Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

KYSY RC-TOHTORI HOKELTA

Aloittaja jerzirccar1, 08.10.11 - klo: 16.32

Neo RS

Ymmärsinkö oikein, jos uusin osia, ostan MP9:n varaosia???  :roll:

Autolla on ajettu n. +30 L,  ja nyt kun otin auton talviteloilta, huomasin et diffit kusee öljyt pihalle.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 17.05.12 - klo: 10.47
Hokelle kysymys omasta puolestani -
pitääkö lipot "purkuladata" jos radalle ei päässytkään ja arvelee menevänsä viikon sisään.
Onko haittaa jos lipo akun pitää täydessä latingissa siihen asti.


Kannattaa mielummin purkaa kenno noin 3.8 voltin tietämiin, kuin säilyttää täytenä.


mikari

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.05.12 - klo: 11.10
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 17.05.12 - klo: 10.47
Hokelle kysymys omasta puolestani -
pitääkö lipot "purkuladata" jos radalle ei päässytkään ja arvelee menevänsä viikon sisään.
Onko haittaa jos lipo akun pitää täydessä latingissa siihen asti.


Kannattaa mielummin purkaa kenno noin 3.8 voltin tietämiin, kuin säilyttää täytenä.

ok, tänks Hoke.

Neo - et aivan ymmärtänyt, ostat sen varaosan mikä autoon kuuluu eli se mikä tuossa sinun linkissäsi on.
Lue uudelleen mitä kirjoitin, ok - tarkoitin ettei MP75 kit autoa enää saa, mutta varaosat ovat samat kit ja RTR (= NEO).
Kiitos 20 vuodesta!

Neo RS


mikari

Niin, se on sama kuin sun NEO mutta vuodelta 2000-2002
Neohan sulla on eiks vaan

Hoke, jatka sä .. jos jaksat.. mä en.
Kiitos 20 vuodesta!

Neo RS

Jep, sehän se on. toi Japani, Kiina valmistusmaana jäi epäselväksi. Siis RTR autot kasataan kiina osista, ja varaosat valmistetaan Japanissa...

*HOKE*

Karusti ilmaistuna juuri noin.

RTR autoissa on monia osia jotka on tehty halvemmin... Viimeistely ja materiaali ei ole samalla tasolla kuin varaosissa.

Neo RS

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.05.12 - klo: 12.32
Karusti ilmaistuna juuri noin.

RTR autoissa on monia osia jotka on tehty halvemmin... Viimeistely ja materiaali ei ole samalla tasolla kuin varaosissa.

Thanx....

Neo RS

Ammattilaiselle kysymys.
Kannattaako sijoittaa rahat tähän (kallis) kakikki on tietysi suhteellista  :grin:: ???
Vai suosittelisitko jotain muuta merkkiä. ehkä mahdollisesti halvempaa, jossa sama taso.
Nykyinen auto inferno neo race spec

JVille

Lainaus käyttäjältä: Neo RS - 17.05.12 - klo: 22.32
Ammattilaiselle kysymys.
Kannattaako sijoittaa rahat tähän (kallis) kakikki on tietysi suhteellista  :grin:: ???
Vai suosittelisitko jotain muuta merkkiä. ehkä mahdollisesti halvempaa, jossa sama taso.
Nykyinen auto inferno neo race spec

En pidä itseäni ammattilaisena ainakaan ajamisen suhteen, mutta ajattelin tuoda oman näkökulman asiaan.

Opettele ajaminen kunnolla tuolla autolla ja mieti mitä autolta vaadit. Pihasuttaukseen ja satunnaiseen rata-ajoon et tarvitse kummempaa autoa. Siinä vaiheessa kun kierrosajalla alkaa olemaan merkitystä mieti jotain muuta. MP7.5 pohjaisille autoille ei meinaa oikein kilpakumppania kestävyyden suhteen nykyautoista löytyä, kyllä ne extra grammat jollain tavalla positiivisena näkyy.

Tuo race spec linjasto on hyvin fiksu verrattuna edellisiin 7.5 sportteihin, joissa ongelmana oli diffien rattaat. Tuo puoli on kunnossa nyt.

mika44

Hobao hyper 8. Kytkee virrat päälle kaasu ja ohjaus toimii normaalisti, kun moottori lämpenee ensin häviää ohjaus sitten ku kone on täysin lämmin häviää kaasu. Alko oireilee viime syksynä, kun tippu aika pahasti katoleen. Mistä lähetään ettii vikaa?

Scratti

Kestävyyden suhteen ainakin xray tai mugen kestää varmasti ihan yhtä hyvin ellei paremmin kuin MP7.5. Mugenilla Jyväskylän radalla pommittaessa viime kesän saldo oli yksi katkennut etu alatukivarsi...

JQ The Car:in taitaa olla nykyään päivitysten jälkeen melko pommin varma laite.

peitsamo

Ymmärtäisin tämän topikin luonteen sellaiseksi, että MUUT kysyy - TOHTORI vastaa.

Etenkin MuTu ja mielipideasiat olisi hyvä pitää poissa. Jos kommentoi, niin sitten faktapohjalta.
Flying Calacucco

jannes28

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 18.05.12 - klo: 11.47
Ymmärtäisin tämän topikin luonteen sellaiseksi, että MUUT kysyy - TOHTORI vastaa.

Etenkin MuTu ja mielipideasiat olisi hyvä pitää poissa. Jos kommentoi, niin sitten faktapohjalta.

+1
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Neo RS

+1 Lähinnä juuri tuota HOKEN mielipidettä kaipasin... Kannaattaako normi pihasuttaajan tuollaista hankkia...

*HOKE*

Rehellinen oma mielipide on että perus pihasudittelijan ei kannata tuollaista hankkia.


Neo RS

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 18.05.12 - klo: 20.35
Rehellinen oma mielipide on että perus pihasudittelijan ei kannata tuollaista hankkia.

KIITOS!  :cool:

Samppu

Olisiko http://www.racersrcshop.com/answerrc-ilmansuodatinsetti-p-790.html tuo Putsari hyvä T-maxxiin jossa Picco:n .26 kone? Vai suosittelisitko jtn muuta suodatinta/runkoa? Ajelua harrastetaan lähinnä montuilla, hiekka- ja nurmikentillä. Tällä hetkellä T-maxxin vakiosuodatin.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

kappi

Olisin erityisen kiitollinen Hokelle jos neuvoisit aineen joka liuottaa diffiöljyä, joka joissain tapauksissa on jo liki lapioitavaa mössöä ollessaan tosi jäykkää kamaa. Kuten vaikka tuo linkin tai vielä kireempi: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1460_133/products_id/6934/n/Kyosho-Silicone-Differential-Oil-300000wt--40cc

Olen kokeillut rasvanpoistajat, jarrukliinerit, moottorinpesuaineet..... jne., mäntysuopaa en ole kokeillut. Oliskohan joku aine joka oikeesti pystyis tuohon liuottamiseen HYVIN ?

*HOKE*

Yksi tapa paksun diffiöljyn poistamiseen on ohut iskariöljy.
Silikoniöljy sekoittuu hyvin keskenään, eli ohkaisin iskariöljy mikä löytyy, toimii hyvin ohentamaan sen paksun mäskin.

Ja tietysti kun on ohentunut selvästi niin lähtee huomattavasti helpommin irti.

Fairy tuppaa olemaan parasta tavaraa mikäli halutaan loputkin kunnolla pois.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Samppu - 20.05.12 - klo: 17.55
Olisiko http://www.racersrcshop.com/answerrc-ilmansuodatinsetti-p-790.html tuo Putsari hyvä T-maxxiin jossa Picco:n .26 kone? Vai suosittelisitko jtn muuta suodatinta/runkoa? Ajelua harrastetaan lähinnä montuilla, hiekka- ja nurmikentillä. Tällä hetkellä T-maxxin vakiosuodatin.

Mikäli vain kyseiseen autoon mahtuu ilmanputsari poikittain kuten krossareissa, ja jos tuohon runkoon on hyvin saatavilla halpoja filsuja.

*HOKE*

Ja tässä korkeampitasoisen tohtorin esimerkkinä tuo paksun diffiöljyn poistaminen ja muutenkin hyvä ohje diffin oikein täyttämiselle.


Rebuilding your Diff with Ryan Lutz

kalu metalliin

Moi Tohtori ;) Semmoinen ongelma olis mulla kun en tiedä voinko Monster Beetlen orkkis koppaa korjata lasikuiduttamalla vai katoaako muovi alta pois? Jos ei voi niin mikä olisi mahdollinen korjausmenetelmä? Teippiä en halua käyttää!
Kiitos!

*HOKE*

Liquisole tai Shoe Goo toimii ohkaisen lasikuitukerroksen kanssa.
Tärkeää ettei tule liian kova tästä korjatusta kohdasta.

kalu metalliin

Kiitos neuvoista, käväsen ostamassa moisen tuubin.

Voyager

#325
Moi Hoke!

Kerro, että mikä on iskareiden rebound säätö ja että miten se säädetään ja että miten rebound vaikuttaa auton toimintaan.

Kiitos, Toni.
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Janne O

Mistäs sais tohon mun .28 mottiin porakone startin? Oon koittanu ettii mut ei oikeen tunnu mistään löytyvän.
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

*HOKE*

Starttiboksi on vaihtoehdoista aina ylivoimaisesti paras, eikä starttiboksia kiinnosta mikä kone on kyseessä.
Kunhan vain auto on sellainen että siinä voi kyseistä laitetta käyttää.

.28 ei sano yhtään mitään, kun eri valmistajilla ja heidän eri malleissaankin on eroja kiinnitysruuvejen etäisyyden suhteen.
Ja vieläpä jos moottori on sellainen että siinä on vakiona kiinteä takakansi, eli ei vetostarttia tai mitään... Silloin on yleensä mahdotonta mitään rotostarttia edes asentaa...

Kysymykseesi on täysin mahdoton antaa yhtään tarkempaa vastausta.

patikka

voi olla että on jo kysytty mut en löytäny nopeella selauksella vastausta et mikä olis hyvän paksusta diffi öljyy tuuppariin? alustana yleensä hiekkamontut ym. eli normi bashinkii

*HOKE*

Nyt jätkät...

Yrittäkää edes.

Ei noiden tietojen perusteella voi sanoa yhtään mitään.

Eihän mulla ole nyt hajuakaan mistä ihmeen tuupparista on kyse.
Kenties Baja 5 ????
Traxxas Slash????

Vaiko 20 muuta vaihtoehtoa????


Ps: tarttis Toyotaan uuden kansipahvin...