Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck

Aloittaja -rcmh-, 07.10.11 - klo: 07.38

maukkadamngod

Ei köyhällä o varaa cossuu ni joutuu lasinpesunestettä nauttii :cry: eli ihan 2.0 DOHC karvalakkimalli, täytyy käyä joku kuva räpsii vaik siinä o vielä juur näkemistä.

timberjack

kyllä cossu maksaa oli se sit esco tai sierra mut on ne kyllä eri vehkeitä ajellakkin  :evil:

maukkadamngod

Kyllä näin perjantaina olis cossu maistunu Riesana tai Eskona!
RAI RAI RAI RAI RAI RAI RAI RAI RALLATI RAI!!!!

timberjack

Lainaus käyttäjältä: maukkadamngod - 08.03.13 - klo: 19.26
Kyllä näin perjantaina olis cossu maistunu Riesana tai Eskona!
RAI RAI RAI RAI RAI RAI RAI RAI RALLATI RAI!!!!
:grin:                                                                               

Mordex

...448 reikää ja ruuvia myöhemmin:




Hyvinkää, here I come!  :grin:
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

juhamatti

Pitoa pitäsi löytyä ainakin :azn:
Nyt vaan lasket auton niin matalaksi kun saa, painopiste laskee ja auto on tuolla tasaisella jääradalla paljon vakaampi ajaa, ja alusta voisi olla myös jäykkä, ei siellä joustoa tarvitse kun ei hyppyjä ole.
Kuten tästä kuvasta voi katella noita race runnereitakin, ne on tontissa..
http://www.flickr.com/photos/91963516@N05/8439107584/#in/photostream

maukkadamngod

Uuuuh ihana Losi!!! Piru kun olis mukava lähtää kattelee Hyvinkään meiningit.
Minkälaisella iskari/jousi setupilla meinasit lähtee löysä, kompromissi vai jäykkä?

Mordex

Lainaus käyttäjältä: maukkadamngod - 10.03.13 - klo: 18.10
Uuuuh ihana Losi!!! Piru kun olis mukava lähtää kattelee Hyvinkään meiningit.
Minkälaisella iskari/jousi setupilla meinasit lähtee löysä, kompromissi vai jäykkä?

Punaset jouset, preloadit tappiin jotta vähän jäykistyy ja ulosjoustot minimiin. Litkuja en jaksa ruveta vaihtamaan, joten ne on 35wt.  Eiköhän se noilla jotenkin etene.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

juhamatti

Noilla säädöillä pääsee jo pitkälle.
Silikoniöljyä kun noi iskarit pitää sisällään, niin niiden vaihto tälleen talvella on ihan turha juttu, koska ne kuitenkin jäykistyy pakkasessa, niin niillä ei ole suurta merkitystä, enempi just noi alustan ja voimansiirron mekkaukset jolla autoa saa muuteltua rataan sopivaksi.

manez


HMS77

Kiitokset vaan vielä kerran manezille jolta sain servon halvalla, pääsi vetämään kevään ekat rallit.
Vielä pitää odotella muutama viikko että nuo lumet häviää, mutta olipas silti hauskaa rällätä pitkästä aikaa.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Mordex

#761
No niin, ekat kisat Losilla takana ja eihän se ihan putkeen mennyt. Yhden erän jätin väliin, kun vastari otti jostain häikkää ja Killeri laittoi sen vuoksi moottoria seis.

Omat ajotaidot tietysti jättivät toivomisen varaa, mutta ei se autokaan ollut jäällä yhtään niin helppo ajaa kuin vaikkapa Lavangon saviradalla. Aliohjautui siinä määrin, että kääntösäde oli vauhdissa varmaan 5 metriä, jos perää ei saanut irti ja se oli helpommin sanottu kuin tehty. Mutkiin johon sai tarpeeksi vauhtia, pystyi jarrulla saamaan perän irti, mutta muut mutkat tuntui menivän väkisinkin leveäksi.

Säädöt oli hatusta vedetty, kun ei ollu tiedossa hyvää lähtökohtaa Losi piikkirenkailla+jäärata yhdistelmälle (liekö ensimmäinen maailmassa moista edes yrittämässä...). Alkuun lähdettin siis mahdollisimman matalalla autolla, kisan edetessä nostin perää erä erältä, mutta ei se juuri tilannetta parantanut. Voihan se olla, että autoa enemmän rukaamalla löytyisi Jäällekkin sopivat asetukset, jolla ajaminen olisi vähemmän tuskallista, mutta omat jääkisailut Losilla taisi olla tässä, X4 sitten ensitalven rientoihin.

Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Mordex

http://www.aliexpress.com/store/group/LOSI-5IVE-T/600660_212118759.html

Siitä losiin häpeilemättömiä kiinakopiopalikoita. Laadusta en tiedä, mutta tuon tuplaservosetin varmaan itse tilaan jossain vaiheessa. Se on siis melkeimpä suora kopio GFR:n vastaavasta, mutta 1/3 hinnalla.

