Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GS Racing Storm Buggy

Aloittaja Pekka V, 17.03.04 - klo: 15.47

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Ok! Maalasitko käsin jollain sapluunalla vai miten?! Hieno on kyllä (tai siis oli)

Ihan maalarinteipillä maskeerasin, reunat ei ole ihan terävät mutta ei kerrota sitä kenellekkään  :wink:

Juu Hobao on tulossa ja siihen ajattelin sen Racing pannun ruuvata, Kalle ainakin kertoi että ko. koneessa on kovasti alakierrosvääntöä.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Hei, asiasta toiseen, mulla on tullissa venaamassa tää Ossin .21 pilli, jonka tilasin kisoihin (femca hyväksytty) mutta sainkin tämä Novarossin ajoissa. Jos jota kuta kiinnostaa, niin voin noutaa ja postittaa! Ilmotelkaa vaikka YV:llä
Se on tämä Ossin pilli T-2030 http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCC60&P=7
ja siihen myös samassa lähetyksessä Trinityn fuel nipple paineletkua varten samaan sävyyn http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXZH49

Nonnii, tää on nyt mulla ilmoitelkaa jos on kiinnostusta! Joku 90e + PM lienee sopiva

pOINTER

Mistäs mahtaa johtua, että stormi on aika levoton ajettava ja peräpäässä ei ole miltei laisinkaan pitoa? Johtuuko jousituksista? Siitä, että auto 1-pyörävetoinen? Vaiko, että jarrut makaa päällä (jarrujen säätäminen vakautti jonkin verran menoa)?

Mitkä diffit tai minkälaista rasvaa/öljyä alkup. pitäisi laittaa, jotta takapäähänkin saisi vetoa auton jäädessä pohjasta kiinni, siten että eturenkaat jäävät ilmaan. Aina kun ei jaksaisi kavuta alas ja ylös ajajatornista, kuten tänään useaan kertaan, kun joutui yksikseen ajelemaan...

[OT]Mika ja muut, pistitte Kavilan radan ihan hirveään kuntoon  :( Koko rata ihan perunapeltoa.[/OT]
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

fiesta6

No jos etupään jousitusta vähän pehmentää, niin auttaa hitusen  takapään pitoon :)
Taas kehissä.. ;)

kukkalapio

Niin ja jos haluaa enemmän nelivetoisemman, ni keskelle tosi jäykät öljyt tai paljon rasvaa.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "pOINTER"Mistäs mahtaa johtua, että stormi on aika levoton ajettava ja peräpäässä ei ole miltei laisinkaan pitoa? Johtuuko jousituksista? Siitä, että auto 1-pyörävetoinen? Vaiko, että jarrut makaa päällä (jarrujen säätäminen vakautti jonkin verran menoa)?

Mitkä diffit tai minkälaista rasvaa/öljyä alkup. pitäisi laittaa, jotta takapäähänkin saisi vetoa auton jäädessä pohjasta kiinni, siten että eturenkaat jäävät ilmaan. Aina kun ei jaksaisi kavuta alas ja ylös ajajatornista, kuten tänään useaan kertaan, kun joutui yksikseen ajelemaan...

[OT]Mika ja muut, pistitte Kavilan radan ihan hirveään kuntoon  :( Koko rata ihan perunapeltoa.[/OT]

Radan kunnosta voi varmaan syyttää sateita, sama se on täällä Lavangossakin. Tosin ei kauhean paha.

No onko sulla öljyä diffeissä, jos ei kannattais laittaa. Mitä paksumpaa sitä enemmän vetää, mutta kääntyvyys huononee. Manuaali suosittaa 5K-7K-2K öljyä, vahvemmillakin voi ajaa (ainakin minä ajoin).

Jousituksella lienee suurin merkitys iskarien öljyt ja jouset mukaanlukien, mutta sun täytyy hakea kokeilemalla paras setuppi kavilan radalle.

EDIT: Jos joku kaipailee Storm / SUT osia, niin laitelkaapahan YV:tä, multa löytyy aika kasa kaikenlaisia RTR osista PRO osiin, joita en tarvii. Jopa käyttämättömiä kuten uus RTR alusta (sininen) muita aluosia iso kasa, myös PRO.

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "pOINTER"Mistäs mahtaa johtua, että stormi on aika levoton ajettava ja peräpäässä ei ole miltei laisinkaan pitoa? Johtuuko jousituksista? Siitä, että auto 1-pyörävetoinen? Vaiko, että jarrut makaa päällä (jarrujen säätäminen vakautti jonkin verran menoa)?

Mulla oli stormissa vähän samaa ongelmaa, oletko kattonut että takapään iskarit on kunnossa. Mulla ainakin mäntä irtosi kokonaan ja sitten se vasta biletys takapää olikin (Prikka kannattaa vaihtaa 2.8mm mutteriin). Mulla oli 5k - 7k - 3k öljyt diffeissä. Ai niin ajelen pääasiassa Jyrkkälän röykkyradalla. Etu ja takapäässä oli 40 öljyt ja vakiojouset (hieman kiristyspaloja [5mm]). Takapäässä voisi olla ehkä hieman litkumpi (ehkä 30-35) jos on oikein röykkyistä.

Kirjoitan menneessä ajassa koska Storm sport meni kaupaksi ja nyt kovasti odotan uutta tarjousta eri vaihtoehdoista. (Hyper, GS, XRay)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"Niin ja jos haluaa enemmän nelivetoisemman, ni keskelle tosi jäykät öljyt tai paljon rasvaa.

Jotkut tykkää laittaa keskelle jopa 20k öljyt. Sitten kyllä jo keulii  :wink:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Jees, mulla on nyt 20wt öljyä takana ja vois olla vielä ohkasempaakin, edessä 30wt on aika hyvä

Mika R


Mika R

Kattelin tossa kuvaa Xtremessä Avangerin (siis Storm II) protosta, näyttää olevan muutoksia layoutissa ja aluosissa jonkin verran, ohjausservo nykytrendin mukaan laydown mallia ja ainakin edessä pivot ball :it, hinge pinit Kyosho -tyyliin poiketen nykyisestä versiosta.

Ihan makeelta vaikuttaa tuokin!

HVoltage

Noniin uusi Strom Pro TEAM on nyt sitten 2 päivän läjäämisen jälkeen jotakuinkin iskussa. Tuli tuossa jo uudella koneellakin tupruteltua 5 tankillista. Samalla kun grillasin :wink:

Kuvia... Näyttää olevan tuo mbnet:n palvelin ruuhkainen. Kuvat noin 150kb kipale



| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Kattelin tossa kuvaa Xtremessä Avangerin (siis Storm II) protosta, näyttää olevan muutoksia layoutissa ja aluosissa jonkin verran, ohjausservo nykytrendin mukaan laydown mallia ja ainakin edessä pivot ball :it, hinge pinit Kyosho -tyyliin poiketen nykyisestä versiosta.

Ihan makeelta vaikuttaa tuokin!

Mulla on muuten karmee kasa kuvia Avengerista, imuttelin ne joltain Italialaistelta sivustolta. (Voin laittaa nettiin kun jaksan)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Ai joo.. mäkin muistan ne kuvat. No toi uusi proto taitaa olla hieman erilainen, mutta en ole varma.

Komee on pirssi! Nyt vaan Jyrkkälään hakee setuppia.

Mitäs öljyjä heitit? Itse laitoin kokeeksi keskidiffin 10K, enemmän vetoa taakse. Etu- ja takadiffit 5K ja 2K. Iskareissa 30 edessä ja takana 20 wt.

Suosittelen erittäin kovia ruuveja hinge pin holdereihin, itse kokeilen titaanisia katsotaan kestääkö (ettei mene kannat poikki kuten vakioista).

Laitoit näköjään ton hinge pin holder bracen eteen, varmasti hyvä ratkaisu koska etupää joutuu kovimmille epäonnistuneissa alastuloissa yleensä.

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Ai joo.. mäkin muistan ne kuvat. No toi uusi proto taitaa olla hieman erilainen, mutta en ole varma.

Komee on pirssi! Nyt vaan Jyrkkälään hakee setuppia.

Mitäs öljyjä heitit? Itse laitoin kokeeksi keskidiffin 10K, enemmän vetoa taakse. Etu- ja takadiffit 5K ja 2K. Iskareissa 30 edessä ja takana 20 wt.

Suosittelen erittäin kovia ruuveja hinge pin holdereihin, itse kokeilen titaanisia katsotaan kestääkö (ettei mene kannat poikki kuten vakioista).

Laitoit näköjään ton hinge pin holder bracen eteen, varmasti hyvä ratkaisu koska etupää joutuu kovimmille epäonnistuneissa alastuloissa yleensä.

Diffit 5k, 7k, 3k.
Iskarit 30wt, 30wt, männät 1,1mm reijillä
Jouset näätkin kuvasta. ;)
Vakaajat laitoin heikoimmat mitä sarjassa tuli mukana (Tuliko sulla muuten eri vakaajia sarjan mukana, mulla tuli eri vahvuuksi eteen ja taakse yht.9kpl, lisäksi tuli leveemmät wheel hubit taakse, raideleveys kasvoi huimat 6mm)

Toi 'etu'bracen paikka ohjeen mukaan on tukivarsien takapuolella mutta siitä ei ole niin sanotusti siellä mitään hyötyä. Psukuria piti vähän editoida, niin samalla itte braceakin. Hyvin ne sitten mahtu sitten loppupeleissä- :wink: 'taka'Bracen laitoin myös vastoin ohjeita taakse tukivarsien takapuolelle.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Nonii hienoa! Noin siitä tulee paljon parempi. En ole kokeillut vielä leveämpi hubeja, ehkä kannattais? Joo, mäkin ajattelin kokeilla heikoimpia vakaajia seuraavaks.

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Nonii hienoa! Noin siitä tulee paljon parempi. En ole kokeillut vielä leveämpi hubeja, ehkä kannattais? Joo, mäkin ajattelin kokeilla heikoimpia vakaajia seuraavaks.

Nyt kun saisi vielä varmistettua että saan kolme kideparia lisää niin voisin ilmoittautua, katsotaan kuinka käy  :roll:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

HVoltage

Oletko muuten huomannut että siitä GS:n alkuperäisestä ilmansuodattimesta saa sen vesikelisuojan pois.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"Oletko muuten huomannut että siitä GS:n alkuperäisestä ilmansuodattimesta saa sen vesikelisuojan pois.

Näin olen ymmärtänyt, tosin mulla on nyt Mugenin suodatin.

Mites toi raideleveys noilla hubeilla, ei ylitä sallittua maksimia? 330mm on maksimi, joten tuskin.

Mika R

VAU! Loistoauto. GS:n racing pannulla auto kulki tänään todella mukavasti Lavangon parin tunnin treenin. Pieniä asioita jotka varmasti auttoivat; etenkin tykkäsin tosta 10K keskidiffistä. OSsin pilli tuntui myös hyvältä (parempi kuin NovaRossi tässä autossa).

Muutamat kevennykset toivat dynamiikkaa ja mitään ei hajonnut vaikka ajoin monilla RTR:n osilla, tietty pohjalevy, bracet, hiilikuituosat, steering plate, iskarit ja nivelvetarit sekä jotain muuta pientä ovat tällä hetkellä PROsta plus tietenkin moottori osineen.

Hiilikuituiset shock towerit ovat vielä matkalla, joten ajoin sinielksoiduilla RTR tolpilla (PRO malliset myyty).

Auto toimi paitsi hyppyreissä ihan mukavasti niin etenkin tasaisilla rataosuuksilla, jossa auto oli helppo ja nopea ajettava. Takana mulla oli muuten ne 3mm leveämmät hexit ja Hinge pin holderien ruuvit titaania.

Awesome!

Tässä vielä pari kuvaa

http://www.snrt.net/storm/Lavanko/2004-08-17%20018.JPG
http://www.snrt.net/storm/Lavanko/2004-08-17%20020.JPG
http://www.snrt.net/storm/Lavanko/2004-08-17%20024.JPG

HVoltage

Osaako kukaan kertoa että meneenkö ProLinen joku Buggy korimalli Storm PRO:n päälle.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

MP75 crowd pleazer

Vau! Sain hole shotilta nuo hiilikuituiset shock towerit, ovat 4mm hiilikuitua todella rajua kamaa ja kevyemmät kuin T6 alu tornit. Samalla tuli hole shotin hingepinholder bracet, laitan kuvia kun kamat ovat installoituna.

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Mika"MP75 crowd pleazer

Vau! Sain hole shotilta nuo hiilikuituiset shock towerit, ovat 4mm hiilikuitua todella rajua kamaa ja kevyemmät kuin T6 alu tornit. Samalla tuli hole shotin hingepinholder bracet, laitan kuvia kun kamat ovat installoituna.

Mistäs noita kuituosia tilasit?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

eBay :D

Kokeilepa hakusanaa GS Storm, kyllä löytyy osia ja etuullisesti

copter

Puhun nyt eri merkistä, mutta itse juuri vaihdoin omaani hiilikuituiset CNC-työstettyihin.. ;)

Mika R

joo fioronilta sais sairaan makeita torneja muun muassa mutta tyydytään nyt näihin,ovat halvempiakin. laitan muutaman foton kun saan asennukset loppuun

Mika R

Täs pari kuvaa noista holeshotin kamoista, ihan jees tuli. Ei nyt mitään huippulaatua mutta varmasti ajavat asiansa. Osaava olis tehnyt olis tehnyt vastaavat itse. No tässä nyt kuitenkin:


Etupää
http://www.snrt.net/storm/PRO/HoleShot/2004-08-17%20030.JPG

Takapää
http://www.snrt.net/storm/PRO/HoleShot/2004-08-17%20056.JPG

Etutorni
http://www.snrt.net/storm/PRO/HoleShot/2004-08-17%20026.JPG

Takatorni
http://www.snrt.net/storm/PRO/HoleShot/2004-08-17%20035.JPG

Koko auto
http://www.snrt.net/storm/PRO/HoleShot/2004-08-17%20044.JPG

Eli settiin kuuluivat carbon iskaritolpat/tornit ja hinge pinien bracet eteen ja taakse. Varsin järeetä tekoa kaikki. Alu T6 alumiinia ja hiilikuitu ~4 mm paksua.

EDIT: Nää alumiiniset vois olla kans aika makeet http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=34063&item=5914546668
(paksummat kuin GS:n omat ja kevennetty poistamalla ylimääräistä plus paremman näköiset) ~28e shipattuna suomeen asti, ei paha


Mika R

Punnistin kärryn, ilman ajoakkua 3380gr ja ajoakun kanssa joka on hitonmoinen möhkäle niin 3620gr Ehkä tuota akkua vois yrittää löytää kevyempää, onko sellasia? (patterikotelo tietty mutta ei taida puhti riittää oikein 4:llä AA kennolla)

.mika

solar4

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Punnistin kärryn, ilman ajoakkua 3380gr ja ajoakun kanssa joka on hitonmoinen möhkäle niin 3620gr Ehkä tuota akkua vois yrittää löytää kevyempää, onko sellasia? (patterikotelo tietty mutta ei taida puhti riittää oikein 4:llä AA kennolla)

.mika
Lipo (Lithium polymeeri tjsp). Jotkut jenkit niitä käyttävät ja itsekin asiaa joskus pohdiskelin.. Omasta mielestäni hintaa vaan on liikaa ja akut ovat hankalia käsitellä vrt. NiMH.
Litiumit ei oikein tykkää iskuista joita krossissa saattaa tulla, liian tyhjäksi purettuina sanovat itsensä lopullisesti irti ja väärin ladattuna saattavat jopa räjähtää. Vaativat vielä spesiaalin laturinkin. Noiden perusteella tulin tulokseen että painakoon auto vähän ylimääräistä, NiMH/NiCD on paljon helpompi käytössä.
Little to win, nothing to lose
SD/GT