Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

KYSY RC-TOHTORI HOKELTA

Aloittaja jerzirccar1, 08.10.11 - klo: 16.32

tturku

auto pukille ensinnäkin kun käynnistelet niin ei karkaa. Seuraavaksi tutkit että kaikki polttoaineletkut on kiinni ja niissä ei ole vuotoja...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

lassii

Lainaus käyttäjältä: tturku - 23.03.12 - klo: 12.08
auto pukille ensinnäkin kun käynnistelet niin ei karkaa. Seuraavaksi tutkit että kaikki polttoaineletkut on kiinni ja niissä ei ole vuotoja...

No tuo letkuasia on tutkittu moneen kertaan tietenkin. Ei nyt ihan kaikkee tarvi rautalangasta vääntää  :cool:
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

ampperi

Jos tukit pakoputken ja pyörität konetta vaihtipyörästä vastapäivään edestäpäin katsoen, alkaako polttoaine liikkua letkuissa kohti konetta?

Jos ei, niin jostain falskaa  koneen pyöriessä syntyvä imu. Tai vaikka letkut tukossa.

Katso vielä kerran kuten yllä neuvottiin, ettei letkuissa reikiä/viiltoja. Itse asiassa parempi kokeilla kokonaan uusilla pakasta otetuilla letkuilla.

Sitten pakoputken kiinnitys ja tiivisteet, katso että ovat kunnossa. Ja itse putki myös, ettei ole reikiä.

Ja edelleen katso, ettei tankissa ole reikiä/halkeamia/vuotoja saumoissa (parhaiten onnistuu upottamalla veteen ja puhaltamalla letkun päästä ilmaa suljettuun tankkiin).

Katso myös koneen takakansi, että kunnolla kiinni, Samoin tarkasta sylinterin kannen ruuvit.

Ja jos nämä kaikki kunnossa, niin en osaa ainakaan minä auttaa... Tuskin konekaan voi olla niin väljä, ettei ime polttoainetta tankista...?  :shocked:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

*HOKE*

Nimenomaan... Pakoputken tiivisteiden tarkistus ja letkut vielä kertaalleen läpi.

Sormi pakoputkeen ja starttausta.
Mikäli polttoaine ei lähde virtaamaan niin avaa kaasua hieman ja kokeile uudestaan.
Mikäli tämä auttaa niin silloin on alaneula pahasti laihan puolella.

Jos nämä ei auta niin tulee mieleen että on mäntä nurinpäin.
Helppo tarkistaa ottamalla pakoputki pois ja kun katsoo pakoaukosta sisään niin kääntää moottoria vauhtipyörästä.
Jos männän alapuolelle ilmestyy aukko niin mäntä on nurinpäin.
Eli mäntä pitää olla moottorissa pidempi helma pakoaukon puolella.

lassii

Itse itseäni auttaen, moottorit ovat yksilöitä. Kaveri tuli käymään ja konetta säätämällä lähti käymään. Sisäänajo saatiin suoritettua muutamia starttauksia lukuunottamatta hyvin. Eipä voi noihin "tehdasasetuksiin" luottaa pätkääkään näköjään. Alaneula kun on ohjeen mukaan 0.5mm rungon sisällä niin ei tässä koneessa vaan reilusti auki  :tongue:

Noo, eihän harrastaminen liian helppoo saa olla. Käytettynä kun ostaa nii ei ikinä tiä mitä edessä on. Kytkin rikki. Eli kun laittaa vaikka vaan jarrun päälle niin sammuu. Kytkin on koko ajan päällä hiukan. Ei ihme että meinas karkailla.

Joten tiedoksi näille letkun vaihtajille, niissä ei edelleenkään ollut vikaa.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

*HOKE*

Moottorit on yksilöitä joo, mutta mikäli kone on sama kuin ennenkin ja sisäkalut samanlaiset niin perus tehdas säätö millä kone lähtee käyntiin, ei koskaan heitä neulojen asennossa puolta kierrostakaan.

