Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno MP

Aloittaja Jartsa, 07.03.04 - klo: 18.36

Mika R

Se on, nimittäin itselläkin on lentänyt ainakin treeneissä useampi sokka huitsin nevadaan.. kumilenksuako olet Tuukka käyttänyt?

Divi

laittakaapas 2 sokan väliin siimaleikkurin siima... sen sää kiristettyä hyvin sytkärin avulla kun vetää vaikkapa ihan solmulla sokkaan kiinni, koitan ettiä kuvan ultimasta...

Tuukka

Ei meillä ole tuo käytössä. Ei se unohdusta estä, mutta kisahäsläyksessä tahtovat sokat kadota. Siksi meillä on polttoaineletkun pätkä systeemi käytössä näkyvyyttä parantamassa ja irroittamista helpottamassa.

Mika R


Mika R

Haha, sainpas tänään mun K-factory kamat borderista, pääsee taas rakentaa ja sit lisää kuvia tänne  :roll:

snafu

Huomasin tuossa omasta autosta että se tykkää puskea aika pirun kovasti.
Miten vetoa saisi takapyörille enemmän? Onko se mahdollista nuilla diffiöljyillä kikkailemalla, jos niin mistähän löytyisi diffien purku ja kasaus ohje? Auto on Inferno 7,5 sports rtr.
Kyosho inferno 7.5 sport rtr

plissken_s

Löysempää öljyä eteen kuin taakse..? Eikö auton mukana tullut räjäytyskuvia? Jos ei, niin sitten täältä: http://www.kyosho.co.jp/web/download/instructionmanual/buggy/buggycar_index-e.html
Kyosho - Futaba - Novarossi

-PM-

SNAFU: missä kohtaa mutkaa se puskee?
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

snafu

kokoajan kun vaan pyörät pääsee tyhjää lyömään. Tuntuu kun ajais etuvetoisella autolla. pitäis saada osa siitä vedosta taakse.
Kyosho inferno 7.5 sport rtr

*HOKE*

Onkos diffeissä yhtään mitään öljyjä sisällä?

Kuulostaisi että ainakaan keskidiffissä ei ole uhtään mitään.

Keskelle 5000-10.000 vattiset öljyt.
Eteen 3000-7000
Ja taakse 1000-3000.
Pitäs ruveta toimimaan paremmin.

snafu

en ole vielä ruennu purkamaan. pitää purkaa ajan kanssa kun eka kertaa puran. eli nuilla öljyilläkö pitäis saada taakse enemmän vetoa. Ehkä jopa vähän yliohjautuva on minusta parempi kun aliohjautuva. kannattaako muuten ottaa se koko perä pohjalevystä irti vai puranko vaan takaapäin niin pitkälle että saan diffin irti?
Kyosho inferno 7.5 sport rtr

Mika R

Ai hitto, tuli aika veikee SP2 tolla uudella C5 kannella ja killotetulla putkella (paljon alumiinia), hiilikuitu deckeillä, Racers Edgen jäykkäreillä ja K-Factoryn saranatapeilla. Se on kyllä enemmän HD pyörän näköinen ku kilpa-auto.. nooh, laitan kuvia taas ku ehdin.

tux10

Lainaus käyttäjältä: "snafu"en ole vielä ruennu purkamaan. pitää purkaa ajan kanssa kun eka kertaa puran. eli nuilla öljyilläkö pitäis saada taakse enemmän vetoa. Ehkä jopa vähän yliohjautuva on minusta parempi kun aliohjautuva. kannattaako muuten ottaa se koko perä pohjalevystä irti vai puranko vaan takaapäin niin pitkälle että saan diffin irti?

Ota kokonaan irti, koska sun kannattaa shimmata niistä välyydet pois myös...
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Tuukka

Makuasioista ei kannata kiistellä sanoi koira, kun muniansa nuoli, mutta suosittelen ajouran alkutaipaleella olevia säätämään autonsa mieluummin passiiviseksi kuin yliohjautuvaksi. On parempi /nopeampaa mennä "hallitusti" suoraan kuin hallitsemattomasti spinnata.

Siitä tulikin mieleeni idea, jonka joku radion valmistaja saa vapaasti varastaa. Eikös radan kiertämiseksi tarvitse kääntää rattia yhtä monta kertaa kuin on mutkia radassa. Kaikki muut kääntämiset on korjausliikkeitä jostain syystä. No nyt voisi ratin käännöt laskea per kierros. Matikkakaava ei tietty ole ihan noin helppo, mutta jollekin valopäälle ei varmaan ylivoimainen. Olen aivan varma, että jokaisen kuskin hyvässä kierroksessa on vähemmän ratti heilunut kuin huonossa.

l150040

Ei välttämättä. On olemassa sellaisia hyviäkin kuskeja, joiden ajotyyli on ratin pumppaaminen. Eli käännös on pelkkää "korjausliikettä". En nyt tarkoita tässä sitä, että rattia pumpattaisiin ääri- ja keskiasennon väliä. Ennemminkin vain muutaman millin hakemista.

Tuukka

Joo varmaan näinkin voi olla. Ehkä silloin voisi lähetin mitata yhden kierroksen ratin kumulatiivista kääntömatkaa eikä kääntöjen lukumäärää...

Juha.N

Ainakin toi mun lelu pomppii ja hyppii suorillakin miten sattuu niin saa kokoajan korjata suoraks. Eri asia varmaankin jollain huippuautoilla.

Edit: 4Chassis: Mistä ostit ton cl-1 siiven? Hobbylinnassa myydään vaan valmiiksi reijitettynä.

Mika R

Hobbylinna Turku

Ohjaukseen vaikuttaa moni asia. Ootko koittanut tiukentaa ohjauksen servo saveria jos se vähentäis eturenkaiden poukkoilua suorilla. Tiukemmat öljyt vaikuttaa myös, sekä iskari- että diffiöljyt. Jäykillä iskareilla auto menee kuin juna mutta ei känny niin hyvin. Samantyyppistä vaikutusta on diffeillä. Riippuu myös siitä mikä on etu- ja takapään suhde. Toisaalta pehmeämpi jousitus vähentää poukkoilua koska rengas myötäilee paremmin maastoa, eli ohuemmat öljyt ja pehmeämpi jousi.

-PM-

5k/7k/3k
20 asteiset C-Palat

jos sit ei käänny ni kannattaa kattoo ohjausservon ääriasennot.. ja sen jälkeen renkaat ja sitten peiliin.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Mika R

Tommosia muutoksia:


RC-BASTARD

Hyyyvän näkönen  :P !!

minkäs niminen sävy tuo keltanen on??

-Juri-
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Mika R

Tänks Juri, se on ihan Humbrolin keltainen aerosoli spray.

Tossa vielä pari (huonoa) kuvaa uudesta korista ja rungosta, keskidiffi vielä puuttuu mutta K-Factoryn hienot hinge pinit on asennettu ja Border Racingin hiilikuitu, onhan tuo vähän vakiosta pikkeava tosin livenä parempi kuin kuvissa.

http://www.snrt.net/777/SP2/proline.jpg

http://www.snrt.net/777/SP2/carbon.jpg
http://www.snrt.net/777/SP2/carbon2.jpg
http://www.snrt.net/777/SP2/carbon3.jpg
http://www.snrt.net/777/SP2/carbon4.jpg

JupeR

Hieno auto sulla!!
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

tapsa92

Erittäin hieno kori, enpä oo pitkään aikaan nähnyt mitään noin hienoja koreja 8)
- Tapsa

Mika R

Saas sitten nährä miten noi tuning osat kestää, sinänsähän toi 777 SP2 ei mitään viriosia kaipaa. Voi olla että tulee vaihto noitten hiilikuituosien suhteen äkkiä takas alumiinisiin. No eipä siinä mitään, nyt on diffikin paikalla ja huomenna vois vähän tyypätä jos vettä ei tule kaatamalla.

Howari

Mika,

But why...? :mrgreen:

En ymmärrä tuota hiilikuitu villitystä.. :?:

Hiilikuitu (oikein tehtynä) on kyllä vääntöjäykkä, mutta ei kestä pistemäisiä iskuja juuri nimeksikään.. Sitä paitsi "painonsäästö" esim. 6061 T6 alumiiniin verrattuna noin pienissä osissa on vähintäinkin kyseenalainen.. (summanakin..) Kyllä K:n vakio eloksoidut alumiini osat ovat riittävän/yhtä jäykkiä kuin nuo ja kestävät huonon tuurin sattuessa pistemäisen iskunkin!? IMHO :roll:

- Ei silti, kyr**kkäältähän nuo näyttävät ja kori on luonnon "varoitusvärinen" (vrt. ampiainen, mokkasiinikäärme yms.) ie. todella hieno!!! -> Omani on fluor. oranssi/metallinhohto musta... - Ettei herra vain olis apinoinut.. :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

- No joo; ei kun Söldneri:iä pelamaan verkkoon(die3punkte.de)

Niin, nuo K-Factory:n ym. hinge pin satsit ovat kyllä askel oikeaan suuntaan. Kyllä välillä syö miestä ne E/C-klipsit..

:twisted:

Howari

BTW:Arcam/Amphion rules; miettikää sitä ( :*) & rokki soi..)

:mrgreen:

Mika R

Haha,   Howari asiaa!!.. no katellaan kuinka kauan pysyy tuossa carbonit. Muuten on aika rock  :twisted:

Mika R

Menee hifi-osastolle mutta mitäpä sitä muutakaan kun ajamaan ei oikein pääse damn.. Pitäs melkein olla kaksi SP2 autoo niinku Jartsalla, kahdella eri teemalla.. haha

.. Toinen tää WASP -style carbon fiber, kromi ja C5 70-luvun headilla ja keltamustalla Prolinen ampiaiskorilla ja mustalla siivellä ..

...ja toinen Kanai look eli Kyoshon sininen alu, Sirion vihreä SBK21 evo pata ja SP2 kori fluoresoivalla vihreellä ja valkoisella sekä valkoisella siivellä.. (ostin maalitkin jo mutta koria en ole vielä hommannut) ..

Tulee vissiin katottua liikaa Discoverilta American Chopperia ja muuta tuning ohjelmaa ku menee krossikin pahasti mallaus puolelle haha.. 8)

Nyt kun on vaan yks auto niin en osaa päättää kumpi :P

ps. Noi K-Factoryt tuntuu ihan asialliselta tässä vaiheessa, ei enää klipsejä

Huomenna tyyppää waspia.....kura lentää :mrgreen:

Mika R

No eipä kauheesti kura lentänyt, Lavanko näytti sen verran pahalta ja lammikoiden peitossa ettei päässyt vetää.. lähinaapurustossa otin savut ulos koneesta ja vähän tyyppäsin mutta ei siinä viittinyt kauheesti, oli sen verran kovat palkeet tolla pannulla. Joten jäi kokeilut siis vähän torsoksi.

Mika R

Oliks Jartsa SP2 kiva ajaa? Ilmeisesti kun sanoit kisojen menneen mukavasti :D