Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno MP

Aloittaja Jartsa, 07.03.04 - klo: 18.36

Mika R

Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 07.05.07 - klo: 09.33
Eikös U.S.-mallissa pääratas ole terästä tms. ja "perus" rtr:ssä se on muovinen.
-Ilmari

ST US malleissa kytkinkello ja pääratas ovat terästä. Mutta teräksisiä on monenlaisia, tavallinen ja hardened (SP) kello. Pääratas ei ole myös kevennetty. Mutta ei se ollut aikoinaan Inferno 7.5:ssakaan.

Tomsson

Noniin, propsit sille joka tähän nopeesti heittää vastauksen. Sopiiko Fioronin Universal Turbo Slide 777:aan lainkaan? Mistä kiristää? Hyllystä löytyy kyllä Fioronin omat säätövaralliset moottoripukit, auttaako ne asiaan?
allekiroitus

Pete T

#3482
Lainaus käyttäjältä: Tomsson - 13.05.07 - klo: 13.01
Noniin, propsit sille joka tähän nopeesti heittää vastauksen. Sopiiko Fioronin Universal Turbo Slide 777:aan lainkaan? Mistä kiristää? Hyllystä löytyy kyllä Fioronin omat säätövaralliset moottoripukit, auttaako ne asiaan?

Tämä nyt on olettamus, tuo Universal mallin vauhtipyörä ei käy jos käytetään Kyoshon pukkeja. Fioronilla on Slideen MP-7.5 vauhtipyörä jonka luulisi käyvän.

Tomsson

Probleema tässä olikin se, että Inferno-version turboslideä ei ole saatavilla tähän hätään.
allekiroitus

Pete T

Jeps, sitten kokeilisin noita Fioronin pukkeja.

Joel P

Ootko koskaan harkinnut TigerDriveä? En ole 100% varma meneekö...

Edit: Siis Mikolle tarkoitettu message...

mikko93

Pitäs uutta konetta alkaa miettimään pikkuhiljaa tuohon 7.5 sport 2:seen.
Mitä konetta suosittelisitte? (max hinta ~150€) Kanttisko .28 vai .21?

Pete T

Hyvä vaihtoehto olisi Ossin MAX 21VG-P. Hinta taitaa olla 160-170 Eur. Itselläni on Ossin V-Spec ja täytyy vain kehua moottoria. Toimii kuin kello :)

opax

Mitenkäs käykö edellämainittuun koneeseen gx21:sen vauhtipyörä/kytkinasetelma / pakokäyrä ja vetostartti vai tarviiko olla jotain muuta mallia?

Ps. Hihat palannu totaalisesti kyoshon koneisiin!

Pete T

Ossin koneeseen ei käy Kyoshon pakokäyrä jos on se ruuvikiinnityksellä oleva käyrä. Kyoshon 3-pala kytkinasetelma käy, mutta sportti Infernojen mukana tulevista kytkimistä minulla ei ole kokemusta.

mikko93

Nyt en ihan tajunnut?  :huh:
Jos minulla on sport2:sen mukana tullut Gx-21 kone kaksipalaisella vakiokytkimellä ja pakokäyrä ilmeisesti ruuveilla kiinni?? (Oisko tuosta kuvasta apua) Voisiko joku listata mitä kaikkia pitää ostaa tuon yllämainitun koneen lisäksi?  :angel: Tarvitseeko esim. moottoripukkia yms.??

edit: Kone tulee siis kiinni inferno 7.5 sport2 RTR:ään  :afro:

CL

Moottoripukin ja pakokäyrän tarviit ainakin, kytkimestä en osaa sanoa.
- Inferno MP 7.5 YK III | HPI Proceed -
rm-motorsport.net

mikko93

Oisko muita kone-ehdotuksia? Mielellään vähän halvempaa luokkaa.  :roll:
Sekin olisi hyvä jos ei paljon muuta tarvitsisi koneen lisäksi ostaa, mutta ei välttämätöntä.

Jaate

katoppas tietonikkari.fi. mainostaa nyt gxr28 konetta .21 tilalle...141 euroa

mikko93

Lainaus käyttäjältä: Jaate - 24.05.07 - klo: 21.13
katoppas tietonikkari.fi. mainostaa nyt gxr28 konetta .21 tilalle...141 euroa
Juu-u. Oon ajatellut jr-hobystä tuota Force 26/25R Big Bore (4.1 cc) vetokäynnistys -moottoria.
(Linkkiä en saa laitettua, koska on suojatut nuo sivut) Mitä mieltä olette tuon sopivuudesta 7.5:iin ja ylipäätään onko
kone kestävä yms.??

Mika R

Ota sitten Hobbystä samalla CEN Matrixin moottoripukit, moottoripukkien aluslevyt ja pakokäyrä sekä pakokäyrän kiinnitysjousi. Mahdollisesti samalla myös pakoputki yhdessä käyrän kanssa. Vauhtipyörä ja kytkin sekä kytkinkello saat nykyisestä (pitäisi sopia). Näillä saat istutettua moottorin autoon uskoakseni. CENin osat on yhteensopivia Kyoshon kanssa mitoitukseltaan.

mikko93

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 25.05.07 - klo: 09.01
Ota sitten Hobbystä samalla CEN Matrixin moottoripukit, moottoripukkien aluslevyt ja pakokäyrä sekä pakokäyrän kiinnitysjousi. Mahdollisesti samalla myös pakoputki yhdessä käyrän kanssa. Vauhtipyörä ja kytkin sekä kytkinkello saat nykyisestä (pitäisi sopia). Näillä saat istutettua moottorin autoon uskoakseni. CENin osat on yhteensopivia Kyoshon kanssa mitoitukseltaan.

Nämä aattelin käydä ostamassa jos hyvään hintaan saan. Voinko huoletta ostaa, että varmasti sopii? Vai onko mahdollista, että kyseiset osat eivät sovi?

Mika R

Itse olen käytänyt Kyoshon ja CEN Matrixin osia ristiin joten kyllä uskaltaisin näin väittää eli että sopivat ja niillä saat homman hoidettua. Varmin tapa on tietty ostaa Kyoshon omat osat. Shimmilevyillä sovitetaan sitten kytkinkello kohilleen päärattaan kanssa. Katso sitten asentaessa että moottoripukkien reiät ovat niin että pidempi "offset" on auton menosuuntaan päin.

mikko93

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 29.05.07 - klo: 22.12
Itse olen käytänyt Kyoshon ja CEN Matrixin osia ristiin joten kyllä uskaltaisin näin väittää eli että sopivat ja niillä saat homman hoidettua. Varmin tapa on tietty ostaa Kyoshon omat osat. Shimmilevyillä sovitetaan sitten kytkinkello kohilleen päärattaan kanssa. Katso sitten asentaessa että moottoripukkien reiät ovat niin että pidempi "offset" on auton menosuuntaan päin.
Ok. Mitä muuten ovat shimmilevyt?  :roll:

blaah

Shimmi = käytännössä prikka.

murrli

Laitoin äsken 7.5 Sports 2:een Kyoshon SP-kytkinkellon ja ihmettelin, kun se ei asetu päärattaan kanssa samaan linjaan. Moottorina on alkuperäinen GX-21. Kytkinkellon hammastuksen etureuna on pari milliä päärattaan etupuolella eli moottoria pitäisi periaatteessa saada taaemmaksi, mutta pohjalevyssä olevien reikien avulla säätö onnistuu vain sivuttaissuunnassa. Ei kai tuohon nyt moottoripukkeja joudu hommaamaan? Ei tuo heitto varmaan auton toimintaan vaikuta, mutta periaattessa pääratas kuluu kai vähän epätasaisesti, kun kytkinkellon hammastus ei ota siihen kiinni koko leveydestään. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Giga Crusher SF .28 | Inferno MP 7.5 Sports 2

Ilmari_S

Tuossa edellä on juuri puhuttu kyseisestä "ongelmasta". Sinun pitää yksin kertaisesti kohdistaa etäisyys shimmeillä (prikoilla), jotta rattaat osuvat "oikein" toisiinsa.
Huehue

murrli

Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 30.05.07 - klo: 16.57
Tuossa edellä on juuri puhuttu kyseisestä "ongelmasta". Sinun pitää yksin kertaisesti kohdistaa etäisyys shimmeillä (prikoilla), jotta rattaat osuvat "oikein" toisiinsa.

Niin shimmeillä saa varmasti kytkinkelloa siirrettyä eteenpäin, mutta kun nyt sitä pitäisi saada taaksepäin. Shimmejä ei siis tällä hetkellä ole välissä, mutta silti kytkinkello on liian edessä päärattaaseen nähden. Kytkinkellon ja vauhtipyörän välissä ei kuitenkaan ole suurta rakoa eli kello on varmaankin paikallaan. Eli joko moottoria pitäisi saada taaksepäin tai pääratasta eteenpäin.
Giga Crusher SF .28 | Inferno MP 7.5 Sports 2

Ilmari_S

Lainaus käyttäjältä: murrli - 30.05.07 - klo: 17.14
Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 30.05.07 - klo: 16.57
Tuossa edellä on juuri puhuttu kyseisestä "ongelmasta". Sinun pitää yksin kertaisesti kohdistaa etäisyys shimmeillä (prikoilla), jotta rattaat osuvat "oikein" toisiinsa.

Niin shimmeillä saa varmasti kytkinkelloa siirrettyä eteenpäin, mutta kun nyt sitä pitäisi saada taaksepäin. Shimmejä ei siis tällä hetkellä ole välissä, mutta silti kytkinkello on liian edessä päärattaaseen nähden. Kytkinkellon ja vauhtipyörän välissä ei kuitenkaan ole suurta rakoa eli kello on varmaankin paikallaan. Eli joko moottoria pitäisi saada taaksepäin tai pääratasta eteenpäin.
Onko vauhtipyörän ja moottorin välissä shimmejä?
Huehue

murrli

Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 30.05.07 - klo: 17.17
Onko vauhtipyörän ja moottorin välissä shimmejä?

Eipä sielläkään taida olla. Vauhtipyörän ja moottorin välissä on n. millin rako eikä vauhtipyörää ole tehtaan jäljiltä irroitettu.
Giga Crusher SF .28 | Inferno MP 7.5 Sports 2

Ilmari_S

Sorry, no can I do.  :embarrassed:
Huehue

Jaate

vauhtipyörän alla olevan kartion ja moottorin välissä on n. 1 mm prikka...sen poistamalla saat vauhtipyörää ja kytkinkelloa ainakin sen millin taaksepäin.

mikko93

#3507
Miten tuo Team Infinity samurai 521 sopii Kyosho Inferno 7.5 sportin vakio koneen tilalle? Ainakin pakokäyrä pitää ostaa? Käykö vanhat kytkimet yms.? Vai pitääkö ostaa?
Ja sitte vielä, että sopiiko tuolla JP-nitroracingissa oleva Blitz Buggy II kori tuohon kyseiseen autoon?

hesus

Täälä ilmottautuu uusi Inferno MP 7.5 Sports omistaja.
Ostin serkkupojalta käytettynä.
Lähinnä mennyt aika säätöjen opettelussa/hakemisessa, ja murto-osa käytetystä ajasta on ollut täysipainoista ajamista.
Lämpöjen kurissa pitäminen tahtoo olla ongelma. Mutta eiköhän se siitä...

tux10

#3509
Noniiiin, nyt on piiiiiiitkän tauon jälkeen kaivettua auto kaapista ja alettu laittamaan kuntoon.
Hommattuna Proline kori, K-Factory saranatapit, ym sälää.
Nyt auto aivan atomeina huomenna kokoamaan, kuviakin voisi räpsiä kun alkaa koossa olemaan, kaikki uudet palikat eivät kylläkään ole vielä tulleet.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa