Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

KYSY RC-TOHTORI HOKELTA

Aloittaja jerzirccar1, 08.10.11 - klo: 16.32

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: kksaffy - 20.02.12 - klo: 21.20
Team Losi xxx iskareiden huollosta kysymys:

Eli miten tehdään kun korkki on iskarin ala puolella..? en saa toimiin niitä siten että varsi palautuisi puoleen väliin kun painan sen pohjaan. Nyt varsi menee takasin päin kun vedän sitä ulos...

En tunne kyseisiä iskareita kovinkaan kummoisesti, mutta ymmärtääkseni kyoshon velvet coatit ovat täytöltään vastaavanlaiset.

Itse teen Kyoshon alhaalta täytettävät vastaavasti:

Iskari sopivasti täyteen.
Iskarin varsi ensin noin puoleenväliin siinä korkissa.
Laita mäntä öljyyn ja upota vaikkapa apaut sentin verran.
Odota pieni hetki että isoimmat kuplat poistuvat.
Korkki hiljalleen kiinni kiertäen lähes kiinni asti.
Siihen asti että ylimääräinen öljy pääsee edelleen tulemaan ilmausreiästä pois.
Mäntä hiljalleen pohjaan asti
Korkki hitaasti kiinni asti.

Muutama iskarin edestakainen pummppaus ja tarkistus että iskari pääsee painumaan kokonaan kasaan asti.

Iskariin tulee tuoreeltaan imu, eli kun sen vetää täysipitkäksi niin iskari vetääkin takaisin sisäänpäin.
Tämä on emulsio iskarin ominaisuus.
Iskari imaisee sisäänsä hieman ilmaa muutaman kierroksen ajon aikana jolloin imu poistuu.
Ei hätää... sen kuuluu olla sellainen.


*HOKE*

Enpä osaa tuohon mitään tyhjentävää vastausta antaa, koska en ajele sähkömonstereilla tai muutenkaan vastaavanlaisilla autoilla.

Senverran tietysti voin spekuloida että toka vaihtoehto on liian heikko, ensimmäinen vaihtoehto ehkä siinä lähellä totuutta ja viimeinen vaikuttaisi aika optimilta.

Varsinkin mikäli käytät kahta ajoakkua.

8ade8

Minulla on tälläinen spektrum DX3S radio-ohjain. Siis aivan uusi joka tuli Losin 8ight-t auton kanssa. Ongelmana on se että nopeus mittari ei liikahda näytössä yhtään. Sitten saattaa tupsahtaa yht äkkiä huippunopudeksi 70 kmh. Mitä pitäisi tehdä? Onko joku säätö pielessä?

Kiitoksia etukäteen!

allu 6

Minkä paksusta diffi öljyä yleisesti noin kannattaisi laittaa ultiman diffiin.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

*HOKE*

riippuen tietysti paljon että mistä ultimasta on kyse...
Mutta allekirjoitus paljastikin.
Kyseiseen autoon noin 4000 öljy.

LiukuLaakeri

moi *HOKE*. mulla on iso harjaton e-revo jossa 17mm hexit. mulla oli vakio renkaat ja yhdestä meni takaa vanteen hexi syvennys muussiksi ja rengas lähti irti. sitten ostin pksrca:n markkinoilta uudet 1/8 truggy renkaat jotka kävi siihen ja niissäkin oli 17mm hex syvennykset ja samasta kohtaa missä oli mennyt vanhakin vanne muussiksi, meni uusikin. missä voisi olla vika?


-mambamonsu
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

LiukuLaakeri

miten isosta e-revosta voi irrottaa vetoakselin kun tukivarret on kiinni vaan sellasilla pitkillä metallikepeillä ja niitä ei saa irti (ainakaan itse en saa)


-mambamonsu
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

TeemuS

Tarkoitus lähteä ensiviikolla kisailemaan ensimmäistä kertaa +400km päähän. Mitä unohtuu kotia?
www.racingfactory.fi  www.epuarc.fi  XRAY T4´15 XRAY T4´16