Koneet ovat siinä mielessä yksilöitä että se lopullinen optimi säätö voi kahdessa samanlaisessa koneessa olla erilainen.
Joskin nekin erot ovat yleensä hyvin pieniä, eli neulojen asennoissa esim vartin verran eroa.
Ei koskaan reilusti, tai mikäli on reilu ero niin silloin koneet eivät ole samanlaisia.

lassii

no, ohjeissa luki että alaneula pitää olla 0.5mm rungon sisällä, nyt 0.5mm ulkona. Syytä en tiedä miksi toimii näin mutta näillä mennään.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

*HOKE*

Olet varma että kyse on nimenomaan alaneulasta.
Kuulostaa mun korvaan yläneulalta.

Kyse taisi olla Kyoshon autosta...
Mikäli luit ohjeet suomenkielisestä manuaalista niin vertaapas englanninkieliseen.
Onko samat arvot.

Ei olis eka kerta kun näen/kuulen että käännetyissä ohjeissa on arvot pielessä tai mainitaan neulat väärinpäin.

Ja vielä kun tietää että Kyosholla on rtr autoissa monesti osat hyvin eri laatuisia kuin sitten varaosissa jotka on tehty laadukkaammin ja monesti paremmilla toleransseillakin niin sekin toki voi selittää isojakin eroja.

Muutenhan jos otat nitro koneita pari rinnakain niin molemmat lähtevät varmasti käyntiin samalla säädöllä.
Ainoastaan optimisäädössä on pieniä eroja, mutta ei sentään millin verran neulassa. Se kun on jo todella iso ero.

lassii

Kyllä kyse on alaneulasta. Yläneula on jopa erivärinen ja myös ylempänä. Auto on tosiaan Kyosho Inferno 7.5 Sport 3.

Kone on nyt kunnolla sisäänajettu kun hörähti käymään nätisti. Servojen säätämistä ja muuta pikku kikkailua joutu tekeen edellisen omistajan jäljiltä tietenkin. Eipä vaan ajaan päässy ku pimee tuli.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

tabootwin

#249
***

Leo14

Ostin tollasen: http://www.hobbylinna.com/ezrun-combo-onroad-p-22734.html testasin noita 7.2v nimh:illä. Aluks se toimi ihan hyvin mut sitte se alko nykimään vaikka mulla oli kaasu pohassa eikä tehot oikee rittäny enää. Mikähän tossa on vikana? (lipo cut off on pois päältä)
Team Durango desc210, Ansmann x2

Bigbear

Tervehdys Tohtori.

Mulla on Novakin Havoc Pro sensorillinen nopari (ei toimi siis sensorittomana ollenkaan) Moottorina on Tekin SX4. Ongelma on se, ettei moottori lähde pyörimään nollista lainkaan. Jos moottoria pyöräyttää yhden "kliksauksen" käsin, niin silloin kaikki toimii ok. Novakin mukaan moottorin sensori olisi ok, mutta eihän siinä ole kaikki kunnossa, koska moottori ei toimi nollista.

Myös Novakin noparin toiminta ihmetyttää, eli jos vika olisi sensorissa, niin miksi moottori ylipäätään toimii kun on saanut "mäki startin"

Mikä olisi sun diagnoosi?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

pijokela

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 04.04.12 - klo: 21.18
Mikä olisi sun diagnoosi?
Jos odotusaulassa istuvana ohikulkijana kysyn tarkentavan kysymyksen: oletko kokeillut noparista erilaisia ennakkoasetuksia - etenkin pienimmän ja suurimman?
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

-Juho-

Ja minä hoitsuna samalta klinikalta veikkaisin puuttuvaa vaihetta.
kts: TÄMÄ
Liikaa Kyoshoja

*HOKE*

Jep.

Yksi vaihe pimeenä, eli säädin on sipannut.

Lucifer

saako oulusta polttikseen menovettä
Se on se maku. ei siitä mihinkään pääse.

tuplaesa1

Kerrohan lehtori, että miten saa ohjauksen keskitettyä täydellisesti. Radion trimmissä ei ole tarpeeksi hienoa asteikkoa että auton saisi kulkemaan suoraan. Vai saako sitä edes?
Voiko lopullisen hienosäädön tehdä esim. toe armin pituuksia säätämällä?

Jos jotain apua on niin kalustona:
Flux sava
HK GT3B
Savöx SC-0251MG
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Arppa

Lainaus käyttäjältä: Lucifer - 05.04.12 - klo: 09.06
saako oulusta polttikseen menovettä

Kärkkäiseltä ja Biltemasta voi käydä kysymässä, molemmissa on ainakin välillä myynnissä.
TLR 22|Xray T3|Mini M-05
http://www.osparc.net/

lassii

Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 05.04.12 - klo: 20.23
Kerrohan lehtori, että miten saa ohjauksen keskitettyä täydellisesti. Radion trimmissä ei ole tarpeeksi hienoa asteikkoa että auton saisi kulkemaan suoraan. Vai saako sitä edes?
Voiko lopullisen hienosäädön tehdä esim. toe armin pituuksia säätämällä?

Jos jotain apua on niin kalustona:
Flux sava
HK GT3B
Savöx SC-0251MG

Saiskohan siitä servon päältä säädettyä avaamalla sen ruuvin ja vaihtamalla servo arm toiseen asentoon. Ottaa silmän käteen ja katsoo.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Masadist

#259
HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

tuplaesa1

Lainaus käyttäjältä: lassii - 07.04.12 - klo: 20.47
Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 05.04.12 - klo: 20.23
Kerrohan lehtori, että miten saa ohjauksen keskitettyä täydellisesti. Radion trimmissä ei ole tarpeeksi hienoa asteikkoa että auton saisi kulkemaan suoraan. Vai saako sitä edes?
Voiko lopullisen hienosäädön tehdä esim. toe armin pituuksia säätämällä?

Jos jotain apua on niin kalustona:
Flux sava
HK GT3B
Savöx SC-0251MG

Saiskohan siitä servon päältä säädettyä avaamalla sen ruuvin ja vaihtamalla servo arm toiseen asentoon. Ottaa silmän käteen ja katsoo.

Aijoo unohdin kirjoittaa että tottakai tuotakin on kokeiltu ja siinäkään ei niin hienoa asteikkoa ole että saisi luotisuoraan kulkemaan.
Saisi servon booritus olla puolet hienompi ja radiossa 0,5 asteikko trimmissä käytettävissä.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

bluebeetle

Ja radion sub-trim on myös kokeiltu? Monissa radioissa on paljon hienompi kuin itse trimmi.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Hegetus

Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 07.04.12 - klo: 23.39
Lainaus käyttäjältä: lassii - 07.04.12 - klo: 20.47
Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 05.04.12 - klo: 20.23
Kerrohan lehtori, että miten saa ohjauksen keskitettyä täydellisesti. Radion trimmissä ei ole tarpeeksi hienoa asteikkoa että auton saisi kulkemaan suoraan. Vai saako sitä edes?
Voiko lopullisen hienosäädön tehdä esim. toe armin pituuksia säätämällä?

Jos jotain apua on niin kalustona:
Flux sava
HK GT3B
Savöx SC-0251MG

Saiskohan siitä servon päältä säädettyä avaamalla sen ruuvin ja vaihtamalla servo arm toiseen asentoon. Ottaa silmän käteen ja katsoo.

Aijoo unohdin kirjoittaa että tottakai tuotakin on kokeiltu ja siinäkään ei niin hienoa asteikkoa ole että saisi luotisuoraan kulkemaan.
Saisi servon booritus olla puolet hienompi ja radiossa 0,5 asteikko trimmissä käytettävissä.


