sattuu olemaan pakissa nimittäin. Mistä hommaatte RB:n tulpat? (Kyosho kauppiaat myy FirePower tulppaa - onko mistään kotoisin?)

En suosittele, on lyhyempi!
RB:n tulpat ostan Kyosho Turusta!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Sanokaas, voiko RB:n WS7II pannussa käyttää Ossin #8 tulppaa? En ole mitannut vielä ovatko samanpituisia. Niitä sattuu olemaan pakissa nimittäin. Mistä hommaatte RB:n tulpat? (Kyosho kauppiaat myy FirePower tulppaa - onko mistään kotoisin?)

En Mika tiedä noista tulpista mitään mutta itse olen sujuvasti käyttänyt Cipollan tulppia 5, 6, 7. Sitten testailin tuossa Team Infinityn tulppia joita saa JP-Nitroracingistä (Silver ja Gold), näyttäs toimivan ainakin minun koneissa. Cipollan tulppia käyttää täälläpäin melkein kaikki ja ongelmitta elo niiden kanssa on ollut.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Tomsson

Aivan, itse käytän ossin tulppia vain ossin omissa koneissa, välttyy paljolta päänraapimiselta. Pari vuotta sitten tappelin hyperin koneen kanssa, kun olin sinne lykännyt ossin tulpan. Ihmettelin notta mikä henmetti.
Ossin tulpat ei ylety parhaalla mahdollisella tavalla "normaalien" koneiden palotilaan asti.
allekiroitus

MarGox

on löytää Infernotietoutta tästä Inferno topicista (monialatopic)
Kohta se jo on uus avaus tarpeellinen(?).

..mikä muuten on pisin topikki täällä /aikojen?
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

tux10

Lainaus käyttäjältä: "MarGox"on löytää Infernotietoutta tästä Inferno topicista (monialatopic)
Kohta se jo on uus avaus tarpeellinen(?).

..mikä muuten on pisin topikki täällä /aikojen?

Eikös olisi Mini-Z topiikki...  :mrgreen:
Kyllähän tästä jtn tietoa jo löytää, kun kokonaan lukee lävitse.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

JQ

Paljon RB:n tulppa maksaa K-Turuuus?
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Rph

Niin ja kysykää niitä MUSTASSA myynti paketissa olevia :wink:

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Directi


wictro

sain minäkin nyt spoilerin säleiksi. ja kolhittua muutenkin. muuten ei ärsyttäisi, mutta kaikki pitää tilata jostain, kun kouvolassa ei oikein edustuksia ole.

postimaksut kun tuplaa hinnat näin pienissä tilauksissa.

kaikkein suurin onkelma on väri :)
-Lithium Love Racing-

Directi

Jaa no näyttää spoileri sitten menevänki helposti rikki. En ajatellukkaa ollenkaa tota postimaksua. Eli käynki huomenna ostaa atala rc:stä kyoshon oman. Värillä ei mulla oo niin väliä ku on jo takavanteen gun metallicit ja etu vanteen valkoset.  :) Onkohan noi tarrat kalliita, että sais sit spoilerii jotain eloo?

Hount

Lainaus käyttäjältä: "Directi"Sopisko tollanen kii siis ihan suoraa: http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=162

Hobaon siivessä reikien sisäreunojen väli on 45mm ja ulkoreunojen väli 60mm.
Eli 7,5mm reiät 52,5mm etäisyydellä.

Mittaa ja lasket tuosta paljonko joudut viilaamaan, että saat sopimaan. Kaverilla on Stormissa Hobaon musta siipi, pienellä vaivalla halpa siipi.

- Hount

plissken_s

Eipä ainakaan ilman viilausta sovi, joskaan ei kovin kaukanakaan. Infernon vastaavat mitat on sisäreunat 40mm ja vastaavasti ulkoreunat 55mm.
Kyosho - Futaba - Novarossi