Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno MP

Aloittaja Jartsa, 07.03.04 - klo: 18.36

plissken_s

Entäs normi 777? Sehän on periaatteessa 7.5:sen korvaaja, vai olenko ihan väärässä.. Ei kai se kuitenkaan ihan 7.5 sporttiin verrattavissa ole.
Jos ei Suomesta löydy, niin ainakin Saksasta n. 450€ ja Towerin kautta tulleineen päivineen noin 350€.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Tomsson

Voisi luulla, että jonkin liikkeen takanurkkaan olisi jäänyt k3, tai jopa k2. Vastahan k3:ta myytin alelaarissa pois maaliskuun kieppeillä.
Iskin silloin ja sain moisen asiahintaan. k3:han on parasta mitä 7.5 tarjoaa. Hierottu joka tavalla hyväksi.
Toistaiseksi olen ollut kovin tyytyväinen, voimansiirtokin kestänyt hyvin melkoista tehoa tiimiviilatun Rexin muodossa (ps. miksi esm ulvilan kisoissa kaikkien koneet oli niin lusmuja?? ;))

Tässä jotain kuvia huollon kohdalta, auto kävi palasina servoa odotellessa ja kaikki laakerit vaihdettiin suojattuihin ja samalla todettiin että auto on vielä kun paketista.

http://members.surfeu.fi/tombad/bling.jpg
http://members.surfeu.fi/tombad/bling2.jpg
http://members.surfeu.fi/tombad/pudas/145_4531.JPG
http://members.surfeu.fi/tombad/pudas/145_4535.JPG
http://members.surfeu.fi/tombad/pudas/145_4538.JPG
http://members.surfeu.fi/tombad/pudas/145_4539.JPG

mustalla siivellä autosta tulee aika outlaw-henkinen
http://koti.mbnet.fi/~tomsson/madmax.jpg

ps. Siipi on Hobbylinnasta ja on Hot Bodiesin valmistama, on 1:1 Kyoshon kanssa. Jos tuntuu, että Kössin omat kertakäyttöiset siivet käy kukkaron päälle niin noita saa samalla rahalla 4  :wink:
allekiroitus

Mika R

Joo, K2 tai K3 voi löytyä, mutta perus 7.5 jota tuossa minusta kyseltiin ei varmasti löydy (suomesta).

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"Entäs normi 777? Sehän on periaatteessa 7.5:sen korvaaja, vai olenko ihan väärässä.. Ei kai se kuitenkaan ihan 7.5 sporttiin verrattavissa ole.
Jos ei Suomesta löydy, niin ainakin Saksasta n. 450€ ja Towerin kautta tulleineen päivineen noin 350€.

Normi Triplaa tarkoitinkin - se on riittävän hyvä, ei tarvitse olla Sp1 tai Sp2.
Nyt kun olen päässyt Triplan makuun niin en voi muuta kuin kehua, Lavangossa jossa on paljon hyppyreitä niin 777 auttaa ajamiseen todella paljon ja siirtyminen seiskapuolkista oli miellyttävä kokemus. Tosin Sp1 fiitserit kuten TCD diffi edessä muutamat muut palikat auttavat, mutta eivät ole välttämättömiä, kestävyyttä tuovat toki.
7.5 on erittäin hyvä radalla jossa ei ole pahoja hyndiä ja/tai harjoitteluun.

Jooseppi

Jos tarkemmin lähden ajattelemaan tuota autoa, niin ei sen tarvi olla välttämättä 7,5. Auto tulis nimittäin ihan vaan omaksi iloksi pyöriteltäväksi. Tällähetkellä omistan MP6:n, mut tuntuu vaan, että siihen sais olla niin paljon ostamassa palikkaa, jos siitä haluaa hyvän saada, että melkein alkais olla uuden auton osto järkevämpää. Tahtois vaan sellasen auton johon saa tarvittaessa hyvin varaosia. Kilpailuihin tässä nyt ei uskalla edes ajatella osallistuvansa. Ja tuskin täällä susirajan takana kilpailuja lähellä oliskaan. :roll:

Jartsa

http://koti.mbnet.fi/peklund/Palikkaa/Palikkaa%20kyoshoon%208.7.2005.jpg
Ja tästä alkaa pienoinen väljän Kanain parantelu, hieman 777 osaa lisää  :D

plissken_s

Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"Entäs normi 777? Sehän on periaatteessa 7.5:sen korvaaja, vai olenko ihan väärässä.. Ei kai se kuitenkaan ihan 7.5 sporttiin verrattavissa ole.
Jos ei Suomesta löydy, niin ainakin Saksasta n. 450€ ja Towerin kautta tulleineen päivineen noin 350€.

Normi Triplaa tarkoitinkin - se on riittävän hyvä, ei tarvitse olla Sp1 tai Sp2.
Nyt kun olen päässyt Triplan makuun niin en voi muuta kuin kehua, Lavangossa jossa on paljon hyppyreitä niin 777 auttaa ajamiseen todella paljon ja siirtyminen seiskapuolkista oli miellyttävä kokemus. Tosin Sp1 fiitserit kuten TCD diffi edessä muutamat muut palikat auttavat, mutta eivät ole välttämättömiä, kestävyyttä tuovat toki.
7.5 on erittäin hyvä radalla jossa ei ole pahoja hyndiä ja/tai harjoitteluun.

Juu, eikun luulin automaattisesti että SP1:stä oli puhe kun valiteltiin kovaa hintaa. Jos saa vaikka 650€:lla perus triplan+käypäsen motin+sähköt niin onko se nyt niin älytöntä. uudesta krossarista kuitenkin pitää maksaa vähintään  se 490€ listahintaa..
Kyosho - Futaba - Novarossi

Mika R

Niinno, K on halpa merkki siinä mielessä että varaosiin kuluu erittäin vähän ja säästö tulee pitkässä juoksussa.

Nyt kun oon päässyt ajaa noilla Pantherin renkailla enemmänkin niin täytyy sanoa että minusta Prolinen Crimeä paremmat, kulutuskestäviä ja hyvä pito.

Moottori on todella olennainen tekijä joten minusta se on väärä paikka säästellä. RB on kyllä osoittautunut omissa ajoissani todella hyväksi, tehoa löytyy, helppo säätää, käy kuin kello ja kestää. Sen kanssa voi viettää tunteja radalla toisensa jälkeen.

Mikään ei harmita enemmän kuin hyvä auto ja huonosti / vaihtelevasti käyvä / tehoton moottori.

Pihasudittelussa on tietty ihan sama minkä tohon pulttaa kiinni.

driver

totta......ei niihin varaosiin paljoa rahaa mene.....munkin 777:kasta en ole saanut muuta rikki kuin c-palan ja ohjauspalan.... :roll: vaikka ollaan kaikki kerhokisat ja sm:mät kierrelty..... :wink: ja rb on käynyt kuin kello.... :D
CEN | RB | FUTABA |


Mika R

Nonnii nyt on auto huollettu siltä varalta että emäntä päästäis radalle huomennakin.. ei ihmeempiä, lähinnä tsekkasin iskarit ja laitoin pari tippaa öljyä lisää ja muuta katsastusta. Iskarit on niin keskeinen osa että niistä kannattaa pitää hyvää huolta ja tarkistaa kunto aika ajoin  :D

Yks hinge pin oli kyllä takaa siirtynyt eteenpäin irroneen klipsin takia, joka olis voinu aiheuttaa isompia ongelmia jos ei olis tullu nyt esille tarkistuksen yhteydessä. Taisin huomatakin ajaessa jota pientä takapään jousituksessa, tässä lienee syy.

Jooseppi

Millaista öljyä muuten iskareihin pitää laittaa..  Nimittäin pääsi sellainen tapahtuma sattumahan, että iskarin yläpää pääsi irtoomaan kesken ajon.. se ei enää kierteilleen meinannut tarttua, joten otin putkimiehen keinot avuksi ja teippiä kierteiden päälle ja iskarin yläpää kiinni.. mut luulen että öljyä sais lisäillä.. käviskö 10w-40..;)? :roll:

*HOKE*

No iskariöljyä tietysti.

Sen oljyn tarkotus ei ole voidella vaan toimia vastuksena.

Ei siis todellakaan mitään mopilyksrallivormulaa vaan ihan kunnon iskareihin tarkotettua silikoni öljyä.
Ja paksuudesta en osaa ihan tarkkaan sanoa mikä ois hyvä kun en ole Kyoshon iskareita pahemmin räpeltäny. Mut kavereiden kommenteista päätellen tarttee olla suht tönkköä, eli vähintään 40wt

Mika R

1.3mm männän rei'illä ja Inferno 7.5 RTR iskareilla sanoisin että suht ohkasta öljyä vaikka 30 eteen ja 25 taakse, tai jos 777/Kanai3 iskarit niin 1.4mm reiät 40 eteen ja 35 taakse.
Kyoshossa litkumpaa öljyä noilla RTR iskareilla kun esim Hobaossa koska niissä ei ole ylivuoto reikiä ja muutenkin tulee noilla hyvä.
Joku toinen saattaa luonnollisesti olla eri mieltä.

*HOKE*

Perustelinkin siis kisoissa näkemääni. Ja esim Jonnin kanssa viimeks Ulvilassa katseltiin että tartteepas olla aika tönkköä öljyä että saa toimimaan röykyissä ja että vastaa esim reiskan vaimennusta.
Mulla oli 35 öljyt ja Jonnilla oli muistaakseni ainakin 50 että oli läheskään samaa tasoa.

Tällä siis veikkasin että kannattais laitta tönkköä.
Hyvin kisoissa toimivat setupit toimivat yleensä parhaiten myös treenissä ja pihasudittelussa. :wink:

Mika R

Niin, riippuu iskareista ja radasta. Mulla on 40 edessä Lavangossa ja enpä ainakaan ole vielä vaihtanut, toimii minusta. Myös K kaupan miehiltä olen kuullut hieman samaa kuin edellä kirjoitin. 50 on minusta liikaa, mutta sehän selviää kokeilemalla.

Edit:Tuli mieleen et jenkkitestissä ne käytti 777/K3 iskareissa 1.4mm männät ja 40wt edessä 35wt takana, samaa kuin mäkin jonka totesin kun luin testin tosta vanhemmasta Xtreme RC Carista, se on hyvä lähtökohta

MarGox

Mistäs muuten euroopan tantereelta (mieluiten tieätty Suomesta) löytyisi koko Inferno 7.5 Sportsin ruuvikavalkaadi titaaniksi?
Ja mihinkähän hintaan?

Mielellään tietty sellainen paketti jossa kaikki ruuvit jo olisivat, vähintäänkin kaikki metalli/metalli tai mutteri -liitoksiin tulevat . . No, niitähän ei kyllä montaa olisi . .

Eikös nuo titaaniset olisi "ikuiset"?
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

tux10

Lainaus käyttäjältä: "MarGox"Mistäs muuten euroopan tantereelta (mieluiten tieätty Suomesta) löytyisi koko Inferno 7.5 Sportsin ruuvikavalkaadi titaaniksi?
Ja mihinkähän hintaan?

Mielellään tietty sellainen paketti jossa kaikki ruuvit jo olisivat, vähintäänkin kaikki metalli/metalli tai mutteri -liitoksiin tulevat . . No, niitähän ei kyllä montaa olisi . .

Eikös nuo titaaniset olisi "ikuiset"?

K-kauppiaalta irtotavara kaikki ruuvit!
No kai ne yhtä ikuiset ovat kun orkksi metalli ruuvitkin...
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

MarGox

Lainaus käyttäjältä: "tux10"K-kauppiaalta irtotavara kaikki ruuvit!

Juuei löydy paikallisista myymälöistä titaanisia.

Lainaus käyttäjältä: "tux10"No kai ne yhtä ikuiset ovat kun orkksi metalli ruuvitkin...
Kai? -Kuitenkin nyt vain tekisi mieli tietää mistä niitä saapi, koska ne kai Kestävät useamman aukaisu/sulkukerran kuin nämä vakio metallit - Oletan -vai pelkän keveydenkö vuoksi niitä monet ostavat?
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

tux10

No Kyosho Turku, kyllä kyosholta niitä saa, jso ei ole hyllyssä niin tilaamalla. Hinta voi olla aika suolainen.
Tuolta voisi myös kysellä: http://www.jp-nitroracing.com/

No jos minulta kysytään, nini se on se keveys...  :?
En minä ole mitään ruuvia koskaan joutunut sen takia vaihtamaan, että olisi liian monta kertaa avattu!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

plissken_s

Eikös haponkestävät teräksiset olisi hyvä vaihtoehto? Ainakin stanu mitat luulis löytyvän vaikka ruuvi.netisä.. Eikä ainakaan maksa hunajaa, kuten titaaniset. Tämä siis jos ei kerran ole siitä painon pudotuksesta kyse. Itse olen ainakin korvannut ruuveja kyseisellä matskulla sitä mukaa kun tarvitsee uusia.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Mika R

jp-nitroracing titaani ruuvit ovat Jaappanilaisia ja mulla on niitä triplassa, hyviä eikä maksa aivan kauheasti

Tässä pari kuvaa jos sallitte uudesta SP2 korista.. tuli aika Renault / Alonso henkinen kun valo sattuu osumaan oikein kuten kuvassa päältä vaikka näin  suikaan ollut ajatus  :D








http://www.snrt.net/777/new/rear.jpg

*HOKE*

Aika muikee koppa.