Roko

Miten päärattaan ja kytkimen ratas (kai spurri?) väli kuuluu säätää? Mullon inferno sport 3 ja se on muovisia rattaita syöny ainakin 5. Hypyissä varsinkin menee rikki. Vai pitääkö vaan päivittää metalliseen? Metallinen maksaa vaan 45 euroo, niin voi olla että vaihdan ennemmin merkkiä.
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: mambamonsu - 04.03.12 - klo: 14.52
moi *HOKE*. mulla on iso harjaton e-revo jossa 17mm hexit. mulla oli vakio renkaat ja yhdestä meni takaa vanteen hexi syvennys muussiksi ja rengas lähti irti. sitten ostin pksrca:n markkinoilta uudet 1/8 truggy renkaat jotka kävi siihen ja niissäkin oli 17mm hex syvennykset ja samasta kohtaa missä oli mennyt vanhakin vanne muussiksi, meni uusikin. missä voisi olla vika?
-mambamonsu


Kuulostaa siltä että pyörän mutteri pääsee löystymään ajossa, jonka seurauksena vanteen hexi menee rikki.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: mambamonsu - 04.03.12 - klo: 18.38
miten isosta e-revosta voi irrottaa vetoakselin kun tukivarret on kiinni vaan sellasilla pitkillä metallikepeillä ja niitä ei saa irti (ainakaan itse en saa)
-mambamonsu

Aina ne osat saa purettua.

Jos ei muuten tunnu ratkaisua löytyvän niin vastaus löytyy kasaus ohjeista.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: TeemuS - 04.03.12 - klo: 19.38
Tarkoitus lähteä ensiviikolla kisailemaan ensimmäistä kertaa +400km päähän. Mitä unohtuu kotia?

Hauska kysymys... Varsinkin kun olen itse onnistunut pahimmillaan unohtamaan auton kotiin.
Onneksi välimatka oli vain Valkeakoski - Helsinki...

Tärkeintähän aina olis tietenkin varmistaa että ohjain ja auto on mukana.
Ja sähköauton ollessa kyseessä, akut ja laturi tietysti.

Sen jälkeen tietysti pakataan varaosat.
Seuraavaksi työkalut ja muut tarvikkeet.

Tärkeintä on aina tosiaan ne millä kisaa ajetaan.
Ilman työkaluja ym tarvikkeita tulee toimeen, koska aina joku kuitenkin lainaa jos on sattunut jotain unohtumaan.
Autoa tai ohjainta on vaikea lainailla...


mr lazer

Mulla on traxxasis 1 16 harjallinen summitti.
Ajoin vähän kunnes nopari alkoi pitää piipittävää ääntä. Otin virrat pois päältä ja pistin takaisin. Sen jälkeen enää pyörät kääntyilivät mutta ei reagoint kaasuun ollenkaan.
Mikä on vikana? :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

tturku

kuulostaa siltä, että akku on tyhjä. koitapa ladata ensin akku.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

mr lazer

mulla on 1 16 summitti ja kun ajan sillä nii akut sulaa.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

tturku

akut väärät tai rikki, tai sähköissäkin voi olla vikaa (Nopeuden säädin). Kuumeneeko muut sähköt ajon aikana? Kuinka kuumaksi akku menee, entä moottori?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

mr lazer

Muut sähkö osat ei kuumene ja ei moottorikaan paljooja noparikin on ehjä kun se joskus toimii saman akun kanssa.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

hobari55

No tiedätkö miksi miun polttis ceni tekee silleesä ku sen saa käyntiin se sammuu heti.
Ja sen jälkeen sitä ei saa enää käyntiin. Latasin hehkun, latasin auton patterit,
latasin ohjaimen patterit, katoin onko hehkussa virtaa oli, ja katoin onko missään vuoto.
HBX bonzer 4WD CEN premier4
http://www.youtube.com/watch?v=PPKOjWkDd64

*HOKE*

Karu veikkaus että olet yrittänyt ryypyttää täysin pieleen.

Eli oletko kaatanut kaasarista tipan polttoainetta ennen käynnistämistä?

hobari55

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 20.03.12 - klo: 09.22
Karu veikkaus että olet yrittänyt ryypyttää täysin pieleen.

Eli oletko kaatanut kaasarista tipan polttoainetta ennen käynnistämistä?

