Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kilpailukalenteri kaudelle 2012

Aloittaja Vesa, 20.09.11 - klo: 09.52

*HOKE*

No voi hyvät hyssykät.

Eihän mitään hajoiteta eri luokkiin.

Luokkia on olemassa monia... jotku haluavat ajaa jotain tiettyä luokkaa.
Ei nämä WGT kuskit tule ajamaan C12 luokkia vaikka WGT kisoja ei mukana olisikaan.
Ja tuskin yksikään C12 kuski jättää luokkaansa pois siirtyen WGT luokkaan, vain sen takia että sellainen luokka ajaa myös samoissa kisoissa.

Ja itseasiassa on jopa hieman suurempi mahdollisuus että esim juuri WGT kuskeista jotku saattaisivat siirtyäkin tuohon C12 piiriin kun on ensin ajellut samoissa kisoissa WGT luokassa.

Näin on tapahtunut WJ kisoissa, eli mukana olleesta SC luokasta on monta kuskia innostunut sähkökrossista ja ajavat nykyään samana päivänä jopa kolmea luokkaa... SC, nelkku ja tuuppi.

Vesa

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Grasshopper

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 23.09.11 - klo: 15.37
No voi hyvät hyssykät.

Eihän mitään hajoiteta eri luokkiin.

Luokkia on olemassa monia... jotku haluavat ajaa jotain tiettyä luokkaa.
Ei nämä WGT kuskit tule ajamaan C12 luokkia vaikka WGT kisoja ei mukana olisikaan.
Ja tuskin yksikään C12 kuski jättää luokkaansa pois siirtyen WGT luokkaan, vain sen takia että sellainen luokka ajaa myös samoissa kisoissa.

Ja itseasiassa on jopa hieman suurempi mahdollisuus että esim juuri WGT kuskeista jotku saattaisivat siirtyäkin tuohon C12 piiriin kun on ensin ajellut samoissa kisoissa WGT luokassa.

Näin on tapahtunut WJ kisoissa, eli mukana olleesta SC luokasta on monta kuskia innostunut sähkökrossista ja ajavat nykyään samana päivänä jopa kolmea luokkaa... SC, nelkku ja tuuppi.

No joo onhan se näinkin, en vain ymmärrä että mikä vika siinä CS-12 luokassa ja autossa on että ei voi sellaisella ajaa vaan pitää ostaa lähes samanlainen auto, vain hiukkasen isompi jonka joutuu sitten heti vaihtamaan jos vähänkin haluaa tosissaan ajaa kilpaa. Mutta se tästä, mielipiteitä on monia.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

*HOKE*

Samalla logiikalla voin todeta että en vain ymmärrä miksi pitää ajaa stanu turistia, kun jos haluaa vähänkään enemmän tosissaan ajaa niin pitää ajaa vähintään poroa.

Tai miksi ajaa SC luokkaa kun vois ajaa sähkökrossia...
Tai miks oikeestaan edes sitä, kun vois ajaa polttiskrossia.

Luokkia on monia.
Joku tykkää jostain luokasta enemmän kuin toisesta, ja se palvelee hänen harrastushalujaan paremmin kuin toinen.

Grasshopper

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 23.09.11 - klo: 22.21
Samalla logiikalla voin todeta että en vain ymmärrä miksi pitää ajaa stanu turistia, kun jos haluaa vähänkään enemmän tosissaan ajaa niin pitää ajaa vähintään poroa.

Tai miksi ajaa SC luokkaa kun vois ajaa sähkökrossia...
Tai miks oikeestaan edes sitä, kun vois ajaa polttiskrossia.

Luokkia on monia.
Joku tykkää jostain luokasta enemmän kuin toisesta, ja se palvelee hänen harrastushalujaan paremmin kuin toinen.

Kirjoitin samankaltaisista luokista, siis luokista jossa autot ovat käytännössä identtisiä skaalaa lukuunottamatta, turha rinnastaa mitään polttis/sähkövertailuja tähän. Liian samankaltaiset luokat eivät  palvele  lajia koska ne vain hajoittavat harrastajakuntaa pienempiin ja siten vähemmän elinvoimaisiin luokkiin.  Sitä  paitsi uusia harrastajia tulisi kannustaa niihin luokkiin jossa harrastus voi kohtuukustannuksin edetä ilman taas uusia kalustohankintoja.

Nykymaailman meininki vaan on se että halutaan uutta ja uutta olemassaolevien mahdollisuuksien sijaan. Kyllähän tälläkin foorumilla puuhataan uusia luokkia joka vuosi, harrastajien määrä vaan näyttää olevan suhteellisen stabiili.

Tästä asiasta en enää tänne tämän enempää kirjoita.

Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

*HOKE*

Eli siis jättämällä luokkia pois kilpailuista saadaan paremmin harrastajia mukaan sekä kerhotoimintaan että kisaamiseen...

Kummallista että ihan päinvastainen toiminta on muutaman vuoden aikana vain ja ainoastaan kasvattanut harrastajakuntaa sekä varsinkin kilpailuihin osallistujien määrää todella reilusti.

Nimenomaan se että järjestetään kilpailuita ties mihin kaikkiin luokkiin, on vain ja ainoastaan kasvattanut muidenkin luokkien osallistuja määrää.

Tämä on puhdas fakta, eikä siihen tarvita mielipiteitä.

Oikeastaan... mun mielestä voitais poistaa koko stanukiila... se kun syö harrastajia viristä...

Turistissa vois myös poistaa stanun ja poron... sekin kun syö viristä porukkaa.

Turhaa mielipidettä, kun muutaman vuoden faktat on päinvastaista.

Ps: anteeksi... en käyttänyt yhtään sivistyssanaa.

Grasshopper

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 23.09.11 - klo: 23.45
Eli siis jättämällä luokkia pois kilpailuista saadaan paremmin harrastajia mukaan sekä kerhotoimintaan että kisaamiseen...

Kummallista että ihan päinvastainen toiminta on muutaman vuoden aikana vain ja ainoastaan kasvattanut harrastajakuntaa sekä varsinkin kilpailuihin osallistujien määrää todella reilusti.

Nimenomaan se että järjestetään kilpailuita ties mihin kaikkiin luokkiin, on vain ja ainoastaan kasvattanut muidenkin luokkien osallistuja määrää.

Tämä on puhdas fakta, eikä siihen tarvita mielipiteitä.

Oikeastaan... mun mielestä voitais poistaa koko stanukiila... se kun syö harrastajia viristä...

Turistissa vois myös poistaa stanun ja poron... sekin kun syö viristä porukkaa.

Turhaa mielipidettä, kun muutaman vuoden faktat on päinvastaista.

Ps: anteeksi... en käyttänyt yhtään sivistyssanaa.

Kärjistät kirjoituksiani ja teet tulkintoja jotka eivät perustu kirjoittamaani tekstiin. Mutta joo onhan näitä nähty, no hard feelings.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

*HOKE*

Kyllä...
Kärjistän.
Sanomattakin selvää.

En tee tulkintoja jotka eivät perustu kirjoittamaasi tekstiin.
Ellet tarkoita tällä että tulkitsin teksisi siten että mielestäsi WGT on turha... toisaalta... en kyllä osaa muullakaan tavoin kirjoittamaasi tulkita... (okei... voin toki tulkita saman asian mollista tai duurista)

1/10 on todella eirilainen ajettava kuin 1/12
Nämä ovat eri luokat.
Aivan kuten on myös viri ja stanu kiilatkin... tosin ero on jopa suurempi koska jopa autojen kokokin on eri.

hana79

LainaaOikeastaan... mun mielestä voitais poistaa koko stanukiila... se kun syö harrastajia viristä...

Turistissa vois myös poistaa stanun ja poron... sekin kun syö viristä porukkaa.
Juu ja Mini ja VTR kehiin.
416we VTR ja voitosta voittoon

vato

Kyllähän se on nähty että Mini,VTR on visuaalisesti tyylikkäitä luokkia.Niitä ehkä katotaan radan reunasta ihastellen ja samaistetaan ne niihin mitä saa Anttilasta ja millä ajellaan kotona olohuoneen lattialla.

Virit ja porot taas katotaan suu auki " voiko noinkin lujaa ajaa ja pysyä radalla?Uskomatonta!"

Sama juttuhan se on 1:1 kisoissa.Joku Sport2000 oli helppoa ja mukavaa seurata kun autot näyttää samalta kuin se mikä voi olla ittellä parkkipaikalla.Mutta meeppä kerrankin katsomaan F1 kisaa paikanpäälle ja sen jälkeen voi muut luokat(GT,Porsche,DTM) samassa kisassa kaikki tuntua olevan seksuaalivähemmistöjen golf-kärryjä.
Seuraavassa kisassa taas katsotaan ne hitaamatkin taas ihastellen.


Uusia luokkia tulee mikäli niille on kysyntää,ja mun mielestä mitä enemmän kisoissa on luokki,sitä mielekkäämpää se on varsinkin katsojalle.Ja sieltä katsomosta ne uudet kuskit tulee.

Tänäpäiväna mielipiteitä on enemmän kuultavilla,kiitos mm netin.Ennenmuinoin ei voinut olla aavistustakaan mitä Oulussa asuva oli mieltä Helsingin kisoista.Paitsi Oululaiset.

(Paikkakunnat esimerkkejä,ei kohdistettu kehenkään)
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Vesa

Niin.