Loistavaa työtä Mika.

Mika R

Tänks Hoke. Huomenna kurittaa radalle jos suinkin.

ps. Toisaalta tuo renault väritys sopii tohon fransmanni RB pannuun 8)

*HOKE*

Tuu sit tarpeeks nyöhään että meikäläinenkin ehtii sekaan.

Kaikilla kun ei oo kesäloma. Ehin aikasintaan 17.00

Ikävää aina lueskella kuinka porukka on käny työntämässä radalla, mut kun ite pääsee paikalle niin eihän siellä oo kun edelleen ne samata naamat. Ei siinä tietysti mitään että on ne samat naamat, päin vastoin, mut kun vois olla kivaa nähdä muitakin.

Mika R

Jep, poitsun päiväunien jälkeen et emäntä pääsee samalla resissulla ostoksille eli joskus noihin aikoihin.

Pikkasen oli edelleen häikkää kassulinkin kanssa viimeksi, ei oikein palautunut vaikka kuinka sääti jousta ym. Totesin että kaasun luisti on ehkä vähän väärässä kulmassa jotta toimisi kunnolla, täytyy tarkastella huomenna lähemmin. Se on kyllä ollut alunperin kohillaan mutta on tainnut saada osumaa radalla (ei ihme). Tosta seurasi sitten erinäköisiä hankaluuksia hyppyreiden ajoituksen kanssa edlleen, joita en vieläkään saa menee ihan putkeen mutta elkeää edistymistä kyllä. Lavangon radassa on parasta että se on riittävän haastellinen ja siinä riittää treenattavaa pitkäksi aikaa (ainakin meikälle).

silleeni

Nonih. Tänään tuli uusi V-Specci.. (kun sen edellisen sain huonolla ilmanputsarilla hajalle...) Oli se taas vaan mukava käydä päristämässä vaikka nyt olikin suunnilleen ympyrän ajoa parkkipaikalla mutta kuitenkin :)

Mika R

C5 hankinnan jälkeen epäilin vähän kestoa ja hinta/laatua mutta nyt useamman gallonan jälkeen (3-4 en oo laskenu) täytyy sanoa ettei eurot menny hukkaan. Saman olis ehkä saanut jollain muullakin merkillä, mutta se helppous ja luotettavuus ja melkoisen mukavat tehotkin tekevät tästä kyllä nautittavan pannun Lavankoonkin. Pelaa säällä kuin säällä ja kulkee, tänäänkin.

silleeni

Lainaus käyttäjältä: "Mika"C5 hankinnan jälkeen epäilin vähän kestoa ja hinta/laatua mutta nyt useamman gallonan jälkeen (3-4 en oo laskenu) täytyy sanoa ettei eurot menny hukkaan. Saman olis ehkä saanut jollain muullakin merkillä, mutta se helppous ja luotettavuus ja melkoisen mukavat tehotkin tekevät tästä kyllä nautittavan pannun Lavankoonkin. Pelaa säällä kuin säällä ja kulkee, tänäänkin.

Jep.  Itsekkin olen huomannut että kun taaloja laittoi moottoriin niin sen kanssa ei enää tarvinnut tapella.  Eka kertaa sammui ossi itsekseen ku Brand X ilmanputsari falskas.  Mukava kun voi jonnekkin muualle säätöön laittaa se ponnistukset kun ei tarvitse tapella sen kanssa pysyykö kone käynnissä ja onko säädöissä.

Mika R

Jees, tosta olen kuullut paljon hyvää, Lavangossa ei ihme kyllä taida olla kenelläkään V Specciä.

En oo laittanut ylös mutta voi olla jo ylikin 4 gallonaa tolla C5:llä kohta. Huomenna ajattelin kurittaa vaihteeksi  WS7II jos sais sen alupaloilla ja 1.1mm jousilla lähtemään kunnolla, viimeaikoina toi C5 on vaan rulannut niin paljon paremmin.

Loppuviikosta tulee 1.6mm männät (laiska mies ei jaksa itse porata) niin ehkä kokeilen 50wt öljyillä edessä ja takana (takana 1.6mm reiät). Ei oo kyllä valittamista 40-35 kombinaatiolla 1.4 männillä mutta jos tekis jotain eroa noihin hyppyreihin vielä?