En. Ryypytän silleesä et otan irti pakoputkesta sen letkun ja puhallan
HBX bonzer 4WD CEN premier4
http://www.youtube.com/watch?v=PPKOjWkDd64

Voyager

Lainaus käyttäjältä: hobari55 - 20.03.12 - klo: 15.42
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 20.03.12 - klo: 09.22
Karu veikkaus että olet yrittänyt ryypyttää täysin pieleen.

Eli oletko kaatanut kaasarista tipan polttoainetta ennen käynnistämistä?

En. Ryypytän silleesä et otan irti pakoputkesta sen letkun ja puhallan

Älä ryypytä noin, oikea tapa on tukkia pillin ulostulo aukko.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

hobari55

Juu. Ja miks miulla tekee silleesä ku ryypyttää sillä puhallus tekniikalla
Nii se ruikkaa kaasarista lattialle nitroa?
HBX bonzer 4WD CEN premier4
http://www.youtube.com/watch?v=PPKOjWkDd64

*HOKE*

Koska puhallat sinne aivan liikaa.
Ryypytys lopetetaan välittömästi kun polttoaine näkyy letkusta menevän kaasarille asti.

Toisaalta... mistäs kohdasta se kaasari edes ruikkaa?
Oliskohan siinä kenties jotain rikki jos polttoainetta lentää lattialle?

lassii

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 21.03.12 - klo: 09.46
Koska puhallat sinne aivan liikaa.
Ryypytys lopetetaan välittömästi kun polttoaine näkyy letkusta menevän kaasarille asti.

Toisaalta... mistäs kohdasta se kaasari edes ruikkaa?
Oliskohan siinä kenties jotain rikki jos polttoainetta lentää lattialle?

eipä kaasarin pitäs päästää mitään pihalle, putkesta voi mömmöö tulla muttei ny kaasarista sentään.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

tabootwin

Asensin vortex r10 pro nopeudensäätimen ja kalibroin ohjeiden mukaan(set up pohjaan ja virta päälle vapaa, kaasu, peruutus) Peruutus setupissa moottori alkaa pyöriä täysillä..lähetin "resetoitu". moottorin johtojen paikkoja kokeiltu vaihtaa mutta sama asia. Moottori sensoriton.

hobari55

enpä oo kahtonu.
mutta taisin saaha tarpeeks näistä vammasista polttis autoista taijjan siirtyy sähköjen puolelle.
HBX bonzer 4WD CEN premier4
http://www.youtube.com/watch?v=PPKOjWkDd64

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: lassii - 21.03.12 - klo: 11.38
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 21.03.12 - klo: 09.46
Koska puhallat sinne aivan liikaa.
Ryypytys lopetetaan välittömästi kun polttoaine näkyy letkusta menevän kaasarille asti.

Toisaalta... mistäs kohdasta se kaasari edes ruikkaa?
Oliskohan siinä kenties jotain rikki jos polttoainetta lentää lattialle?

eipä kaasarin pitäs päästää mitään pihalle, putkesta voi mömmöö tulla muttei ny kaasarista sentään.

Jos kaasari on rikki niin tottakai voi.
Tai kenties puhallettu kone täyteen polttoainetta ja kaasarin kurkusta purskahtaa polttoainetta... Ehkäpä kenties ei ole ilmanputsarin kaula ollenkaan paikallaan ja puhalletaan senverran kovalla paineella että kurkusta roiskahtaa.

Kaasarin kautta se polttoaine sinne koneeseen menee ja mömmönä sitten putkesta pihalle  :wink:
Tottakai kaasarista voi pärskähtää jos on jotain rikki tai tekee jotain väärin.

lassii

Nonnih, pakko nyt kysästä täältä kun kaveri on töissä eikä vastaa luuriin.

Auto siis Inferno 7.5. koneessa uus mäntä ja putki ja kaasari puhdistettu yms. No, koitin käynnistellä, ei mitään, sit pikkusen nitroo kaasariin niin käy sen hetken ku nitro riittää, siis ei ime enää ite tankista. Laitoin kaasarin ohjeiden mukaan perus asetuksiin. Mitäs seuraavaks teen?

Niin ja tosiaan kun kaasaris on ainetta nii kone käy kovilla kierroksilla tietenkin ja meinaa lähtee pöydältä muualle  :angel:
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf