Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno MP

Aloittaja Jartsa, 07.03.04 - klo: 18.36

Tomsson

Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"Lie saako mistään. Mp7.5 ja 777 malleissakin ne ovat alumiinia.

Pup pup, terästä (kovametalliseosvalua) ne on, ei ne muuten kestä yli gallonaa :)
Infernoista vain RTR 7.5:ssa on alumiinia voimansiirron rattaat.
allekiroitus

MakeH

Tietääkö kukaan, onko Mp-7.5 diffien rattaat  samat kuin MP-6:sessa?
Kyosho Inferno MP-6

tux10

Lainaus käyttäjältä: "MakeH"Tietääkö kukaan, onko Mp-7.5 diffien rattaat ole samoja kuin MP-6:sessa?

Eivät ole, koska MP-6:sessa on huomattavasti suuremmat diffit, kun seiskapuokissa!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "MP_777"8) edit: ei mitään sittenkään.. huomenna kisoihin!

Kisoista palanneena.. kulki kovaa mutta ei oikein pysynyt lapasessa .. täytyy vissiin koittaa tavallista diffiä eteen.. enpä tiedä.. voi olla säätö juttu mutta eniten luultavasti treenin puutetta... taisi tota voimaa olla sen verran että vaatii vähän totuttelua uudella alustalla.. paikoin meni todella nätisti mutta tällä hetkellä oman ajamisen tason vaihtelu on suurin este hyviin tuloksiin..tuskin auto sinänsä

plissken_s

Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"Lie saako mistään. Mp7.5 ja 777 malleissakin ne ovat alumiinia.

Pup pup, terästä ne on, ei ne muuten kestä yli gallonaa :)
Infernoista vain RTR 7.5:ssa on aluminia voimansiirron rattaat.

Pup pup, annapa sitten niiden teräksisten varaosanumero.
Kyosho - Futaba - Novarossi

-PM-

Lainaamistä saa ostaa mp6:seen kunnollisia tasauspyörästön rattaita,
etenkin keskiperään?
noi alumiiniset ei oikein kestä.

SIIS HÄ?! tarkotatko nyt niitä diffin sisällä olevia rattaita?! siis niitä ei voi millään saada rikki!! mul ei oo koskaan hajonnu mistään autosta(1kpl Inferno DX, 2kpl MP-6, 2kpl MP-777+ nyt kolmas MP-777).(thunder tigeria ei lasketa autoks) eikä siitäkään hajonnu..

et voi tarkottaa näitä.. tai sit sul ei oo diffi öljyä siellä..
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Mika R

Juttelin Kyosho Turun Samin kanssa... TCD edessä ja keskellä löysempi diffi (4K) tai sitten kuten SP2 eli about 5K-7K-1K reg diffit ... jäykkä keskidiffi sopii lavankoon joten täytyy vissiin koittaa normi diffillä eteen. Tosin myöhäistä se enää Saloon on, mutta silti.

Hyvä Pete - sä jyräsit eilen !!!

tipo

Lainaus käyttäjältä: "MP_777"
Lainaamistä saa ostaa mp6:seen kunnollisia tasauspyörästön rattaita,
etenkin keskiperään?
noi alumiiniset ei oikein kestä.

SIIS HÄ?! tarkotatko nyt niitä diffin sisällä olevia rattaita?! siis niitä ei voi millään saada rikki!! mul ei oo koskaan hajonnu mistään autosta(1kpl Inferno DX, 2kpl MP-6, 2kpl MP-777+ nyt kolmas MP-777).(thunder tigeria ei lasketa autoks) eikä siitäkään hajonnu..

et voi tarkottaa näitä.. tai sit sul ei oo diffi öljyä siellä..

jep jep niitä rattait juuri tarkoitan!
tarpeeksi kun on voimaa niin hampaat lähtee öljyistä huolimatta,
ja saattaahan siihen vaikuttaa jo ajokilometritkin.
siis kysyn vielä mistä saisi teräksisiä rattaita?
Timppa

Mika R

Kyosho kauppiailta.. Helsinki, Turku, Tampere ainakin..soita ja kysy (varaosanumero auttaa tilaamisessa, se löytyy manuaalista ja jos ei ole manuaalia downloadaa www.kyoshoamerica.com :sta)

*HOKE*

:lol:

Tarpeeks kun on voimaa...

Hyvä höpistä kavereille jotka ajaa parhaan pään kisakoneilla...  :mrgreen:
Ja ajanu jo kauan...

plissken_s

Onkos muuten niin, ettei .30 ja muista isoista myllyistä löydy yhtä paljon tai enemmän hevosia/vääntöä kuin .21 kireistä kisakoneista? Onko ne jumalattoman isot BigBlockit sittenkin vaan kusetusta ja kankkulankaivoja? :|
Kyosho - Futaba - Novarossi

Niko

Kutakuinkin on höpö juttuja, koska 90% noista koneista on halpisvalmistajien tekemiä. Noissa big block koneissa on saman merkin 21 koneisiin verrattuna enemmän vääntöä, mutta vähemmän kierroksia.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"Onkos muuten niin, ettei .30 ja muista isoista myllyistä löydy yhtä paljon tai enemmän hevosia/vääntöä kuin .21 kireistä kisakoneista? Onko ne jumalattoman isot BigBlockit sittenkin vaan kusetusta ja kankkulankaivoja? :|

Kyllä se näin taitaa olla joo, kisakoneet on ihan eri juttu, krossikisoja seuraamalla asia on ilmeinen

Catiska

Eikä niistä ole osunut silmiini yhtään kunnollista vertailutestiä. Olisi kiva saada vertailtua tietoa Esim. RB:n ja Novarossin .28 kisamoottoreista. Siihen vielä vertailukohdaksi joku vastaava .21 moottori.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Geelikeiju

Vanhan sotaratsun kaasusormea on alkanut viime aikoina kutittamaan pienen tauon jälkeen (laitumilla oltu since '99).  :mrgreen: Turbo Burnsista MP5:een on Kyosholla ajeltu joten hyvää on turha vaihtaa. Kaupat on kuitenkin vähän muuttaneet joten voisko joku vanhalle veteraanille vihjasta että mistä uutta MP777 SP2 kannattais tilata tai lähteä ostamaan. Löytyyko esim Helsingistä, tai uudeltamaalta, kauppaa josta saa hyllystä suoraan vai kannattaako tilata ulkomailta ja mistä :?:

Toinen kysymys koskee mottia. Aikoinan OS ja Novarossi toimi omissa autoissani mutta miten on tänä päivänä. Mikä olisi hyvä kisakone :?:  Onko jollain kokemuksia Siriosta jota mainostetaan esim Kyoshon sivuilla :?:
Turbo Burns + Enya = toimii kun junan vessa

Jartsa

SP2 malliahan ei vielä saa, muuta kuin konversio kittiä. Mutta se vaatiii pohajalle SP1 mallin.

Helsingissä kyoshoa myy ProHobby, HobbyPoint ja Tietonikkari.

Itse kuitenkin myönnän että oman SP2:n tilaan ulkomailta  :roll:

tux10

Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"SP2 malliahan ei vielä saa, muuta kuin konversio kittiä. Mutta se vaatiii pohajalle SP1 mallin.

Kyllä saa!
Suomeen taisikin tulla niitä itse autoja jopa ennemmin kuin conversion kittiä!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

Mähän kerroin tästä jo tässä topikissa että niitä autoja saa jo...

Muuten, SP2 manuaali löytyy http://www.kyosho.co.jp/web/download/instructionmanual/buggy/pdf/31779_infmp777_sp2_m.pdf

Jartsa

No kertokaas mistä niitä saa. Ulkomailtaltakaan ei saa kuin SP1 mallia jossa tulee mukana SP2 kitti.

Mika R

Kyosho turku ainakin, myllärilläkin on sellanen jo, kysy..kyllä niitä ruottin kautta tuli suomeen

huomasin muuten tosta SP2 manuaalista että caster blockin uloimmaisia reikiä voi käyttää vain erilaisten (lyhyempien) ylätukivarsien kanssa.. ihmettelinkin aiemmin että miten noita muita reikiä voi muka käyttää koska posit. camber ei ole hyväksi... Tuo selvisi tosta manuaalista... Myös iskareiden paikat ym.

edit: posit camber (ei negat)

-PM-

Lainaajep jep niitä rattait juuri tarkoitan!
tarpeeksi kun on voimaa niin hampaat lähtee öljyistä huolimatta

enemmän voimaa ku RB C5?? (eli ei oo)

Lainaaja saattaahan siihen vaikuttaa jo ajokilometritkin
paljon oot ajanu niillä? ajoin viimekesänä 80-90 litraa ja vieläkin ne on täysin kunnossa ne diffit, ei vaihdettu yhtään osaa paitsi ne laakerit sivuilta. öljyy vaan lisää jos on tullu pihalle jostain syystä.. niin ja "paimio1":sen "naula" MP-7.5 "markus edition" autolla yli 100l vakio diffit ei koskaan edes aukastu.

Lainaasiis kysyn vielä mistä saisi teräksisiä rattaita?
ei varmaan mistään en oo koskaan nähny/kuullu edes semmosia kyoshossa(ja oon nähny paljon) jossain thunder tigerin mallissa oli semmoset.

onko ne kasattu oikein?

sp2 autopaketteja sai ennen suomesta kun sitä konversio kittiä. joskus kaun aikaa sit jo..
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Tuukka

Geelikeijun kysymykseen nykyisistä koneista.

OS on edelleen suosittu. Moni tykkää sen tasaisestä väännöstä. Nekaa on tullut laakereista ja mäntä/sylinterin eliniästä.

RB on suosittu. Koneet kiertää hyvin yläpäästä, mutta alapään kanssa tarvitsee olla tarkkana. Hyväkestoisia koneita, mutta kalleimpia hankkia.

CMB on varsinkin Turun suunnalla suosittuja. Kuulunut hyvää, mutta epäonnisiakin löytyy. Pitkäikäisiäkin.

Novarossin P5 on ehkä yleisin kone tänä kesänä. Toisilla toimii kuin unelma, mutta jotkut on tapelleen.

Piccojakin pyörii. Itsekkäkin sellainen, joka toimii välillä kuin unelma ja välillä kenkkuilee. Entisessä elämässä vissiin nainen.

Siriosta ei ole juuri kokemusta itsellä eikä puskaradio ole ollut edes sillä taajuudella että niitä uutisia olisi tarttunut. Mutta niitäkin on käytössä aikas monta.

Kaikki yllämainitut Geelikeijulle tiedoksi. Ne on vahvaa mutua satunnaisotannalla, asioista voi olla puolesta ja vastaan, mutta yleisimmät Suomessa käytetyt merkit on varmaankin mainittu. Kaikilla pääsee osaavissa käsissä, muut seikat ratkaiset konevalinnan. Ja tervetuloa takaisin pikkuautoilemaan hairahduksesi jälkeen. :D

Mika R

Koneista... asiaa Tuukka.. ja kaikki ne on hyviä. Laakereita pitää vaihtaa, mutta kuuluu asiaan. Toisella kestää, toisella ei. Kisoissa näkyy myös iso määrä "villejä" koneita (siis ei niin isoja merkkejä). Nekin tuntuu toimivan.
Itse toivottavasti pääsen vielä kokeilee tuota Sirion SBK:ta vielä ennen talvea, kun aikaa vaan olis. Lyhytiskuinen voisi olla helpompi aloittaa uudelleen kuin pitkä..mutta Lavangossa väännöstä on apua koska ilmeisesti siellä meinaat ajaa.

tipo

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Kyosho kauppiailta.. Helsinki, Turku, Tampere ainakin..

sain stanu rattaat tilattua ylivieskan kärkkäiseltä viikon toimitusajalla.
se muuten on varma että saa keskustelua aikaiseksi kun kehaisee
auton voimia- tai merkkiä, vai mitä? :wink:
ehkä minulle sattui nyt sellainen mp 6 kotiutumaan jolla on jo ennen
minua ajettu se 90L. ja diffejä ei ole tarvinnut huoltaa koskaan,
ne huollot tuli nyt minun tehtäväksi. :cry:
Timppa

Mika R

Viikko on normi toimitusaika... Kyllä, keskustelua on helppo saada aikaiseksi, terävääkin, mutta se on normaalia täällä  :D

Geelikeiju

Geelikeiju kiittää ja kuittaa avusta, varsinkin Tuukkaa mottikommenteista. Täytyy varmaan tulla Lavankoon kahden viikon päästä kisoja kattomaan ja samalla vähän "vakoilla" porukan kalustoa. Pääsee taas ajan tasalle missä tänä päivänä mennään.

Hauskana yksityiskohta voin kertoa että kävin tänään varastoni uumenissa tutkimassa pitkästä aikaa mitä sinne on vanhoista harrastusvuosista jäänyt jäljelle. Yllätys oli suuri kun löysin alimmasta laatikosta muutaman tankillisen ajetun MP5:n varustettuna RB:n koneella. Koneesta en tiedä mutta auto oli hyvässä kunnossa ja toisessa laatikossa vielä kasa varaosia. Ehkäpä sitä vielä ehtisi tänä syksynä kokeilemaan.  :mrgreen:
Turbo Burns + Enya = toimii kun junan vessa

Mika R

Joo, Kyosho kuskeilla taitaa olla kaikilla 777 ja useimilla jo SP2..joko koko auto tai SP1 :stä päivitetty.. muu porukka edustaa pääasiassa Xray XB8(R) :ää, Mugen MBX5 Prospecciä tai Hobao Hyper seiskaa eri versioineen. Pari GS CL-1 :stä ja muutama MBX4 on edustettuna (Jerry ainakin) ja ehkä joku Hong Norkin (Jammin). Muita ei nyt tule mieleen, TTR:ää en muista juurikaan kisoissa nähneeni viime aikoina mutta saattaa niitäkin olla, ainakin radoilla näkee joitakin. Kiosoissa useimmilla on RB allekirjoittanut mukaanlukien.

Itse laitoin autoa uusiksi, iskarit sai taas huoltaa ja täyttää ja vaihtaa niitä tiivistyskumeja jotka tuntuvat halkeilevan (liiasta kiristyksestä?) ja sitten ei enää öljyn vaihto toimi ennen uutta kumia.. onneksi löytyi pakista ehjiä.
Huomenna ajattelin testaa Lavankoon ja laitoin kokeeksi 20 asteen caster palan vaikka periaatteessa voikin tehdä vaikeammaksi ajaa, mutta jos ottais kurvit tiukemmin on-power (ainakin hauska nähdä ero). Takaiskari laitoin SP2 manuaalin mukaan sisin ylhäältä. Taakse 3 asteen anti-squat, voi sekin pompottaa mutta jos rauhoittais tuota fish-tailingia mitä oli Salossa kiihdytyksissä välillä (ehkä).. ja eteen tavallisen diffin 5K öljyillä jolla voi olla eniten vaikutusta. Voi olla että on karmee mut sen näkee..vaihdetaan sit jotain taas takas aiempaan.

-PM-

LainaaHuomenna ajattelin testaa Lavankoon

määtuun kans.. testailee säätöjä.. renkaita ainakin ja muuten vaan ajelee.. toivottavast tulee muitakin ni saa vähän "kisaa" ajettuu ni on paljon hauskempaa...
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Matias V

Eli tänään on lavangos paljon populaa. Huhu kertoo, että timppakin olis tulossa treenaamaan pitkästä aikaa!

Katellaan kui toi Novarosmo saadaan liikkumaan ;)
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

juska

minä myös  :roll:

on autossa option-osaa mallia minä ite.
Racers Group Finland Team