Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Losi 5IVE-T 1/5 Scale 4WD Short Course Truck

Aloittaja -rcmh-, 07.10.11 - klo: 07.38

-rcmh-

Itse kans harkitsin kauan tuota BZM 50cc motin ostoa losiin, mutta jäi sitten hankkimatta lähinnä noiden kytkin ongelmien takia.

Nyt mulla on perus OBR Pro-Stock kiinni ja toimii kuin kello, tehoakin on ihan mukavasti bartolonen kanssa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Mordex

Jaahas, kivana yllärinä Bruce oli laittanut tuon modatun 771 kaasarin kiinni tuohon tilaamaani RCMK:n koneeseen.

Huomenna jos koittais päästä ottamaan ekat savut.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Lerppu86

Näkyy olevan milloin mikäkin kaasari paikoillaan. Piti tulla 1048 kaasarilla, tuli 990 kaasarilla. Nyt ilmoituksessa lukee että toimitetaan 990 kaasarilla ja tulee 771 kaasarilla.  :huh:

Eli sama suomeksi, ei saa sitä mitä tilaa.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

Kieltämättä Brucen toimitukset ei ole oikeestaan ikinä sitä mitä niiden pitäisi olla..
Mut se 1032, tai mikä onkaan on ihan p...a kaasari..
Siitä ei ole kuin kirjepainoksi..
668 on parempi...
990 on ehkä overall kaasari...
Tosin koneen viilauksista aikapaljon kiinni tuokin mikä missäkin toimii, mut 668,771 ja 990 on ihan keposeen parhaat mitä minä olen kokeillut.
813 on syvimmältä anaalin päästä mitä voi olla..

Mordex

No mun tapauksessa se on vaan hyvä juttu ja jossain oli, että 990 toimii tuon motin kanssa paremmin kuin 1048. Siksi ne muutti sen.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

juhamatti

Tuo 771 ei ole todellaakaan huono kaasari, mm bzm:n pienemmissä koneissa vakiona..
Ja olen itsekkin yhtä tyypänny, toimiva ja ei ole niin tarkka neuloista.

Lerppu86

Mitkäs ne nyt ovatkaan sitten nuo kaasarien merkittävimmät erot? 668 on se ns. perus kaasari ja jokapaikan höylä. 990 on se nk. kisakaasari. Mites muut?
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

diezel

Taitaa tuo gizmon modattu 771 olla melko tarkka noista neuloista, losi5iveforumilla ainakin väittävät. Mutta ovat hyväksi kyllä kehuneet.
Laita kokemuksia tänne, samainen kaasari harkinnassa.

diezel


maukkadamngod

Aikaa huisii kyytiä, ei o toi iskunvaimennus enää ihan ajantasalla tolla koneella:D
Omaa Losia tuli tänää sen verran askarreltua että servopöytään löys tiensä Ajaprodin kahdelle pikkuselvolle tarkotettu palikka ja Savöxin servot

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SB-2270SG-32kg012-74-Brushless-Servo-109229

Turtle racingin kytkinkellokin tuli tänään mutta avoin kellonkannatin meni näköjään backorder osastolle:(

Mordex

Mjoo, ei oo mun juttu tuo modattu 771, vähän liikaa joutuu säätämään aina kun olosuhteet muuttuu. Hyvin se kirkuu kun neulat saa kohdilleen olosuhteisiin nähden, ei siinä mitään, mutta varsin mukavuudenhaluisena ihmisenä helppous > pieni tehon lisäys, näinpä 990 menee kiinni tuohon koneeseen.

Ehkäpä jos joskus oikeesti tarvii saada maksimi määrä tehoa koneesta irti (joku kiihdytyskisa tms.), niin siihen tuo sopii kyllä.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.


Mordex

Taitan edelleen kallistua tuon Uber RC:n ratkaisun kannalle.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Fleku

WOW,olipa sillä hintaa  :shocked:  piti oikein pari kertaa katsoa hinta. . . .
Baja 5sc

Lerppu86

Juu tuolla samalla rahalla saa servoja muovi pussillisen...
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

diezel

Lainaus käyttäjältä: Lerppu86 - 04.08.13 - klo: 20.09
Juu tuolla samalla rahalla saa servoja muovi pussillisen...
Kyllä.

Tullien ja postien kanssa tuon servohässäkän hinnaksi tulisi noin 520€
Sillä summalla saa esim. Hobbyfactorysta melkein 8 Savöx SV-0235MG servoa.

maukkadamngod

Pikkuvideo Efeluntista, nyt on tuplaservot ohjauksessa joista laittelen sitte tonne Losi 5ive projekti osastolle jotakin juttua kun kerkiän ja Lautterikin on nyt paikallaan sellasenaan kun se paketissa oli eli säätöhommat suoritetaan sitten kun avoinkellonkannatin tulee maailmalta ja vakiovälityksetkin on vielä kiinni.

http://youtu.be/pclNmRv_7ag

Ihan kivasti toimii jo tässä vaiheessa :cheesy: vielä vähän kaasarinsäätöä ja jarrubalansi kuntoon ja sitte voiskin lähtee johonkin kisoihin räveltää ja rikkoo osia..... :evil:

maukkadamngod

Onkos kukaan kokeillu käykö MCD X4:sen vanteet Losiin? ... Vai onko niissä edes samat heksit.

rb


pkr

sama hex mutta halkasija voi olla liian pieni x4 vanteessa.
1/5 Losi x3. FG mini. 1/4 rallicross volvo pv544. 1/4 rallicross escort MKII. FG sportsline x2. marder

maukkadamngod

Pystyskös joku testaa esim. Mordex? Noita X4 valmiita piikirenkaita on satunnaisesti myynnissä ni ei tarvis itte ruveta tekee kun on niin laiska :grin:

rb

mistä löytää losin osia ulkomailta eu/usa

timberjack

ei kuulu eu-maihin englanti mut ite oon kaikki losin osat tilannu täältä:
http://www.modelsport.co.uk/losi-5ive-t-4wd-off-road-racing-truck-black-/rc-car-products/366299
tavara ei lopu hyllystä eikä siis odotella tarvii pitkiä aikoja.
toimitus aina kotiovelle asti  :smiley:



Andrimus

Anteeksi mut on pakko.. Eiköhän Englanti kuulu eu:hun :wink:

timberjack

Lainaus käyttäjältä: Andrimus - 06.10.13 - klo: 00.10
Anteeksi mut on pakko.. Eiköhän Englanti kuulu eu:hun :wink:

on se hyvä et sain tietää tuonkin vielä tässä elämässä  :cheesy:

maukkadamngod

Hell 0 kaikki Losin omistajat, nyt löytyy facebookista Losi 5ive-t classifieds ryhmä jossa myydään käytettyjä/uusia osia Losiin.

-MK-

moro tänne losi foorumille.

Tuli hommattua 5ive-t 6kk sittten modelsportilta. olen ajanut sillä 17 tuntia (tuntimittari)
remonttia on tehty paljon tuona aikana. kolme kytkintä, kaikki laakerit (kytkimessä menossa jo kolmannet), kaikki nivelet, vetoakseli, kaikkien diffien akselitumpit, koneen petilaakerit ja stefat, tulppa, ohjausservon nivelet, käynnistimen jousi +hop up partseja aikalalla joutunut laittamaan (ei mitään turhaa), normaali huollot ja muuta mitä ei mieleen tule.

Joten, kuulostaako tuo tutulta teistä muista 5ive-t:n omistajista?
Eli tankillinen, viikko odottelua että osat tulee, remontti, ja taas saa tankin ajaa... sitä se on ollut.
ajo on ollut kohtuu asiallista bäshäilyä montuilla ja crossiradoilla. ei törmätty eikä hypitty 10 metristä tasaiselle alas.

Kori, runko, tukivarret, iskarit ja diffit on pysynyt kasassa kaikki muu on pitänyt laittaa uusiksi vähintään kerran.

Mitä moottoria suosittelette tähän. alkaa olla aika pehmyt tuo vakio pata.

helvetin mukava laite silloin kun se pelaa!

-MK-

Paljonkohan näitä norsuja on täällä suomenmaalla?

maukkadamngod

Tervetuloa -MK- ja ittellä ei ole ainakaan vielä ollu tommosia ongelmia, auton olen ostanu käytettynä joten edellinen omistaja on voinnu vaihella parempaa laakeria yms.
Mistä päin -MK- on kotoisin jos satuttas olemaan samalta seudulta ni ajoseura kelpais.

Mordex

Lainaus käyttäjältä: -MK- - 03.11.13 - klo: 01.50
moro tänne losi foorumille.

Tuli hommattua 5ive-t 6kk sittten modelsportilta. olen ajanut sillä 17 tuntia (tuntimittari)
remonttia on tehty paljon tuona aikana. kolme kytkintä, kaikki laakerit (kytkimessä menossa jo kolmannet), kaikki nivelet, vetoakseli, kaikkien diffien akselitumpit, koneen petilaakerit ja stefat, tulppa, ohjausservon nivelet, käynnistimen jousi +hop up partseja aikalalla joutunut laittamaan (ei mitään turhaa), normaali huollot ja muuta mitä ei mieleen tule.

Joten, kuulostaako tuo tutulta teistä muista 5ive-t:n omistajista?
Eli tankillinen, viikko odottelua että osat tulee, remontti, ja taas saa tankin ajaa... sitä se on ollut.
ajo on ollut kohtuu asiallista bäshäilyä montuilla ja crossiradoilla. ei törmätty eikä hypitty 10 metristä tasaiselle alas.

Kori, runko, tukivarret, iskarit ja diffit on pysynyt kasassa kaikki muu on pitänyt laittaa uusiksi vähintään kerran.

Mitä moottoria suosittelette tähän. alkaa olla aika pehmyt tuo vakio pata.

helvetin mukava laite silloin kun se pelaa!

Itse olen ajellut n. 30 litran edestä (enkä aina niin nätisti), eikä yhtäkään auton omaa osaa ole muistaakseni hajonnut ennenaikaisesti, pois lukien alkuperäinen moottori, joka johtui omasta huolimattomuudesta. Ja no, vetostartteja on tietysti mennyt useampikin.

Kytkin on toki vaihdettu kuluvana osana ja etupuolen keskiakseli rupeaa olemaan vaihtokunnossa, muut osat ovat omaan silmään vielä ihan ajokunnossa.

Tosin autossa on kiinni jonkin verran hop-uppia ja tee-se-itse parannuksia.

Suosittelen valitsemasi virittäjän 30.5 moottoria ja siihen kaveriksi vaikka Bartalone, Victoryn (/gizmon)  tai vaikka Samban putki. Itse olen ollut toistaiseksi tyytyväinen näihin gizmomotorsin tuotteisiin:

http://gizmomotors.com/index.php/online-store/rcmk-air-cooled-engines-and-parts/rcmk-air-cooled-engines2013-03-05-21-30-33/rcmk-full-mod-cr300-30-5-engine-pipe-combo-detail
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.