Ajatus tuosta C-12 sarjan sivussa sunnuntaisin pyöritetystä mini/vtr-sarjasta on hyvä ja toivottavasti saa kannatusta, ainaki EPUA olisi halukas venyttämään kisaansa sunnuntaille. LAuantaille minejä ja VTR-autoja ei siis missään nimessä oteta kisaan mukaan, että ajatus minkä takia C-12 on erillään touringluokista toteutuisi eikä mentäisi ojasta allikkoon. Kun ajetaan kumirenkailla samana päivänä foamien kanssa, pito ei kasva kuten lajin luonteelle on tapana. Oulun kisa kuitenkin on ensi kaudella kompromissi tässä suhteessa, jatkossa eri tavalla. Syynä mm. se ettei hakijoita yksinkertaisesti kisoihin OLE.

Mulle on esitetty seuraavia kysymyksiä, alla vastauksia kootusti:

-Miksi on vain 3 talvi FTT-kisaa: syy, hakijoita ei ollut enempää, ja hakuaika loppui jo helmikuussa virallisesti, joten kalenteri tulee jossain vaiheessa lyödä lukkoon. Turku haki FTT kisaa, ajankohtana sama kuin Laukaan FTT huhtikuussa, vaihtoehtona heillä järjestää joko talvi tai kesäkisa. Nyt saivat kesäkisan siis.

-Miksi vain 3 kesä FTT-kisaa? syy: kuten yllä, lisäksi hyvinkää haki kisaa jossa olisi ajettu kaikki rataluokat, mutta se ei ole mahdollista ellei ajeta 3pv kisoja. Muita hakijoita ei ollut.

-Uusikaupunki kesäkalenterissa? Syy: rata on mielestäni soveltuvampi kisaamiseen kuin raision rata. Lisäksi Raision ja UKIN järjestäjäporukka toimii hyvin yhdessä.

-miksi ei LS-5 kisaa tattarisuolla? koska PKSRCA ei ole sellaista anonut.

-Mitä jos tattarisuolla sitten kuitenkin yksi kisa LS-5 luokalle? EPUA järjestää vain tuplakisan, eli jos tattarilla olisi kisa, olisi vain 3 kisan sarja.


Syitä ja seurauksia, tekoja ja tekemättömyyttä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Stonde

Jos ajetaan LS-5 luokkaa kuten aikaisempina vuosina eli Helsinki, EPUA (tupla) ja Kypak niin saadaan neljä SM osakilpailua. Jos taas Tattarisuo jää väliin ja tilalla tuo kalenterissa oleva Hyvinkää ollaan taas neljässä osakilpailussa.
RS5 Modelsport | Modellsport IT | PowerHD

Vesa

Jep, näinhän se tuossa kalenterissakin lukee. Katsotaan nyt miten paljon kesän PM, EM ja MM-kisat vaikeuttaa kalenteriamme vielä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

jarkko

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 25.09.11 - klo: 11.01
...
-miksi ei LS-5 kisaa tattarisuolla? koska PKSRCA ei ole sellaista anonut.
-Mitä jos tattarisuolla sitten kuitenkin yksi kisa LS-5 luokalle? EPUA järjestää vain tuplakisan, eli jos tattarilla olisi kisa, olisi vain 3 kisan sarja.
...

Tarkennuksena todettakoon, että samassa PKSRCAn viestissä meni lajiryhmälle ilmoitus halukkuudesta järjestää SM:t M-8 (Lavangossa)  ja  LS-5 (Tattarisuo)  sekä vielä vahvistus halukkuudelle sähkökrossin SM-kisoista Lavangossa.

Totta on että noita kisoja ei haettu AKK:n hakuaikataulun mukaisesti ajoissa.

Noista yllä mainituista kisakalenteriin pääsivät molemmat Lavangon kisat, kun LS-5 kalenteriin Tattarisuon kisa ei mahtunut Vesan mainitseman EPUAn tuplakisakuvion takia.

Täytyy sitten Tattiksella hoitaa LS-5 kisailut kerhokisatasolla.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Vesa

Jos EPUA ei jostain syystä järjestä kisaa, tuplakisalle on tarve, ja toivottavasti PKSRCA sen voi sitten tiukan paikan tullen hoitaa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Ralo

Vuodelle 2012 ei Raision radalle ole kisaa edes anottu, joten Uudenkaupungin rata lienee myös tästä syystä ollut vahvempi ehdokas. Järjestävä porukka on molemmissa tapauksissa kokoonpanoltaan kutakuinkin sama.

goos

Minulla ei liitteet ekassa viestissä toimi, mites muilla?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Soo


goos

Joo näköjään firefox 8.0 betalla ei toimi, chromella toimii
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Vesa

Kalenteri menee uusiksi ainakin seuraavilta osin:

- OSPA FTT siirtyy 1-2 viikkoa aiemmaksi
- OSPA MS 3 kisasta tulee PM ja siirtyy 18.-19.8. pidettäväksi.
- JoeUA maastosarjan kisa siirtyy tod näk aiemmaksi

muutama muukin päällekkäisyys oli, uusi versio kalenterista tulee kunhan kerkeemme sen työstää, kuitenkin marraskuun aikana toivottavasti mahdollisimman pian.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

*HOKE*

Ylistaro LS-5 / GT-8 oli päällekäin Jyväskylän M-8 kisan kanssa.
Moni GT-8 kuski ajaa myös M-8 luokkaa.