Uskaltaisin väittää ettei tuo keskityksen karkailu johdu ohjaimesta eikä servosta, vaan servosawerista.
Eli vastaus = Savage ei tule koskaan kulkemaan luotisuoraan.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

asko1991

Käykö Traxxas revon tai muu traxxasin kori slayeriin kun olis tarve saada renkaat ulos korista, jottei näin märällä kelillä kaikki p*ska lentäisi korin sisälle :D

*HOKE*

Sovittaisko niin että multa ei kysellä vastaavia kysymyksiä.

"onko nämä ruuvit kuusiokolo"
"käyks tää"
"onko hyvä"
etc.

Kysykää mikäli haluatte tietoa jostain tai on olemassa oikea ongelma.

asko1991

No mitä? Eikö tohon mun kysymykseen voi vastata muka sitten, koska se on ongelma mulla ainakin että haluaisin tietää käykö traxxas revon kori slayeriin suoraan?

*HOKE*

 :angry:

Ei pienintäkään aavistusta.
Vastaavan kysymyksen voit esittää ihan kenelle tahansa.

Tuollaiseen asiaan ei tarvita tietoa / taitoa harrastuksesta yleensä.
Tuohon tarvitaan vain että on kokeillut juuri kyseistä asiaa.

En ole koskaan omistanut kyseistä autoa, enkä ole koskaan sovittanut kyseiseen autoon toisen auton koppaa.

Jos kysymyksesi on tosiaan niin yksinkertainen että käykö kori SUORAAN niin vastaus on että EI.
Joudut varmasti muokkaamaan jotain.

Ja kuten sanoin.
Ei vastaavia kysymyksiä mulle.
En vaivaudu tästä eteenpäin vastaamaan tällaisiin yhtään mitään.

nukkumasa

#267
Lainaus käyttäjältä: asko1991 - 08.04.12 - klo: 14.02
No mitä? Eikö tohon mun kysymykseen voi vastata muka sitten, koska se on ongelma mulla ainakin että haluaisin tietää käykö traxxas revon kori slayeriin suoraan?

Asko pliiiiiiisss. Voisit koittaa jotain selvittää itsekkin?  :huh:
Esimerkiksi tuota sinun kori "ongelmaa" ei tarvitse hokelta kysyä. Oisit kysyny mielummin vaikka Slayer-topicissa.
Vastaus kysymykseesi joka tapauksessa on että, Revon kori sopii Slayeriin pikku viilailulla.
Kesti noin 30 sekuntia etsiä tieto googlesta.
Joten voisitko tästä lähtien ensin etsiä googlesta, ja jos sieltä ei löydy, niin kysyt autoon kuuluvalta palstalta tietoa. Jos sittekään ei vielä löydy tietoa, niin kokeilee itse.
Ei tämä sen vaikeampaa ole...

| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi


juska

Lainaus käyttäjältä: nukkumasa - 08.04.12 - klo: 14.17
Lainaus käyttäjältä: asko1991 - 08.04.12 - klo: 14.02
No mitä? Eikö tohon mun kysymykseen voi vastata muka sitten, koska se on ongelma mulla ainakin että haluaisin tietää käykö traxxas revon kori slayeriin suoraan?

Asko pliiiiiiisss. Voisit koittaa jotain selvittää itsekkin?  :huh:
Esimerkiksi tuota sinun kori "ongelmaa" ei tarvitse hokelta kysyä. Oisit kysyny mielummin vaikka Slayer-topicissa.
Vastaus kysymykseesi joka tapauksessa on että, Revon kori sopii Slayeriin pikku viilailulla.
Kesti noin 30 sekuntia etsiä tieto googlesta.
Joten voisitko tästä lähtien ensin etsiä googlesta, ja jos sieltä ei löydy, niin kysyt autoon kuuluvalta palstalta tietoa. Jos sittekään ei vielä löydy tietoa, niin kokeilee itse.
Ei tämä sen vaikeampaa ole...

Joo, ei se hokekaan ihan kaikkea tiedä  :wink:
Racers Group Finland Team