EDIT: Jaaha, tuolla ei ilmeisesti voikkaan maksaa PayPällillä. Sitä odotellessa...
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

manez

Tässä halpa ratkaisu tupla servolle ja hannolla on noita hyllyssä. :smiley:
2kpl 20kg savöxia niin riittää varmasti.
http://nutechracing.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=10_17&products_id=356

Mordex

Mulla on omat epäilykseni normaalikokoisten servojen kestosta Losissa, joten oman mielenrauhani vuoksi tarvitsee saada jumbot kiinni. Tämä norsu on kuitenkin astetta isompi ja fysiikan lait on siten astetta ankarammat. Toki jos jollain on muutakin kuin mutua tarjota todisteeksi siitä, että ne kestää ihan hyvin niin saatan karistaa epäilykseni.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

manez

Kolme vuotta on tullut käytettyä kahta pikkuservoa ohjauksessa bensakrossissa ja hyvin on pelittänyt. Kaudella 2010 taisin olla ensimmäinen kun pikkuservoilla ajoi ja muut pitivät hulluna. Nyt taitaa suuri osa kuskeista käyttää niitä.  :wink:
Samoin painoa säästyy yli puoli kiloa.=)
Losista en tosin vielä tiedä, mutta tämän kauden jälkeen tiedän senkin.  :grin:

HMS77

Tulipa käytyä pärryyttelemässä tankillinen, tylsästi Hong Kongin parkkipaikalla.
Mukavasti se sora lenti ja melonikainalokaksosetkin kävi muistuttamassa että liian lähelle ovia ei saa ajaa koska muuten laukee hälyt..  :grin:
Mutta tylsäähän tuo parkkipaikkarälläys on ja tankillisen aikana meinaa jo pitkästyä kuoliaaksi..  :roll:

Pitää varmaan joskus ajella Vesivehmaalle ajelemaan, täällä kun ei ole ainuttakaan kunnon rataa tälle vehkeelle.
Mordexin "kotirata" taitaa olla lähimpänä itteä, täältä ei taida olla kun satakunta kilsaa sinne.
Kunhan siellä alkaa rata olemaan ajokunnossa niin pitää tulla käymään.  :smiley:
Pitää ottaakin sitten ihan pitkän kaavan mukaan ja ajella useampi tankillinen jos vaan paikat kestää.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Majuri

Eihän Mikkelistä Korpilahdellekaan pitkälti ole
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

HMS77

Lainaus käyttäjältä: Majuri - 29.03.13 - klo: 16.17
Eihän Mikkelistä Korpilahdellekaan pitkälti ole

No eipä kyllä, mutta Vesivehmaalle ajelee paljon nopeammin vitostien takia.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Mordex

Vesivehmaan rata ei nykyisellaan ole kovin optimaalinen Losille, vähän turhan ahdas ja renkaat syöpyy melko äkkiä kiitos kivetys/asfalttiosuuksien. Radalle on tosin tulossa kuulemma jotain muutoksia, saas nähdä mikä tilanne on sitten.

Itse aijon käydä harvase viikonloppu Lavangossa, jahka se nyt saadaan ajokuntoon. Sielä kun on savipohja, niin renkaat kestäänee melkein maailman ääriin, joten ei loppupelissä tule niin kalliiksi vaikka vähän pidemmälle joutuukin ajamaan.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

HMS77

#770
Eipä haittaa, mulla on nuo vakiokumit jo melko sileet muutenkin, kiitos asfaltti+sora-combon..  :grin:

Mutta kunhan kelejä alkaa olemaan niin jonnekin kunnon radalle olis mukava päästä ajelemaan.

Tuo Vesivehmaan rata kun on melko "keskellä", niin sinnehän suhauttaa muutkin Losikuskit ajelemaan?  :wink:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

HMS77

Viileä keli vai mikä aiheuttaa auton sammuilun kun on ajellu jonkun aikaa? Just kävin ajelemassa tankillisen ja apout puolen tankin jälkeen alkaa sammuilemaan tyhjäkäynnillä täyskaasutuksen jälkeen.
Tankin korkissa on reikä auki joten ilmaa saa. Ilmanputsari juuri pesty ja öljytty joten myös sieltä pitäs ilman kulkea. Kaasarin ruuvit tehdasasetuksilla.
Meinaa siis sammua ainoastaan täyskaasukiihdytyksen jälkeen kun laskee kaasusta, tyhjäkäynnillä pysyy hyvin käynnissä ja ottaa ilosesti kierroksia heti alusta, ei siis meinaa tukehtua kun kaasua painaa.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Mordex

Sullahan taisi olla vakiopannu vielä kiinni? Ettei olisi taas ne surullisen kuuluisat sylinterin pultit löystyneet hieman?

Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

HMS77

Lainaus käyttäjältä: Mordex - 31.03.13 - klo: 16.58
Sullahan taisi olla vakiopannu vielä kiinni? Ettei olisi taas ne surullisen kuuluisat sylinterin pultit löystyneet hieman?

Tuskin, vasta 2½ tankillista ajanu uudella pannulla, mutta voishan nuo toki tarkistaa..
Käy ja kukkuu kuitenkin muuten ihan normaalisti.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Mordex

Engine dies after WOT

Tuossa vastaavassa tapauksessa oli ainakin liian rikkaalla, miltäs se tulppaa näyttää?
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

HMS77

En ole kattonu, mutta tyhjäkäynti on kyllä ehkä aavistuksen liian matalalla. Pitää nyt kattoa miten tuo käyttäytyy kun kelit vähän lämpiää ja kattoa nuo neulat ensi kerralla.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Mordex

Tuli tilattua uusi kesämekko Losille rökitysajoa varten rapakontakaa:



Just sopivan karu omaan makuun ja pitäisi kestää maailmanloppuun.

Täältä noita voipi tilailla jos jonkilaisilla spekseillä: http://redxrc.com/

Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Fleku

Baja 5sc

-rcmh-

On kyllä ihan karun tyylikäs koppa losiin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Racinwhitbaja

Rat lookki... Toi on kyl hieno eikä oo nii väliä vaikka kaatais ja sit ei lämmötkään nouse niin korkeeksi ku tuuletus pelaa. Ehkä vois vaik verkkoa tai lisä paneelia johonkin lisäksi laittaa nii pitäis suurimmat rojut ulkona hytistä!
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc