Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

O.S. 21tm

Aloittaja Bathory, 20.10.11 - klo: 00.51

Bathory

Alkaa nitrot oleen vähissä ja lisää tarvis saada! Kyseessä on siis ossin 21tm, nykyinen nitro on byronin 20%! Onko tuolla 20% hirveesti eroo 25%? Onko vaihtamisen arvosta? kone on ajettu sisään tuolla 20% ja muutama tankillinen päälle.
Mikäs tulppa tohon ois näin kylmillä keleillä ajellessa hyvä? Lc3 tulppa kyrvähti ja sen jälkeen ollu mc8 mikä on toistaseks ainakin pelittäny ihan hyvin.

jokuajaja

Vastedes kysymykset osioon noobikysymykset tai johonkin OS:n koneisiin keskittyviin?
Itselläni toiminut hyvin ainakin polttoaineena Tornadon 25%, ei se nyt hirviästi eroa 20 prossasesta, pysyy paremmin käynnissä, koska palaa paremmin, toisaalta taas polttoaineen kulutus lisääntyy hieman niinkuin myös koneen kuluminen nopeutuu.
Puoli Suomea ajelee OS:n 8 tulpalla, ja miksipä ei, ainakin itselläni toiminut todella hyvin. Toisaalta talvea varten voisi harkita myös kuumempaa tulppaa.
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: jokuajaja - 03.11.11 - klo: 17.54
Itselläni toiminut hyvin ainakin polttoaineena Tornadon 25%, ei se nyt hirviästi eroa 20 prossasesta, pysyy paremmin käynnissä, koska palaa paremmin, toisaalta taas polttoaineen kulutus lisääntyy hieman niinkuin myös koneen kuluminen nopeutuu.

Ei se isompi nitromäärä konetta kuluta sen nopeammin kuin pienempikään. Konetta kuluttaa p*ska jota menee likaisen/öljyämättömän/irti olevan filsun tms. kautta ja liian rikas tai liian laiha seos. 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

*HOKE*

Toi oli kyllä mulle ihan uutta että polttoaineen kulutus kasvaisi nitroprosentin myötä.

Tupannut olemaan hyvinkin toisinpäin, kun pienemmällä kaasulla saavutetaan sama teho.

Ihan sama kuin nämä nykyaikaiset bensatkin... Autojen kulutus kasvoi kun siirryttiin ekosoppaan jolla saadaan irti vähempi tehoa monissa autoissa.

mikari

No varmaan toi kuski vetelee nopeusrajoitusten mukaan?

Kyllähän se PA kulutus kasvaa koska varsinaista polttoainetta on tilavuutta kohti suhteessa vähemmän ja vastaavasti sytykettä (nitro) on enemmän. Onko kulutuksen kasvu sitten merkittävä niin siitä en sano mitään.
Kiitos 20 vuodesta!

Poinas2

Kyllä 20% periaatteessa kuluu väähemmän kuin 25%, mutta vastaavasti puristuksia pitää nostaa ettei menetetä tehoa liikaa ja sitä kautta sitten se säästö huku siihen että pitää puristaa enemmän. Toi ero vaan on niin pieni että suomen kisakuskeillekkin se on merkityksetön, saati sitten normi pulliaisille
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

jokuajaja

Kyoshon .21 kesti 16% nitrolla ajelua sen kakskytä minuuttia ainakin, saman valmistajan 25 taas kestää lähemmäs vartin. Tästä voisin vetää johtopäätöksen että kulutus kasvaa.
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Bathory

ok. kiitos vastauksista 8 tulppia tilattu. onko kellään tietoa mistä tampereelta sais edullisimmin nitroo? Byronia ei ilmeisesti saa niin pitää vissiin vaihtaa merkkiä.

jokuajaja

Saattaa tuntua pilkunviilaukselta, mutta etitkö 100% nitroa, vai nitrobensaa?  :undecided:
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

*HOKE*

Ei varmasti ainakaan nitrobensaa, koska bensiini on sitten eri tavaraa kuin se mitä nitroPOLTTOAINEESSA on.

Eiköpähän tuossa kaveri kysele ihan vain polttoaineen perään.

jokuajaja

Noniin, sitten kusasin itekkin :)

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 07.11.11 - klo: 23.31
Ei varmasti ainakaan nitrobensaa, koska bensiini on sitten eri tavaraa kuin se mitä nitroPOLTTOAINEESSA on.

Eiköpähän tuossa kaveri kysele ihan vain polttoaineen perään.
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Bathory

Taas tuli pitkän ajan jälkeen kokeiltua konetta käyntiin mutta ei vieläkään lähde! Kaikkee on kokeiltu, eri tulppia kokeiltu, on lämmitetty, säätöjä kokeiltu rukata mutta ei ees lupaa!? Ainetta tulee ainakin letkun päästä kun ottaa kaasarista letkun pois, voisko kaasari olla "tukossa"?
Pitääkö ottaa vaan kone irti, purkaa atomeiks ja putsata kunnolla joka paikka?
Ihmetyttää sinäänsä että ajon jälkeen on jääny lepään eikä oo sen jälkeen lähteny käyntiin, ennen on lähteny vaikka on pitempäänkin seissy
Lähden kohta ostaan uuden koneen jos tähän ei ala tuleen tolkkua, menee hermo!!
Niin eikä tällä oo ajettu vasta kun vajaa gallona!!
Nyt tarvis niitten viisaampien ihmisten neuvoja ja nopeesti.

jokuajaja

Onko ollut isokin tauko ajossa? Jos on ollut, ja ei ole after run öljyt olleet sisässä, niin voishan sen toki purkaa ja puhistaa samantien.

Onko hehkussa varmasti virtaa? Kaasarista kannattaa katsoa, että on tarpeeksi kaasarin kurkku auki...

Toisaalta jos motti ei edes lupaa niin voisi kuvitella että polttoaineensyötössä on joku ongelma. Tarkistappa varmuuden vuoksi kaikki letkut, ettei niissä ole pieniä reikiä tai jotain. Myös lohkon ja kaasarin kiinnitys kannattaa katsoa. Jos sieltä välistä vetää lisää ilmaa, niin sehän vaikuttaa ratkaisevasti tyhjäkäyntiin. 
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Bathory

Ei vuoda mistään ja ainetta tulee letkusta kun ottaa kaasarista irti ja ryypyttää, hehkut ja tulpat pelaa. Ei vaan lähde. Ilmeisesti tarvii ruveta availeen kaasaria kun ei täs muuta enää tuu mieleen.