Onko näitä mietitty muokata ettei olisi päällekäin, mikäli mitenkään mahdollista?

Vesa

On, mutta ei ole vapaita viikonloppuja, joten tuo on se ainoa vaihtoehto.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

*HOKE*

Harmi... Jää monella jompikumpi ajamatta...

Mutta näinhän se joskus menee meidän naurettavan lyhyessä kesässä.

Ehdotan kasvihuoneilmiön pahentamista, että saadaan ilmasto lämpeämään ja suomen kesä sitäkautta pidemmäksi  :tongue:

Vesa

Jos joku keksii parempia päivämääriä ilman että ne on päällekäin
-toisten Suomen kisojen kanssa
-PM, EM tai MM-kisojen kanssa
-sopivat järjestäjälle

...ja ovat vielä n 3 viikon välein, niin tänne saa jättää ehdotuksia. Mielestäni kisoja on liikaa vs. käytettävissä oleva aika.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

juska

Lainaus käyttäjältä: Stonde - 25.09.11 - klo: 14.29
Jos ajetaan LS-5 luokkaa kuten aikaisempina vuosina eli Helsinki, EPUA (tupla) ja Kypak niin saadaan neljä SM osakilpailua. Jos taas Tattarisuo jää väliin ja tilalla tuo kalenterissa oleva Hyvinkää ollaan taas neljässä osakilpailussa.

Ei ois muuten yhtään huono asia jos ois 5 osakilpailua!!!
Kaudella 2011 loppui kausi vähän niinkuin kesken. Ajokelejä oli vielä vaikka ja kuinka.
Racers Group Finland Team

Vesa

Kilpailujen määrä lähtee ensisijaisesti halukkuudesta järjestää niitä. Sitten katsotaan kalenteria ja koitetaan sovittaa kaikille sopiva kompromissikalenteri toistensa päälle.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

juska

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 07.11.11 - klo: 20.03
Kilpailujen määrä lähtee ensisijaisesti halukkuudesta järjestää niitä. Sitten katsotaan kalenteria ja koitetaan sovittaa kaikille sopiva kompromissikalenteri toistensa päälle.

Eikös nää halukkaat kuitenkin ole jo tiedossa?
Kilpailuhakemuksethan on pitänyt jättää ajat sitten, vai olenko väärässä?
Racers Group Finland Team

Vesa

Kyllä. Ja vuoden 2013 SM-kisat tulisi hake tämän vuoden joulukuun loppuun mennessä.

Viittasin vain tuolla siihen, että jos aikaa on ollut vuosi anoa ja kisoja on anottu 3, niin en edes MINÄ saa sitä tuplaantumaan vaikka lähes mahdottomiin pystynkin ;)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

jarkko

Sana "anoa" on näissä yhteyksissä aina häirinnyt minua voimakkaasti, varsinkin käytettynä tyyliin "tulee anoa xxx mennessä".

Sanakirjassa "anoa" esiintyy vain yhteydessä "anoa armoa". Englanninkielisiä käännöksiä ovat mm: beg ja pray.

Koko ilmaisu kuuluu ihan johonkin muuhun yhteyteen ja tuntuu autourheilun puolella käytettynä joltain aivan oudolta. Sen lisäksi se henkii voimakasta arvoeroa anomusten vastaanottajan ja anojien välillä.

Jos AKK ei ymmärrä haluta päivittää kielenkäyttöään, niin ehdotan, että ainakin pienoisautoilussa siirryttäisiin näistä anomisista vaikka hakemuksiin tai esityksiin tai ehdotuksiin tms.

Omalta osaltani yritän myötävaikuttaa siihen, että seuramme Esitys 2013 kisakalenteriin otettaviksi kilpailuiksi tulee ajoissa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Vesa

Tottahan se taitaa olla että oikeammin pitäisi puhua hakemuksesta, tuo anomus taitaa oll mun keksintö.
Tosin lähinnä anomista se kisajärjestäjien saaminen on ollut viime vuosina ihan viimemetreille saakka, joten lukitsen vastaukseni:

[ x ] anomus
[   ] hakemus
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC