Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno MP

Aloittaja Jartsa, 07.03.04 - klo: 18.36

Jani Lindqvist

Novarossi, Rex, Top sun muut on samoja moottoreita, erivärisillä kansilla ja eri teksteillä lohkossa ja kaasarissa

JaniA

Lainaus käyttäjältä: "Mika"REX (sininen kansi sopii K eloksointiin :D ) vaikka samoja koneitahan ne käytännössä on vai mitä
Kyllä kyllä, aattelin vaan että jos Rex niin mistä hommasit...
HeiUA

Mika R

Topias Airola, TreRC 204 egee + pm (voin lähettää numeron SMS:nä koneita on tietääkseni vielä hyllyssä)

JaniA

Joo,tiiän kyllä kiparin...
Ollu vaan aikasemmin kaikki Novarossina...
HeiUA

Mika R

Nii juts, onkos toi sulle tuttu? Vai onks ne ollu P5 tai 421...

JaniA

Oon ajanu ainoastaan P5 koneilla.Olen ollut niiden toimintaan ja kulkuun enemmän kuin tyytyväinen eikä oo ollu syytä vaihtaa.
HeiUA

Mika R

Aivan, no otin nyt kokeeks tällasen halvemman luokan vehkeen kun kehuivat Xtremessä sitä uutta Novarossin halpiskonetta (2HP) erittäin hyväks ja tehokkaaks joten saapa nähdä. Jos tästä on johonkin niin sitten näitä voi hommata uusia sitä mukaa kun vanhat kuluu puhki eikä tarvii sen kummemmin osia vaihdella...

CL

Moro!

Mistä sais/kannattais hommata sportsiin diffien lisärattaat ja spurri? Kantsiiko tohon hommata jotain varaosia, kun en mä siitä oo vielä mitään saanut rikki, vaikka monet valittelee noiden kestävyyttä. Jos joltain löytyis ylimääräistä hilua, niin vois käytetytkin kiinostaa...
- Inferno MP 7.5 YK III | HPI Proceed -
rm-motorsport.net

Mika R

K kaupasta tai esim. RC Martista (Hong Kong)

Varaosien suhteen kannattaa etukäteen hommata suurinpiirtein yksi tai pari per potentiaalisesti hajoava osa esim. tukivarsi, ohjauksen pallolinkki, iskarin mäntä (tai koko iskari), Sportin kytkin jne, jotta voi jatkaa menoa radalla vahingon sattuessa.

Yleisin Seiskapuolkista hajoava osa oli mulla kori, jota kehitetty aivan pirusti tohon Triplaan.  Uusin (SP2 kori) on todella kevyt ja hyvin elastinen joten ei hajoa ihan helpolla. Lisäksi kiinnitykset/muotoilu on erilainen ja korin leikkaaminen siten aiempaa helpompaa.

Mika R

Palatakseni aiheeseen alustalevystä, kun etupää/keskiosa on tasaisella niin takapää on ilmassa 4-5 milliä  :mrgreen: Eli jonkun verran banaani

CL

Vois kyl tilata rc martista, hinnoissa aika hyvin eroa kun vertaa paikallisiin.

Hyvin oot saanu alustan mutkalle :shock:  Mä oon katellu niitä diffien kohtia puhki kulumisen kannalta, oli aika yllätys kun otin ekaa kertaa osiin sitä autoa. Kun sen alustalevyn ja diffin välissä ei ole mitään kotelointia, niinku oli jossain vanhemmissa sähkiksissä.

Saas nähä jaksaako sinne Lavankoon raahautua joskus ja uskaltaisko ihan ajamaankin...tarvis niitä osia kai saada ensin, takaiskareitakin odoteltu pari kuukautta  :evil:
- Inferno MP 7.5 YK III | HPI Proceed -
rm-motorsport.net

Mika R

Jep

Itse tilaan nykyään varaosat K kaupan Samilta Turuust ja kamat perillä päivän kahden sisään yleensä kaikki löytyy hyllystä eli ei joudu odottelee. Muut kamat (mm. fuilin) haen paikallisista liikkeistä Iso-Hepa, Hobby People ja Tietonikkari

Vielä on kesää jäljellä, totta ihmeessä Lavankoon ja kyllä sitä uskaltaa!

Nyt on auto huollettu:
- Uusi alusta
- Uudet iskarit (ei ilmavuotoja) ja pelaa, laitoin 50wt öljyt eteen, ja taakse ja taakse porasin 1.6mm reiät. Ainakin pöydällä tuntuu hyvältä  8)
- Uusi moottori, ilmansuodatin ja kytkinpalat + jouset
Eli homma tuntuu tässä vaiheessa todella hyvältä, katsotaan huomenna jos pääsis radalle ajaa sisään.

edit: Taakse porasin 1.6mm reiät (ei 1.5 kuten aiemmin vahingossa näpyttelin)

Täs vielä foto:


jeejee

Hieno, maalaa pakoputki kuumanmestävällä spreillä, ei se niinpaljon paina.  :mrgreen: Vai onko toi pelkkää kuraa? Tossa kannessa on "kätevästi" noi pultin "raot" joka kohalla.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

*HOKE*

Eipä paljoa kisailla tolla pillillä enää jos sen maalaa.

Vaikka eipä oo Mikaa paljon kisoissa näkyny.

Mika R

Ei oo mutta nyt olis yritys Saloon. Siinäkin on vielä monta mutkaa. Loppuelämä aikaa kisailla  8) Jos en itse aja niin sitten jälkikasvu ja mä mekkaan..

*HOKE*

Jep...

Tuu nyt kisaamaan vaan.

Ja jälkikasvu sit joskus tosiaan kisailemaan isän kera.

Mika R

Yritetään, tänks, tänään alan ajaa rexiä sisään ja jos ei ala sataa niin radalle sit ajaa sitä sisään lisää

JeeJee, toi on pakoputkeen kiinni palanutta öljyn, nitron ja saven sekoitusta, ei sitä oikein pois edes dremelillä, saa kaunistaa autoa  :wink:

J-P

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Toi on pakoputkeen kiinni palanutta öljyn, nitron ja saven sekoitusta, ei sitä oikein pois edes dremelillä.

Kokeile maalinpoistoaineella, ainakin lennokki-moottorin saa ulkopuolelta puhtaaksi vaikka on ennen käsittelyä pohjaanpalaneen näköinen. Toinen hyväksi todettu tapa on keittää pyykinpesu-aineella(esim. OMO) höystetyssä vedessä parisen tuntia.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

silleeni

Mulla lähti nätisti semmosella kattilan hinkkaus metallijutulla.. Jäi kiiltävä pinta

plissken_s

Vesihiomapaperi on myös kova juttu palaneen lian poistossa.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Mika R

Jaa, no ihan sama toi pilli on rock! Hiokaa te jos huvittaa  :D

kaide

ennen maalausta käytettävä rasvanpoistoaine on toiminut mulla
www.punkrodder.com HoSe Kebab

*HOKE*

Mikä ihmeen hinku porukalla on kiillottaa pilliä kun se on ekan ajokerran jälkeen taas vähintään samanlainen.

Mulla ei tulis mieleenikään ruveta hinkuttamaan pilliäni, koska ensinnäkin siitä lähtis EFRA merkintä pois ja tosiaan se ois heti kuitenkin yhtä likanen.

Eri asia tietysti jos ajelee korkeintaan kuukauden välein, mutta itse ajan niin paljon ettei yksinkertasesti ykskään tervejärkinen rupeis mun asemassa kiillottelemaan.

Anna Mika läiskien vaan olla ihan rauhassa. Ainahan krossarissa likaa on.

Jartsa

Jos pillissä ei ole  likaa niin ne kattelevat että mikä Noob sää oot kun et ajelekkaan, kun noin puhdas on!  :D

Mika R

Jep Hoke, ei ollut aikomustakaan...  8)

Tänään olisin ostanut kompressorin K raudasta mutta olivat loppu ne halvimmat laitteet että pääsis/viittis mennä rapakelillä ajelee.. Tiedättekö onko noista Bilteman kompuroista mihinkään? K raudan seuraavaks "halvin" on 150 egee

CL

Eiköhän ne kaikki halvat mäntäkompurat oo samaa laatua. Alle satkulla saa sellasen millä täyttää kumit, käyttää kynäruiskua, pientä porakonetta ja ehkä jotain isompaakin tarvittaessa. Kantsii käydä tsekkaan mitä motonetista löytyy, saattaa saada edullisemmin sieltä. Jos haluu panostaa enemmän ja haluaa varsinkin hiljasen, niin v-2 lohkolla olis kova, ne vaan maksaa.
- Inferno MP 7.5 YK III | HPI Proceed -
rm-motorsport.net

Mika R

No vähän MP topicin vierestä mutta antakaas strategiset mitat jotka kompuran pitäs RC käytössä (siis paineilmapuhdistus) täyttää, tänks. Ja saa ehdottaa jotain laitettakin vaikka YV:llä ni ei mee off-topiciks enempää

Dustbin

Ihan pakko mainostaa tähän väliin, että oma kompressorini maksoi ~5eur romukaupassa, josta sen ostin.. Yllätys oli suuri kun se lähtikin pörisemään =)

Tosin aika mekkalaa pitää mutta ajaa tehtävänsä täysin jos on pitkä letku niin voi antaa kompuran laulaa sisällä kun ite suihkii ulkona.

Mika: mitä isompi sen parempi.. On ärsyttävää odotella että painetta kertyy säiliöön sen verran että voisi puhallella vähän kovemmalla paineella. Mutta eipä kai sillä merkitystä ole jos pari minuuttia kestää kauemmin putsaus.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

HVoltage

Kyllä bilteman kompurat on ihan kelpoja ja niissä on pitkät takuut...  ja on veillä edukkaita...   söry OT
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Joo, no ostin kompuran Motonetistä, en vielä ehtinyt testaa. Koko hommalle painepistooleineen jne tuli hintaa ~130e. Ei ihan halvin malli.

Tänään oli myös huippukeikka Lavangossa. Ajoin Rexiä sisään kymmenen tankillista ja mukavastihan se nakutti. Jaksoi tehdassäädöillä (en mennyt niistä vielä yli) hypätä takahyndän melkolailla vaivatta. Hyvä pito tietty tänään auttoi. Antaa kuitenkin luvata hyvää myös jatkossa ja todella kiva ajettava lyhytiskuisena.

Autokin toimi todella nätisti, parempi kuin koskaan. Se oli tolla uudella setupilla ihan mieletön ajaa 8) Saa sit nähdä miten Salossa mutta tänään oli ihan huippua. Setuppi pääpiirteissän tuolla mun kotisivulla, lisäksi vois mainita että iskarit oli sisällä tänään.